Kommentar om detta: jag tror inte att cirkus förstaröst säger något om henne. Inte för att jag för tillfället tror vare sig bu eller bä om cirkus, men principen som sådan - måste man iväg så måste man. Och de flesta spelare brukar försöka att inte missa att rösta, oavsett roll.
Så även om jag i princip håller med dig om att den som lägger första rösten lätt tenderar till att hamna i blickfånget (och första rösterna speciellt första dagen är vanligen rätt kasst motiverade) så håller jag inte med om att ulvar generellt brukar undvika att lägga dem + att det kan finnas saker utanför leken som gör att man måste rösta tidigt. Och åter - därmed inget sagt om cirkus.
Men man måste rösta på någon även första dagen och BOPar är inte tillåtna. Tycker inte du att Habinas röst på cirkus kom väldigt snabbt och kändes "lätt"? Det är visserligen så att när man är inne i en situation kan den te sig annorlunda än vad den gör när man läser den i efterhand. Men när rösten kom kändes den skum för mig och jag fick verkligen intrycket av att Habina eventuellt inte läst hela leken och definitivt inte letat onda. Eftersom hon skrev (ungefär) att hon inte reagerat på något alls och inte ens värderade de teorier som hade tagits fram.
Som sagt, jag tvekade länge och det var främst för att jag tog fel förra leken. Men i ljuset av alternativen:
1. Rösta på Ottilia (som jag var tveksam över) och skicka upp henne till lottning?
Nja, eftersom det jag reagerade på rörde mig själv och det är lätt att man övertolkar sådant, framför allt inledningsvis kändes det som ett mindre bra alternativ. När Hedinn sedan påpekade att Mumorsans röst baserades på en felskrivning så släppte jag det.
2. Rösta på någon helt annan? Javisst, då hade jag sluppit vara med och rösta ut en som visade sig vara god. Bekvämt!
3. Lägga avgörande rösten på TeamLundVer?
När jag funderade så tyckte jag att Habina var mer sannolikt ond än TLV och jag föredrar i det läget hellre att avgöra själv. Dag 1 kan ju ingen god ha någon extrainfo som jag kan ha missat heller. Men visst, det sticker ut. Det är mycket bekvämare att slänga in en uddaröst och slippa vara med och rösta ut någon. För speciellt första dagen är det oftast en god, även om det inte alltid är så.