Sagan om Isfolket *Ulvlek*

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Sagan om Isfolket *Ulvlek*

Så, nu har jag läst även det som skrevs medan jag skrev... Blev det där rätt? :cautious:

I alla fall, mina toppmisstänkta är TLV, Ottilia, Artline och Matmissbrukaren. Den sistnämnda har förklarat att hon inte mår så bra irl, och det kan ju förklara en del... TLV har Myrten också som toppmisstänkt och har nu lagt en röst på, och ni får kalla mig feg eller vidskeplig eller vad ni vill men jag pallar inte att rösta på samma som Myrten idag - hade jag haft TLV i ensamt majestät så ja, då hade jag lagt min röst där utan att tveka. Men i nuläget ed så pass svaga misstankar som det ändå handlar om så klarar jag inte av det idag. Art eller Ottilia ,alltså...

Jag var själv jävulskt på och, tja mig själv;) redan i mi nförsta lek när jag var ond ,så att ho nsticker ut ka nho nmycket väl göra även som ond! KAnske rent av lättare, iom att ho nhar någo natt prata med (o mhon är ulv ,vill säga). Men i valet mellan splitterny och aktiv mot lite ny och inaktiv så ger jag beefit of the doubt till de nförstnämnda. Därför:

Monstermom röstar på Ottilia

(Och ja, jag ser att det är närmast oläsligt mot slutet, men jag orkar inte brottas mer med tangentbordet så här ära DL...)

Bumpo
Kallar Hedinn "fluffigt god"... Jag tror inte det är smaken vi ska beskriva! :eek:
Har (som jag) svårt att förstå Hedinns röstbyte, men kan inte heller (som jag ;)) räkna ut om det betyder något och i så fall vad. Needless to say, jag håller med i mycket! Har funderingar om demonen där jag uppfattar det som att hon säger att vi borde genast rösta ut demonen, så sätt igång nudå (vilket ju är jäkligt svårt när man inte vet vem det är), men det visar sig vara jag som missförstått.
:

:rofl: :rofl: :rofl:

Nä, jag har inte diskuterat någon smak på Hedinn. Jag har extremt svårt att placera henne åt något håll. :banghead: Men just nu är hon inte min huvudmisstänkta.

Monstermom 111 inlägg O_o . Spelar frejdigt som vanligt. Frågar en massa. Jag hade blivit förvånad om Monster spelat återhållsamt. jag reagerar lite på att Monster *tänkt* ändra sin röst till Myrten, men hann inte, när koms detta på? När Myrten röstade på Habina? . Det känns lite skumt på något vänster, lite som att kasta misstankar mot Myrten men ändå inte genomföra dem. Och ändå så röstade de på samma. Jag vet inte. Det hänger inte riktigt ihop

TeamLundVer röstar på Ottilia
Matmissbrukaren röstar på Artline
Myrten röstar på TeamLundVer
Monster röstar på Ottilia

Stämmer att jag inte mår så bra, så pass att jag funderat på att bli utbytt i leken för som ni märker är jag inte mig själv. Jag förstår fullt att ni reagerar på om jag spelar annorlunda, för det gör jag.

Alltså. Monster och Myrten känns typ som samma person i denna lek :D Bådas alias börjar på M, båda skriver walls of text och de har liknande tankar om samma personer :cautious:

Hur man ska tolka det har jag ingen aning om...

Monstermom 111 inlägg O_o . Spelar frejdigt som vanligt. Frågar en massa. Jag hade blivit förvånad om Monster spelat återhållsamt. jag reagerar lite på att Monster *tänkt* ändra sin röst till Myrten, men hann inte, när koms detta på? När Myrten röstade på Habina? . Det känns lite skumt på något vänster, lite som att kasta misstankar mot Myrten men ändå inte genomföra dem. Och ändå så röstade de på samma. Jag vet inte. Det hänger inte riktigt ihop

Jag hade reagerat på Myrte ni flera tidigare inlägg, jag reagerade ige ndirekt efter jag lagt min röst och såg att Myrte nfuderat i liknande banor. Jag hann inte ädra imn röst (Myrten röstade ära DL!) ,plus att jag velade. Jag har sen dess väldigt offetligt strukit dessa misstankar mot Myrten vilket får mig undro mvad det är jag ska tjäa på att lägga ut misstankar och ta tillbaka de inom ett tidsspann so minte innehåller nå nDL alls? O_o

Sammanfattning:

TeamLundVer – har inte gjort nånting idag som jag ser som skumt. Ett inlägg med teorier om alla redan tidigt på dagen. Noterar att det var ju vad jag *trodde* att hon själv ville se (jag missförstod ju lite där igår).

Hedinn lite oklar i röstningen, jag förstår hennes tankar runt röständringen. Idag så tycker jag att hon spelar lite annorlunda än igår, det kan också bero på att det finns mer att ta på idag och att hon själv hamnade i frågesvärmen från bla bumpo. Tycker inte att jag finner något anmärkningsvärt bland hennes teoriande, dvs jag håller med i mångt och mycket. Det enda som vi ser olika på är nog Artline, hon försvarar henne lite mer än vad jag tycker är hälsosamt, även om hon inte placerar henne nån särskild stans.

LindgrenV – röstar på Artline, det är inget jag reagerar på. Lindgren skriver att hon inte känt till den oskrivna regeln om att inte lyncha förstagångspelare. Teoretiskt skulle det ju kunna vara ett ultimat alibi. Rösta på en kollega som ingen annan kommer rösta på pga den oskrivna regeln. Samtidigt så förstår jag att hon reagerar på Artline, för det gör jag med

Artline noga med att påpeka att det är första leken och att hon tror inte att hon blir ulvmat. Alltså, jag vet inte. Varför inte bli ulvma? Antingen för att man är ulv eller skyddad, men för att det är första lekenOch att hon tror att ulvarna hellre äter nån annan (skickligare spelare). Nej, detta skaver Känns som om hon försöker förklara varför hon inte kommer att bli äten...

Monstermom endast 111 inlägg O_o spelar som vanligt. Frågar en massa. Jag hade blivit förvånad om Monster spelat återhållsamt. jag reagerar lite på att Monster *tänkt* ändra sin röst till Myrten, men hann inte, när koms detta på? När Myrten röstade på Habina? . Det känns lite skumt på något vänster, lite som att kasta misstankar mot Myrten men ändå inte genomföra dem. Och ändå så röstade de på samma. Jag vet inte. Det hänger inte riktigt ihop

Matmissbrukaren Inlägg#79 – jag reagerar på att hon vill att twisten ska gynna HENNE. Borde det inte vara gynna egna sidan? Sen är jag lite förundrad att hon skriver igår att nu när syrran åkt så kan hon komma igång och vara mer aktiv, visst en hel del inlägg igår senare och några få idag inklusive ett tidigt teoriinlägg, men inte så mkt mer, känns lite som om hon hamnar under radarn trots teoriinlägget. Ser henne som neutral just nu

Myrten lägger sista rösten på goda Habina. Det finns lite funderingar hon har fått försvara sig emot från andra runt den rösten, jag vet inte. Visst kan det ha varit en ulvröst för att få ut en de vet är god. Å andra jävla sidan så kan det vara en god som just röstar på en god för att det är så svårt att hitta något misstänkt första dagen. Jag hittar ingenting särskilt misstänkt.
Mumorsan – reagerar på Ottilias sammanblandning, så hårt att det blir en röst. Men jag tycker inte att Mu är så särskilt suspect (som tex TLV verkar tycka i inlägg #471 ), hon har ju i det läget inte skrivit så mycket, mer än sin röstning som inte var så uppseendeväckande tycker jag. Det var ingen risk att Ottilia skulle åka, så rösten känns verkligen neutral och får ju senare sin förklaring . Jag håller inte med henne i det senare resonemanget angående att Myrten försökte starta drev (läste Myrtens förklaring och jag köper i allafall den). Neutral

Ottilia – jag tycker hennes röstmotivering igår var underlig, jag får lite underliga vibbar av den. Sen undrar jag var hon menar med att det är ruskigt läskigt i början att misstänka en god – det är väl läskigt hela tiden. Intressant att Myrten noterat nervositeten (nagelbitningen) redan tidigt och här kommer det igen i ett teoriinlägg. Det kännns nojjigt. Visst är man nojjig som god, men det känns liksom dubbelt upp noja här, jag kan tänka mig att en ond som de andra onda inte känner till kan vara dubbelt nojig.

Bumpo missade röstningen pga krångel med mottagningen. Sen teoriade hon ändå, det tycker jag var bra, även om jag var huvudmisstänkt :/ Tycker att hon reagerar rätt normalt på Hedinns tankar om röständring, vilket de flesta av hennes inlägg idag har handlat om. Neutral för mig

cirkus röstar på Ottilia enligt ovan¨

Nu är jag rädd att jag måste åka till veteintnären men min lilla Dagmar-hund (hon är verkligen inte sig själv, hon har ont nånstans och hon råkade göra ett misslyckat hopp och landa på ett trappsteg, vet bara inte var hon har ont. Gulleräkan)

Årajt, jag fattar. Tror jag.

Herregud, jag hade blivit galen av att ha en sisåndäringa padda.

kl

TeamLundVer
Hon har knappt visat sig. Dagens röst känns lite lätt men det kan mycket väl bero på tidbrist.

LindgrenV
Jag tror faktiskt hon är god och verkligen försöker hitta en ond.

Monstermom
Var den första som misstänkte mig. Men hon är inte den som varit hårdast mot mig. Om det innebär att hon är god eller ond vet jag inte.

Mumorsan
Hon är den jag tyckt varit på mig mest. Kan det vara ett sätt att försöka få mig ännu mer misstänkt? Men hade en ulv vågat gå på så?
Myrten:
Jag tycker hon är jätte svår. Jag vet inte om jag vågar lita på henne för jag vet att hon kan prata bort misstankar.

Matmissbrukaren
Hon har själv skrivit att hon inte mår bra så hon spelar antagligen inte som hon hade gjort om hon hade mått bra. Men hade hon inte berättat att hon mått dåligt så hade hon varit min huvudmisstänkta. Hon var den första som påpekade att att jag sagt att jag trodde risken för att jag skulle bli ulv mat var liten men hon har inte gjot någon stor grej av det.

Knapp

Fy vad lätt det är att åka tillbaka till att inte vara aktiv, jag har sovit sen senaste inlägget och insett då att jag fortfarande inte är riktigt frisk :(

Till de som anser att jag vrider på saker folk säger och misstolkar med vilje så: nä, antingen förklarar jag saker dåligt eller så är jag helt enkelt korkad, pick'n'choose.

Hedinn lite oklar i röstningen, jag förstår hennes tankar runt röständringen. Idag så tycker jag att hon spelar lite annorlunda än igår, det kan också bero på att det finns mer att ta på idag och att hon själv hamnade i frågesvärmen från bla bumpo. Tycker inte att jag finner något anmärkningsvärt bland hennes teoriande, dvs jag håller med i mångt och mycket. Det enda som vi ser olika på är nog Artline, hon försvarar henne lite mer än vad jag tycker är hälsosamt, även om hon inte placerar henne nån särskild stans.

Nu är jag rädd att jag måste åka till veteintnären men min lilla Dagmar-hund (hon är verkligen inte sig själv, hon har ont nånstans och hon råkade göra ett misslyckat hopp och landa på ett trappsteg, vet bara inte var hon har ont. Gulleräkan)

Är du säker på att det är HEdinn du tänker på`? Jag käenr ämligen att jag själv hamnade i en märklig position där jag likso m"försvarade" Art?

Och ÅHNEJ! Ite ett till skadat djur! Stackars vovven! :( Hoppas det går rba!

KL

Jag väljer att lägga min röst nu, enligt tidigare teorier.

LindgrenV röstar på Artline

Snacket om käk i samband med tjuvpratet som tidigare fångade mina misstankar gör att jag tror att Art kan vara tjuv.

Jag håller med dig där. Jag inser själv att jag halkar in på det spåret med att Ottilia är ond eftersom hon inte synts till. Men varför skulle hon leka på det sättet som ond? Det känns verkligen inte helt bra.

kl

Artline röstar på Matmissbrukaren

Jag får känslan av att hon egentligen tror att jag är god.

Matmissbrukaren:
Hoppas du mår bättre snart.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 110
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 725
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 451
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 576
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken försäkring?
  • Valp 2025