Sagan om Isfolket *Ulvlek*

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Sagan om Isfolket *Ulvlek*

Då har jag kommit till:

Matmissbrukaren Inlägg#79 – jag reagerar på att hon vill att twisten ska gynna HENNE. Borde det inte vara gynna egna sidan? Sen är jag lite förundrad att hon skriver igår att nu när syrran åkt så kan hon komma igång och vara mer aktiv, visst en hel del inlägg igår senare och några få idag inklusive ett tidigt teoriinlägg, men inte så mkt mer, känns lite som om hon hamnar under radarn trots teoriinlägget. Ser henne ändå som neutral just nu. Hon var ju väldigt på när hon blev ifrågasatt som god, men nu är hela läget ett annat och jag tycker inte att det är anmärkningsvärt.

PS: Jag går efter antal inlägg, stigande ordning...hilfe det är massor kvar att gå igenom

Mumorsan – reagerar på Ottilias sammanblandning, så hårt att det blir en röst. Men jag tycker inte att Mu är så särskilt suspect (som tex TLV verkar tycka i inlägg #471 ), hon har ju i det läget inte skrivit så mycket, mer än sin röstning som inte var så uppseendeväckande tycker jag. Det var ingen risk att Ottilia skulle åka, så rösten känns verkligen neutral och får ju senare sin förklaring . Jag håller inte med henne i det senare resonemanget angående att Myrten försökte starta drev (läste Myrtens förklaring och jag köper i allafall den).

Jag reagerade först på TLVs inlägg där hon tycker att Mu är suspekt. Kändes märkligt att hon kom med det efter att Hedinn skrivit att hon reagerade på Mu medan att Mu själv inte varit inne sedan igår kväll. Vad var nytt liksom? Men så bläddrade jag tillbaka till TLVs eget teoriinlägg sedan i morse:

[...]
Mu kom in lite snabbt och röstade på Ottilia efter att ha varit väldigt inaktiv igår. Det får mig att fundera lite. Jag vill se lite mer aktivitet från hennes sida idag för att kunna bilda mig en uppfattning.[...]

Här lyfter ju TLV att hon undrat över Mu redan innan Hedinn skrev det.

För övrigt har jag också undrat över Ottilia som sagt var, men det är ju lite problematiskt att hon inte skrivit något sedan hon röstade igår.

Cirkus skrev ett röstinlägg igår som uppmärksammades av flera (däribland mig själv). Enligt min erfarenhet så försöker dock ulvar att inte lägga dagens första röst just eftersom den personen som gör det lätt blir uthängd. Jag tror mer och mer att Cirkus röst var en *shit jag måste rösta nu hjälp* röst. Jag håller henne därför som neutral för tillfället.

Ottilia röstade på Myrten. Hon höll en ganska låg profil igår och jag kan faktiskt inte komma ihåg någonting som hon skrev :eek: Det får mig att fundera, alltså inte rösten på Myrten utan just att hon passerade så obemärkt förbi. Idag ska jag försöka hålla lite bättre koll och se om jag får några vibbar eller inte.

Monster lade första rösten på Habina som vi ju vet var god. Jag ser absolut inget konstigt med rösten i sig men tillägget om att kanske ändra sig får mig att hajja till även om jag själv gjort så som god. Jag får anledning att kolla lite extra på henne också idag och det brukar ju inte vara så svårt eftersom Monster skriver hela noveller.. ;)

Artline lade första rösten på mig. Jag vet inte jag. Hon kan vara ulv men om jag tar i beaktande att hon är ny så känns hennes spelsätt med ens inte alls särskilt ulvigt utan mest nybörjaraktigt. Neutral för tillfället.

Lindgren röstade på Artline som ju lade sin röst på mig. Detta trots att båda hakade upp sig på samma sak hos mig. Lindgren motiverade sin röst med Arts tjuvsnack men tog inte alls hänsyn till nybörjarbabbel. Även Lindgren står i min bok med ett stort frågetecken efter sig och är någon som jag kommer granska extra noga idag.

Hedinn röstade på Caisa som vi ju vet var god. Åh andra sidan åt ulvarna Caisa sen och frågan är om en ulv velat käka ngn de röstat på under dagen? Åh andra sidan är ju Hedinn en ganska slipad spelare.. Just nu neutral i min bok. Tror jag

Mat lade röst nummer två på mig. Men hur gärna jag än vill så hittar jag faktiskt inget ulvigt med det just nu. :arghh: Neutral alltså.

Mu kom in lite snabbt och röstade på Ottilia efter att ha varit väldigt inaktiv igår. Det får mig att fundera lite. Jag vill se lite mer aktivitet från hennes sida idag för att kunna bilda mig en uppfattning.

Myrten satte spiken i kistan för Habina. Ngt en ulv borde undvika. Fast frågan är om en van spelare kanske ändå skulle kunna göra det just för att det inte är så ulvigt? Får nog ändå säga neutral. For Now..

Bumpo hann aldrig in och röstade igår. Skulle vilja ha lite mer aktivitet från henne också för att kunna bilda mig en åsikt. Neutral just nu iaf.

Måste till stallet så jag tar klivet och lägger förstarösten- Återstår väl att se om man lever när man kommer hem sen då ;)

Det har skrivits en hel del idag men inte mycket som gett mig något vettigt tyvärr så därför tänkte jag utgå ifrån det jag skrev tidigare i morse med några ändringar.

Cirkus håller inte med mig om att Mu är lite sus. Det kan vara ett försök att rädda undan en ulvkollega men det kan fortfarande vara en god som helt enkelt ser saker och ting på ett annat sätt än jag. Jag håller henne fortfarande som neutral fast med eftertanke.

I övrigt så var det Ottilia, Monster och Lindgren som kändes lite ulviga i morse. Bumpo och Mu ville jag se mer av vilket jag har fått och det jag har sett får mig att att sätta dem som neutrala just nu.

Ottilia har inte varit inne idag och hennes sätt att spela på igår känns fortfarande väldigt konstigt i mins ögon så jag väljer att rösta på henne enligt mina funderingar i morse ihop med hennes inaktivitet även idag. Det är mycket möjligt att jag gör ett jättemisstag nu men en röst måste ju läggas och vi har ingen täckning på stallet så jag kan inte gå in och kolla vad som händer.

TeamLundVer röstar på Ottilia

Jag reagerade först på TLVs inlägg där hon tycker att Mu är suspekt. Kändes märkligt att hon kom med det efter att Hedinn skrivit att hon reagerade på Mu medan att Mu själv inte varit inne sedan igår kväll. Vad var nytt liksom? Men så bläddrade jag tillbaka till TLVs eget teoriinlägg sedan i morse:

Här lyfter ju TLV att hon undrat över Mu redan innan Hedinn skrev det.

För övrigt har jag också undrat över Ottilia som sagt var, men det är ju lite problematiskt att hon inte skrivit något sedan hon röstade igår.

Och nu såg jag ditt inlägg och börjar fundera på om jag gjort fel och kanske borde ha lagt min röst på Mu istället? Jag blir tokig på det här :banghead:

Nej jag håller mig till Ottilia just nu också hoppas jag att det är en magkänsla jag kan lite på och inte bara ett sötsug jag känner

Då har jag kommit till:

Matmissbrukaren Inlägg#79 – jag reagerar på att hon vill att twisten ska gynna HENNE. Borde det inte vara gynna egna sidan? Sen är jag lite förundrad att hon skriver igår att nu när syrran åkt så kan hon komma igång och vara mer aktiv, visst en hel del inlägg igår senare och några få idag inklusive ett tidigt teoriinlägg, men inte så mkt mer, känns lite som om hon hamnar under radarn trots teoriinlägget. Ser henne ändå som neutral just nu. Hon var ju väldigt på när hon blev ifrågasatt som god, men nu är hela läget ett annat och jag tycker inte att det är anmärkningsvärt.

PS: Jag går efter antal inlägg, stigande ordning...hilfe det är massor kvar att gå igenom

Det var ju ett skämtsvar, på ett skämt. Är väl inte så svårt att se faktiskt.

Noterar att du inte hunnit längre i leken, och då ser du senare min förklaring till varför jag inte var så aktiv igår.

Det är klart att det är större chans att hitta en ulv om det är sju som röstar på samma person.

Nej, det är större chans att det är en ulv med i lynchen;).

Att förutsätta att det är en ulv med i en lynch där de röstande omfattar tre spelare är riskabelt om man är god. Speciellt i en lek som denna som förmodligen hade ovanligt få onda vid gårdagens lynch. Däremot, om man är ond, är det praktiskt. För många tar det som någon form av "sanning" att det är så (och visst är det vanligt!). Vilket innebär att spelet kan styras så att de som letar onda bara letar bland tre spelare. Som alla kan vara goda.

KL

Jag kommer inte att orka skriva ett långt inlägg där jag raddar upp alla spelare ikväll. Jag är fortfarande på jobbet och borde åka hem ASAP. Så egentligen skulle jag vilja rösta först som säkerhet och eventuellt ändra när jag kommer hem. Problemet är att jag inte vet hur jag ska rösta.

Nu har jag kommit till

Artline noga med att påpeka att det är första leken och att hon tror inte att hon blir ulvmat. Alltså, jag vet inte. Varför skulle inte hon bli ulvmat? Antingen för att man är ulv eller skyddad, men för att det är första leken? Och att hon tror att ulvarna hellre äter nån annan (skickligare spelare). Nej, detta skaver. Känns som om hon försöker förklara varför hon inte kommer att bli äten...

Och nu såg jag ditt inlägg och börjar fundera på om jag gjort fel och kanske borde ha lagt min röst på Mu istället? Jag blir tokig på det här :banghead:

Nej jag håller mig till Ottilia just nu också hoppas jag att det är en magkänsla jag kan lite på och inte bara ett sötsug jag känner

Fast mitt inlägg handlade inte om Mu utan om att jag inte tycker att du är suspekt för att du reagerade som du gjorde på Hedinns inlägg. Eftersom du uttalat viss tveksamhet om Mu redan innan Hedinn skrev det. Hade du tyckt Mu verkat god i ditt teoriinlägg och sedan hängt på Hedinns misstanke utan att Mu skrivit något mer, då hade jag blivit misstänksam. Därför gick jag tillbaka och kollade.

Jag har över huvud taget inte uttalat mig om var Mu står. Men förklara, vad i mitt inlägg var det som fick dig att fundera på att ändra?

Jag trodde det var underförstått att jag menade i lynchen, får börja förtydliga mig själv ;)

Nej, det är ingen sanning i att det måste vara en ulv bland dom tre som röstade på Habina igår, men någonstans måste man börja nysta. Jag håller dock Artline som mest misstänkt för tillfället pga hennes självsäkra uttal om käket. Jag hade inte vågat säga så.

Jag tycker att alla kan sluta skriva en stund så att jag kan gå igenom de med jättemånga inlägg i frid och ro ;)

Jag trodde det var underförstått att jag menade i lynchen, får börja förtydliga mig själv ;)[...]

Fast jag förklarade dåligt. Jag menar att det inte är lättare att hitta ulven om sju röstar på samma (och man har sju att spana på), utan att det är mer troligt att en ulv faktiskt har varit med i lynchen.

Men det är inget som är viktigt egentligen tror jag.

Jag plockar upp min egen lista över "mest intressanta för tillfället" från imorse och jobbar med den som utgångspunkt. Jag har nu även tagit bort Mu, pga tidigare nämnda tankar om ulvkäket.
(Och nån skrev tidigare - Matmissbrukaren? - något om att de inte förstod mina godförklarade spelare: de är inte godförklarade, de är mindre misstänkta, och i första hand är det ett verktyg för mig att leta onda - jag tror alltså att chansen är mycket bättre att hitta onda i det urval jag gjort men jag utesluter inte att nån "slunkit igenom". Jag är också väldigt öppen för att lyssna på misstankar mot de spelare jag satt åt sidan så länge.)

TeamLundVer
Kommer med det lite mysko skämtet(?) om att jag (+Myrten) skriver mycket för att ingen ska bry sig om att läsa. Vill rösta på Cirkus men vill inte vara med om att (eventuellt?) rösta ut en god, väljer därför att rösta på "någon av de andra som hakat upp sig på mig" (#278), vilket blir Lindgren... Visst förtäckta förstadagsBOPar osv, men det låter rätt knepigt faktiskt. Lindgrens "upphakning" var dessutom ett skämtsamt teoriinlägg om TLV, som svar på TLVs uppmaning att ge henne något att misstänka?
(Hade skrivit väldigt mycket mindre än jag väntade mig när jag började läsa igenom tråden... Är nog hästavataren som gör det - you people all look the same to me! :p)

LindgrenV
Är skyldig mig en semla. :cautious:
Noterar det jag skrivit om ovan, men väljer att rösta på Art enligt "Kan vara Sölve"-misstankarna. Själv köper jag Lindgrens "försvar" av sin röst senare, om att den oskrivna regeln att inte rösta ut nya faktiskt inte är en regel. (Jäkla oskrivna regler driver mig ofta vansinnig, vad är det för fel på skrivna regler!? :banghead: Plus som Hedinn påpekade, inte fanken gällde den för mig inte! ;))
Haft lite funderingar på late-game-taktik. Intressant.

Artline
Jag har inte reagerat på samma saker som Mu reagerat på, vilket jag nog varit tydlig med. Men det betyder inte att jag inte reagerat alls. Jag står fortfarande kvar vid att det hon skrev om tjuven kan ha varit en hint.
Verkar använda "lusläst" som "skumläst" - say it ain't so!? ;)
Kallar mig "snäll"? :confused: Nåt är galet här...
Utöver just Sölve-tankarna har jag inte så mycket att komma med mot Art hittills.

Argh ,det här tar evigheter och mitt tangentbord driver mig vansinnig! :banghead:
Jag postar det här så länge så kanske nån kommer med nån intressant fundering medan jag fortsätter.

Matmissbrukaren

Ottilia

cirkus

Bumpo

[...]LindgrenV
Är skyldig mig en semla. :cautious:
Noterar det jag skrivit om ovan, men väljer att rösta på Art enligt "Kan vara Sölve"-misstankarna. Själv köper jag Lindgrens "försvar" av sin röst senare, om att den oskrivna regeln att inte rösta ut nya faktiskt inte är en regel. (Jäkla oskrivna regler driver mig ofta vansinnig, vad är det för fel på skrivna regler!? :banghead: Plus som Hedinn påpekade, inte fanken gällde den för mig inte! ;))
Haft lite funderingar på late-game-taktik. Intressant.[...]

Kidnappar snabbt Monsters inlägg;) så jag kan skriva något om Lindgren:

Jag har faktiskt också släppt det hela. Anledning: Lindgren skriver att hon inte har koll på den oskrivna regeln eller på vilka som är nya. Och jag inser att jag tror henne. Det finns vissa spelare jag skulle varit tveksam till förklaringen ifrån, men inte från LV - faktiskt. Därmed inte sagt att jag tror hon är god. Jag tror ingenting. Men jag tycker inte längre att rösten är suspekt.

KL
Artline. Ny spelare. Verkar ha haft mycket fokus på de olika rollerna och strategier och tänk kring dem, snarare än spelarna. Det är väl trots allt förståeligt, det är mycket att ta in och jag tycker det är positivt att hon ändå försöker tänka själv, känns som att en ny i lyan håller sig mer i bakgrunden? Fast det kan såklart bero på person också. I hennes teoriinlägg reagerar jag på att det är flera som sätts som troligt goda, baserat på att de är snälla. Livsfarligt, men är väl ett vanligt nybörjarmisstag eftersom det lika gärna kan vara ulvar som "ställer sig in" hos folk. Det mesta tycker jag helt enkelt säger ny spelare, och är därmed inget som jag känner placerar henne åt något håll just nu.

Bumpo har väl främst diskuterat och ifrågasatt min röst på Habina igår och jag förstår det, jag har fått förklara, hon har accepterat förklaringen... Ja, normalt ifrågasättande helt enkelt. Upplevs hittills som att hon försöker hitta onda, men håller även henne neutral ännu.

Jag läser o h läser och läser. Snacka om att det produceras inlägg. ;-)

myrten håller jag just nu åt det godare hållet. Hon känns ärlig och så där förvirrad/orolig som hon brukar vara som god.

hedinn har jag som synes reagerat på under dagen men under diskussionen med henne förstår jag hennes utgångspunkt. Jag håller inte nödvändigtvis med henne men just nu känns hon neutral.

monster upplever jag som "vanlig" hon spelar på sitt sätt. Men det är lite otäckt att hon håller med mig så där. Paranoian i leken gör att det är lite skrämmande. Men hon har inte pingat på min radar än så länge. Mer än känslan av att hon är min kompis. ;)

mu har kommit in nu på slutet och gått rätt så hårt åt myrten som jag ju håller åt det godare hållet. Hon verkar inte vilja förstå vad myrten menar, eller så missförstår hon med flit för att skapa en strömning som cår ut på att myrten är god.

cirkus håller på att läsa ikapp. Kommer med synpunkter allt eftersom hon cår igenom deltagarna. Inget som känns konstigt i nu läget.

matmiss känns... Engagerad med svår att förstå. Kommer liksom inte fram till något om henne. Men hon glider ändå inte radarn. Hon känns bara trevlig.. Varken mer eller mindre.

tlv röstar först för dagen på ottilia med motiveringen att ottilia inte varit aktiv plus att hon har en magkänsla. I övrigt känns hon väldigt neutral och flyktig.

ottilia har varit väldigt osynlig. Frågan är om det är för att hon imte vill synas, och särför märks, eller för att livet ställer till det. Hur som är det väldigt svårt att ha en uppfattning där.

Har jag glömt någon nu?

Alltså, jag kan faktiskt skicka dig en semla på riktigt om du lägger till mig på fejs-bok, det finns semlogram man kan skicka så att den som får det kan hämta ut en semla på ett konditori i närheten... :D

Bumpo missade röstningen pga krångel med mottagningen. Sen teoriade hon ändå, det tycker jag var bra, även om jag var huvudmisstänkt :/ Tycker att hon reagerar rätt normalt på Hedinns tankar om röständring, vilket de flesta av hennes inlägg idag har handlat om. Neutral för mig

artline är ju kvar också. Som flera andra har varit inne på var hennes uttalade om att hon inte skulle bli käk är ju minst sagt uppseendeväckande. Men samtidigt... Hon är ny. Men ska det ge frikort för allt? Nä, jag tycker nog inte det. Känns nog skummast just nu.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga...
48 49 50
Svar
988
· Visningar
13 389
Senast: qitis
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 296
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
16 118
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 730
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka