Scandal (Ulvlek)

Blacksmithfarm
Hittat leken, leker från mobil och noterar Habinas säkerhetsröst. Håller med Q (och mig) att det saknas spioninfo och att ur ondas synvinkel är det nog bra med död tvilling och att det för goda kan de vara en fördel med varannannattskäk då det kan bli en ulv käkad och så är hon rädd för att hon har likartade åsikter som Q.
För mig sticker det ut en aning att med så få åsikter vara rädd för att ha samma åsikter som någon annan. Det står så lite i leken och har hänt så lite att det är mycket lätt hänt.

Quarter4ever
Har mycket rollfunderingar som vanligt, sammanfattar först rollistan snabbt, och reflekterar över få specialroller. Ägnar mycket plats åt att förklara skilnaden mellan ulvar och onda för fio. Förklarar sin ståndpunkt om ulvkäk för Habina som lagt en röst på Q. Upplyser även Mirtai om att Sasse inte är med och leker.
Q i vanlig still, undrar om den lekledare är född som kan skiva en rollista som Q inte har frågor :angel: och jag förstår inte riktigt Habinas motivering mot Q, men tja det hade inte hänt något i leken så förklarlig med en motivering som får silkespapper att verka grovt. Jag finner inget direkt skumt med Q, hon verkar vara på hugget.

Cirkus
Har hittat hit, spekulerar över tvillingrollen- att båda förlorar sin förmåga om den andra dör. Måste rösta tidigt och gör det på lilltess med den mycket märkliga motiveringen att Lilltes har koll på käket och den onda tvillingen och måste kollat upp fakta.
Mycket märklig motivering, hårdrar man det så är alla läskunniga ulvar med tanke på att det inte varit så svårt att förstå. Det är förvisso en tunn förstadagsmotivering men den skaver en aning

Lilltess
Har ont om tid och anser sig begripa sig på tvillingrollerna.
Inte mycket att gå på, tycker just ingenting om lilltess just nu, vill se mer.

Artline
Har hittat hit och förklarar vinstvillkor
Om möjlig ännu mindre att gå på, tycker just ingenting om Artline just nu, vill se mer.

Mirtai
Älskar temat, gör en sammanställning där det är noterbart att hon noterar och anmärker på Qs sätt att diskutera specialroller samt att TLV kanske skulle vara god som vill bli sedd som ond genom att kommentera bristen på specialroller. Tror att Sasse är med i leken, men blir korrigerad och påtalar bristen på OT färg. Röstar sedan på TLV med motivering som ovan.
Förutom att LL Sasse inte skrev OT utn on toppic men borde haft färg av den anledningen så ;), verkar även Mirtais röstmotivering vara lövtunn. Inte mycket att orda om med tanke på vad som fanns att gå på

TeamLundVer
Går igenom vad folk skrivit. Funderar lite över rollerna och bekymmer med att flera sticker ut och vem hon ska rösta på och tycker Cirkus är skum för att hon inte berört vem hon ska rösta på innan röstinlägget.

Myrten
Har hittat leken, undrar över när DL är och aviserar dåligt med tid men att hon kommer att skriva senare.
Inget att gå på men det kommer säkert mer.

Habina
Hittat leken och röstar på Q med en svag motivering.
Jag kan inte riktigt se det Habina ser i Q men Q skriver mycket och det är lätt att haka på något. Inget direkt konstigt. Har ingen känsla alls för Habina än.

FiaM
Har hittat leken och önskade oss god natt igår.
Vill se mer

fio
Har hittat hit och blandade ihop lite med vinstvillkor.
Vill se mer

OT
måste bara berätta för alla att Q är mycket glad ikväll- det sista hindret för att kunna flytta till mitt drömboende är undanröjt- avstyckningen är godkänd så nu blir det overkliga verkligt- jag kommer att få bo i det huset som inte kunde vara mer optimalt ens om jag fått önska ohämmat.
Det är inte nytt, inte modernt, men gammalt, helt underbart, med så mycket känsla och sist men inte minst så ligger det där jag känt mig som "hemma" sedan många år tillbaka och dessutom ligger det precis vid mitt stall och min hage är utanför fönstret.

SÅ Q kommer skåla ikväll :D

OT
måste bara berätta för alla att Q är mycket glad ikväll- det sista hindret för att kunna flytta till mitt drömboende är undanröjt- avstyckningen är godkänd så nu blir det overkliga verkligt- jag kommer att få bo i det huset som inte kunde vara mer optimalt ens om jag fått önska ohämmat.
Det är inte nytt, inte modernt, men gammalt, helt underbart, med så mycket känsla och sist men inte minst så ligger det där jag känt mig som "hemma" sedan många år tillbaka och dessutom ligger det precis vid mitt stall och min hage är utanför fönstret.

:banana: :banana: :banana:
:bump: :bump: :bump:

OT

Som sagt, grattis min vän!:banana::banana::banana:

Nu är jag hemma! Bara för att plötsligt drabbas av insikten att min dator ju knappast går att använda på Buke :crazy: . Det går inte att beskriva hur lång tid den enklaste manöver tar! Så det blir kanske något kortare och färre inlägg än vanligt...

Nå, vad har hänt?

Nu skriver jag medan jag läser. Fastnade på det här (som jag alltså inte vet om någon annan kommenterat):
En fundering bara. Jag har inte lekt med så här få specialroller innan men borde inte det gagna de onda? Den goda sidan är ju inte speciellt stark. :confused::crazy:

Det beror ju på antalet goda respektive onda. Och det är väl inte angivet?

OT

så om ni undrar varför Q inte är sig själv så har hon nallat hårt av dunderhoningen ikväll :p ;)

Jättegrattis tjejen!!!! :love:

Först och främst Grattis Q, så roligt för dig!!

Jag har inte tid att gå igenom spelare för spelare just nu. Här är väl inget som sticker ut egentligen, cirkus röst på mig är inte något jag kommer att hänga upp mig på för jag tyckte det var en bra förstadags röst. Dock var mitt svar till Q att jag hade Uppfattat det så och hade jag av någon anledning vetat så hade jag nog skitit i att skriva något öht haha.

Ja. Ur ondas synvinkel är det nog bra med död tvilling.
För goda kan de vara en fördel med varannannattskäk då det kan bli en ulv käkad...

Detta skaver lite. Visst skulle ulvarna kunna klura ut detta själv men varför ta upp det? Det gynnar ju verkligen goda sidan om den onda tvillingen är kvar och kanske rent av råkar käka en ulv..

Kollade nu på lagda röster. Min uppfattning är att @Habina och @Blacksmithfarm gör förtäckta BOPar (säkerhetsröster) medan @cirkus och @Mirtai röstar efter teori (naturligtvis svaga första dagen).

@TeamLundVer menar att cirkus röst baseras på en teori av Mirtai. Måste kolla på det. Jag tycker såhär efter första genomläsningen att TLV själv känns lite skum. Först och främst för citatet ovan (om den svaga goda sidan) men det skaver lite i diskussionen om att @Lilltess stack ut, men att TLV sedan börjar tveka för att andra reagerade på det hon själv reagerade på (typ). Att spelare reagerar på samma sak är ju inte så konstigt. Lilltess kan väl ibland vara lite utstickande, både som god och ond?

OT

:bump::banana::bump::banana:
Stort grattis! :heart

Detta skaver lite. Visst skulle ulvarna kunna klura ut detta själv men varför ta upp det? Det gynnar ju verkligen goda sidan om den onda tvillingen är kvar och kanske rent av råkar käka en ulv..

Hur menar du att det skaver, d v s säger det något om BSFs roll? Jag hänger inte riktigt med... :confused:

Men samtidigt kanske det är bra att hon tog upp det. Ifall någon verkar spela skum medveten och verkar offra sig?

jag funderar över om inte onda tvillingen kanske VILL bli utröstad idag? Eller få ut sin goda tvilling?Jag tycker då iaf att den onda sidan vinner på det , med tanke på att ulvarna har mer koll på vilka som är goda/onda än en ond utanför lyan? Och givetvis att de vinner än mer om de får ut den goda tvillingen...
Jag har visserligen tullat lite på %-haltiga drycker men inte sååå mycket än att jag blir obegriplig hoppas jag ? :D
Jag tror att det viktigaste just nu är att hålla båda tvillingarna vid liv, tror helt enkelt att det gagnar de goda mer än de onda :)
Iom att DL1 alltid är som den är osv osv, så det allra bästa är att få ut en ulv ( förstås) det andra bästa i denna leken som jag ser det är att få ut en bybo- för jag kan verkligen inte se att det är bra alls att att ta ut en tvilling just nu......

Hur menar du att det skaver, d v s säger det något om BSFs roll? Jag hänger inte riktigt med... :confused:

Nej det är det som jag tycker är så konstigt att jag inte kan koppla ihop det. Hade hon varit ulv hade hon tagit upp det i lyan och hade hon varit tvillingen själv så hade hon väl inte skrivit ut att det hade varit bäst att hon dog :p

Läste nu @Lilltess kommentar om käket och tycker väl inte riktigt att den är så utstickande.

Om övriga spelare noterar jag att @Lobelia skrivit ett gediget teoriinlägg som jag inte tror säger något om hennes roll, men däri jag håller med om mycket (t ex om lilltess).

Nu fick jag ett telefonsamtal. Och därför tänker jag rösta, så jag inte missar. Går :devil: med den här datorn! :rage:

Det som hittills har fått mig att reagera mest är @TeamLundVer - och nu får jag ångest :nailbiting: för TLV har ju redan en röst. Men jag tycker att kommentaren om hur starka goda vs onda är känns skum, för det beror ju inte bara på rollerna utan även på antalet. Och endast ulvarna kan veta det i nuläget. Dessutom tycker jag att diskussionen runt lilltess skumhet och cirkus röst känns lite märklig.

Myrten röstar på TeamLundVer

Och så - grattis till Q! :bump:

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 651
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 115
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 457
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 727
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar