Scandal (Ulvlek)

:rofl: Någon av dem borde vara ulv i alla fall. Men det finns en teorietisk risk att du har totallurat mig och är ulven, men då förtjänar du att vinna. :cool:

Haha, såg nu att jag skrivit ulv på bägge :rofl: gäller att helgardera sig!

Menade att FiaM är ulv och Snurrfian tvilling

Kan du utveckla hur du menar att fios godhet ändrade på det? :)
I och med att fio var god så ställdes det jag trodde på ända.
Att du är siad som god tvivlar jag inte på, inte heller att Artline försökte peka ut Snurrfian som sin tvilling. Då var det q och Mirtai kvar eftersom jag som sagt vet att jag själv är god. Det som gjorde att jag började fundera på Mirtai var på grund av q´s kommentar om att det var viktigt att ingen god åkte ut i samband med DL2. Ett tag såg det ut som att jag skulle åka i den lynchen och hon trodde ju tydligen att jag var den goda tvillingen där. Goda hade mer att vinna på att tvillingarna skulle vara kvar än onda så det gjorde att jag satte henne som god vilket bekräftades när hon käkades.
Mirtais röst på Lobelia skulle kunna vara ett alibi, en sak som slår mig nu är att Lobelia inte försvarade sig innan lynchen och det brukar hon göra när hon blir misstänkt.

Läser leken från början och hittade följande diskussion mellan Artline och Lobelia. Här kan det väl tolkas som att hon säger att Snurrfian inte är god men inte heller ulv?

Men alla utom 4 lade udda/förstaröster så det är inte konstigt att det blev några följdröster. Men jag kan tänka mig att en ulv gärna undviker att lägga första andrarösten.

Jag tror det kan gömma sig onda bland alla röster men man måste börja någonstans :)

Varför skulle en ulv undvika just första andrarösten? Och inte första rösten eller första 3:e rösten exempelvis?

För att sticka ut så lite som möjligt bland alla udda röster.

Och det är just den rösten som sticker ut och ingen annan? Och oavsett resultatet i omröstningen? Och det är bara om en ond lägger den som den sticker ut och riskerar att dra till sig blickarna?

Jag tittar mer på omröstningen i stort än försöker peka på att vissa röster är mer misstänkta. Ulvarna gör ändå lite hur som ändå och ganska ofta som ulvar inte bör göra.

Så din teori är alltså att Myrten/Snurris är god utifrån att hon lägger första andrarösten?

1
6.42 Habina röstar på quarter4ever
17.41 cirkus röstar på lilltess
17.46 Mirtai röstar på TeamLundVer
19.42 Blacksmithfarm röstar på FiaM
21.23 Myrten röstar på TeamLundVer
21.35 Lilltess röstar på FiaM
21.40 quarter4ever röstar på Lobelia
21.44 Artline röstar å Mirtai.
21.45 FiaM röstar på TeamLundVer
21.45 fio röstar på Cirkus
21.52 Lobelia röstar på cirkus

Jag tror jag ska komma ihåg det så jag också kan bli godförklarad ;)

Nej hon kan mycket väl vara ond.

Eller kanske att vi har lite låsta positioner i leken. ;)
Förstår inte alls vad du menar? :confused: :rofl: Nåja jag kan väl slänga mig ut och börja rösta för det känns som om någon måste ta det första steget. Jag tror att FiaM är den onda tvillingen, att Habina är siad god och då lämnar det bara Mirtai kvar som ulv vilket gör att Snurrfian röstar på Mirtai eftersom jag inte hittar några andra alternativ till ulv.

I och med att fio var god så ställdes det jag trodde på ända.
Att du är siad som god tvivlar jag inte på, inte heller att Artline försökte peka ut Snurrfian som sin tvilling. Då var det q och Mirtai kvar eftersom jag som sagt vet att jag själv är god. Det som gjorde att jag började fundera på Mirtai var på grund av q´s kommentar om att det var viktigt att ingen god åkte ut i samband med DL2. Ett tag såg det ut som att jag skulle åka i den lynchen och hon trodde ju tydligen att jag var den goda tvillingen där. Goda hade mer att vinna på att tvillingarna skulle vara kvar än onda så det gjorde att jag satte henne som god vilket bekräftades när hon käkades.
Mirtais röst på Lobelia skulle kunna vara ett alibi, en sak som slår mig nu är att Lobelia inte försvarade sig innan lynchen och det brukar hon göra när hon blir misstänkt.

Din röst på Lobelia känns mer som alibi i så fall! För när du röstade la du visserligen upp henne för lottning men hade jag inte ändrat hade Lobelias ändring räddat henne, dvs det kan varit planerat av lyan!

Mirtai röstar på FiaM

Jag tror hon är sista ulven eftersom jag tror Habina är siad god och Snurrfian är ond tvilling baserat på vad Artline skrivit på flera ställen

Snurrfians sätt att rösta på mig när jag röstat på Artline kan ju faktiskt ses som ett sätt att rädda sin tvilling och på så sätt rädda sina krafter

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 651
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 115
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 457
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 727
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar