Sagan om Isfolket *Ulvlek*

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Sagan om Isfolket *Ulvlek*

Monster säger:

Monster tror att vi hittar minst en ulv bland rösterna på Artline, men är i övrigt förvirrad :D

Gaah!! Jag vet verkligen inte vare sig in eller ut just nu. Som myrten sa så är det en extremt viktig lynch i dag. Eftersom jag tycker myrten verkar god så försöker jag fokusera på de andra deltagarna. Hedinn har jag ju haft ett öga på hela leken. Även om jag förstod varifrån hon kom med sin röständring så vet jag inte var jag har henne. Hon blir mer och mer misstänkt i mina ögon. Det är dels saker jag inte kan sätta fingret på men samtidigt så säger hon flera saker jag reagerar på. Ska ta fram exempel på det när datorn lever igen. Jag tror att om myrten är god är inte hedinn det. Hedinn känns inte lika ärlig och fundersam som myrten. Hedinn känns mer som om hon glider med på andras teorier och inte har så många egna tankar.

TLV håller på med en massiv citeringskampanj där hon lägger upp det som hon reagerar på men inte varför hon reagerar på det. Det gör det svårt att hänga med i hennes tankar. Känner att jag behöver lusläsa hennes inlägg mer. Har ingen riktig koll där.

LindgrenV missade jag igår när jag gick igenom alla spelare. Det berodde dels på att inte reagerat på någon hon skrivit. Hon har helt enkelt flugit under min radar. Får kolla upp henne mer också.

Monster är numera svårtydd men innan hennes tangentbord gav upp så var det skrämmande hur hon höll med mig. Att vi var så synkade i vad vi tyckte. Försökte hon skapa en känsla av att vi var på samma sida oavsett vilken det är. Åker hon och är ulv, kommer det då spilla över på mig? Och omvänt, om jag ryker och är god, kommer hon då uppfattas som god? Förstår ni hur jag menar?

Reaten kommer efter lite middag.

Monster säger:

Monster tror att vi hittar minst en ulv bland rösterna på Artline, men är i övrigt förvirrad :D

:up::bow:
thanks.gif

Monster är numera svårtydd men innan hennes tangentbord gav upp så var det skrämmande hur hon höll med mig. Att vi var så synkade i vad vi tyckte. Försökte hon skapa en känsla av att vi var på samma sida oavsett vilken det är. Åker hon och är ulv, kommer det då spilla över på mig? Och omvänt, om jag ryker och är god, kommer hon då uppfattas som god? Förstår ni hur jag menar?

Jag har precis samma problem med dig!

:cautious:

Jag funderar lite kring Cirkus som jag redan förut tyckte var skum, funderade på om jag överreagerade på hennes vaga röst mot migså jag har gått tillbaka och synat lite, reagerar bland annat på följande:

Igår i inlägg #562 så skriver hon att hon inte alls misstänker Lindgren V för att denne röstade på Artline men idag inlägg #746 så bygger hon sin röst nästan enbart på det faktum att LindgrenV röstat på Artline två dagar i rad... Jag själv tycker att det inte är jättekonstigt att man röstar på samma två gånger i rad, särskilt inte som att jag faktiskt tyckte att Artline var misstänkt. Nu i efterhand känns det ju som att man borde förstått bättre och känslan att man vill göra en facepalm är ju något som i alla fall för mig återkommer ofta under lekens gång.
Dessutom så säger ju Cirkus att hon hade mig och Artline såsom huvudmisstänkta i inlägg #608.
I gårdagens röstning så röstar hon på mig med också en väldigt vag motivering, och även om jag inte har full koll på Cirkus spelstil så tycker jag att hon brukar vara lite skarpare i sina motiveringar. Nu kanske det formas av att hon har haft lite problem med djuren hemmavid men jag är ändå inte säker..

KL

Jag är hemma, men måste gå igenom ett manus. Ikväll.

Skummade snabbt igenom tråden. Monsters teckenspråk är ju extremt underhållande, men hjälper det till att hitta onda? Eller förflyttar det fokus? Är det inte risk att man förlorar sig i att försöka tolka ut vad Monster menar, snarare än att lura ut var ulvarna finns? Bara som en tanke...

Fortsätter lite med tankar om Bumpo, tycker inte att det är mycket som sticker ut, visserligen är hon en av de som röstade på Artline och där borde det gömma sig någon ulv bland oss andra, men annars reagerar jag inte på så mycket förutom hennes inlägg ovan;

Tycker att det är lite misstänkt att vara paranoid på det sättet. Kanske är det för att jag själv är så naiv och inte tänker i de banorna som gör att jag själv reagerar och tänker att så tänker och säger bara en skyldig... Fast å andra sidan så om Bumpo och Monster satt i lyan så borde väl de kunna kommunicera sinsemellan om att de borde skifta lite fokus så att de inte säger samma saker om man verkligen var orolig..

Fortsätter lite med tankar om Bumpo, tycker inte att det är mycket som sticker ut, visserligen är hon en av de som röstade på Artline och där borde det gömma sig någon ulv bland oss andra, men annars reagerar jag inte på så mycket förutom hennes inlägg ovan;

Tycker att det är lite misstänkt att vara paranoid på det sättet. Kanske är det för att jag själv är så naiv och inte tänker i de banorna som gör att jag själv reagerar och tänker att så tänker och säger bara en skyldig... Fast å andra sidan så om Bumpo och Monster satt i lyan så borde väl de kunna kommunicera sinsemellan om att de borde skifta lite fokus så att de inte säger samma saker om man verkligen var orolig..

Jag kan mycket väl vara överdrivet paranoid, men jag är inte heller den enda som reagerar om någon håller med mig för mycket. Jag har för mig att Hedinn brukar reagera på sådana sakar också.

:confused:

Where did THAT come from?

Jag får känslan av att Monster (och ja jag vet att Monster har problem med sin dator och att det kan misstolkas) försvarar dig lite väl lättvindigt. Det är liksom enbart försvar och jag köper inte att en ulv inte skulle rösta två gånger på samma person ffa inte om den upptäckt att det rör sig om en viktig spelare att få ut. Snarare tvärtom.

Jag får känslan av att Monster (och ja jag vet att Monster har problem med sin dator och att det kan misstolkas) försvarar dig lite väl lättvindigt. Det är liksom enbart försvar och jag köper inte att en ulv inte skulle rösta två gånger på samma person ffa inte om den upptäckt att det rör sig om en viktig spelare att få ut. Snarare tvärtom.

Jag har t o m röstat på en kollega tre gånger som ulv.

Det har jag faktiskt inte tänkt på. Den tanken som slagit mig om Monster (och Myrten) är snarare att de skriver så i linje med mina egna tankar att jag inte vet hur jag ska tänka :crazy:

Haha men det måste ju bero på att du är genomond? Ulvigast av alla ulvar, även om du är god - och särskilt när du är LL! :D

så kanske det är, har ju inte så mycket erfarenhet och jag är inte helt säker på om jag faktiskt ska se det som något misstänkt liksom..

Funderar vidare;
TeamLundVer Har mest citerat nu det senaste men inte sammanfattat vad hon tänker kring de olika spelarna... Tyckte även hennes röst på mig var något skum men den lät nästan lite som en förtäckt BOP.
Reagerar lite på det Myrten säger att det är ett farligt spel att anta att 1 av två är ulv bara på grund av röstning och jag vet att Myrten tidigare har röstat på TLV (inlägg #592 ) med en motivering som jag tycker är något vag. Försöker Myrten peka ut TLV eller ser hon sådant som inte jag ser? Kan nog ändå inte känna att jag kan bilda mig en riktig uppfattning...

Har inte hunnit gå djupare in på alla, är svårt när jag faktiskt inte tycker att så mycket sticker ut... Vet inte om jag kommer ha tid att gå in igen innan röstning så jag röstar nu men med viss reservation att ändra senare..

Med motivering i inlägg #810, Ottilia röstar på Cirkus

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 110
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 724
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 446
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 573
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar