Sagan om Isfolket *Ulvlek*

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Sagan om Isfolket *Ulvlek*

Du Monster du kan inte använda datorn till att läsa på och svara med mobilen istället? Tänker att då kan du åtminstone skriva ngt annat än smileys :)

Lindgrens sätt att gå på Art om detta och påpeka att detta kanske är en väl tydlig hint av tjuven får mig att fundera på om Lindgen kanske vet att Art inte är tjuven eftersom hon är det?

livsfarlig metod
Ulvarna har ätit den onda utanför lyan de senaste två lekarna
samma misstag igen

:confused:

Menar du att jag är ngt på spåren eller att jag tänker helt fel?
Glad smiley för att jag är rätt på det och sur smiley annars

Tänker du att Lindgren kan vara tjuven?

no.gif

Okej, du tror alltså INTE att Lindgren är tjuven?

Tror du att hon är ond över huvud taget?

Jag har kikat på dig idag med, för jag förstår mig inte på din uppdelning på din lista tidigare idag. Och ja, lindgrenV är den som fångade min uppmärksamhet redan igår kväll efter att hon sa att hon kände sig lurad. Och just då fanns det bara en att skylla på - mig (nej, hon sa inte att det var jag, men det kan inte vara så svårt att lista ut), eftersom jag la första rösten. Men hon röstade på Artline redan första dagen så jag anser att det uttalandet är skumt. Även om hon försökte få det till att det var hennes egna tankar som lurade henne. Det skaver.

Alltså, jag börjar undra om du missförstår mig med flit?? Du har upprepat det om att jag menar att du skulle ha lurat mig, när jag förtydligat flera gånger att jag menar att lurat mig själv genom att snärja in mig i mina egna tankar?

Hela du skaver i mina ögon just nu, haha :cautious: Det känns som att du tolkar in något helt annat än det jag skriver.

Alltså, kollar man på Arts inlägg så är de ju skumma. Är det så galet konstigt att tro att hon är ond då? Egentligen? :crazy:

Det visade sig att hon var god, JA. Men det är ju lätt att säga en massa saker i efterhand när man har facit på hand. Efter att ha varit LL i en lek och deltagit i en lek där det förekommit hintar, och det nu i tredje leken ännu en gång är ond-utanför-lyan så valde jag att leta hintar i starten. Jag trodde mig ha hittat en hint och ja, den kanske var "för" tydlig - men som grön är man väl kanske inte direkt proffs på att finlira så där i början :cautious: Jag vill inte anpassa mig efter om man är ny eller inte, MEN ofta spelar man ju lite på samma sätt som en nyfödd kalv springer - det är klumpigt, vingligt och går hit och dit.

Hur som helst. Jag gillar inte att det känns som att du missförstår mig med flit. Det känns lite som något en ulv skulle göra bara för att spä på misstankar om någon - det är lätt att medvetet tolka saker lite "fult" och på det sättet få andra att spä på sina misstankar. :mad:

Senast ändrad:

Fast va?

Var har jag sagt att dina misstankar mot Artline är fel?
Jag misstänkte henne också och röstade därför på henne.
Nu är det du som förvränger mina ord.

Jag missförstår dig inte med flit. Men det låter som en vag bortförklaring från din sida för att rädda ditt skinn.

Mittenstycket var lite mer "allmänt" riktat, spann iväg lite i mitt rage :o Ang det menar jag att det ju är jättelätt att förstå hintarna i efterhand - när man har facit. Det är ju flera som har påpekat hintarna efter att Art försvunnit - men det är ju uppenbart inte många som förstått dem innan DL eftersom det trots allt var så många som lade sin röster där. Visst, ulvarna kan ha gått ihop - men SÅ många ulvar kan det ju inte finnas, så de goda måste ju också ha missförstått.

Och nu misstolkar du igen, jag har inte sagt att du sagt att mina misstankar är fel. Jag har sagt att du misstolkar det jag skriver. Framför allt detta med att jag är "lurad". Jag har inte sagt att DU lurat mig. men det känns som att du försöker få det att framstå som det. Om du förstår vad jag menar :cautious:

Jag skrev också att du inte skrev det. Men jag kände att du eventuellt pekade mot mig för jag var den som la rösten först. Sen kan jag ju ha helt fel om det som sagt. Men så kändes det.

Jag tolkar Monsters inlägg så här:

Onda utanför lyan har blivit käkad tidigt i varje lek hittills. Det skulle alltså vara dödsdömt för mig att om jag var tjuv gå på art som jag gjort, då risken är stor att jag käkas eftersom jag riktat blicken mot en annan deltagare som tjuv.

Hade jag varit tjuv hade jag aldrig gjort som jag gjort, med tanke på att risken skulle vara övervägande stor att ulvarna skulle tolka det som att jag inte är tjuv.

Det är alltså ett ganska dumt spel att gå på hårt om att någon annan är tjuv, om man själv är det.

Och detta tolkar jag som att Monster tycker att:

Det är farligt att som ulv rösta på samma goda spelare två DL i rad eftersom det är högst troligt att man då får blickarna på sig. Oförsiktigt helt enkelt.

Att en ulv har röstat på samma två dagar i rad har hänt tidigare. Tror det var Hedinn som gjorde det i någon av dom senaste lekarna. Kanske inte var hon, jag kan minnas fel, men någon gjorde det.

Jag tolkar Monsters inlägg så här:

Onda utanför lyan har blivit käkad tidigt i varje lek hittills. Det skulle alltså vara dödsdömt för mig att om jag var tjuv gå på art som jag gjort, då risken är stor att jag käkas eftersom jag riktat blicken mot en annan deltagare som tjuv.

Hade jag varit tjuv hade jag aldrig gjort som jag gjort, med tanke på att risken skulle vara övervägande stor att ulvarna skulle tolka det som att jag inte är tjuv.

Det är alltså ett ganska dumt spel att gå på hårt om att någon annan är tjuv, om man själv är det.

:up::up::up:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 110
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 724
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 446
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 573
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar