Saker ni gjort själva!

Sv: Saker ni gjort själva!

Lite grejer; Västsele, halsband och regntäcken (som inte är klara, därav "hänget" baktill")

IMGP2936-300x178.jpg

IMGP2972.jpg

IMGP2974.jpg

IMGP2967.jpg

IMGP2960.jpg

Hur funkar en aktivitetsfilt?
Mönster? :)

Fick inspiration efter att ha sett en liknande i djuraffär. Den har inga särskilda mått så, utan mest ett antal bitar i olika storlekar med en stor i botten och så mindre ju högre upp man kommer. Dessa sys ihop med ett + tvärs över. Sen kan man stoppa in godisar under vissa flikar och så får hunden leta på under vilken flik. :) Funkade inte så bra på vår hane då han blev för ivrig och letade i resten av lägenheten också, men tiken tog det lugnt och metodiskt. Måste dock sy fast en halkmatta under, men hittade ingen när vi var iväg och skulle köpa en. Jula ska tydligen ha på metervara som man kan klippa till, men inte just i butiken här..

Vovvarnas_aktiveringsfilt_Grim_blev_lite_for_uppspelt_for_att_ha_talamod_till_att_leta_godisbitarna.jpg

Evi_letar_systematiskt_bland_flikarna.jpg

Jag har fått dille på att sy nomeselar. Skitkul och praktiskt användbart. Dessutom billigt material!

Här är Fridolfs sele, med en extra magrem för att hålla selen stilla även när han springer lös.

20120917-IMG_3662.jpg

Materialkostnad: ca 39:- (lastspännarband från ÖoB, golvskum från IKEA som stoppning och fodertyg av ett gammalt hästregntäcke.:D)

Magremmen var fiffig! Kanske ska sy fast en sån på min nya. Köpte en likadan som tidigare, men två storlekar större. -70 % rabatt :D Blev ett töjbart koppel, selen och en boll för 20 € :eek: Behövde därmed inte sy själv.

Jag har inte ens sytt fast magremmen, jag spänner den bara under ryggkorset men över sidoremmarna, så både funkar den och verkar sitta bekvämt.

Tycker förövrigt att du ska berätta VART du gjorde de där fynden! ;)

KL

Jag har inte sytt nagot till hunden ... annu:p Jag har dock byggt vagnen vi anvander till tavlingar i "carting".:laugh:

D7K_0145.jpg

Så fint, och illrosa sele såklart! :rofl:

Allmänt i tråden:

Jösse va ni är ambitiösa... :D

De flesta av täckena, halsbanden, och selarna här ser ju ut att vara köpta i butik. En eloge er som är så duktiga! :bow:

kl

varför plockas mina inlägg bort hela tiden?? ska mna inte få ett pm om varför det tas bort isf....här är ju inget man diskuterar och rör upp heta känslor kring hur en hund behandlas exempelviss.... TRIST

det är juinte som på vovve här än iaf där an kallar folk för precis allt där det lir rena grova förtal och trakasserier... men det är ju väldigt mkt irriterande när inlägg bara försvinner utan anledning.

kl

varför plockas mina inlägg bort hela tiden?? ska mna inte få ett pm om varför det tas bort isf....här är ju inget man diskuterar och rör upp heta känslor kring hur en hund behandlas exempelviss.... TRIST

Om dina inlägg raderas så är det för att de bryter mot någon regel. Kanske du länkar till din blogg tex? Det får man inte göra enligt bukefalos regler.

Detta är väldigt of topic i en tråd om hemmagjord hundutrustning. Kanske lämpligare att du tar upp din fråga i hjälpforumet?

Passpoalen är reflex. Reflexband kan köpas i de flesta sytillbehörsbutiker. :)
Sen är fodringen fleece. :)

Gällande bredden på banden så är ex hela spårselen sydd med 25 mm band. Promenadselen har 50mm band över ryggen och mellan frambenen, medan bandet runt buken samt runt halsen är 25 mm. :)

Här ser du bättre hur promenadselen ser ut framifrån. D-ringen på fronten är för att selen ska kunna användas som antidragsele.
314104_10151067534233030_2006024495_n.jpg

Senast ändrad:

poängen var ju att mina inlägg angående att jag syr massor med grejer men inte få rina några bilder bara försvinner...får la se om detta inlägg oxå går ur...jag har inte ens nån blogg o nämnde inte nån hemsida eller facebook eller vad de tnu var. därför blir jag lite sur. jag kan ju inte visa mina alster här. men jag kan skicka om nån vill se.

Jag har gjort dragselar till mina hundar. Det är den sortens dragselar som görs av skinn och bambu och man måste ha skalm på vagnen.

Jag har även gjort ett par halsband av skinn med fleece som foder till min yngste när han var valp. Det fanns inte rätt storlek att få tag på, antingen var de för stora eller för små. Ett par spårselar har jag också gjort i läder av samma orsak.

Och så har jag stickat olika sorters tröjor att ha på vintern. Några leksaker har jag virkat/stickat/sytt/knutit också. Ska försöka mig på att fläta en kampleksak, men vet inte om jag ska välja tyg eller skinn. Tror det blir skinn.

*kl*

Riktigt tjusiga saker alla har gjort! :laugh:
Sitter själv och syr lite hundhalsband och sånt ibland, senaste skapelsen blev en "regnhätta" inför höstens riktiga stormar eftersom täcket jag har till Ziva knappt har nån krage alls. Har tyvärr inga bilder på något just nu men det kanske kommer. Ska ge mig i kast med att sy sele igen för jag tror äntligen jag hittat ett sätt att sy sådana utan att symaskinen storknar:p

Klurar lite på modell dock. Jag tänkte försöka träna Ziva med att dra nån kedjelänk eller barnpulka med vikt i när det är riktig vinter nämligen. Nome har jag för mig funkar bäst när det som dras har ganska hög fästpunkt, är det då en sele av weightpull stuk som är bättre när fästet i vikten är i marknivå?:)

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 150
Senast: Milosari
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 940
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
5 261
Senast: Hermelin
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Saker och ting har ju sin gilla gång här i livet, så efter skilsmässan så har jag börjat fundera på döden… ;) Kanske hjälpte det till...
Svar
5
· Visningar
826
Senast: Soapbubble
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Oseriös avel 2023
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈