På vilket sätt är den nyttigare eller vad är det som gör den nyttigare?Jag äter mer sötpotatis än vanlig potatis, främst för att det är nyttigare.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
På vilket sätt är den nyttigare eller vad är det som gör den nyttigare?Jag äter mer sötpotatis än vanlig potatis, främst för att det är nyttigare.
Lägre GI har jag för mig.På vilket sätt är den nyttigare eller vad är det som gör den nyttigare?Har faktiskt aldrig hört att det skulle vara så. Fast ganska logiskt egentligen eftersom jag har tendens till att ogilla nyttiga saker
![]()
Vad är GI? Har noll koll på vad mat innehållerLägre GI har jag för mig.
Lägre GI.På vilket sätt är den nyttigare eller vad är det som gör den nyttigare?Har faktiskt aldrig hört att det skulle vara så. Fast ganska logiskt egentligen eftersom jag har tendens till att ogilla nyttiga saker
![]()
Ja, det förstörs när man gör så. Det drar inte tillbaka som det ska och sitter väldigt löst dvs inte längre säkert och jag vill inte riskera min egen säkerhet. Punkt.Fattar inte. Måste du åka till verkstad för att någon suttit på ditt säkerhetsbälte.
Eller är jag helt korkad?
130×170. Hatar såna småfiltar. Minst 170×190Varför tillverkas det korta filtar som är typ 130cm långa? Vem fan vill ha en filt som inte täcker hela kroppen??
Det är väl skillnaden mellan de som är beroende av jordbruket och de som köper tjänster.
Glykemiskt Index, alltså snabba kolhydrater, har jag för mig iaf!Vad är GI? Har noll koll på vad mat innehåller![]()
Jag förstod att du skojade, men det gör allt lite ont att någon gör det medan jag sitter här och faktiskt får såväl ekonomiska som praktiska konsekvenser. Många är beroende av min och andras produktion för att kunna hålla hobbyhästar till exempel, så det påverkar fler än mitt eget uppehälle. Eller mina egna djur.Ja, alltså nu var mitt inlägg skrivet med humor
Nu är ju trots allt skåne väldigt produktiva inom jordbruk trots avsaknad av vargavinter
Jag fattar att minusgrader har sina fördelar, det betyder inte att jag måste tycka om det![]()
Jag förstår helt vad du menar och gillar inte heller smaken av bara sötpotatis. Däremot är det gott när det liksom är blandat eller kryddat med annat. Typ en sötpotatissoppa med massa ingefära, chili och lime till exempel. Eller ett recept på en ”tacoplåt” vi gör ibland där man tärnar sötpotatis och blandar med en marinad/sås med tacokryddor, olja, lime osv och sen rostar i ugnen tillsammans med lite annat gott.
https://www.coop.se/recept/tacoplat-med-sotpotatis-bonor-och-cashewnotter
Överlag så tycker jag att sötpotatis kräver någon syra för att bli god.
Jag förstod att du skojade, men det gör allt lite ont att någon gör det medan jag sitter här och faktiskt får såväl ekonomiska som praktiska konsekvenser. Många är beroende av min och andras produktion för att kunna hålla hobbyhästar till exempel, så det påverkar fler än mitt eget uppehälle. Eller mina egna djur.
Jag har blandat upp med andra rotfrukter när jag gjort i ugnen, då blir det en blandning av smaker där det söta kan bryta av, men nä bara sötpotatis blir lite mycket.Jag har inte kokat. Rostat i ugn och stekt. Men det smakar ju bara sött och vidrigt....
Ingen riktig smak, bara fadd och söt. Är inte speciellt kräsen men de gånger jag testat har jag slängt det.
Varför tillverkas det korta filtar som är typ 130cm långa? Vem fan vill ha en filt som inte täcker hela kroppen??
Jag har försökt hitta en som är runt 200 x 140 cm, alltså som ett täcke men det finns icke. Man vill ju kunna gosa ner sig ordentligt.
Du måste blanda med andra rotfrukter! Och krydda lite (typ flingsalt och chiliflakes). Bara sötpotatis blir sällan roligt. Men ihop med t.ex morötter, palsternacka och rödbetor brukar det kunna bli bra.Jag har inte kokat. Rostat i ugn och stekt. Men det smakar ju bara sött och vidrigt....
Ingen riktig smak, bara fadd och söt. Är inte speciellt kräsen men de gånger jag testat har jag slängt det.
Jag har försökt hitta en som är runt 200 x 140 cm, alltså som ett täcke men det finns icke. Man vill ju kunna gosa ner sig ordentligt.
Det är ett rollspel och roligt om man tycker att rollspel är roligt.Ulvlekarna här på buke förstår jag mig inte på, vad är vitsen liksom?![]()