Saker ni gjort själva!

Sv: Saker ni gjort själva!

jag har inte gjort reklam fför nånting!!!!!!!! isf räknas ju alla inlägg i den här tråden som reklam. konstigt

Det bör nog vara en sele typ weightpullsele om du ska dra kedjor och tyngder. Annars jobbar hunden förmodligen med fel muskler.

nu vet jag inte vad det är för inlägg som tagits bort, men vill du veta varför tror jag det är bättre att du frågar moderatorn...

jag har inte gjort reklam fför nånting!!!!!!!! isf räknas ju alla inlägg i den här tråden som reklam. konstigt

Med tanke att du har ute annonser här på det du syr så har det du skrivit räknats som reklam:angel:

Jag fick ett inlägg bortplockat igår f ör att jag nog gick över gränsen för reklam, det är bara att göra om och göra rätt.

Händer det dig ofta får du nog fundera på hur du skriver...

vad har du använt för material till dina knutar? mina hundar älskar dem där, men mördar dem rätt fort. blir klart billigare om jag kan göra dem själv, men jag kan inte komma på något lämpligt material :)

såå för att jag har annonser ute för det jag säljer iva företget så kan jag inte sy åt mig själv och fäljdaktligen inte tillåtas skriva om det jag syr åt mina hundar i en tråd??

vad har du använt för material till dina knutar? mina hundar älskar dem där, men mördar dem rätt fort. blir klart billigare om jag kan göra dem själv, men jag kan inte komma på något lämpligt material :)

Jag har använt fleece, men har en som är gjord av ett slaktat gammalt lakan också. Går att använda vad som helst egentligen. Jag använder något mjukt för att min hund öht ska vilja bita i det ordentligt ;)

såå för att jag har annonser ute för det jag säljer iva företget så kan jag inte sy åt mig själv och fäljdaktligen inte tillåtas skriva om det jag syr åt mina hundar i en tråd??

Skriv till någon moderator istället för här i tråden. Vi som skriver här vet inte varför dina inlägg blir bortplockade. Själv har jag inte ens sett några inlägg som sedan försvunnit.

Vi tar det igen. Du skrev typ: Jag tillverkar blabla bla. Kontakta via pm om intresse finns. Det klassas som annons.

Meningen är att du ska skriva: Jag gör såna här: Bild.

Jag har använt fleece, men har en som är gjord av ett slaktat gammalt lakan också. Går att använda vad som helst egentligen. Jag använder något mjukt för att min hund öht ska vilja bita i det ordentligt ;)

Vet du hur slitstarka de är? Min ena gosse massakerar tyvärr alla leksaker (inkl. den äldre vovvens favoriter :devil:)

Vet du hur slitstarka de är? Min ena gosse massakerar tyvärr alla leksaker (inkl. den äldre vovvens favoriter :devil:)

Tja, de fungerar fint för min dåre iaf, men hon är inte så destruktiv av sig. (haha, det känns lustigt bara att skriva det. Hon var hysteriskt destruktiv som ung :D) Men det är väl bara att testa. En fleecefilt kostar 25kr på Rusta, bara att köpa och se hur bra den håller ;)

Jag gör också mina i fleece. Funkar skitbra att använda som kampbelöning när man tränar men lämnar jag henne själv med en håller den i typ... 5 min? :D
Men hon älskar verkligen att kampa med dom. Känns som att lydnaden blivit 10 gånger bättre sen jag började bära en sån i fickan. :D

Ju bättre kvalité på fleecen desto längre håller de. Man ska fläta dem så hårt som möjligt.

Eller prova att fäta av skinnremsor istället. Jag ska testa skinn eftersom mina hundar inte bryr sig om flätorna i fleece men är helförtjusta i skinnbitar.

Tillägg: Simba 112: Jag brukar nita allt som görs av läder/skinn. Det är lättare att ta med håltång och sen trycka dit en nit istället för att sy. Vid behov gör jag hål med nit och "syr" (trär) för hand med tunn skinnremsa.

Senast ändrad:

Jag har gjort en bötchersele av två gamla läderkoppel och väl valda delar från en trasig ryggsäck och en kasserad grimma. :D

bc3b6tchersele.jpg

Jag borde ta bild på när den används men jag får nog anlita någon, annars blir det bara en bild på en glad hundrumpa i spåret.

Kl

Efter jag pratat med min kära mor om denna tråd så har hon nu köpte en symaskin till mig :love: så snart kommer förhoppningsvis bilder från mig och mina syexpriment att dyka upp här :D

Ni som syr täcken, vad använder ni för foder förutom fleece? Om det ska vara riktigt varmt alltså?

+dpmatte
tack! ska ta och inventera fleece-förrådet här hemma och se vad jag hittar, borde finnas någon gammal pläd eller så som är lämplig :) låter kul att göra i skinn också, men det får bli om fleecevarianterna inte håller.

Kl

Ni som syr täcken, vad använder ni för foder förutom fleece? Om det ska vara riktigt varmt alltså?

Jag har bl.a. använt en gammal yllehalsduk då jag har en liten hund. Fuskpäls o filt funkar också. Har man en hund vars päls lätt tovar kan man lägga lakansväv eller satin/fodertyg närmast pälsen, allså som ett innerfoder.

Filt lätt varmt och bra men inte så tjockt vilket också är bra :) kan man köpa fuskpäls i tygaffärer? ?

Senast ändrad:

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 150
Senast: Milosari
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 940
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
5 261
Senast: Hermelin
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Saker och ting har ju sin gilla gång här i livet, så efter skilsmässan så har jag börjat fundera på döden… ;) Kanske hjälpte det till...
Svar
5
· Visningar
826
Senast: Soapbubble
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Oseriös avel 2023
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈