Saker ni gjort själva!

Sv: Saker ni gjort själva!

Ja, i en välsorterad iaf.

Det går bra att använda ens egna avlagda kläder också.

Jag är sjuk hemma och sitter och funderar på olika "varning för hunden" skyltar... Satt och lekte i incscape. Ska beställa en till dörren och en till altandörren.

Vet inte vilken jag föredrar dock...
skylt12.jpg

skylt10.jpg

skylt11.jpg

skylt9.jpg

skylt6.jpg

*kl*
Fick ett ryck och virkade en tröja till min hund :) Funderar på att göra en till i lite roliga färger.

416457_10150750953742656_908706148_o.jpg

OJ så fin! Tog det lång tid att göra den? Vill du göra en till ett styck saluki :angel:

OJ så fin! Tog det lång tid att göra den? Vill du göra en till ett styck saluki :angel:

Nja, gjorde den nog på ett par timmar :) Jag kan göra, men jag vet inte exakt hur bra jag är på att göra efter mått, men borde gå.. Jag virkade ju och provade hela tiden :p

Jag borde nästan försöka komma ihåg hur man virkar igen och testa att få till något sådant... Kan ju börja med att virka till ett gosedjur eller något. Har funderat ett tag på att skaffa en tröja till Wahidah, men de som går att köpa i djuraffärer verkar inte vara sådär superbra.

Ja! Det var inte så svårt :) Gick rätt fort också. Värmer bra, han är lite frusen och har också haft svårt att hitta tröjor som passar bra.

*KL*

Usch vad avis jag blir! men jag ska försöka mig på med att vara lite händig jag med :)
Gillade knutarna som du gjort Red_chilli! ska försöka mig på nå sånt :)

Ni som syr era egna täcken, vad använder ni för material? och vart hittar ni det?
Skicka gärna PM om ni ha lust :D

Vilka bra hundleksaker :).

Ett halsband med tenntråd, och ett koppel som jag gjort.
stor_zps55801b7e.png

Så där ja! Nu har jag gjort lite hundleksaker à la Red_Chili. Mycket roliga att göra och VÄLDIGT hållbara! Tack för tipset!

Måste säga att alla i tråden gör OTROLIGT fina saker till sina hundar. Tyvärr är jag värdelös på att sy, greja, snickra m.m. Jag önskar att jag var lite duktigare... :(

Blev inspirerad att göra lite agility hinder åt mina hundar. Ingen annan behöver ju se dem om de blir fula:angel:

Hopphindren är väldigt lätta att göra, köpte billig ströläkt i buntar på byggmax. Ganska klent men till min hund duger det. Finns lister som ser ut som V, dom kan man såga i 1-2 cm långa bitar och limma och lägga bommen i. Bommarna är målade plockepinnpinnar ;) Tror dom är billigare att köra än rundstavar men vet inte, jag hade sånna hemma som aldrig blivit använda ;)

kl, jag har sytt tik skydd ^_^, väldigt ouppskattat av hunden dock som kryper ihop och stirrar på en med sina stoora valp ögon.

hade lagt upp bild om det inte vore så att min mobil är bort tappad/stulen..

Det är D-ringar, men dom ser triangelformade ut när man syr banden ganska tight mot med en söm som går rakt över. Om du förstår vad jag menar. :D

Jag använder alltid svetsade D-ringar då dom är hållbarast. Köper mina från Lycksele slöjd, men tror att du även kan hitta såna i sytillbehörsaffärer. :)

*KL*

Usch vad avis jag blir! men jag ska försöka mig på med att vara lite händig jag med :)
Gillade knutarna som du gjort Red_chilli! ska försöka mig på nå sånt :)

Ni som syr era egna täcken, vad använder ni för material? och vart hittar ni det?
Skicka gärna PM om ni ha lust :D

Jag använder oftast Bävernylon (slitstarkt och vind- och vattentätt). Finns på tygaffärer. Sen fodrar jag oftast med fleece eller med mellanlägg, typ fibersoft, och ett mjukt eller glattigt tyg på insidan beroende på hundens päls.

Spännen, D-ringar osv köper jag på hobby- eller tygaffären.

Jag undrar hur du byggt dina balanshinder? Blev de stabila tycker du?
Normalt sett har de ju en svetsad stålram men jag skulle vilja bygga själv och det verkar ju väldigt smidigt om man kan göra helt i trä..

Haha! Vad rar du är, du får det att låta som om du tror på mig :D
Har du hört uttrycket "tummen mitt i handen"? På mig stämmer snarare "ingen tumme alls" ;)

Men jag ska absolut göra ett försök efter din beskrivning!

Tack så mycket:)

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 155
Senast: Milosari
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 943
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
5 263
Senast: Hermelin
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Saker och ting har ju sin gilla gång här i livet, så efter skilsmässan så har jag börjat fundera på döden… ;) Kanske hjälpte det till...
Svar
5
· Visningar
826
Senast: Soapbubble
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Svamp?
  • Oseriös avel 2023