Sagan om Isfolket *Ulvlek*

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Sagan om Isfolket *Ulvlek*

Okej. Måste samla ihop mina snurriga tankar lite nu.

Jag har inte haft några direkta misstankar mot Monster tidigare, tycker hon känns ärlig och verkar leta onda.
Monster håller med om att det är skumt att TLV reagerar så på Lindgren och röstar efter något hon gjort själv.
Men Monster röstar på bumpo, som jag just nu inte ser något ont i.
Myrten, som jag inte heller misstänkt, röstar på Monster som hon inte misstänkt förut.
TLV, som jag själv reagerat på röstar på Lindgren, som jag inte sett så mycket misstänkt hos, med en motivering som enligt mig inte är direkt skarp utan ganska suspekt.
Lindgren röstar på TLV av just den anledningen.
Matmissbrukaren, som jag har haft (och fortfarande har, till viss del) misstankar mot reagerar på både TLV och Lindgren och lutar åt att rösta på en av dem.

Just nu känns det jäkligt lockande att rösta som Ottilia, för att slippa bli vilseledd som det känns att jag kan bli annars! :p Men det vore för enkelt, även om jag är övertygad om att hon är god är jag inte övertygad om att hon sitter på extrainformation och även om jag tycker cirkus flyter med lite lätt (å andra sidan, i vilken lek har jag inte sagt det?!) så är jag långt ifrån säker på om hon har rätt om cirkus ondhet.

Nej, baserat på tidigare teorier, TLV har röstat på Lindgren med en motivering som även kan sättas på henne själv, även det igår att hon misstänkte Mu, sen misstänkte mig för att jag misstänkte Mu, släppa misstankarna på Mu och sen fundera på om hon borde ändra röst till Mu efter att Myrten nämnt Mu, i ett inlägg som handlade om någon annan och inte alls var reflekterande över Mus roll... Tror aldrig det blev helt utrett?

Hedinn röstar på TeamLundVer

Nuvarande röstlista:

Cirkus röstar på LindgrenV
Ottilia röstar på cirkus
Myrten röstar på Monster
Monster röstar på bumpo
TeamLundVer röstar på LindgrenV
LindgrenV röstar på TeamLundVer

Gaah!! Jag vet verkligen inte vare sig in eller ut just nu. Som myrten sa så är det en extremt viktig lynch i dag. Eftersom jag tycker myrten verkar god så försöker jag fokusera på de andra deltagarna. Hedinn har jag ju haft ett öga på hela leken. Även om jag förstod varifrån hon kom med sin röständring så vet jag inte var jag har henne. Hon blir mer och mer misstänkt i mina ögon. Det är dels saker jag inte kan sätta fingret på men samtidigt så säger hon flera saker jag reagerar på. Ska ta fram exempel på det när datorn lever igen. Jag tror att om myrten är god är inte hedinn det. Hedinn känns inte lika ärlig och fundersam som myrten. Hedinn känns mer som om hon glider med på andras teorier och inte har så många egna tankar.

TLV håller på med en massiv citeringskampanj där hon lägger upp det som hon reagerar på men inte varför hon reagerar på det. Det gör det svårt att hänga med i hennes tankar. Känner att jag behöver lusläsa hennes inlägg mer. Har ingen riktig koll där.

LindgrenV missade jag igår när jag gick igenom alla spelare. Det berodde dels på att inte reagerat på någon hon skrivit. Hon har helt enkelt flugit under min radar. Får kolla upp henne mer också.

Monster är numera svårtydd men innan hennes tangentbord gav upp så var det skrämmande hur hon höll med mig. Att vi var så synkade i vad vi tyckte. Försökte hon skapa en känsla av att vi var på samma sida oavsett vilken det är. Åker hon och är ulv, kommer det då spilla över på mig? Och omvänt, om jag ryker och är god, kommer hon då uppfattas som god? Förstår ni hur jag menar?

Reaten kommer efter lite middag.

bumpo röstar på Hedinn baserat på ovanstående.

Nuvarande röstlista:

Cirkus röstar på LindgrenV
Ottilia röstar på cirkus
Myrten röstar på Monster
Monster röstar på bumpo
TeamLundVer röstar på LindgrenV
LindgrenV röstar på TeamLundVer
Bumpo röstar på Hedinn

Det lutar åt antingen LindgrenV eller TLV.

LindgrenV pga våran diskussion innan idag där jag känner att hon vrider på det jag säger och verkar allmänt skum. Har dessutom röstat på samma person två dagar i sträck på en som vi vet var god.

TLV pga att jag inte alls förstår hennes lista från innan idag. Hon citerar även en massa som även LindgrenV skriver och jag kan hålla med i hennes resonemang om att det känns lite som att hon planterar misstankar mer än hon letar ulvar.

Men just nu vet jag inte. Jag avvaktar och ser om det dyker upp något nytt innan DL.

Enligt teori ovan.

Matmissbrukaren röstar på TeamLundVer

tre röst på Artline

kan vara ond

dunno.gif

Uppdatering från LL

TeamLundVer hade gått bort från övriga i följet för att fundera och vädra i luften. Sedan de kom upp på Utgardsfjället hade hennes intuition och krafter mångdubblats och hennes sinnen var på helspänn. Hon stod där på fjällkammen och all världens uråldriga ondska utstrålades från henne. Hennes färdkamrater blev rädda och började prata sinsemellan – det kan inte vara riktigt det här, något är allvarligt fel. Ögonen glödde eldgula i mörket – andra ögon längre ut på fjället svarar i mörkret. En ensam varg ylar.

Plötsligt blir det tyst, tvärtyst. Det är nästan som om jorden och dess innevånare bävar för vad som ska komma. Det går kalla kårar genom de kvarvarande medlemmarna i följet och de börjar skruva obekvämt på sig – vad händer nu? Någon, eller något måste bryta detta, stoppa detta.

Någonstans ifrån hörs springande steg, ett gevärsskott och sedan något som viner i lyften. Skepnaden på fjällkammen faller - samtidigt som man hör ett tyst umpf….

När solen står som högst vågar man äntligen undersöka vad som hänt. Ett par meter från från TLV ligger Matmissbrukaren.

TeamLundVer var Ulvhedin
Matmissbrukaren var Ulvar

NattDL i morgon kl 07.30
DagDL kl 21.00

*spök*

Fler ulvar än ni räknade med va :D

Ta dom nu onda!!

*slutspök*

Vi blev av med en god - men det var väl ändå på bästa möjliga vis och i rätt tid att ulvhedin åkte så inte ulvarna hann få tag i henne :nailbiting:

Ja, utan tvekan bästa goda att bli av med... Men vi har alltså både demonen och Hanna kvar nu? Det var tre ulvar från början?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 110
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 724
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 446
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 573
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar