Hittat hit.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
det står alla onda - inte alla ulvar...
I detta fallet betyder det att den onda tvillingen räknas med , dvs den måste dö för att goda ska vinna, och den räknas också med i ekvationen när onda blir fler än goda.
Som @Artline skrev : i många lekar så är det när alla ulvar är döda som goda vinner eller när ulvarna är fler än goda som onda vinner. Och finns det då onda utanför lyan så räknas de inte med i vinstvillkoren helt enkelt.
I denna leken är den onda tvillingen inte med i lyan, dvs är en ond utanför lyan.
Om det stått onda vinner när ulvarna är fler än goda, goda vinner när alla ulvar är döda så hade inte goda behövt ha bort den onda tvillingen för att vinna, och inte heller hade onda fått räkna in den onda tvillingen i sitt antal mot de goda.
Räkneexempel i en lek om 16 deltagare om det är ulvarna som räknas
4 ulvar
1 ond utanför lyan( dvs inte en ulv)
11 goda
Om alla 4 ulvarna dör, men den onda utanför lyan lever= vinst för goda
om det finns 2 ulvar kvar+ onda utanför lyan samt 2 goda kvar så har inte de onda vunnit än för att antalet ulvar är 2- mot antal goda 2
Däremot om det är som i denna leken har de onda vunnit med samma scenario då även den onda utanför lyan räknas med när det står onda som i denna leken
Och likaså att även om alla 4 ulvar är döda så har inte goda vunnit förrän även den onda utanför lyan dött.
Ja okey då jag glömde skilja på onda och ulvar.. var ett tag sedan jag var med och lekte.. Men det är väl bara för den goda tvillingen att ange sin onda tvilling då så blir man av med den.. eller det kanske finns en hake med det.. Jag har inte läst igenom leken än .. får nog ta och göra det nu
@bollen__ jag funderar på detta med käket?
den onda tvillingen får ju med start natt 2 käka, och då får inte lyan käka.,och så fortsätter det varannan natt.
Men om någon av tvillingarna dör så upphör ju den andras förmågor, så funderar över denna raden:
"Ulvarna får inte käka när onda tvillingen käkar" innebär det att ulvarna då får käka varje natt istället? Om en av tvillingarna dör alltså-för då kan ju den onda tvillingen inte käka vare sig det var den som dog eller den andra?
Idag blev en väldigt dålig spelardag för mig. Börjar jobba 16.00 och min jour börjar inte förens kl 23.00 så får försöka smita in och rösta på toan sen. För det är på tok för tidigt att ens försöka lägga en säkerhetsröst nu!
Och den goda tvillingens förmåga att kunna sia är ju bra för goda sidan, annars finns det ju endast ett paket med sia i leken. Goda lyan har dessutom ett svettigt jobb att försöka hitta bra mottagare till paketen iom att de inte heller får någon spioninfo- alltså kan paketen lika gärna komma till onda som goda egentligen.Ja det finns en hake - den goda tvillingen förlorar sin förmåga att sia om den onda dör.
(båda förlorar sin förmåga om den andra dör för att vara noggrann)
@bollen__ jag funderar på detta med käket?
den onda tvillingen får ju med start natt 2 käka, och då får inte lyan käka.,och så fortsätter det varannan natt.
Men om någon av tvillingarna dör så upphör ju den andras förmågor, så funderar över denna raden:
"Ulvarna får inte käka när onda tvillingen käkar" innebär det att ulvarna då får käka varje natt istället? Om en av tvillingarna dör alltså-för då kan ju den onda tvillingen inte käka vare sig det var den som dog eller den andra?
Det är en helt fantastisk serie av samma skapare som gjort Grey's Anatomy. Älskar den och rekommenderar den mycketJag hinner ju inte leka nuförtiden Men håller lite koll på er ändå i smyg
Ville mest säga intressant tema!!! Är detta en serie som redan finns och jag har lyckats missa eller har den inte kommit ut än? Någon? @bollen__ ? Verkar ju helt
Lycka till alla!
Ja. Det verkar så...Noterar direkt att det blir en lek helt utan spioninfo? ( och goda lyan endast har tre paket att dela ut )
Bland de goda finns endast en specialroll resten är bybor...
Å andra sidan finns det "bara" vanliga ulvar och de får inte käka när den onda tvillingen gör det.
Och sedan tvillingarna som vet om varandra men inte får använda sina förmågor på varandra samt även förlorar sina förmågor om den andra åker ut ( om jag nu fattade det hela rätt på beskrivningen i lekstarten)
Ja! Jag är helt fast i den, tycker den är kanon! Så rekommenderar den verkligen!Jag hinner ju inte leka nuförtiden Men håller lite koll på er ändå i smyg
Ville mest säga intressant tema!!! Är detta en serie som redan finns och jag har lyckats missa eller har den inte kommit ut än? Någon? @bollen__ ? Verkar ju helt
Lycka till alla!