Sagan om Isfolket *Ulvlek*

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Sagan om Isfolket *Ulvlek*

Har jag verkligen gått så hårt åt Hedinn? Ja, jag ifrågasatte henne och hennes röst/röständring. Men det var mest för att jag verkligen inte hängde med i hennes tankar. Efter att hon förklarat sig så att jag förstod vad hon menade, tack för att du stod ut Hedinn :p, så kändes det hela inte så konstigt längre.

Det kanske är fem ulvar? :nailbiting:

Skämt åsido, ja jag skulle tro att Hanna kanske vill offra sig om det är kritiskt läge mellan henne och demonen (om det nu bara är två) för om de immuna (ängel och silje, finns det någon mer?) är kvar i slutkampen så är det ju kört för ulvarna att vinna genom käk i alla fall? Och förresten - du som tänkte på Caisa. Kan inte ett möjligt scenario vara att ulvarna trodde att hon var ett "säkert käk"?

Så nu gäller det att de (Silje och ängeln) är kvar länge, då borde vi ju nästan vara garanterade vinst! :D

Ängeln är väl inte immun i den här leken? Det står inget om det i rollbeskrivningen i alla fall.

"Nataniel (ängel) - är den som blivit utvald att leda kampen mot Isfolkets onde stamfader, men för att klara detta måste han få hjälp, till sin hjälp har han både nu levande samt döda medlemmar av Isfolket. Nataniel är känd för sin otroliga människokärlek, helande kraft och varma ögon."

Jag är inte van vid att en röst blir så ifrågasatt, förutom en gång då Vira gick hårt mot Hedinn, men då visste hon att hon var ulv eftersom hon själv var spion. Men såg att du fick svar på dina funderingar.

Jag tycker att det händer jämt och ständigt. Att röster blir ifrågasatta, speciellt om den som frågar inte förstår tankegången bakom rösten.

Har jag verkligen gått så hårt åt Hedinn? Ja, jag ifrågasatte henne och hennes röst/röständring. Men det var mest för att jag verkligen inte hängde med i hennes tankar. Efter att hon förklarat sig så att jag förstod vad hon menade, tack för att du stod ut Hedinn :p, så kändes det hela inte så konstigt längre.

Ingen fara, jag upplevde det inte som nåt extremt hårt. Och att ifrågasätta sånt man reagerar på är ju enda sättet att ta sig någonstans. :) Jag brukar ju kunna ifrågasätta en del själv, eftersom jag anser att ett beteende/uttalande säger lite, men förklaringen till det brukar säga mer.

Sedan hindrar ju inte det faktum att jag förstod dina tankar att du är ulv ändå. Men just nu är du inte ond på grund av den röständringen i alla fall. :p

Nej alltså, dåligt ordval kanske. Det jag menar är ju att den ängeln skyddar inte kan käkas, vilket betyder att så länge ängeln är kvar och skyddar någon (sig själv eller annan) och Silje är kvar, så är det ju två som inte kan käkas. Vilket borde göra det svårt för ulvarna att pricka rätt lite längre fram, när det finns färre att välja på. Lite odds/sannolikhetstankar alltså :)

KL
Har gått igenom Ottilias och Mumorsans inlägg. Ottilia känner jag mest "jaha" om, dvs det hon skrivit säger mig ingenting i nuläget. Väldigt lite skrivet, men hon lägger upp ett teoriinlägg där hon nämner några spelare men har mest fokus på Myrten. Röstar därefter på Myrten utifrån det. I mina ögon inget konstigt alls för att vara första dagen. Blandar ihop Monster och Mumorsan i ett läge, vilket jag personligen känner kan vara lätt hänt och ett därmed mycket väl kan vara ett ärligt misstag.

Mumorsan reagerar jag i så fall mer på. Också få inlägg, men helt utan något teoriande. Ett röstinlägg, där hon röstar på Ottilia baserat på hennes misstag. Hon skriver att hon har dåligt med tid, vilket såklart kan vara en orsak, men det känns väldigt "haffar första bästa" och lägger en enkel röst där hon ifrågasätter var hon skrivit det Ottilia påstår, trots att det tidigare hade nämnts att det var Monster som skrivit det. Mu missade alltså att det handlade om en ihopblandning av personer snarare än förvridning av text, vilket för mig är en ganska stor skillnad. Hon svarar även på LLs fråga med att hon skulle vilja ha ulvarnas förmåga, för att kunna se vilka som är ulvar. Ja, den förbannade Monster har uppenbarligen skadat mig, men kan det finnas en anledning till att hon skriver så? Tjuv som vill tala om att den vill veta vilka som är ulvarna, samtidigt som det är lite förtäckt i form av "jag vill hitta ulvarna för att rösta ut dem"? Samtidigt känner jag ju, som vanligt, att det känns lite för tydligt och stor risk att någon skulle reagera, just för att hon skriver att hon vill ha ulvarnas förmåga... Frågan är om en tjuv skulle göra något så "tydligt"?

Och det får mig ju då även att fundera på varför i helsike inte Monster har reagerat på det uttalandet av Mumorsan?! :cautious:

Alltså det här är skitsvårt. Efter att ha läst igenom de första inläggen så är typ hälften av alla deltagare potentiella tjuvar. Får hoppas att ulvarna är ännu mer korkade än vad jag är så att de råkar käka sin tjuv även i denna lek :D

Jag tycker också att Mu är lite sus just nu. Fast när du skriver så då vet jag inte om Du kanske är ond och vill lägga upp Mu för lynchning.. Åh andra sidan så om du är god så Har du ju en del erfarenhet av Ulvspel och borde vara ganska bra på att få fram onda. Hmm

Jag tycker att det händer jämt och ständigt. Att röster blir ifrågasatta, speciellt om den som frågar inte förstår tankegången bakom rösten.

Håller med. Jag upplever det som en hörnsten i spelet.

KL
Har gått igenom Ottilias och Mumorsans inlägg. Ottilia känner jag mest "jaha" om, dvs det hon skrivit säger mig ingenting i nuläget. Väldigt lite skrivet, men hon lägger upp ett teoriinlägg där hon nämner några spelare men har mest fokus på Myrten. Röstar därefter på Myrten utifrån det. I mina ögon inget konstigt alls för att vara första dagen. Blandar ihop Monster och Mumorsan i ett läge, vilket jag personligen känner kan vara lätt hänt och ett därmed mycket väl kan vara ett ärligt misstag.

Mumorsan reagerar jag i så fall mer på. Också få inlägg, men helt utan något teoriande. Ett röstinlägg, där hon röstar på Ottilia baserat på hennes misstag. Hon skriver att hon har dåligt med tid, vilket såklart kan vara en orsak, men det känns väldigt "haffar första bästa" och lägger en enkel röst där hon ifrågasätter var hon skrivit det Ottilia påstår, trots att det tidigare hade nämnts att det var Monster som skrivit det. Mu missade alltså att det handlade om en ihopblandning av personer snarare än förvridning av text, vilket för mig är en ganska stor skillnad. Hon svarar även på LLs fråga med att hon skulle vilja ha ulvarnas förmåga, för att kunna se vilka som är ulvar. Ja, den förbannade Monster har uppenbarligen skadat mig, men kan det finnas en anledning till att hon skriver så? Tjuv som vill tala om att den vill veta vilka som är ulvarna, samtidigt som det är lite förtäckt i form av "jag vill hitta ulvarna för att rösta ut dem"? Samtidigt känner jag ju, som vanligt, att det känns lite för tydligt och stor risk att någon skulle reagera, just för att hon skriver att hon vill ha ulvarnas förmåga... Frågan är om en tjuv skulle göra något så "tydligt"?

Och det får mig ju då även att fundera på varför i helsike inte Monster har reagerat på det uttalandet av Mumorsan?! :cautious:

:D:D:D:D:D:D:D :bump:
;)

Jag reagerade faktiskt på det när jag läste det, för det lät märkligt för mig. Jag kopplade det dock inte alls till en tjuv-hint! Jag tyckte bara det var en väldigt goody-two-shoes grej att skriva, för vad vore det för jäkla poäng att spela om man visste vilka ulvarna var från början liksom...? Men fattade det som ett sätt för tjuven att specifikt påpeka att hon vill veta vilka ulvarna är gjorde jag inte... Det känns bakvänt på nåt sätt, det viktiga är ju snarare att de vet vem hon är?

Angående tjuven så har jag inte sett en hint någonstans, så i mina ögon så gömmer sig tjuven bra. Kan ulvarna ha lagt märke till henne?
Dom enda som pratat tjuv ordentligt är väl Artline och LindgrenV. Eller har jag missat något? Citera gärna isf :)

KL
Har nu även kikat närmare på cirkus och TLV. De har lika många inlägg skrivna, men det finns betydligt mer att ta på hos TLV. Hon kommenterade Monsters långa inlägg med att det kunde vara en strategi för att ingen skulle orka läsa, vilket jag tolkar som lite skämtsamt menat. Hon bad om att någon skulle skriva något misstänksamt så hon hade nåt att teoria kring, även det tolkade jag som väldigt skämtsamt, men andra reagerade och tolkade det som att hon ville att andra skulle teoria. Bland annat cirkus och Lindgren. Även Artline ifrågasatte, men det hade väl med reaktionen på Monsters långa inlägg att göra. Cirkus tog med reaktionerna om TLV i hennes röstinlägg, även om hon röstade på mig, trots att det blivit förklarat att det inte var menat som cirkus tolkade det. TLV funderar på att rösta på cirkus pga det, vilket jag har full förståelse för, jag tyckte själv det var märkliga teorier från hennes sida, men väljer att avstå efter att cirkus fått en röst redan. Något jag inte heller kan se som misstänkt, trots allt så valde jag själv att inte rösta på cirkus av samma anledning, hon var ett lätt byte i det läget. Istället väljer TLV att lägga en röst på någon av de andra som reagerat, Lindgren eller Artline, och det blir Lindgren. Och ja, jag förstår rösten. Förstadagsröst och både cirkus och Lindgren reagerade på något TLV inte skrivit. Kortfattat: Ganska mycket innehåll, men inget som jag känner talar för att hon är ond.

Gällande cirkus finns det betydligt mindre innehåll i inläggen. Hon flyter med rätt bra, vilket inte är något ovanligt för henne. Men rösten. Ja, det var en ganska tydlig förklädd BOP, tidigt lagd och med lite att gå på, vilket hon även nämnt tidigare att det var då hon kände stress inför att behöva rösta tidigt. Vad jag funderar över är dock varför hon teoriade om TLV i röstinlägget. OM det nu var en förklädd BOP, varför försöka "hitta" misstankar mot två? Varför skriva alla de teorierna mot TLV om hon sen väljer att lägga rösten på mig? Vad var syftet? Plantera något att kunna bygga vidare på en annan dag? Eller var det i själva verket allvarliga teorier och inte alls någon förklädd BOP? Samtidigt vet jag ju att jag brukar reagera på cirkus, oavsett vilken roll hon har, och det enda jag egentligen reagerar på är röstinlägget. Jag tolkad det tidigare som en självklar förklädd BOP, men som sagt, om det är så, varför då hitta på misstankar mot två personer? Och om hon "på allvar" misstänkte TLV för det hon skrev, varför lägga rösten på mig? Av det hon skrivit att döma så verkade hon ju misstänka TLV mer.

Okej, för att tala klarspråk: Nej, jag har inte försökt att smyga i kulisserna, jag hade helt enkelt inte tid igår och sen glömde jag bort och idag har jag jobbat hela dagen igen. De som har lekt med mig tidigare borde också ha märkt att jag är ganska "segstartad" i ulvlekar. Angående min röst så var det en (väldigt) illa förklädd BOP. Jag insåg att klockan var 20.38 (ja, kommer till och med ihåg klockslaget, så förskräckt var jag :p), jag hoppade in och röstade på en person som skrivit saker fel för det var en av de första sakerna jag såg.

Nu har jag läst igenom igen och jag reagerar en del på Myrten och hennes inlägg mot Habina. Jag tycker att det verkar vara ett ganska uppenbart sätt att starta ett drev. Detta lyckades ju också och Habina lynchades. Hon skriver inlägget om tidsangivelser, tycker att det är konstigt att Habina har läst så fort och det är misstänkt för att... Ja säg det? Sen så hakar folk på och vips blir en god lynchad.

Hon själv röstade inte förrän ganska långt efter det inlägget, vilket får mig att öppna ögonen en del. Detta eftersom att jag ser det som en konstig sak att gå in och skriva ett sådant "misstänkt-inlägg" riktat mot en enda person, sedan vänta för att se andras reaktioner på det, och sen rösta när ens teori inte verkar misstänkt utan fler hakar på.

Du har inte noterat den enorma velighet jag uppvisade inför rösten? Jag citerade alla de inläggen tidigare. Jag visste verkligen inte hur jag skulle rösta och reagerade på Habina, men kände mig oerhört osäker på henne efter att reagerat på henne även i förra leken och tagit fel.

Visst, man kan se det som ett sätt att starta ett drev. Men det är alltid lätt att i efterhand ifrågasätta de som uppenbart varit med och röstat ut en god.

Absolut såg jag det. Jag förstår till och med att man kan skriva ut ett inlägg och sen försöka fiska efter feedback på det för att se om man har valt rätt eller ej att "gå efter".

Däremot så var det ett konstigt sätt att starta ett drev på med tidsangivelserna och ännu mer underligt att folk hakade på.

Knappar mig själv

När jag kollade igenom tråden så har jag reagerat på Artline också.

Eftersom jag är ny och har svårt att hitta misstänka så tror jag inte jag är ulvarnas första val när de äter så jag hade ändå inte varit så rädd för att bli ulvmat. Iallafall inte än på ett tag.

Detta skrev hon rätt tidigt och jag kan förstå en viss del av tanken med att inte hon skulle bli uppäten + den oskrivna regeln om att man inte äter en ny natt 1. Dock så torde hon inte veta om den andra premissen eftersom att hon är just ny och jag tror inte att den "regeln" har skrivits ut i de senaste lekarna. Det är nog mest för att jag inte gillar det här inlägget som jag reagerar på det. Det är väldigt utstickande att säga såhär.

Att jag nämner tjuven hela tiden är för jag är nojig för att bli lynchad :angel:

Det här reagerar cirkus också på och jag förstår inte förklaringen nedan:

För jag inser själv hur misstänkt jag verkar och jag vill godförklara mig själv. Men det gör mig säkert mer misstänkt :o

Jag är inte van vid att bli misstänkt för saker :angel:

Huh? Hon är rädd för att bli lynchad och vill rädda sig själv genom att prata om tjuven? I don't get it, kan någon (helst av allt Artline själv) förklara hur det går ihop?

Knappar mig själv

Huh? Hon är rädd för att bli lynchad och vill rädda sig själv genom att prata om tjuven? I don't get it, kan någon (helst av allt Artline själv) förklara hur det går ihop?

Första gången jag nämnde tjuven så hade jag ingen tanke på att jag kunde bli misstänkt för det. Sedan har jag väl mest tagit upp det i försvarande syfte? Säger jag tillräckligt många gånger att jag inte är tjuv så kanske ni tror på det?

Du ser.. även i detta inlägg blir jag "tvungen" att prata om tjuv. Det var så jag menade :)

Okej, så anledningen till att du nämner tjuven är för att du försöker förklara ditt beteende? Har jag förstått dig rätt då?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 115
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 726
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 457
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 576
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar