Sagan om Isfolket *Ulvlek*

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Sagan om Isfolket *Ulvlek*

[...]Det finns ju en borgmästare också, så lottning kanske inte är så relevant så länge han är med?[...]

Åååååh, den där borgmästaren glömmer jag alltid! Har till och med glömt rollfanskapet som LL och då hade jag bara tur att BM röstat så att min regelvidriga lottning föll rätt ut!:banghead:

Ändå envisas jag att ha med rollen i mina egna lekar.:confused:

Jag är väl naiv helt enkelt. Även om ulvarna inte äter någon som kan spåras till dem så borde väl se att de skickligaste spelarna ska ut först? Det är större risk att myrten till exempel hittar ulvar än att jag gör det. Men jag kanske ser god ut? :p

Nej, det tror jag inte. Jag tror att ulvarna i första hand vill ha ut de med viktiga roller.

Så det är bättre att halv-BOPa tycker du? Att bara skriva: Myrten röstar på X för jag tror hon är ond?"

TILLÄGG: Men visst, det drar ju garanterat mindre uppmärksamhet till sig än att försöka underbygga sin teori. Dessutom tycker inte jag att vare sig Monster eller Hedinn "hängde på".

Senast ändrad:

Wow, hey, chill! Jag menade inte att vara otrevlig. Jag förstår din POV men det är något som jag tänkte på när jag läste igenom och sen har du försvarat dig, jag har förklarat. Skulle inte du ha skrivit det om du reagerade på det?

Nej, det tror jag inte. Jag tror att ulvarna i första hand vill ha ut de med viktiga roller.

Ja, och i andra hand någon. Det vill säga någon som inte är skyddad.

Jag tycker att man påfallande ofta ser spelare som nog många kallar skickliga vara kvar till slutet.

Inte "Bara haka på" men ja, det startar ofta ett drev om en respekterad spelare skriver så, vilket hände.

Nja, hon kanske blir lynchad eller så vinner goda innan ulvarna hinner käka alla? Detta ser jag som ännu en "godförklaringspost" av Artline. Jag förstår att det är svårt att undvika som ny men jag kan inte se mellan fingrarna med allt pga det.

Jag ser det definitivt inte som att jag blev påverkad av Myrten till att rösta på Habina (snarare tvärt om), men jag kan ju inte tala för Hedinn... Kan ju heller inte tala för hur det ser ut "utifrån"...

Men i inlägget du ifrågasätter skriver hon inte att hon kommer att käkas. Hon ifrågasätter varför ulvar skulle käka "mindre" spelare, men konstaterar att förr eller senare händer det också. Visst, inlägget bygger på diskussionen om hennes orädsla för att bli äten, men hon pratar ju i just detta inlägg om typ att "har du ätit upp allt kött får du börja på grönsakerna då" - och hon klassar sig själv som en av de oaptitliga grönsakerna, men påstår inte att specifikt hon kommer att käkas utan pratar generellt om hur hon tror ulvar väljer käk (och till slut har de inte så mycket att välja på).

Jag är inte ute efter att du ska se mellan fingrarna med en ny spelare, men jag tycker du hakar upp dig och missförstår på ett märkligt sätt? :confused:

Wow, hey, chill! Jag menade inte att vara otrevlig. Jag förstår din POV men det är något som jag tänkte på när jag läste igenom och sen har du försvarat dig, jag har förklarat. Skulle inte du ha skrivit det om du reagerade på det?

Det är helt ok, jag tar inte illa upp. Ursäkta om jag går på.

Det händer då och då att folk hakar på teorier som jag har skrivit, det är helt sant. Jag har till och med klagat över det själv. Men i just det här fallet tycker jag vare sig att Monster eller Hedinn gjorde det. Och dessutom tycker jag också att en underbyggd teori faktiskt är ärligare även om den är fel än en förklädd BOP. Sedan tror jag alla röstar med förklädda BOPar ibland.

Jag hakar inte upp mig, det uttrycket används för liberalt. Jag har svarat på saker och ifrågasatt Artline, är det konstigt i en ulvlek?

Haha va? Nej, hur läser du mitt inlägg? :p

Det är ju svårt att läsa något du inte skriver ut? Om du avsiktligt och uttalat väljer att lämna öppet för tolkning så lär väl läsare just tolka?

Vad jag såg var "WALLS", och det har ju pratats en del om att Myrten är en Walloftextare?

Kommentar om detta: jag tror inte att cirkus förstaröst säger något om henne. Inte för att jag för tillfället tror vare sig bu eller bä om cirkus, men principen som sådan - måste man iväg så måste man. Och de flesta spelare brukar försöka att inte missa att rösta, oavsett roll.

Så även om jag i princip håller med dig om att den som lägger första rösten lätt tenderar till att hamna i blickfånget (och första rösterna speciellt första dagen är vanligen rätt kasst motiverade) så håller jag inte med om att ulvar generellt brukar undvika att lägga dem + att det kan finnas saker utanför leken som gör att man måste rösta tidigt. Och åter - därmed inget sagt om cirkus.

Men man måste rösta på någon även första dagen och BOPar är inte tillåtna. Tycker inte du att Habinas röst på cirkus kom väldigt snabbt och kändes "lätt"? Det är visserligen så att när man är inne i en situation kan den te sig annorlunda än vad den gör när man läser den i efterhand. Men när rösten kom kändes den skum för mig och jag fick verkligen intrycket av att Habina eventuellt inte läst hela leken och definitivt inte letat onda. Eftersom hon skrev (ungefär) att hon inte reagerat på något alls och inte ens värderade de teorier som hade tagits fram.

Som sagt, jag tvekade länge och det var främst för att jag tog fel förra leken. Men i ljuset av alternativen:

1. Rösta på Ottilia (som jag var tveksam över) och skicka upp henne till lottning?

Nja, eftersom det jag reagerade på rörde mig själv och det är lätt att man övertolkar sådant, framför allt inledningsvis kändes det som ett mindre bra alternativ. När Hedinn sedan påpekade att Mumorsans röst baserades på en felskrivning så släppte jag det.

2. Rösta på någon helt annan? Javisst, då hade jag sluppit vara med och rösta ut en som visade sig vara god. Bekvämt!

3. Lägga avgörande rösten på TeamLundVer?

När jag funderade så tyckte jag att Habina var mer sannolikt ond än TLV och jag föredrar i det läget hellre att avgöra själv. Dag 1 kan ju ingen god ha någon extrainfo som jag kan ha missat heller. Men visst, det sticker ut. Det är mycket bekvämare att slänga in en uddaröst och slippa vara med och rösta ut någon. För speciellt första dagen är det oftast en god, även om det inte alltid är så.

Jag tycker faktiskt fortfarande inte att Habina kändes speciellt ond innan DL. Ja, jag såg att det var en förtäckt BOP. Nej, jag tror inte att du försökte starta ett drev, snarare tvärt om, att du verkligen försökte hitta en ond att rösta på. Jag kan även förstå varför du gjorde den tolkningen du gjorde av det som Habina skrev. Men som sagt, hon var inte misstänkt för mig.

Klart att man ska rösta på den man tycker är mest misstänkt. Din take och röst kan jag förstå, det jag reagerade på var att jag tyckte att Hedinns röständring var betydligt enklare och lättare än den på Caisa. Det kändes som att hon hakade på.

Det är helt ok, jag tar inte illa upp. Ursäkta om jag går på.

Det händer då och då att folk hakar på teorier som jag har skrivit, det är helt sant. Jag har till och med klagat över det själv. Men i just det här fallet tycker jag vare sig att Monster eller Hedinn gjorde det. Och dessutom tycker jag också att en underbyggd teori faktiskt är ärligare även om den är fel än en förklädd BOP. Sedan tror jag alla röstar med förklädda BOPar ibland.

Japp. Jag minns det som om det vore igår... Väääänta lite nu! :p

Jag förstår i övrigt vad du menar men jag ser nog hellre att Artline själv svarar på frågorna när hon både är här och sitter på svaret, så slipper vi dividera om vad hon tänker.

Myrten anar ju lite misstankar om mig eftersom jag är förvirrad, men som hon även skriver så är det min tredje lek. Första leken råkade jag starta lite drev mot mina fellow peasants och andra leken var jag lite mer passiv men hade inte heller någon lycka i att klura ut vilka de onda var.. Så jag är verkligen förvirrad, statistiken säger ju att det är lättare att råka misstänka en god än en ond... Såhär i början är det ruskigt läskigt.

Nu vet jag inte om någon annan reagerat på det fetade.
Vad menar du med att det är läskigt i början? Det är väl läskigt hela tiden. Även om risken är som störst första dagen.

Nej att du ifrågasätter är inte alls konstigt. Det är vad du ifrågasätter som jag reagerar lite på.

Tillägg: Men jag håller med om att det är Artline som ska svara. (Också ;))

Det är ju svårt att läsa något du inte skriver ut? Om du avsiktligt och uttalat väljer att lämna öppet för tolkning så lär väl läsare just tolka?

Vad jag såg var "WALLS", och det har ju pratats en del om att Myrten är en Walloftextare?

Ja men läste du inte kontexten? Det handlade ju inte alls om det.

Din take och röst kan jag förstå, det jag reagerade på var att jag tyckte att Hedinns röständring var betydligt enklare och lättare än den på Caisa. Det kändes som att hon hakade på.

Jag är böjd att hålla med dig om det, men samtidigt var den senare rösten betydligt mer utstickande/anmärkningsvärd i mina ögon, vilket känns som en konstig sak för en ulv att ta sig för?

[...]Däremot så var det ett konstigt sätt att starta ett drev på med tidsangivelserna och ännu mer underligt att folk hakade på.

Tidsangivelserna var en del i teorin. Om du letar finns det flera sådana inlägg av mig här och där i lekar. Varför skulle de vara extra konstiga?

Anser du att "starta ett drev" är något man kan göra utan att mena det? I annat fall förstår jag över huvud taget inte.

Om jag hypotetiskt varit ond och skrivit samma teoriinlägg mot Habina, då hade det lämpligaste väl varit om ingen annan hade röstat på henne? Förstadagsröst med ok motivering, ingen vet om rösten föll på ond eller god. Eller tror du TLV är ulv och jag försökte rädda henne? Annars får jag inte ihop det. Ja, det finns ju naturligtvis "så skulle en ulv aldrig göra":D. Men det känns lite jobbigare att ha den här diskussionen när alternativet är att smita undan.

Och jag kan fortfarande inte se hur du tolkar att framför allt Monster hakade på.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 115
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 725
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 452
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 576
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar