KL
Har gått igenom Ottilias och Mumorsans inlägg. Ottilia känner jag mest "jaha" om, dvs det hon skrivit säger mig ingenting i nuläget. Väldigt lite skrivet, men hon lägger upp ett teoriinlägg där hon nämner några spelare men har mest fokus på Myrten. Röstar därefter på Myrten utifrån det. I mina ögon inget konstigt alls för att vara första dagen. Blandar ihop Monster och Mumorsan i ett läge, vilket jag personligen känner kan vara lätt hänt och ett därmed mycket väl kan vara ett ärligt misstag.
Mumorsan reagerar jag i så fall mer på. Också få inlägg, men helt utan något teoriande. Ett röstinlägg, där hon röstar på Ottilia baserat på hennes misstag. Hon skriver att hon har dåligt med tid, vilket såklart kan vara en orsak, men det känns väldigt "haffar första bästa" och lägger en enkel röst där hon ifrågasätter var hon skrivit det Ottilia påstår, trots att det tidigare hade nämnts att det var Monster som skrivit det. Mu missade alltså att det handlade om en ihopblandning av personer snarare än förvridning av text, vilket för mig är en ganska stor skillnad. Hon svarar även på LLs fråga med att hon skulle vilja ha ulvarnas förmåga, för att kunna se vilka som är ulvar.
Ja, den förbannade Monster har uppenbarligen skadat mig, men
kan det finnas en anledning till att hon skriver så? Tjuv som vill tala om att den vill veta vilka som är ulvarna, samtidigt som det är lite förtäckt i form av "jag vill hitta ulvarna för att rösta ut dem"? Samtidigt känner jag ju, som vanligt, att det känns lite för tydligt och stor risk att någon skulle reagera, just för att hon skriver att hon vill ha ulvarnas förmåga... Frågan är om en tjuv skulle göra något så "tydligt"?
Och det får mig ju då även att fundera på varför i helsike inte Monster har reagerat på det uttalandet av Mumorsan?!