Sagan om Isfolket *Ulvlek*

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Sagan om Isfolket *Ulvlek*

Det här är underligt. Det är nämligen så att jag definitivt tror att det du skriver kan stämma. Jag postade mitt långa inlägg om Habina med tiderna kl 20.01. Du postade ditt röstinlägg kl 20.07. Du kan mycket väl ha filurat över det, även om det är sex minuter mellan. Det är fullständigt möjligt i min värld. Du hade ju bland annat nämnt henne i det inlägg hon besvarade.

Det jag fascineras över är att du, som säger att jag teoriar aggressivt inledningsvis, verkar väldigt på när det gäller mig. Vad är det som du ser?

Du lanserade den teori som fick Ottilia att rösta på mig. Och du menar att jag sår misstankar mot andra? Det finns rätt svart på vitt att du gjorde precis detsamma mot mig. En teori från dig, som helt baserade sig på något jag skrev om hur jag brukar spela och som jag definitivt inte behövt skriva. Visst, det är ingen som kommer (eller bör) godförklara någon för det, men det bör tas i beaktande. Och man kan göra det utan att räkna ut sannolikhet hit och dit.

Du inleder nästan med att säga att jag spelar annorlunda - utan att ha grund för det.

Och mitt velande vid DL... jag tycker att det var ganska tydligt att jag var osäker. Det finns också svart på vitt. Det är inte heller något som jag kommer att godförklaras för, men det är så det var. Förr brukade jag även som god vara rätt försiktig med att rösta när jag var osäker. Nu har jag kommit fram till att om det står mellan två spelare går jag hellre in och avgör och lägger min röst på den som jag ser som mest sannolikt ond än lägger en ströröst (till exempel på dig;), den hade inte stuckit ut lika mycket). I det här fallet var det Habina. Visst, jag hade fel. Men det har alla någon gång.

Jag börjar känna mig en aning fundersam över varför du tycks vara så intresserad av att få mig misstänkt? För just att skriva att man tänkte ändra rösten men inte hann, det är verkligen ett sätt att lägga ut lite misstankar. Som man inte ens brukar behöva förklara.

Det var inte meningen att gå på hårt. Men:

Det jag främst reagerade på och som jag uppfattade som att jag plötsligt fick en liten särställning hos dig (om än på ett icke önskvärt sätt;)) var kommentaren om att du funderade på att ändra din röst. För mig framstår sådana kommentarer som ulviga (notera framstår som, innebär inte att det måste vara så), eftersom det kan vara en smart taktik att backa från sin lagda röst och berättar att man istället egentligen, om man hunnit tänkt att rösta annorlunda.

Och det reagerar jag på.
(svar till Monster)

Du har inte noterat den enorma velighet jag uppvisade inför rösten? Jag citerade alla de inläggen tidigare. Jag visste verkligen inte hur jag skulle rösta och reagerade på Habina, men kände mig oerhört osäker på henne efter att reagerat på henne även i förra leken och tagit fel.

Visst, man kan se det som ett sätt att starta ett drev. Men det är alltid lätt att i efterhand ifrågasätta de som uppenbart varit med och röstat ut en god.

Förutsätter du att jag gick in för att starta ett drev? My god, varför tror folk alltid att jag har den förmågan?:D

Jag tyckte att Habina var den jag fann som mest skum. Därför rotade jag och grävde för att utröna varför jag reagerade. Tidsangivelseinlägget var basen för det hela och jag reagerade främst på dels att hon inte hittade något värt att kommentera (ungefär) i de teorier som tagits fram, dels på rösten på cirkus.

Men - det som gjorde mig tveksam var just att jag tog fel i förra leken (behöver nog inte gå igenom det igen). Alltså velade jag och visste inte hur jag skulle göra.

Om jag ville låta bli att få uppmärksamhet så ser jag minst två andra vägar: antingen rösta på någon helt annan och låta lotten falla mellan Habina och TLV.

Visst, jag hade en röst själv. Om någon annan kommit in och röstat på mig kunde jag åkt upp till lottning. Fast i så fall kunde jag kanske hunnit med en snabb röständring och använt motiveringen "att rädda sig själv", vilket inte är så utstickande.

Eller så kunde jag röstat på Ottilia och skickat upp henne till lottning också. Visst, alla som det lottades mellan kanske var goda. Men att göra så gör ju att det är 2/3 chans att man slipper vara med och rösta ut en eventuell god.

Jag tror sällan att man kommer jättelångt med att fundera runt varför en spelare åts, för min erfarenhet är att det ofta beror på väldigt många faktorer som förändras från lek till lek. Vem som kan vara möjlig att äta är ofta prio 1. Men om man spekulerar lite:

Om hint: jag tvivlar på att någon hintar att man är spion dag 1. Spionens arbete börjar egentligen dag 2 och då måste hen själv försöka klura ut vem som är ängel och ta kontakt (då menar jag i leken genom någon form av tecken) med henom samt försöka räkna ut vem som är siare och göra detsamma. Hint dag 1 tror jag inte leder någonvart.

Om aktiv - passiv: nu har det varit så de senaste lekarna att ulvar har hittats bland de passiva. Men jag tror i de flesta fall fall inte att det beror på roll utan på spelare. Jag håller exempelvis inte med Caisa om att Mumorsan är skum av den anledningen. Hon brukar väl komma in typ efter normal kontorstid? Oavsett roll. Ottilia var inte heller så synlig i senaste leken där hon också var god. Däremot betyder det naturligtvis inte att de ska godförklaras därför.

Och att ulvarna sparar de som har mycket misstankar tror jag gäller generellt. Dessa spelare kan ju förhoppningsvis alltid lynchas.

Det är helt ok, jag tar inte illa upp. Ursäkta om jag går på.

Det händer då och då att folk hakar på teorier som jag har skrivit, det är helt sant. Jag har till och med klagat över det själv. Men i just det här fallet tycker jag vare sig att Monster eller Hedinn gjorde det. Och dessutom tycker jag också att en underbyggd teori faktiskt är ärligare även om den är fel än en förklädd BOP. Sedan tror jag alla röstar med förklädda BOPar ibland.

Nej, det är större chans att det är en ulv med i lynchen;).

Att förutsätta att det är en ulv med i en lynch där de röstande omfattar tre spelare är riskabelt om man är god. Speciellt i en lek som denna som förmodligen hade ovanligt få onda vid gårdagens lynch. Däremot, om man är ond, är det praktiskt. För många tar det som någon form av "sanning" att det är så (och visst är det vanligt!). Vilket innebär att spelet kan styras så att de som letar onda bara letar bland tre spelare. Som alla kan vara goda.

KL

Jag kommer inte att orka skriva ett långt inlägg där jag raddar upp alla spelare ikväll. Jag är fortfarande på jobbet och borde åka hem ASAP. Så egentligen skulle jag vilja rösta först som säkerhet och eventuellt ändra när jag kommer hem. Problemet är att jag inte vet hur jag ska rösta.

Kidnappar snabbt Monsters inlägg;) så jag kan skriva något om Lindgren:

Jag har faktiskt också släppt det hela. Anledning: Lindgren skriver att hon inte har koll på den oskrivna regeln eller på vilka som är nya. Och jag inser att jag tror henne. Det finns vissa spelare jag skulle varit tveksam till förklaringen ifrån, men inte från LV - faktiskt. Därmed inte sagt att jag tror hon är god. Jag tror ingenting. Men jag tycker inte längre att rösten är suspekt.

3:e och sista om Myrten

Vi tar några snabba reflektioner. Om ett urval av spelare:

Ottilia - som igår. Reagerar fortfarande på formuleringar. Hopplöst att veta mer eftersom hon inte är aktiv. Jo, jag reagerar på att hon röstar rakt av efter annans teori, men jag vet att det inte behöver betyda att hon är ond. Och jag kanske överreagerar för att hon röstar på... mig!:eek:;)

Hedinn, Monster, Lindgren - känns som vanliga. Ja, även om jag tycker att Mumorsans snack om mitt drevstart är fullständigt galet, tycker jag även att hon känns som vanligt. Om de är goda? Vet inte. Inget direkt misstänkt på de tre första. I morsans fall, jag har svårt att släppa att det där med att jag skulle startat drev och att Monster och Hedinn hakade på. För det har inte retts ut helt väl? Men behöver det betyda att Mu är ond?

Tycker även att cirkus känns som vanligt och inte suspekt.

Känner inte igen Matmissbrukaren, men hon har ju förklarat om sitt mående. Det är ju en helt rimlig förklaring. Jag tror jag lämnar henne därhän just nu (ja, alla är bara lämnade därhän just nu) och hoppas att hon snart mår bättre!

bumpo tycker jag känns neutral och hon vänder och vrider på saker. Jag reagerar inte direkt på något nu. Hon grillade Hedinn lite, men jag fick intrycket att det var en diskussion och att bumpo verkligen försökte reda ut varför Hedinn röstade som hon gjorde.

Så kommer vi till de jag reagerar lite mer över:

TeamLundVer - för det jag har citerat ovan. Varför funderade hon på att ändra sin röst till Mumorsan för att jag skrev att jag inte tyckte det ar misstänkt att TLV själv uttryckt misstankar mot Mumorsan? Som sagt, något sådant kan vara bra att hänvisa till i efterhand. Och faktiskt tycker jag att gårdagens röstmotivering var lite konstig, men det lägger jag ändå inte så stor vikt vid eftersom det var första dagen. Att rösta på Ottilia idag? Jag har själv reagerat, men att rösta på någon som är inaktiv känns lite smygande. Tycker jag. Problemet är väl att TLV också är en spelare som lätt åker tidigt för att hon uppträder suspekt - utan att vara det. Men visst kan hon vara ond. Hon har ju hittills inte gjort något som tyder på att hon är god, om man ska se det från den sidan.

Artline - efter allt snack om tjuv börjar jag fundera på om det faktiskt ligger något i att det är fråga om texthintar. Rösten igår kändes lätt, men åter - första dagen. Inte så mycket att lägga vikt vid. Men förklaringarna till varför hon inte skulle bli äten. Hon har lusläst (tror jag hon skrev själv) två lekar. Var det så där, att de erfarna spelarna åts mest? Åh, jag vet inte.

Jag tycker väl egentligen varken det ena eller andra om Myrten. Men hon är skicklig oavsett om hon är ond eller god så det gör det hela lite svårare.

Det jag reagerar lite på är hennes inlägg om cirkus från dag 1. Dvs att hon först hänger upp sig på cirkus med sedan släpper det. Detta kan dock vara en god som funderar lite allmänt.

Det andra som jag reagerar på är också från första dagen då Myrten enbart verkade fokusera på mig, Ottilia och Habina. Och Habina vet vi var god, Ottilia tror jag Mu har siat god och jag är god. Vad är det som gör att en spelare enbart fokuserar på 3 personer och då har lyckats pricka in 3 goda??

Ja, vad i helvete! Det tänkte jag inte alls på! Nu får jag enormt dåligt samvete ju :( Jag tänkte ju att hon var så säker på att inte bli käkad för att ulvarna visste att hon var tjuv :banghead:

Jag tror att det nog kan finnas en ulv bland rösterna på dig också. Det var en lätt röst att lägga = lätt för en ulv att hänga med utan att synas allt för mycket.

Jag tror att ett möjligt scenario är att det kanske är en ulv i Ottilias drev och en i Arts. (Kanske till och med Ottilia är den ulven, röstar på Art och den andra röstar på Ottilia = alibi?). Ottilia känns som ett lite för lätt byte, och rösterna kom tätt. Samma med Arts, det gick läskigt fort på slutet där. Jag blir alltid lite skeptisk när folk bara hakar på så där, för jag börjar tvivla och tror att jag blivit lurad. Men jag bibehöll min röst för jag kände mig ju övertygad :banghead: Tänkte aldrig på att det kunde vara Silke, för tanken att hinta om sin goda roll så tidigt när man inte sitter på någon info finns liksom inte i mitt huvud - då vill man väl vara gömd liksom?

Ska kolla igenom rösterna lite i morgon men spontant börjar jag tänka lite på Matmissbrukaren, som jag reagerade lite på i slutet där och som även Art reagerade på. Kändes lite för enkelt på något vis.

Vem skulle ha lurat dig, när du började misstänka henne först av alla, redan igår?

Blivit lurad av mina egna tankar ;) Jag har en tendens att göra det ibland. Jag hittar ett spår som jag tror så stenhårt på att jag inte riktigt ser några alternativ, sedan lurar jag mig själv. Ett bra exempel är det att jag hittade något jag trodde var ont - att jag sedan helt missade hinten om Silke som flera andra uppenbarligen sett (fast frågan är om de andra såg den först i efterhand, med facit på hand? Annars borde väl inte så många röstat menar jag?). Jag tolkade ju den hinten som att Art var övertygad om att ulvarna förstått att hon var tjuv = de kommer inte käka henne. Jag såg det så för att jag var så inne på att hon var ond att jag inte såg möjligheterna att hon var god.

Sedan ser jag det skumt att hon känner sig lurad, trots att hon säger att det är av sina egna tankar. Låter snarare som att hon riktar ljuset mot mig, för att jag var den som la första rösten på Artline. Skulle jag ha lurat henne att lägga andra rösten, när hon faktiskt röstade på henne dagen innan också.?

Sedan förstår hon inte varför Artline väljer att lägga sin röst på mig. Den kom strax efter att jag lagt min röst på henne, vilken får mig att tro att det kan vara en hämndröst från en ny spelare, som reagerade så för att hon fick en röst på sig. Jag kunde inte se något konstigt med den rösten eftersom jag tror att det var så det gick till.

Det kanske låter konstigt. Men det känns som hon hittat en anledning till att försöka få mig att låta ond.

Jag har snabbt gått igenom dagens misstankar mot Artline och Matmissbrukaren var den första att presentera misstankar (inlägg #457) och lägger sen även första rösten (#570). Mumorsan presenterar sina misstankar efter Matmissbrukaren, men innan MM röstar (#478). Sen lägger hon fjärde rösten på Art, som gör att det väger över till Arts nackdel. Sen har vi ju även LindgrenV som röstade på Art redan igår. Har dock inte gått igenom hur skriverierna såg ut då.

Artline själv skriver i #613 att Matmissbrukaren var först med att påpeka att hon sagt att hon inte skulle bli ulvmat. Därefter röstar hon på MM med motiveringen att hon tycker att det känns som att MM försöker få henne att låta ond. Ligger det något i hennes egna upplevelser av det hela?

:confused::confused::confused:

Jag måste medge att jag känner mig aningens förvirrad nu och skriver därför ett inlägg för att försöka bringa klarhet för mig själv. ni får gärna flika in sådant jag missat eller missförstått.

Från start var vi 13 deltagare.

TeamLundVer
Hedinn
LindgrenV
Artline lynchades dag 2
Monstermom
Matmissbrukaren
Myrten
Mumorsan käkades dag 2
Ottilia
cirkus
Habina lynchades dag 1
CaisaLundblad käkades dag 1
Bumpo

Det fanns 8 goda specialroller

Nataniel (ängel)
Tengel den Gode (Borgmästare)
Silje (modifierad välsignad) = Artline
Ulvhedin (Magiker)
Marco (brevbärare) = Habina som dog dag 1 och därmed ej har kunnat ge ngn gåvor
Tova (spion) = CaisaLundblad dog dag 1 och har alltså inte haft möjlighet att spionera
SOL (siare) = Mumorsan. Det talas en del om att Mu troligtvis siat Ottilia och jag håller med om troligheten i detta. Då bör vi kunna hålla Ottilia för god.
Vinga (älva)

Det finns 3 onda specialroller

Sölves (tjuv) utanför lyan
Tengel den Onde (demon)
Hanna

Övriga goda som onda har inga specialiteter.

Det har diskuterats en hel del om hur många onda vi kan ha att göra med. Den diskussionen skulle jag vilja ha upp till ytan igen och då vore det toppen om folk kan tala om ifall de räknar med Sölve eller inte.

Från start var vi 13 deltagare.

TeamLundVer
Hedinn
LindgrenV
Artline lynchades dag 2
Monstermom
Matmissbrukaren
Myrten
Mumorsan käkades dag 2
Ottilia siad av Mu? God?
cirkus
Habina lynchades dag 1
CaisaLundblad käkades dag 1
Bumpo

Eftersom jag tror att Mu siade Ottilia så håller jag henne för god för tillfället.

Vi var 3st som röstade på Ottilia
TeamLundVer
Monstermom
Cirkus

Vi vet att Art var god. De 5 som röstade på henne var.
Mat
Lindgren
Bumpo
Mu
Ottilia

Jag tror att det döljer sig 2 onda av oss 8 som röstade på Art eller Ottilia. Mu vet vi var god och Ottilia känns god även hon. Då återstår:
TeamLundVer
Monstermom
Cirkus
Mat
Lindgren
Bumpo

Jag vet ju att jag är god så då återstår det att hitta de (förhoppningsvis) 2 onda bland övriga 5. Nästan 50/50 odds jue :)

Jag har färgat de 5 jag tänkte titta extra på och insåg med ens att Myrten och Hedinn är de enda som inte hamnar i min lista då.. DET tycker jag är ett väldigt sammanträffande faktiskt...

Jag tippar därför på att en av dessa 2 är ond.. Där är oddsen isf prick 50/50 och jag gillar de oddsen bättre. Jag kanske ska fokusera min energi på vilken av dessa 2 som är ond istället?

Jag förstår mig inte riktigt på din lista. Att du kan säga att antingen Myrten eller Hedinn är en ulv, enbart för att du tror att någon av dom som röstade på Artline är en ulv.

Konstaterade inte Myrten tidigare att det är rimligare att det bara är två ulvar kvar i leken, eftersom att om demonen dör så blir det ändå lika många kvar? (eller har jag fattat det fel om demonen?)
Kan inte dessa två lagt sina röster någon annanstans och att det då faktiskt enbart är goda som röstade på Artline?
Och att det då blir tre onda kvar med tjuven. Var det så du menade? Jag tror du nämnde i något tidigare inlägg att du trodde det var tre ulvar kvar, och så tjuven? Men jag kan ju läst fel.

Du får ursäkta Monster men jag är inte helt med på vad du menar faktiskt :confused:

:banghead::(

det där är en livsfarlig metod! Att på så lösa grunder förutsätta att minst en av två spelare är ond? Vad är det som säger att det måste vara så? För att du ska fokusera på att hitta "den onde" av två stycken och släppa allt annat måste du veta att det är så, annars är du ute och cyklar hej vilt. Och du kan omöjligt veta att det är så. Ingen god kan ha den informationen.

Dessutom förstår jag inte hur du kom från att det finns två onda bland de som röstade på Art och Ottilia till att antingen Hedinn eller jag, som inte ingår i den gruppen är ond? Det säger mot sig självt.

Det är ett oerhört riskfyllt spel att räkna så som TLV gör - för att hon gillar oddsen bättre. Ja, jag föredrar också 50 % chans att pricka en ond. Men man kan ju inte skapa situationerna som ger de oddsen, baserat på - vaddå???

Jag förstår mig inte riktigt på din lista. Att du kan säga att antingen Myrten eller Hedinn är en ulv, enbart för att du tror att någon av dom som röstade på Artline är en ulv.

agreed.gif

Jag förstod inte riktigt din fråga? :confused: säger mig liksom inte riktigt vad du vill ha ut?

Angående Artlines motivering till rösten på mig, den känns vag. Försöker inte alla hitta något dom anser är skumt?
Jag ansåg det som skumt att hon pratade tjuv hela tiden och ur det blå nämner att hon känner sig väldigt säker på att inte bli käkad. Jag förstod inte vad hon menade med det förens Hedinn skrev sin kommentar om det efter att vi såg att hon var god, och inte kunde käkas av ulvarna.

Konstaterade inte Myrten tidigare att det är rimligare att det bara är två ulvar kvar i leken, eftersom att om demonen dör så blir det ändå lika många kvar? (eller har jag fattat det fel om demonen?)
Kan inte dessa två lagt sina röster någon annanstans och att det då faktiskt enbart är goda som röstade på Artline?
Och att det då blir tre onda kvar med tjuven. Var det så du menade? Jag tror du nämnde i något tidigare inlägg att du trodde det var tre ulvar kvar, och så tjuven? Men jag kan ju läst fel.

Jag försöker få ut onda. Tjuvar eller ulvar spelar ingen roll i min mening eller jo ulvar är att föredra men.. Jag tror nog att det är totalt 3 onda kvar men som sagt jag är långt ifrån säker.

Jag tror inte att två ulvar har lagt sina röster på samma person. Iofs kan ju en ulv och en tjuv gjort det. Eller jag vet inte, jag tyckte jag fick till det så bra innan idag men jag blir bara mer och mer förvirrad känner jag.

Jag kommer gå igenom alla spelare så som jag gått igenom Hedinn och Myrten. Några onda bör det ju finnas..

Jag försöker få ut onda. Tjuvar eller ulvar spelar ingen roll i min mening eller jo ulvar är att föredra men.. Jag tror nog att det är totalt 3 onda kvar men som sagt jag är långt ifrån säker.

Jag tror inte att två ulvar har lagt sina röster på samma person. Iofs kan ju en ulv och en tjuv gjort det. Eller jag vet inte, jag tyckte jag fick till det så bra innan idag men jag blir bara mer och mer förvirrad känner jag.

I så fall tror jag mer på att det är en ulv och tjuven. Varför skulle båda ulvarna riskera att rösta på samma? Dom brukar väl sprida sina röster lite?
Tjuven kan ju ha snappat upp något som vi andra inte sett, som gör att tjuven tror sig ha hittat en ulv, och lagt sin röst på samma person just för att visa sig.

Aha, det var en :confused: för att ditt tangentbord krånglar och du inte kunde ställa din fråga?

I så fall tror jag mer på att det är en ulv och tjuven. Varför skulle båda ulvarna riskera att rösta på samma? Dom brukar väl sprida sina röster lite?
Tjuven kan ju ha snappat upp något som vi andra inte sett, som gör att tjuven tror sig ha hittat en ulv, och lagt sin röst på samma person just för att visa sig.

det här fallet där lyan förmodligen tror sig ha identifierat en specialroll som de vet att de inte kan käka och därför gärna vill bli av med

Men av fem lagda röster och i en lynch där ulvarna verkligen hade motiv att få ut en specifik spelare - jo, jag tror att det kan löna sig mer än vanligt att leta ulvar.

Det finns ju en borgmästare också, så lottning kanske inte är så relevant så länge han är med?

:idea: :confused:

3:e och sista om Myrten

Jag tycker väl egentligen varken det ena eller andra om Myrten. Men hon är skicklig oavsett om hon är ond eller god så det gör det hela lite svårare.

Det jag reagerar lite på är hennes inlägg om cirkus från dag 1. Dvs att hon först hänger upp sig på cirkus med sedan släpper det. Detta kan dock vara en god som funderar lite allmänt.

Det andra som jag reagerar på är också från första dagen då Myrten enbart verkade fokusera på mig, Ottilia och Habina. Och Habina vet vi var god, Ottilia tror jag Mu har siat god och jag är god. Vad är det som gör att en spelare enbart fokuserar på 3 personer och då har lyckats pricka in 3 goda??

Om varför jag släppte cirkus:

SKYLDIG!:o

KL

Skummade igenom vad som hänt sedan jag lämnade kontoret. Angående cirkus röst: någon nämnde förtäckt BOP tror jag. Och jag funderar på om cirkus resonerade som så att hon inte hade en aning om vem som var ond, var tvungen att rösta och därför lade en röst på Hedinn som sällan blir lynchad första DL. Detta (då ser jag det från en god cirkus perspektiv) för att minimera risken att det faktum att hon var tvungen att dra tidigt skulle medverka till att en god åkte ut.

Om fokus på dig, Habina och Ottilia vid DL1:

Sett under hela dagen har jag verkligen inte bara fokuserat på tre personer. Du skriver ju själv att jag tog upp cirkus och sedan släppte henne till exempel. Och jag skrev tidigt ett teoriinlägg där jag tog upp alla spelare.

Men när det väl kom till röstning var ni tre intressanta för att du redan hade två röster och Habina fick det medan jag funderade. Så frågan var, vilken av er kändes mest ond? Och så hade jag funderat över Ottilia tidigare.

Om Ottilia är god så har du ju för övrigt själv röstat på en god igår. Så att hon kunde framstå som misstänkt bör knappast vara konstigt i dina ögon. Sannolikheten att diskutera runt tre goda spelare när man utgår ifrån vilka som har fått röster är inte speciellt liten när det vid det tillfället förmodligen fanns tio goda och tre onda.

Du tänker att ulvarnakan ha samlat sina röster för att få ut Art, för att vara på den säkra sidan om Borgmästaren röstade på någon annan (exempelvis Ottilia), förstår jag dig rätt då?

Jag är för övrigt lite halvt of under dagen idag, jag MÅSTE verkligen få en hel del gjort i plugget. Så jag har gett mig själv Ulvleksförbud tills jag är klar med vissa saker så ni kommer (förhoppningsvis) inte se så mycket av mig förrän senare. Jag läser lite då och då för att hänga med, men jag kan inte gräva ner mig djupare i nåt just nu får då kommer det definitivt inte bli nåt av pluggandet. ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 110
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 724
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 446
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 576
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar