Sagan om Isfolket *Ulvlek*

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Sagan om Isfolket *Ulvlek*

KL

Jag vill se mer från Ottilia känner jag. Hon "faller bort" och det vet jag inte hur jag ska tolka :cautious:

Jag hänger inte heller riktigt med i Mumorsans inlägg och vem som misstolkar vad. Här måste jag läsa igen. Det har varit konversationer idag som misstolkats fram och tillbaka, och likadant igår om jag inte minns fel? Känns suspekt på något vis..

LindgrenV – röstade igår på Artline, det är inget jag reagerar på. Lindgren skriver att hon inte känt till den oskrivna regeln om att inte lyncha förstagångspelare. Teoretiskt skulle det ju kunna vara ett ultimat alibi. Rösta på en kollega som ingen annan kommer rösta på pga den oskrivna regeln. Samtidigt så förstår jag att hon reagerar på Artline, för det gör jag med. Neutral

Just nu reagerar jag kanske mest på TLV. Anledningen är denna:

Måste till stallet så jag tar klivet och lägger förstarösten- Återstår väl att se om man lever när man kommer hem sen då ;)

Det har skrivits en hel del idag men inte mycket som gett mig något vettigt tyvärr så därför tänkte jag utgå ifrån det jag skrev tidigare i morse med några ändringar.

Cirkus håller inte med mig om att Mu är lite sus. Det kan vara ett försök att rädda undan en ulvkollega men det kan fortfarande vara en god som helt enkelt ser saker och ting på ett annat sätt än jag. Jag håller henne fortfarande som neutral fast med eftertanke.

I övrigt så var det Ottilia, Monster och Lindgren som kändes lite ulviga i morse. Bumpo och Mu ville jag se mer av vilket jag har fått och det jag har sett får mig att att sätta dem som neutrala just nu.

Ottilia har inte varit inne idag och hennes sätt att spela på igår känns fortfarande väldigt konstigt i mins ögon så jag väljer att rösta på henne enligt mina funderingar i morse ihop med hennes inaktivitet även idag. Det är mycket möjligt att jag gör ett jättemisstag nu men en röst måste ju läggas och vi har ingen täckning på stallet så jag kan inte gå in och kolla vad som händer.

TeamLundVer röstar på Ottilia

Under tiden (antar jag, för mitt inlägg är postat 19.31 och TLVs 19.34 och det lär ju ha tagit mer än tre minuter att skriva) har jag funderat lite över TLVs tanke runt att Mumorsan känns suspekt:

Jag reagerade först på TLVs inlägg där hon tycker att Mu är suspekt. Kändes märkligt att hon kom med det efter att Hedinn skrivit att hon reagerade på Mu medan att Mu själv inte varit inne sedan igår kväll. Vad var nytt liksom? Men så bläddrade jag tillbaka till TLVs eget teoriinlägg sedan i morse:

Här lyfter ju TLV att hon undrat över Mu redan innan Hedinn skrev det. [...]

TLV skriver efter att hon har röstat (svarar på det citerade inlägget):

Och nu såg jag ditt inlägg och börjar fundera på om jag gjort fel och kanske borde ha lagt min röst på Mu istället? Jag blir tokig på det här :banghead:

Nej jag håller mig till Ottilia just nu också hoppas jag att det är en magkänsla jag kan lite på och inte bara ett sötsug jag känner

Och då undrar jag: vad var det jag skrev som fick TLV att fundera på att ändra sin röst till Mumorsan? Hon lägger visserligen fram tanken på att cirkus och Mu kan vara kollegor, men håller dem ändå som neutrala? Mitt inlägg handlade ju inte ens om Mumorsan? Jag frågar det i ett senare inlägg, men TLV hann väl iväg till stallet.

Varför jag funderar? Känns som att det där "jag borde kanske ändrat" kan vara bra att skylla på i efterhand om Ottilia skulle åka och visar sig vara god? Samtidigt: bråttom? läst fel? Men gick det verkligen att tolka mitt inlägg som att jag riktade misstankar mot Mumorsan? Eller missförstår jag helt vad TLV menar?

Artline har verkligen inte försvunnit från min misstankelista. Trots att jag fått det påpekat mer än en gång att det är "nybörjarmisstag" (vilket i sin tur lika gärna kan vara bortförklaringar från ev ulvar :cautious:). Misstankarna om att Art ev kan vara tjuv finns kvar i bakhuvudet, och allt snack om att käkas/inte käkas gör att jag också drar åt mig öronen.

Om jag fortsätter på tanken att Art skulle vara tjuv så finns ju möjligheten att Art känner sig säker på att ulvarna vet detta vid det här laget - och att ulvarna därför inte kommer välja att käka henne. Med tanke på att det jag baserade min röst på kan tolkas som hintande. Att skriva att man känner sig "säker på att inte bli käkad" kan ju i sin tur tolkas som ett meddelande till ulvarna - samtidigt som hon "tar tillbaka" detta genom att skriva att "hon så småningom kommer bli käkad" för att inte alla goda ska skrika att hon är ulv och att det är därför hon inte kommer bli käkad. (Ja, jag gillar citattecken :banghead:).

KL
Nu är jag trött i huvudet och orkar inte gå igenom vartenda inlägg skrivet av de mest aktiva. Men efter att ha skummat igenom Lindgrens verkar hon som vanligt, med möjligt undantag för att hon verkar lite mindre misstänksam mot andra än normalt? Hon har reagerat på Artline, som hon även röstade på och så uttryckte hon lite misstankar mot TLV, för att TLV reagerade allvarligt på Lindgrens skämt som var en skämtsam reaktion på TLVs skämt, dvs hon reagerade på något hon själv gjort innan och röstade därefter. Övriga spelare är det svårt att få en uppfattning om vad Lindgren tänker om och därmed blir det även svårt att avgöra var hon står.

Myrten och Monster har jag väl uttryckt en del åsikter om tidigare och de står kvar. Det är mycket skrivet och frågor, tankar och vändningar på saker, spontant känns det som att de försöker hitta onda. Säker är jag absolut inte, båda två kan nog luras rätt rejält på den fronten om de vill men som det ser ut nu tycker jag de kommer med vettiga tankar och jag ser ingen anledning till att misstänka någon av dem.

Nä, jag kör fortfarande på "alla är misstänkta tills motsatsen bevisats"-teorin. Läser du mina inlägg igen så har jag inte godförklarat någon utan jag har helt enkelt valt att fokusera mer på de jag känner är lite extra suspekta. Samt fundera, ifrågasätta och konversera om annat jag reagerar på. Så mindre misstänksam är jag verkligen inte, förstår inte vart du fått det ifrån :nailbiting:

Alltså, jag får en känsla av att både TLV och Mumorsan (avsiktligt? Oavsiktligt?) misstolkar, förvrider och hittar på konstiga saker. Är det slarvläsning som pågår? Eller har någon (båda?) onda avsikter och förvränger saker för att komma fram till teorier? Är det tidsbrist som spelar in?

Hedinn lite oklar i röstningen, jag förstår hennes tankar runt röständringen. Idag så tycker jag att hon spelar lite annorlunda än igår, det kan också bero på att det finns mer att ta på idag och att hon själv hamnade i frågesvärmen från bla bumpo. Tycker inte att jag finner något anmärkningsvärt bland hennes teoriande, dvs jag håller med i mångt och mycket. Det enda som vi ser olika på är nog Artline, hon försvarar henne lite mer än vad jag tycker är hälsosamt, även om hon inte placerar henne nån särskild stans

Hur fan ska jag hinna med ....?

Just nu reagerar jag kanske mest på TLV. Anledningen är denna:

Under tiden (antar jag, för mitt inlägg är postat 19.31 och TLVs 19.34 och det lär ju ha tagit mer än tre minuter att skriva) har jag funderat lite över TLVs tanke runt att Mumorsan känns suspekt:

TLV skriver efter att hon har röstat (svarar på det citerade inlägget):

Och då undrar jag: vad var det jag skrev som fick TLV att fundera på att ändra sin röst till Mumorsan? Hon lägger visserligen fram tanken på att cirkus och Mu kan vara kollegor, men håller dem ändå som neutrala? Mitt inlägg handlade ju inte ens om Mumorsan? Jag frågar det i ett senare inlägg, men TLV hann väl iväg till stallet.

Varför jag funderar? Känns som att det där "jag borde kanske ändrat" kan vara bra att skylla på i efterhand om Ottilia skulle åka och visar sig vara god? Samtidigt: bråttom? läst fel? Men gick det verkligen att tolka mitt inlägg som att jag riktade misstankar mot Mumorsan? Eller missförstår jag helt vad TLV menar?

Jag förstår inte heller och håller med dig om att det är suspekt. Och dessutom, varför borde hon ändra rösten till Mu även OM det var så att du misstänkte henne? Framför allt med tanke på att hon svarade på mina tankar om Mu med detta:

Jag tycker också att Mu är lite sus just nu. Fast när du skriver så då vet jag inte om Du kanske är ond och vill lägga upp Mu för lynchning.. Åh andra sidan så om du är god så Har du ju en del erfarenhet av Ulvspel och borde vara ganska bra på att få fram onda. Hmm

Vad är det som gör att jag misstänks för att kunna vara ond när jag skriver mina misstankar, men när hon tror att du skriver misstankar om Mu så kan det vara en anledning för henne att ändra röst?

Och nej, jag kan inte tolka det du skrev som att Mu är misstänkt.

Jag kommer rösta nu eftersom jag inte ser något mer uppseendeväckande från någon annan spelare. Dyker det upp något nytt till DL så är det fullt möjligt att jag ändrar min röst.

Jag misstänker Artline eftersom hon verkar så självsäker på att hon inte ska bli käkad. Hon pratar också mycket om tjuven och alltihopa känns som att det kan vara en hint om att hon är tjuven och inte vill att ulvarna ska käka henne. Det är ett vågat spel men samtidigt, det är något alla skulle säga att så vågar ingen ond spela första dagen. Men då har vi monstermon och Smaug. Hade vi sett tecknen lite tidigare så hade det varit uppenbart att hon var Smaug, så mycket som hon nämnde Smaug. Men det verkade gå under radarn totalt. Sedan när vi kollade spåren så var dom lätta att hitta. Så jag vågar inte säga att en ulv/tjuv inte skulle våra göra så. Vi vet inte heller hur hon spelar.

Matmissbrukaren röstar på Artline

Senast ändrad:

Matmissbrukaren
Förutsätter att det finns en ulv bland oss som röstade ut Habina, misstänker att det kan vara jag, lite osäker på varför? Jag fattar det som att det är för att jag sätter de två andra som röstade på Habina åt det godare hållet, och då blir det bara jag kvar, men det kan ju inte stämma för om hon tror att jag är ond lär hon knappast köpa mina tankar om andra spelare? :confused:
Anser att Bumpos ifrågasättande av Hedinns röst är ovanligt och hårt, något jag inte kan hålla med om.

Ottilia
Blandade ihop mig och Mu, något jag ärligt talat inte har något som helst problem att förstå och något som även diskuterats i tidigare lekar. Kopierar(?) min fundering kring Myrtens sätt att beskriva sitt spelsätt och motiverar sin röst med detta.
Har hon verkligen inte skrivit mer sen dess? Har jag missat nåt? (Jäkla hästavatarer...)

cirkus
Uppskattar Lex Lindgren. Det gör jag också! :D
Lägger ju den där konstiga rösten, jag känner både hit och dit om den, har läst allt som skrivits om den (hittills) och landar väl på: ingen aning.
Går åt Art lite men jag förstår vad hon ifrågasätter... Samma med Ottilia, eller snarare: jag reagerar också på Ottilia, men Cirkus kanske är lite väl fokuserad på en så pass inaktiv spelare? Eller nej, nu fattar jag att hon gör som jag, går igenom spelare för spelare. Då vore det ju snarare märkligt att inte fokusera. :p

Bumpo
Kallar Hedinn "fluffigt god"... Jag tror inte det är smaken vi ska beskriva! :eek:
Har (som jag) svårt att förstå Hedinns röstbyte, men kan inte heller (som jag ;)) räkna ut om det betyder något och i så fall vad. Needless to say, jag håller med i mycket! Har funderingar om demonen där jag uppfattar det som att hon säger att vi borde genast rösta ut demonen, så sätt igång nudå (vilket ju är jäkligt svårt när man inte vet vem det är), men det visar sig vara jag som missförstått.

Så ,nu har jag läst igenom leken igen fram till #53nånting med fokus på dessa spelare... Få se vad som hänt under tiden... :cautious:

Jag reagerar lite på MM just nu, satt precis och läste igenom hennes inlägg och det känns som att hon flyter med lite grann. Återupprepar samma tankar, vilka är ganska neutrala överlag, flera gånger och hakar lätt på andra teorier. Å andra sidan så vet jag inte om det är avvikande för MM heller? Men jag reagerar lite nu i samband med sista inlägget, då det känns som att röstmotiveringen i princip är tagen från mina tankar och inlägg.

Å andra sidan följde jag Monsters hand lite när jag först upptäckte Arts avvikande sätt. Skillnaden där är väl det att jag helt enkelt "tittade in" på stigen Monster pekade mot och kom på egna saker, här känns det mer som att MM går i samma fotspår. (Om ni förstår vad jag menar).

Jag nämnde innan ditt inlägg att Artline stod högst på min lista.

monster upplever jag som "vanlig" hon spelar på sitt sätt. Men det är lite otäckt att hon håller med mig så där. Paranoian i leken gör att det är lite skrämmande. Men hon har inte pingat på min radar än så länge. Mer än känslan av att hon är min kompis. ;)

:laugh: Jag har precis samma problem med dig! Och inte vet jag om det här gjorde saken bättre eller sämre!

Nä, jag kör fortfarande på "alla är misstänkta tills motsatsen bevisats"-teorin. Läser du mina inlägg igen så har jag inte godförklarat någon utan jag har helt enkelt valt att fokusera mer på de jag känner är lite extra suspekta. Samt fundera, ifrågasätta och konversera om annat jag reagerar på. Så mindre misstänksam är jag verkligen inte, förstår inte vart du fått det ifrån :nailbiting:

Alltså nej, jag anser absolut inte att du godförklarat någon! Men att jag upplevde det svårt att få nåt grepp om var du står då det är få personer du skrivit något om.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 110
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 725
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 452
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 576
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar