Sagan om Isfolket *Ulvlek*

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Sagan om Isfolket *Ulvlek*

Det berodde helt och hållet på ett missförstånd från en stressad själ.

Jag postade mitt inlägg och såg då samtidigt din postering. I det läget hade jag en sko på ena foten och höll på med sko nummer två. Läste lite snabbt att du skrev ngt om Mu. Läste väl egentligen inte direkt vad utan såg mest henne nämnas.

Kom på att just det ja henne hade jag som misstänkt. Varför har jag missat det?? Och skrev mitt hastinlägg. Skickade inlägget och inte förrän jag stod i stallet och mockade så kom jag på att jag ju avfört Mu som misstänkt pga de inlägg hon skrev igår.

Så du läser inte mitt inlägg tillräckligt väl för att se vad jag skriver om Mu, men du hinner ändå skriva ett inlägg om att du kanske borde ändra röst?
Och avfört henne? Det sista du skrev innan du röstade var väl att hon var lite suspekt? Men att Hedinn var lite suspekt för att hon också reagerade på Mu?

Säger du inte mot dig själv väldigt mycket nu?

Senast ändrad:

Går igenom Hedinns icke OT inlägg för att bilda mig en uppfattning om henne..

Äh, jag kan inte hålla mig. :p

Jag tror att goda kommer vinna, men det blir ingen lätt resa dit för demonen kommer överleva en bra bit in i leken och när alla tror att det hela är uträknat och börjar känna att segern är inom räckhåll så dör demonen och helt plötsligt måste alla kvarvarande utvärderas på nytt...

Det vore ju onekligen smidigt att kunna se på folk om de är goda eller onda, så man slipper fundera så mycket och bli lurad. Samtidigt är det ju lite mer spännande egentligen att få lite diffus information från olika håll som man måste pussla ihop på egen hand...

Ficktjuven kan ju stjäla förmågor och vet den inte om lyan kan den ju råka stjäla från en ulv, vilket ju hänt förut, så tjuven får välja käk. Men nu är det ju dessutom en demon med, som har förmågan att omvandla en person vid sin död, vilket då väcker tanken om ficktjuven kan sno den förmågan om den väljer att sno från demonen...

Nu fick jag cirkus och Lindgren på min radar. Visst, läsa fel och missuppfatta kan alla göra, men läser man snabbt/slarvigt och verkligen vill hitta något att reagera på (som ofta är fallet med ulvar) är ju risken för det klart större. Nu har visserligen båda mer än en katt, så det är ju viss risk för att de även kan ha varit distraherade och därför missuppfattade det hela.

Plus att jag samtidigt blir lite nojig att det är jag som har missat nåt... :rofl:

Eller så gör den inte det, just av anledningen att den tänker att folk räknar med att den ska outa sig och kommer leta efter hintar?

KL
Jag har gått igenom det som skrivits efter cirkus röst (just nu känns det lite mer relevant än allt som skrevs innan) och reagerade en del på Caisa. Det är tankar om demonen, om BOP-röster och nåt skämtsamt till TLV att det är misstänkt att be folk skriva något misstänkt... Nån kort kommentar om att cirkus röstmotivering var skum, men inget hon lägger vikt vid. Verkar inte vara så mycket reaktioner och tankar alls kring spelarna och deras teorier nu utan verkar följa med lite bekvämt bara. Om det betyder att hon är ond? Nej, jag är inte säker. Hon kan ha annat att göra och inte hinna gå in djupare nu, eller så för hon mer anteckningar vid sidan av (har för mig hon sagt att hon gör det?) och har tänkt presentera dem senare, jag vet inte. Men jag reagerar på det och känner att det borde kanske finnas något mer att bidra med vid det här laget...

Hedinn röstar på CaisaLundblad

Och bara för det kom ett teoriinlägg från Caisa som lät inte-alls-ulvigt...

Får gå igenom lite mer och se om jag hittar en anledning till att ändra rösten.

Nej, jag tycker inte heller det nu efter teoriinlägget. Jag håller med dig om Ottilia och Habina, men Habina vet jag ju att jag brukar kunna reagera på... Ottilia minns jag inte hur hon spelar för att kunna avgöra så och just nu känner jag mig bara extremt förvirrad. Precis som du skriver har jag en känsla av att cirkus röst var en förklädd BOP, det var liksom för lite substans i den motiveringen. Helt ärligt kan jag dock säga att jag lutar åt att ändra röst till någon som redan har en, eftersom det nu (när jag skriver detta) ligger max en röst på varje person, varav jag är en och då blir det även lite att minska risken för att jag åker... Så det lutar just nu åt att jag röstar på Habina. Faktiskt. Dina teorier lät väldigt vettiga, även om jag blir lite rädd att du eller Monster försöker luras, även om ingen av er ger mig ulvvibbar. Men samtidigt, är ni goda båda två så kan det ju mycket väl vara så att Habina är ond...

Nej, det vet absolut inte jag heller om hon är! Men hon känns i nuläget mer ulvig än Caisa, så jag kände att den rösten var helt fel och då låg Habina nära till hands...

Nej, men eller hur. Jag fullkomligt HATAR att rösta första dagen av den anledningen. Gillade leken när vi fick BOP:a dag ett av den anledningen. Även om jag även då försökte hitta på en teori kring rösten, men då har man i alla fall lite fler val än om man måste välja någon man kan hitta nåt suspekt hos...[/QUOTE]

Håller med, det känns väldigt långsökt... Nog för att tjuven vill visa sig för lyan, men genom att misstänka/inte misstänka andra för att inneha rollen? Hur ska lyan kunna sortera ut vem som är tjuven bland alla de som gör det? Nej, känns ytterst tveksamt.

Gällande Lindgrens val av röst och Myrtens funderingar kring det, så håller jag även med om att man vill undvika att lyncha en helt ny spelare första dagen. Precis som att man vill undvika att käka den första dagen om man är i lyan. Och då pratar vi alltså såna som leker för första gången, självklart kan man inte låta folk slippa undan hur länge som helst. ;)

Men ja, samtidigt kan jag inte låta bli att fortsätta på det Myrten skrev om att Lindgren valde henne för att hon "visste" att hon inte skulle bli lynchad, kan inte det annars fungera som anledning till röst? Alltså, hon är ny, kommer inte lynchas, "säker" röst, vilket även hade kunnat läggas av en osäker god? Men ja, jag förstår tankarna fullt ut och då jag själv inte gillar att rösta ut nya spelare dag ett så är jag tveksamt ställd till rösten. Dock var ju Monster väldigt nära att lynchas hennes första lek här (hon kanske har lekt här förut, nu när jag tänker efter, men med tanke på att det var längesen i så fall och hon var ny för de flesta i leken borde hon ha räknats som ny ändå) så det verkar ju inte vara en regel som alla följer.

Ja alltså, så upplevde jag det också, du presenterade ju misstankarna först (Monster precis efter, antagligen utan att ha sett dina?) så den enda som egentligen hakade på var väl jag, och det var väl egentligen även jag som fick dig att inte rösta på Ottilia så att eh... Ja. Nej, jag misstänker inte mig själv, men jag känner heller inte att jag kan misstänka varken dig eller Monster enbart baserat på dagens röster, även om jag inte skulle bli direkt förvånad om någon av er skulle kunna dra en sån grej och komma undan med det...

Men, precis som du skrev om mig, att det vore onödigt av en ulv att dra till sig sån uppmärksamhet i det läget så är det lite så jag känner om er just nu också. Samtidigt som det var "säkra" röster med grund och flera som höll med så de skulle ju kanske inte dra lika mycket uppmärksamhet till sig som en dåligt motiverad uddaröst i det läget...

Och nu vet jag knappt vad jag babblar om längre. Men erfarenhet säger att om det inte blir nåt större drev så väljer ulvar hellre att lägga röster på nån som inte har nån sen innan, eller möjligtvis en om nån fått fler, kanske till och med på en kollega om det ser lugnt ut (kanske tveksamt i det här fallet med så utspridda enstaka röster?) men gärna undviker att lägga avgörande röst på en god just för att det drar blickar till sig.

Vilket självklart inte utesluter någonting, men även om jag la andra rösten på Habina så verkade det väl som att det kunde luta däråt för dig med, så jag har ju svårt att se det som att Myrten satte spiken i kistan för en god, när hon presenterade misstankarna först. Även om såklart även det kan vara ulvtaktik att plantera misstankarna, få fler med och sen lägga den där rösten som ingen vill lägga och hänvisa till de tidiga misstankarna...

Äh, jävla ulvlek. Ena sidan, andra sidan. Kortfattat: Jag ser ingen anledning till att misstänka Myrten eller Monster enbart baserat på rösterna på Habina. Och jag har inga planer på att gå igenom leken något ikväll. Nu har jag nog svamlat tillräckligt, vet inte ens om jag själv fattar vad jag skrivit vid det här laget.

Ja, alltså, att jag känner ovilja att rösta ut någon när jag är extremt osäker betyder ju inte att jag aldrig gör det, vilket jag även påpekade då. Finner jag någon misstänkt så lägger jag ju rösten där, även om den fått röster tidigare. I det här fallet var det främst för att rösten på Caisa kändes helfel och jag hade i det läget inte ork att gå igenom leken igen för att hitta något utan Habina kändes som sagt nära till hands, vilket jag även skrev. Ja, hon hade en röst innan och det lutade åt att hon kunde få en till även om det inte var helt säkert. Utöver Myrten så var det dessutom tre till som inte hade röstat vid den tidpunkten och med tanke på antalet röster samt roller i leken så kändes det inte fel att vara på den säkra sidan.

Absolut! Reflektera över röstningen är väl fullt normalt och vettigt, något man bör göra. Men ni gjorde det ju så bra att jag bara behövde komma med lite små tillägg. ;)

KL
Har gått igenom Ottilias och Mumorsans inlägg. Ottilia känner jag mest "jaha" om, dvs det hon skrivit säger mig ingenting i nuläget. Väldigt lite skrivet, men hon lägger upp ett teoriinlägg där hon nämner några spelare men har mest fokus på Myrten. Röstar därefter på Myrten utifrån det. I mina ögon inget konstigt alls för att vara första dagen. Blandar ihop Monster och Mumorsan i ett läge, vilket jag personligen känner kan vara lätt hänt och ett därmed mycket väl kan vara ett ärligt misstag.

Mumorsan reagerar jag i så fall mer på. Också få inlägg, men helt utan något teoriande. Ett röstinlägg, där hon röstar på Ottilia baserat på hennes misstag. Hon skriver att hon har dåligt med tid, vilket såklart kan vara en orsak, men det känns väldigt "haffar första bästa" och lägger en enkel röst där hon ifrågasätter var hon skrivit det Ottilia påstår, trots att det tidigare hade nämnts att det var Monster som skrivit det. Mu missade alltså att det handlade om en ihopblandning av personer snarare än förvridning av text, vilket för mig är en ganska stor skillnad. Hon svarar även på LLs fråga med att hon skulle vilja ha ulvarnas förmåga, för att kunna se vilka som är ulvar. Ja, den förbannade Monster har uppenbarligen skadat mig, men kan det finnas en anledning till att hon skriver så? Tjuv som vill tala om att den vill veta vilka som är ulvarna, samtidigt som det är lite förtäckt i form av "jag vill hitta ulvarna för att rösta ut dem"? Samtidigt känner jag ju, som vanligt, att det känns lite för tydligt och stor risk att någon skulle reagera, just för att hon skriver att hon vill ha ulvarnas förmåga... Frågan är om en tjuv skulle göra något så "tydligt"?

Och det får mig ju då även att fundera på varför i helsike inte Monster har reagerat på det uttalandet av Mumorsan?! :cautious:

KL
Har nu även kikat närmare på cirkus och TLV. De har lika många inlägg skrivna, men det finns betydligt mer att ta på hos TLV. Hon kommenterade Monsters långa inlägg med att det kunde vara en strategi för att ingen skulle orka läsa, vilket jag tolkar som lite skämtsamt menat. Hon bad om att någon skulle skriva något misstänksamt så hon hade nåt att teoria kring, även det tolkade jag som väldigt skämtsamt, men andra reagerade och tolkade det som att hon ville att andra skulle teoria. Bland annat cirkus och Lindgren. Även Artline ifrågasatte, men det hade väl med reaktionen på Monsters långa inlägg att göra. Cirkus tog med reaktionerna om TLV i hennes röstinlägg, även om hon röstade på mig, trots att det blivit förklarat att det inte var menat som cirkus tolkade det. TLV funderar på att rösta på cirkus pga det, vilket jag har full förståelse för, jag tyckte själv det var märkliga teorier från hennes sida, men väljer att avstå efter att cirkus fått en röst redan. Något jag inte heller kan se som misstänkt, trots allt så valde jag själv att inte rösta på cirkus av samma anledning, hon var ett lätt byte i det läget. Istället väljer TLV att lägga en röst på någon av de andra som reagerat, Lindgren eller Artline, och det blir Lindgren. Och ja, jag förstår rösten. Förstadagsröst och både cirkus och Lindgren reagerade på något TLV inte skrivit. Kortfattat: Ganska mycket innehåll, men inget som jag känner talar för att hon är ond.

Gällande cirkus finns det betydligt mindre innehåll i inläggen. Hon flyter med rätt bra, vilket inte är något ovanligt för henne. Men rösten. Ja, det var en ganska tydlig förklädd BOP, tidigt lagd och med lite att gå på, vilket hon även nämnt tidigare att det var då hon kände stress inför att behöva rösta tidigt. Vad jag funderar över är dock varför hon teoriade om TLV i röstinlägget. OM det nu var en förklädd BOP, varför försöka "hitta" misstankar mot två? Varför skriva alla de teorierna mot TLV om hon sen väljer att lägga rösten på mig? Vad var syftet? Plantera något att kunna bygga vidare på en annan dag? Eller var det i själva verket allvarliga teorier och inte alls någon förklädd BOP? Samtidigt vet jag ju att jag brukar reagera på cirkus, oavsett vilken roll hon har, och det enda jag egentligen reagerar på är röstinlägget. Jag tolkad det tidigare som en självklar förklädd BOP, men som sagt, om det är så, varför då hitta på misstankar mot två personer? Och om hon "på allvar" misstänkte TLV för det hon skrev, varför lägga rösten på mig? Av det hon skrivit att döma så verkade hon ju misstänka TLV mer.

Har kikat lite på Matmissbrukaren och reagerar på följande från dagens teoriinlägg:

Ulven? Låter som att hon räknar med att det ska finnas en ulv bland oss som röstade på Habina, om inte tre goda "lyckats" rösta ut en god, något som jag personligen inte ser som så långsökt när det handlar om såpass få röster och ursprungsfördelningen på roller är gällande (dvs ungefär två tredjedelar av alla spelare bör vara goda, om ens det med tanke på rollerna). Sen förstår jag inte vad som är vågat spel från hennes sida? Rösten på Habina? I så fall ser jag inte varför det är mer vågat än rösterna från mig och Myrten, vilket jag antar hon tycker med tanke på formuleringen att Monster skulle spela vågat just för att hon är ulv.

KL
Nu är jag trött i huvudet och orkar inte gå igenom vartenda inlägg skrivet av de mest aktiva. Men efter att ha skummat igenom Lindgrens verkar hon som vanligt, med möjligt undantag för att hon verkar lite mindre misstänksam mot andra än normalt? Hon har reagerat på Artline, som hon även röstade på och så uttryckte hon lite misstankar mot TLV, för att TLV reagerade allvarligt på Lindgrens skämt som var en skämtsam reaktion på TLVs skämt, dvs hon reagerade på något hon själv gjort innan och röstade därefter. Övriga spelare är det svårt att få en uppfattning om vad Lindgren tänker om och därmed blir det även svårt att avgöra var hon står.

Myrten och Monster har jag väl uttryckt en del åsikter om tidigare och de står kvar. Det är mycket skrivet och frågor, tankar och vändningar på saker, spontant känns det som att de försöker hitta onda. Säker är jag absolut inte, båda två kan nog luras rätt rejält på den fronten om de vill men som det ser ut nu tycker jag de kommer med vettiga tankar och jag ser ingen anledning till att misstänka någon av dem.

Gissningsvis kan vi väl dra slutsatsen att hon inte siat någon ond åtminstone. Har hon det verkar hon ha dolt det himla bra i alla fall. Och det faktum att hon röstar på en god säger väl sitt. Dock skrev hon såhär om Artline:

Baserat på det låter det ju ändå inte som att hon tycker Arts beteende tyder på att hon är ond, utan hon verkar nästan mer luta åt att det är för att hon är ny? Tog även med texten om Monster i samma inlägg, bara för att styrka hur hon skrivit misstankar om folk, väldigt "milda" och osäkra enligt mig och inget som tyder på att hon skulle siat någon som ond. Senare skriver hon detta:

Antar att det är vad Myrten syftar på när hon funderar på om vi kan dra slutsatsen att Ottilia är god? Låter ju inte omöjligt att hon siat henne som god. Hon lägger ju dessutom sin röst på Art när det står 3-3 i röster mellan henne och Ottilia, trots ganska svaga misstankar (å andra sidan vet jag inte om hon misstänkte nån annan mer), vilket väl inte helt omöjligt kan ha varit lite av en räddningsaktion med tanke på uttalandet innan? Hon röstade dessutom på Ottilia dagen innan, något fick henne att ändra sig.

Så ja, som det ser ut nu är jag nog beredd att sätta Ottilia längst ned på min lista över misstänkta.

Puhh
då var sammanfattningen av Hedinns inlägg klar. Det blev en ähum del :angel:

Jag tycker faktiskt inte att Hedinn känns så super ond. Är hon ond så tippar jag på att hon är tjuven. Får väl kolla på Myrten också och se om jag kan hitta ngt. Tror jag tar en paus först. Hedinns 81 inlägg tog musten ur mig och Myrten har ju skrivit 109st varav en hel del mastodontinlägg.

Ååååååh! Nu fick jag "Du har inkluderat för många bilder i din signatur eller ditt inlägg."

yes.gif
:rage: :banghead:
tantrum.gif

throw.gif

smiley-transport001.gif
no.gif
:banghead:

Så du läser inte mitt inlägg tillräckligt väl för att se vad jag skriver om Mu, men du hinner ändå skriva ett inlägg om att du kanske borde ändra röst?
Och avfört henne? Det sista du skrev innan du röstade var väl att hon var lite suspekt? Men att Hedinn var lite suspekt för att hon också reagerade på Mu?

Säger du inte mot dig själv väldigt mycket nu?

Nope det sista jag skrev om Mu var faktiskt att jag satte henne åt det mer neutrala hållet

Bumpo och Mu ville jag se mer av vilket jag har fått och det jag har sett får mig att att sätta dem som neutrala just nu.

Nope det sista jag skrev om Mu var faktiskt att jag satte henne åt det mer neutrala hållet

Ok, men ändå räcker det för dig att se att jag skrivit något om Mu för att fundera på att ändra din röst? Jag kan inte hjälpa att jag tycker det är konstigt.

Om du är god: Det är bra att du går igenom både mig och Hedinn ordentligt. Jag vet inte var Hedinn står. Att förutsätta att någon av oss är ond för att ingen av oss röstade på antingen Ottilia eller Artline tycker jag dock är en mycket farlig väg. Så jag hoppas inte du snöar in på den utan bara ser det som ett alternativ att utreda.

Monster? Vågade inte rösta som jag och röstade därför på Ottilia som inte synts till sedan förra DL?

mina toppmisstänkta är TLV, Ottilia, Artline och Matmissbrukaren. Den sistnämnda har förklarat att hon inte mår så bra irl, och det kan ju förklara en del... TLV har Myrten också som toppmisstänkt och har nu lagt en röst på, och ni får kalla mig feg eller vidskeplig eller vad ni vill men jag pallar inte att rösta på samma som Myrten idag - hade jag haft TLV i ensamt majestät så ja, då hade jag lagt min röst där utan att tveka. Men i nuläget ed så pass svaga misstankar som det ändå handlar om så klarar jag inte av det idag. Art eller Ottilia ,alltså..
Enligt teorin "minst aktiva är ulvar"

dunno.gif

ni får kalla mig feg eller vidskeplig eller vad ni vill men jag pallar inte att rösta på samma som Myrten idag - hade jag haft TLV i ensamt majestät så ja, då hade jag lagt min röst där utan att tveka. Men i nuläget ed så pass svaga misstankar som det ändå handlar om så klarar jag inte av det idag.

Det är en spontan reaktion och jag har som sagt inte gått igenom inläggen ännu. Men Monster kändes plötsligt skum. Dessutom tyckte hon väl igår att Hedinns röständring var "mysko" men när jag tänker på saken så funderade hon ju själv på att göra samma sak och ändra till mig, men hann inte. Och var det för att jag röstade så nära DL1? Känns verkligen viktigt att kolla närmare på Monster.

För övrigt hoppas jag att TLV idag kan reda ut hur hon menade med att eventuellt ändra sin röst till Mu baserat på mitt inlägg. Så hoppas jag en massa andra saker (typ på under:rofl:), för nu är det skarpt läge!

tantrum.gif

i förhållande till min uppfattning om
Jag själv skriver väldigt liknande saker
gjorde nåt mysko. Och kan inte begripa varför gjorde nåt så mysko. Typ.
Jag är böjd att hålla med dig om det, men samtidigt var den senare rösten betydligt mer utstickande/anmärkningsvärd i mina ögon, vilket känns som en konstig sak för en ulv att ta sig för?
i förhållande till min uppfattning om

För när det gäller att hitta onda, är det då ett bra sätt att inte "våga" rösta på den man misstänker mest (som jag förstår det) för att en annan spelare, som man dessutom för tillfället sätter åt sidan, röstat på den? Och istället rösta på en inaktiv spelare som vad jag kan se man inte haft några starka misstankar mot tidigare?

censored.gif
smiley-rolleyes004.gif

mina toppmisstänkta är TLV, Ottilia, Artline och Matmissbrukaren.
no.gif
Men i nuläget ed så pass svaga misstankar som det ändå handlar om så klarar jag inte av det idag. Art eller Ottilia ,alltså...

:mad:

:rofl:

Rebus 1: Ilsk på datorn (egentligen tangentbordet), slänger det åt h-e, åker för att hitta ett nytt, men misslyckas.

Rebus 2: Datorn åt skogen, funderar och filurar, ägnar dig åt fäktning (verbal), går ut med hunden alternativt han går ut med dig, klockan går.

Fortsätter med Myrten

Ska jag skriva något misstänkt? Jag ska måla naglarna och skriva två ansökningar ikväll, så jag har inte tid att försvara mig än på ett par timmar = det kan dra iväg hur långt som helst.:rofl:

Kom på... PADDI! Vad händer om demonen väljer ficktjuven?

Misslyckas demoningen då? Typ inget händer? Eller hamnar tjuven i lyan? Eller...?

Självklart kan man skapa en negativ koppling på det sätt du säger, men är det inte lite riskabelt? Jag hade ju lätt kunnat skriva det jag skrev om cirkus utan att dra in och därmed blotta mig själv för eventuella misstankar. Även om de är grundlösa kan man bli lynchad på grund av sådana.

Du har iofs själv antytt att du är en högriskspelare, så jag kan förstå att du tänker tanken. Jag är det inte, även om jag ibland kan spela djärvt (fast ska man vara ärlig drabbar det nog oftare ulvkollegor än mig själv:rofl:).

Fast när jag tänker efter reagerar jag kanske lite på att du har en idé om hur jag spelar efter två lekar, varav du rök vid natt-DL2 (väl?) i den första och jag lämnade leken direkt efter DL1 i den andra. Det känns inte som om underlaget är så mycket att stå på.

Och enligt min erfarenhet beror aktiviteten ofta, men långt ifrån alltid, på vilka spelare som är onda:D.

Däremot har jag kommit på mig själv med att tendera till att undvika att lägga röster på icke-aktiva, för att jag vill se mer av dem. Det har ju ändå visat sig i de senaste lekarna tycker jag att bristande aktivitet kan vara en ulv-taktik. Så jag tror att jag själv kommer att vara mindre förlåtande (gällande röstning) mot icke-aktiva fortsättningsvis.

Och vad gjorde jag nu? Sade emot mig själv igen tror jag. Men som ni vet: å ena sidan, å andra sidan!:rofl:

KL

Jag ska sticka hem snart och återkommer från Casa Myrten. Det jag reagerat på hittills sedan jag skrev i mitt ursprungsteoriinlägg #124 i förmiddags:

TeamLundVer: Har jag diskuterat ovan #215. Tycker som sagt inte det känns direkt skumt, även om en liten undring finns. Men inget som sticker ut i nuläget.

cirkus: Tycker jag är på TLV rätt offensivt. Det får mig att reagera. Visst kan TLVs uttalande ses som skumt, men cirkus följdfrågor känns lite ledande.

LindgrenV: Lite som cirkus, men inte lika mycket på offensiven.

Även Artline plockar upp det. Men hon kom in nu. Skrev kanske medan hon läste igenom? För visst kan inlägget få en att hajja till först.

Och så har jag diskuterat en del med Monstermom om det här med spelstilar etc. Funderar väl på det, men inte mer i nuläget.

Hm. Cirkus röstinlägg får mig verkligen att reagera. Jag blir ju nästan misstänksam mot Hedinn också, för jag kan då verkligen inte se att hon har gjort något konstigt över huvud taget + är aktiv. Så varför röstar cirkus på henne med denna tunna formulering? Alibiröst? Tänker jag. Eller rättare sagt min hjärna.

Men jag är helt paranoid på sådant. Förra leken trodde jag Hedinn och Monster var ulvar ihop efter första dagens diskussion. Facit? Båda var goda. Men som sagt, rösten känns väldigt skum.

SKYLDIG!:o

KL

Skummade igenom vad som hänt sedan jag lämnade kontoret. Angående cirkus röst: någon nämnde förtäckt BOP tror jag. Och jag funderar på om cirkus resonerade som så att hon inte hade en aning om vem som var ond, var tvungen att rösta och därför lade en röst på Hedinn som sällan blir lynchad första DL. Detta (då ser jag det från en god cirkus perspektiv) för att minimera risken att det faktum att hon var tvungen att dra tidigt skulle medverka till att en god åkte ut.

Funderar runt Habina. Nu är jag halvt skräckslagen att lägga min röst på henne eftersom jag tog vrålfel i förra leken. Men ändå.

Habina kommer in i leken kl 17.36:

Det fetstilta gör ju att man inte drar slutsatsen att hon har två fönster uppe samtidigt, även om det naturligtvis kan vara så. Och hon kan ju ha läst ett tag innan hon skrev sitt första inlägg. Kl 17.56 röstar cirkus på Hedinn.

Nästa inlägg från Habina kommer kl 18.03:

Jag tyckte då det var lite konstigt att hon dels läste ikapp väldigt snabbt (även om hon som sagt kan ha börjat läsa långt innan hon skrev första inlägget), dels att verkligen ingenting stack ut. Så jag frågade (kl 18.12)

Innan jag gör detta har Habina hunnit reagera på ett inlägg som Monster skrivit (som går ut på att de som inte är så aktiva kan vara ulvar - typ). Monsters inlägg är postat 17.45 (d v s efter att Habina skrivit sitt första inlägg) och Habina svarar kl 18.11:

Därefter, kl 18.12 svarar hon på min fråga:

Fem minuter efter det inlägget, kl 18.17 röstar Habina på cirkus.

För mig känns det som om det går väldigt snabbt här. Alla händelser som är mer specifikt beskrivna kan härledas till de senaste sidorna. Jag undrar, har Habina verkligen läst alla tolv sidorna? För jag tycker det är lite förvånande att inte kunna kommentera något av allt som har skrivits (även om mycket var OT) annat än i väldigt allmänna ordalag. Och sedan går det väldigt fort att lägga en röst på cirkus som genom sin konstiga röstmotivering blev blottad.

Men som sagt, jag blev lurad av Habina förra gången när hon var god och jag tyckte att hon var skum.:crazy:

Nja, jag skrev att ditt sätt att framställa sig kan vara ett sätt att framstå som ofarlig, vilket gör att misstag kan förklaras enklare typ:

Och jag skulle vilja säga att det är typiskt ulvigt att hoppa på en teori som någon annan lanserat rakt av. På vilket sätt hjälper det till att hitta de onda? (Dessutom har jag definitivt aldrig påstått att jag är "flamsig".:eek:;))

Nu är jag detta till trots inte säker på att du är ond. Jag minns att du röstade på exakt samma sätt i den lek jag var LL för. Kom in, röstade med någon annans teori och försvann. Jag var då helt säker på att du skulle bli lynchad, men så blev det inte. Eftersom jag sett dig göra detsamma som god är jag tveksam. Annars hade jag varit supermisstänksam nu.
(svar till Ottilia)

Jag tycker just nu inte alls att Caisa känns ulvig. Jag tycker dock att Ottilia gjorde det inledningsvis, men jag blir tveksam eftersom jag minns att hon röstade på exakt samma sätt som god i min lek. Habina är jag också tveksam på p g a det jag skrev i teoriinlägget om henne. Men... skitlöjligt, men det känns som om jag stalkar henne:o. Men det här är en ny lek och det snabba förloppet med att det inte fanns något att misstänka och rösten på cirkus känns verkligen sådär.

Om cirkus känns den mest sannolika förklaringen att det var en förtäckt BOP. Hon hade faktiskt annars lätt kunna rösta på TLV som hon ändå tryckt på, men TLV hade ju i det läget en del misstankar och cirkus kände sig kanske inte säker?

Nej jag vet inte...

GAH!

Nu fick Ottilia, som jag också reagerat på, en röst. TLV och Habina har två var. Vad göra?

Jag tycker ju ändå att Habina känns mer ond än TLV. Att Ottilia vridit till något Mumorsan sagt gör mig dock tveksam. Men betyder det att hon är ond?

Aha! Kollade och du har ju rätt. :banghead:

Ok, det avgör saken. Jag tror ju mer på att Habina är ond än TLV, så:

Myrten röstar på Habina

Enligt tidigare teorier.

Att jag måste kolla dina bakomliggande teorier till din röst och hur dessa och rösten tidsmässigt förhåller sig till andrarösten på Habina, d v s min egen.

Art spelar för allra första gången. Och det står jag fast vid, att spelare inte brukar lynchas i sitt första DL ever. Däremot har många nya spelare upplevt att de inledningsvis ofta lynchas tidigt. Tänker t ex på Pegasus som ett tag rök som nr 1 jämt. Nu har folk lärt sig hans spelstil och han är ofta kvar till slutet. Så för mig är det en stor skillnad när vi talar om en spelare som spelar för allra första gången och en som är bara är "ny" och har spelat ett fåtal lekar.

Om jag vore tjuv så skulle det väl vara ypperligt bekvämt att någon annan är misstänkt för den rollen? Däremot håller jag med dig om att tjuven borde försöka hinta till lyan på något sätt.

Som sagt, det håller jag med dig om. Att tjuven borde hinta. Frågan är hur. Att göra det genom tydliga texthintar efter att de har diskuterats så mycket känns kanske lite vågat? Men du har helt rätt i att någon hint bör finnas någonstans.

Join the club, Lindgren!:D När man teoriar om andra blir man alltid misstänkt.

Samtidigt är det just teoriadet om andra som till slut brukar vara ett avgörande vapen och få de goda att hitta varandra.

Och väldigt många teorier som läggs av goda spelare är fel. Men det är bra att de kommer upp till ytan. Man ska försöka vända på varje sten. Tycker jag. Som nu ämnar gå och sova.

Artline har verkligen inte försvunnit från min misstankelista. Trots att jag fått det påpekat mer än en gång att det är "nybörjarmisstag" (vilket i sin tur lika gärna kan vara bortförklaringar från ev ulvar :cautious:). Misstankarna om att Art ev kan vara tjuv finns kvar i bakhuvudet, och allt snack om att käkas/inte käkas gör att jag också drar åt mig öronen.

Om jag fortsätter på tanken att Art skulle vara tjuv så finns ju möjligheten att Art känner sig säker på att ulvarna vet detta vid det här laget - och att ulvarna därför inte kommer välja att käka henne. Med tanke på att det jag baserade min röst på kan tolkas som hintande. Att skriva att man känner sig "säker på att inte bli käkad" kan ju i sin tur tolkas som ett meddelande till ulvarna - samtidigt som hon "tar tillbaka" detta genom att skriva att "hon så småningom kommer bli käkad" för att inte alla goda ska skrika att hon är ulv och att det är därför hon inte kommer bli käkad. (Ja, jag gillar citattecken :banghead:).

Jag reagerar lite på MM just nu, satt precis och läste igenom hennes inlägg och det känns som att hon flyter med lite grann. Återupprepar samma tankar, vilka är ganska neutrala överlag, flera gånger och hakar lätt på andra teorier. Å andra sidan så vet jag inte om det är avvikande för MM heller? Men jag reagerar lite nu i samband med sista inlägget, då det känns som att röstmotiveringen i princip är tagen från mina tankar och inlägg.

Å andra sidan följde jag Monsters hand lite när jag först upptäckte Arts avvikande sätt. Skillnaden där är väl det att jag helt enkelt "tittade in" på stigen Monster pekade mot och kom på egna saker, här känns det mer som att MM går i samma fotspår. (Om ni förstår vad jag menar).

Jaha det! Hittade det inlägget nu. Jag uppfattade dock din röstmotivering som även baserad på just detta med tjuvpratet, och det skrev ju jag om redan inför DL1. Hur som helst så står väl mina tankar om dig fortfarande kvar en del, om än att det finns andra jag tycker är skummare i mina ögon just nu.

Ok, ja det gör ju det hela lite klurigt :banghead:

Jag känner att jag vill ge både henne och Art en chans att komma med lite tankar innan jag röstar. Båda är lite skumma i mina ögon pga det som redan tagits upp, men Art är ju klart skummast. Så min röst kommer hamna på sistnämnda, men jag vill nog vänta lite först och låta henne komma med lite mer tankar så att vi får mer att gå på...

KL

Jag väljer att lägga min röst nu, enligt tidigare teorier.

LindgrenV röstar på Artline

Snacket om käk i samband med tjuvpratet som tidigare fångade mina misstankar gör att jag tror att Art kan vara tjuv.

Jag har reagerat mest på LindgrenV. Försöker vända det så att jag ser misstänksam ut när jag pratade om att Artline var den jag misstänkte mest igår, efter att hon själv pratat om henne redan dagen innan och även då lagt sin röst på henne. Jag hade pratat om Artline redan tidigare på dagen och valde att lägga min röst på henne eftersom hon var så himla säker på att inte bli käkad. Nu föll ju den teorin totalt, eftersom hennes hint var att hon inte kunde bli käkad, inte att ulvarna inte skulle välja henne eftersom hon inte var tillräckligt attraktiv att äta i deras ögon.

Wait what?? Du röstar på Matmissbrukaren för att hon tror att du egentligen är god?

Det kanske låter konstigt. Men det känns som hon hittat en anledning till att försöka få mig att låta ond.

Jaha, så du menar alltså att hon skulle rösta på dig utan att egentligen tro på sin egen motivering? :cautious:

Ulvarna vet ju vilka som är andra ulvar. Då hittar de väl på?

Ja, det är klart. Förstår bara inte riktigt vad det är du vill få fram? :o

Sedan förstår hon inte varför Artline väljer att lägga sin röst på mig. Den kom strax efter att jag lagt min röst på henne, vilken får mig att tro att det kan vara en hämndröst från en ny spelare, som reagerade så för att hon fick en röst på sig. Jag kunde inte se något konstigt med den rösten eftersom jag tror att det var så det gick till.

Fortsätter med Myrten

:confused::confused::confused:

Jag vet ju att jag är god så då återstår det att hitta de (förhoppningsvis) 2 onda bland övriga 5. Nästan 50/50 odds jue :)

Jag har färgat de 5 jag tänkte titta extra på och insåg med ens att Myrten och Hedinn är de enda som inte hamnar i min lista då.. DET tycker jag är ett väldigt sammanträffande faktiskt...

Jag tippar därför på att en av dessa 2 är ond.. Där är oddsen isf prick 50/50 och jag gillar de oddsen bättre. Jag kanske ska fokusera min energi på vilken av dessa 2 som är ond istället?

det där är en livsfarlig metod! Att på så lösa grunder förutsätta att minst en av två spelare är ond? Vad är det som säger att det måste vara så? För att du ska fokusera på att hitta "den onde" av två stycken och släppa allt annat måste du veta att det är så, annars är du ute och cyklar hej vilt. Och du kan omöjligt veta att det är så. Ingen god kan ha den informationen.

Dessutom förstår jag inte hur du kom från att det finns två onda bland de som röstade på Art och Ottilia till att antingen Hedinn eller jag, som inte ingår i den gruppen är ond? Det säger mot sig självt.

Det är ett oerhört riskfyllt spel att räkna så som TLV gör - för att hon gillar oddsen bättre. Ja, jag föredrar också 50 % chans att pricka en ond. Men man kan ju inte skapa situationerna som ger de oddsen, baserat på - vaddå???

:confused::confused::confused:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 110
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 724
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 446
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 576
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar