Sagan om Isfolket *Ulvlek*

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Sagan om Isfolket *Ulvlek*

Sat og, vilken är Bumpos fråga?

Här var konversationen:

Nu är mitt huvud egentligen någon annanstans, men jag hänger inte med på vad ni menar här. Alltså ja, jag förstår fullt ut att min röst på Habina ses som enkel, det var den också. Men faller inte hela konceptet med "enkel röst" om man redan lag den "svårare" innan? Ja, jag räknade med att en röständring i det läget, och framför allt till en som riskerade att åka ut skulle bli ifrågasatt, men eftersom jag inte längre misstänkte Caisa efter att jag lagt rösten på henne så kändes det väldigt skevt att låta den rösten ligga. Varför den hamnade på just Habina förklarade jag ju tidigare.

Som sagt, inte med i skallen här nu så ber om ursäkt om jag missförstått eller svarat på nåt annat än det ni egentligen skrev. :p

Vad vi säger (tror jag, ursäkta att jag liksom talar för dig också nu Bumpo) är att du gjorde nåt mysko. Och vi kan inte begripa varför du gjorde nåt så mysko. Typ.

Ungefär så ja. Med det tillägget från mig att efter vi diskuterade det tidigare i dag så förstår jag din utgångspunkt.

ja det förklara ju saken... var tvungen att gå tillbaka för att läsa rollbeskrivningen igen..

LL- ska bättra mig, har inget framöver som ska sätta käppar i hjulet för mer aktivitet

Då var vi tio kvar, nio efter natten, varav tre eller fyra borde vara onda om ulvarna inte råkar äta tjuven, om jag räknat rätt på ca 1/3 onda.

Teoretiskt sett så kan ju alla ulvar ha alibiröstat och vi var bara goda som råkade rösta på Artline... men det känns inte helt troligt. Ska gå tillbaka och läsa igenom motiveringarna igen.

Det förklarar ju varför hon var så säker på att hon inte skulle käkas...
Ja, vad i helvete! Det tänkte jag inte alls på! Nu får jag enormt dåligt samvete ju :( Jag tänkte ju att hon var så säker på att inte bli käkad för att ulvarna visste att hon var tjuv :banghead:

Jag tror att det nog kan finnas en ulv bland rösterna på dig också. Det var en lätt röst att lägga = lätt för en ulv att hänga med utan att synas allt för mycket.

Huh? Hon skriver ju i (jäla tagetord!!!!) i fråga? Jag och umpo hade likade prole ed Hedis röst!?

Haha, mitt i eländet så får du mig att skratta, åt dina fina stavningar :D

Låter ungefär som du fått bedövning hos tandläkaren!

Jamen du skriver ju själv att du för bumpo's talan. Det är väl inte mer med det än att du gör så? Du har ju själv erkänt det? De övriga brukar svara för sig själv och lämna det resterande därhän men flip it, jag bryr mig inte nog om detta för att ha en 15- sidorsdiskussion om det här.

Ämen vad fan!

Och ja, så klart det var ju därför hon var säker på att inte käkas. Men det fattade ju naturligtvis även ulvarna.

Du menar: det fattade naturligtvis bara ulvarna?

Hur som helst är det här en viktig poäng. Möjligheten att ulvarna faktiskt fattade gör att det kan vara värt att analysera allt som skrevs om den där olycksaliga kommentaren och se hur rösterna mot Artie är underbyggda.

Jag tror självklart inte att alla som röstat på Artie är ulvar, men jag tror att när de vädrade en god specialroll som inte kan käkas så kan de nog ha drivit lite hårdare för att bli av med den.

"Jag pallar inte mera, imorgon blir det en tripp till stan, ska köpa ny knapptryckarsak". Har jag tolkat dig rätt nu? :D

Mvh proffs på rövarspråk och dyslektikertexter

Ja. I allafall så tänker jag att ulvarna säkert har snappat upp det.

(nu är veterinär-kusinen på väg hit, min lilla hund ligger och skriker när hon flyttar sig, hon har så himla ont, konstigt, smärtan verkar ha accelererat. Inga brutna klor vad jag kan se, jag tror hon kanske har skadat ett revben. Stackars, stackars lilla gumman - tur att hon i allafall vill bli mutad med goda ostbitar och annat så den biten verkar i allafall funka)

Men lilla tjejen :(
Hoppas det bara är att hon är öm någonstans.

Skönt att veterinären är på väg och hoppas att allt går bra.

Ulvarna har inte behövt "snappa" upp det. Bara man tänker på det står det f*n skrivet i klartext mer eller mindre. Tyvärr började Artline hinta om sin roll redan första kvällen, men jag har ändå gott hopp att det går att skapa en bild av hur upplägget inför hennes död gick till.

Nu har jag ju nyligen skrivit att det inte behöver vara så att det ens finns onda med och röstar på de goda som åker ut. Det står jag fast vid. Men - i det här fallet där lyan förmodligen tror sig ha identifierat en specialroll som de vet att de inte kan käka och därför gärna vill bli av med - då ser jag annorlunda på det. Jag tror nog att de tar vissa risker och kämpar hårt för att få just den spelaren lynchad. Vanligtvis tror jag nämligen inte att lyan har fokus på att få just den spelaren lynchad, men det här kan definitivt vara ett undantag.

Dock tror jag inte båda (eller hur många de nu är) ulvarna röstade på Artie. Det vore att ta en stor risk (men inget är omöjligt). Jag tänker att en av dem kanske gjorde det och att de kanske lyckats få kontakt med tjuven så att hon gjorde det. Som sagt, det här är funderingar. Men av fem lagda röster och i en lynch där ulvarna verkligen hade motiv att få ut en specifik spelare - jo, jag tror att det kan löna sig mer än vanligt att leta ulvar.

Du menar: det fattade naturligtvis bara ulvarna?

Hur som helst är det här en viktig poäng. Möjligheten att ulvarna faktiskt fattade gör att det kan vara värt att analysera allt som skrevs om den där olycksaliga kommentaren och se hur rösterna mot Artie är underbyggda.

Jag tror självklart inte att alla som röstat på Artie är ulvar, men jag tror att när de vädrade en god specialroll som inte kan käkas så kan de nog ha drivit lite hårdare för att bli av med den.

Jag har snabbt gått igenom dagens misstankar mot Artline och Matmissbrukaren var den första att presentera misstankar (inlägg #457) och lägger sen även första rösten (#570). Mumorsan presenterar sina misstankar efter Matmissbrukaren, men innan MM röstar (#478). Sen lägger hon fjärde rösten på Art, som gör att det väger över till Arts nackdel. Sen har vi ju även LindgrenV som röstade på Art redan igår. Har dock inte gått igenom hur skriverierna såg ut då.

Artline själv skriver i #613 att Matmissbrukaren var först med att påpeka att hon sagt att hon inte skulle bli ulvmat. Därefter röstar hon på MM med motiveringen att hon tycker att det känns som att MM försöker få henne att låta ond. Ligger det något i hennes egna upplevelser av det hela?

Svar på din sista fråga (från sängen, kolla Monster jag kan skriva från telefonen):

Vet ej. Kan göra, behöver inte. Inget säkert att gå på i alla fall.

Spontant känns Ottilias röst mest ok. Hon ville rädda sig själv. Men hon kan ju för den skull vara ond. Att vi hittar mer än en ulv bland rösterna betvivlar jag. Det vore väldigt riskabelt. Om jag lever imorgon ska jag snoka i misstankarnas grund. Vad är det som gör att så många röstar på Artline?
Det känns som en relevant fråga.

Jag tror att ett möjligt scenario är att det kanske är en ulv i Ottilias drev och en i Arts. (Kanske till och med Ottilia är den ulven, röstar på Art och den andra röstar på Ottilia = alibi?). Ottilia känns som ett lite för lätt byte, och rösterna kom tätt. Samma med Arts, det gick läskigt fort på slutet där. Jag blir alltid lite skeptisk när folk bara hakar på så där, för jag börjar tvivla och tror att jag blivit lurad. Men jag bibehöll min röst för jag kände mig ju övertygad :banghead: Tänkte aldrig på att det kunde vara Silke, för tanken att hinta om sin goda roll så tidigt när man inte sitter på någon info finns liksom inte i mitt huvud - då vill man väl vara gömd liksom?

Ska kolla igenom rösterna lite i morgon men spontant börjar jag tänka lite på Matmissbrukaren, som jag reagerade lite på i slutet där och som även Art reagerade på. Kändes lite för enkelt på något vis.

Vem skulle ha lurat dig, när du började misstänka henne först av alla, redan igår?

Blivit lurad av mina egna tankar ;) Jag har en tendens att göra det ibland. Jag hittar ett spår som jag tror så stenhårt på att jag inte riktigt ser några alternativ, sedan lurar jag mig själv. Ett bra exempel är det att jag hittade något jag trodde var ont - att jag sedan helt missade hinten om Silke som flera andra uppenbarligen sett (fast frågan är om de andra såg den först i efterhand, med facit på hand? Annars borde väl inte så många röstat menar jag?). Jag tolkade ju den hinten som att Art var övertygad om att ulvarna förstått att hon var tjuv = de kommer inte käka henne. Jag såg det så för att jag var så inne på att hon var ond att jag inte såg möjligheterna att hon var god.

Och nu inser jag också att rollen inte ens heter Silke (det heter ju mitt får :banghead:) utan Silje :p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 110
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 725
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 446
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 576
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar