Sagan om Isfolket *Ulvlek*

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Sagan om Isfolket *Ulvlek*

TeamLundVer röstar på Ottilia
Matmissbrukaren röstar på Artline
Myrten röstar på TeamLundVer
Monster röstar på Ottilia
Cirkus röstar på Ottilia
Lindgre nröstar åp Artline
(Art röstar på Matmissrukaren, efter DL?)

Nog fanken måste jag väl ha missat en unt röster va?

Jaha, så du menar alltså att hon skulle rösta på dig utan att egentligen tro på sin egen motivering? :cautious:

Alltså... Artline tycker jag ju är suspekt. Jag funderar dock på hur mycket som är nybörjarmissar och hur mycket som är ondhet som gör att hon skriver som hon skriver. Jag kan inte riktigt värdera hennes spel eftersom att en premiss väger så tungt: hon är ny.

Monster verkar gå på alla (förutom Myrten) och tolka saker åt andra. Detta har hon ju gjort både åt Artline och bumpo nu senast. Jag kan inte säga att det är för att hon är ond/god som hon gör så, jag kan bara säga att jag hellre ser att det är de som blir tillfrågade som svarar. Kanske är det bara jag men jag tror att det kan undvika en hel del onödiga diskussioner.

Ååååååh! :banghead:

Det var väl för jäkla ra i alla fall! :o
Nån annan får hålla koll på listan ara ni, för det lir så jäkla märklig text för mig om jag inte tar 20mi varje gåg ara för att ge tangetordet et kok stryk!:rage:

Artline känns mer och mer skum. Jag förstår inte hennes röstmotivering på matmiss, allt hennes prat om tjuven och säkerheten på att inte bli käkad. Det lutar mer och mer åt att jag röstar på henne.

Hej alla, sitter och läser ikapp, har varit på temadag på jobbet och sedan stallet så jag har inte haft en chans att smyga in på buke och kolla,,, Har inte riktigt läst allt ännu.. Märker att det är lite misstankar för att jag hoppade på en annans teori mot Myrten.. och ja.. är man inte vassaste kniven i lådan så får man tjyva lite från andra som är lite skarpare.. typ.. Skämt åsido. Tycker att det är svårt att utröna vad som händer första dagen och när någon skriver en teori som jag tycker är vettig så är det ju lätt att man håller med... Dessutom så har jag lite respekt för Myrtens list (ett bra sätt att visa det på eller hur?) och har fått uppfattningen om att hon är duktig på att få bort teorier från sig själv.

Däremot så tycker jag att cirkus motivering att rösta på mig för att jag är nojjig är lite väl vag. Men samtidigt så förstår jag hennes misstanke så jag gör ett försök att förklara. Eftersom jag är så nojjig som jag är speciellt i början när det inte finns så mycket att gå på och eftersom jag vet att jag själv tenderar att bli lite awestruck av andras smarta teorier så vill jag helt enkelt påskina att jag ändå är osäker i mitt röstande så att ingen tror att jag sitter på någon info som jag inte har och följer efter utifall jag faktiskt skulle ha fel..

återkommer snart när jag har läst igenom några sidor till =)

Nog för att MM skrivit att hon mår dåligt (hoppas det blir bättre snart!) och det kan såklart förklara en del, men jag känner ändå att det där med att hon misstänkte Monster efter gårdagens röstning och var "säker" på att det bör finnas en ulv bland de som röstade på Habina igår känns lite suspekt.

Hedinn röstar på Matmissbrukaren

Alltså... Artline tycker jag ju är suspekt. Jag funderar dock på hur mycket som är nybörjarmissar och hur mycket som är ondhet som gör att hon skriver som hon skriver. Jag kan inte riktigt värdera hennes spel eftersom att en premiss väger så tungt: hon är ny.

Monster verkar gå på alla (förutom Myrten) och tolka saker åt andra. Detta har hon ju gjort både åt Artline och bumpo nu senast. Jag kan inte säga att det är för att hon är ond/god som hon gör så, jag kan bara säga att jag hellre ser att det är de som blir tillfrågade som svarar. Kanske är det bara jag men jag tror att det kan undvika en hel del onödiga diskussioner.

Och jag ser inga diskussioner som oödiga! Jag tycker tvärt om, att man kan få lika mycket intressant ur ifrågasättaren som ur den ifrågasatta... När jag "tolkar åt andra" så handlar det inte o matt ta fokus från den som är ifrågasatt (även o mdet inte verkar så så vill jag absolut at de sköter sitt eget försvar, så att säga!), utan om att jag också vill ha fokus på den som frågar. Var frågan verkligen genotänkt, fans det en aktanke, leder den nånvart, osv. Den so mtar upp en isstanke kan också vara ulv ,eller hur? ;)

Artline känns mer och mer skum. Jag förstår inte hennes röstmotivering på matmiss, allt hennes prat om tjuven och säkerheten på att inte bli käkad. Det lutar mer och mer åt att jag röstar på henne.
Jag vill inte riskera att missa DL idag igen. Alltså, baserat på ovanstående: bumpo röstar på Artline.

Knapp

Jag gillar inte riktigt rösterna på Ottilia. Handlar de essentiellt om att hon är inaktiv och att hon skrev ett teoriinlägg innan röst igår där en del av texten var tagen från någon annans teori? Jag vet inte om jag skulle kalla det ulvigt, oavsett. Mest möjlig brist på tid och fantasi.

just ja... min misstolkning om vem som skrev vad om myrten var ren ihopblandning av namn... var superstressad och fick lite panik när mitt inlägg hade fallit bort..

Sssssccchhhhhh! LL kan höra dig! :D

Och mitt prole är inte en padda, utan ett tappat tangentord... ;)

Jag använder nästan uteslutande en padda. Den har nyligen gått med på att skriva Mumorsan istället för mimosan, Niyama brukar den ha MÅNGA, enligt den, bättre förslag på namn till och sen har den en allmän idé om att byta ut kommatecken till utropstecken om den anser att det efterföljande ordet inte passar efter ett kommatecken, men den kan inte anstränga sig så mycket som att ändra till stor bokstav på det efterföljande ordet i det läget... :meh:

Och jag ser inga diskussioner som oödiga! Jag tycker tvärt om, att man kan få lika mycket intressant ur ifrågasättaren som ur den ifrågasatta... När jag "tolkar åt andra" så handlar det inte o matt ta fokus från den som är ifrågasatt (även o mdet inte verkar så så vill jag absolut at de sköter sitt eget försvar, så att säga!), utan om att jag också vill ha fokus på den som frågar. Var frågan verkligen genotänkt, fans det en aktanke, leder den nånvart, osv. Den so mtar upp en isstanke kan också vara ulv ,eller hur? ;)

Det gör jag för viktig information kan bli osynliga om det blir onödiga och onödigt utdragna diskussioner. Den som frågar kan såklart vara ulv men jag tycker att allt blir lättare om personen som fått frågan faktiskt får svara innan du tolkar åt den ifrågasatta personen, förstår du hur jag menar? Tanken är ju inte att du ska spela andras spel också ;)

Mumorsan röstar på Artline

På grund av alla de suspekta antydningarna om att hon är god + tidigare misstankar.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 110
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 725
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 451
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 576
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken försäkring?
  • Valp 2025