Sagan om Isfolket *Ulvlek*

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Sagan om Isfolket *Ulvlek*

KL

Jag kommer också att vara lite småoff idag, vi har en inlämning och först nu fick jag in de övriga delarna som ska vara med från resten av gruppen. Efter att ha jagat på dem igår (de hade inte ens börjat skriva :banghead:) och eftersom jag ska sammanställa hela skiten så lär jag få jobba arslet av mig :grin:

:idea: :bump:

Du tänker att ulvarnakan ha samlat sina röster för att få ut Art, för att vara på den säkra sidan om Borgmästaren röstade på någon annan (exempelvis Ottilia), förstår jag dig rätt då?

Jag tror att ett möjligt scenario är att det kanske är en ulv i Ottilias drev och en i Arts.

no.gif

Det finns ju en borgmästare också, så lottning kanske inte är så relevant så länge han är med?

lyan förmodligen tror sig ha identifierat en specialroll som de vet att de inte kan käka och därför gärna vill bli av med

de tar vissa risker och kämpar hårt för att få just den spelaren lynchad.

:idea: :confused:

Mycket intressant tanke sa Bull.

Nu har jag läst igenom dagens inlägg som som mest består i en massa citat och så Monsters rebusar.

Alltså jag får spader på att jag inte fattade att Artline var den välsignade, jag är övertygad om att det förstod ulvarna och sen med Hedinns sammanfatrtning och Monsters ...rebus. Så inser jag att det är en mycket sannolik tanke.
Mu vara ju god och jag förutsätter att hon har siat Ottilia som god också. Då blir det MM, LindgrenV och bumpo kvar. Lindgren röstade på Artline även första dagen. MM röstade på TLV och bumpo missade röstningen - men hade tänkt att rösta på mig. Artline var god så då vet vi att Lindgren har röstat två gånger på samma goda. Var TLV står vet inte jag. Jag vet att jag är god. Ingen av dem har vad man vet säkert röstat på en ond (eftersom ingen ond har åkt).

Jag tänker rösta nu. Hoppträningen är tidigarelagd (börjar 18:30) och ska hinna ta hand om mag-hästen + mocka åt bägge och handla havre.

Jag tror att LindgrenV redan första dagen kanske misstänkte (kvalificerad gissning?) att Artline hade en speecialroll. Jag tror också att LindgrenV är en av ulvarna som gick på så hårt för att få ut just Artline. Skulle vilja rösta på två eller tre , får man det? Jag måste ju välja en och iom att hon röstat på samma goda två dagar i rad - kanske i hopp om att fler skulle hakat på första dagen, vilket lyckades andra dagen - så ..

cirkus röstar på LindgrenV

För övrigt så hälsar min lilla Dagmar (hunden alltså) att livet är så mycket bättre med smärtstillande i kroppen.

Jag fortsätter min citeringsbombning. Har efter övrigas funderingar om att det kanske är lättare att hitta onda bland de som röstat på Art valt att börja med dessa då jag är osäker på om jag hinner/ orkar alla.

Nästa ut är Mat

Hopp, syrran har åkt hem så nu kan jag återgå till varulvsletarberoendet :D

Monstermom och Myrten skriver mycket som vanligt. Inget jag reagerar på direkt.
TLV försöker få igång tråden lite genom att skämta (som jag uppfattade det) och LindgrenV reagerar kanske lite väl på det. Förstår dock inte vad hon menar med att Monstermom och Myrten skulle ha någon strategi om att göra sig osynliga för att dom syns och skriver mycket.
Hedinn är som vanligt, lugn och slipad. Svårt att säga något så här tidigt i leken.

Det jag reagerat på, det lilla som finns första dagen, är att TLV först skämtar lite för att få igång tråden med att någon får ta och skriva något misstänksamt nu så hon har något att teoria om, men sen försvarar sig lite väl när andra blir misstänksamma pga det. Det med hunden ser jag dock som ett skämt efter allt kattprat. Förstår inte vad hon menar med att andra skulle köra någon strategi om att synas mycket för att verka osynliga trots att dom syns. Blev lite som att hon riktade tankarna åt dom mest aktiva pga det. Inte mycket att gå på första dagen men det är detta jag reagerat på idag.

Matmissbrukaren röstar på TeamLundVer

Känns lite bättre än så länge med måendet, hoppas det håller i sig nu, så ger mig på att sammanfatta lite om alla.

TeamLundVer
Min röstmotivering.
Det jag reagerat på, det lilla som finns första dagen, är att TLV först skämtar lite för att få igång tråden med att någon får ta och skriva något misstänksamt nu så hon har något att teoria om, men sen försvarar sig lite väl när andra blir misstänksamma pga det. Det med hunden ser jag dock som ett skämt efter allt kattprat. Förstår inte vad hon menar med att andra skulle köra någon strategi om att synas mycket för att verka osynliga trots att dom syns. Blev lite som att hon riktade tankarna åt dom mest aktiva pga det. Inte
mycket att gå på första dagen men det är detta jag reagerat på idag.

Hedinn
Vet inte var jag har henne, som vanligt. Ändrade sin röst och deltog till att Habina åkte ut. Bumpo går på henne hårt då hon tycker hennes motivering till rösten på Habina verkar skum. Men skulle en ulv ändra sin röst i det läget?

LindgrenV
Reagerar på att Artline nämner tjuven en del. Tror att det kanske kan vara en hint till ulvarna, så dom inte ska lyncha/käka henne. Mycket ot som vanligt, men det är hennes vanliga spel. Myrten reagerar på henne för att hon lägger sin röst på en ny spelare. Misstänker Artline för att vara tjuven.

Artline
Nämner tjuven en del i början.
Verkar inte vara rädd för att bli käkad över natten, motiveringen till det är att hon är ny i leken och därmed oattraktiv att käka. Låter väldigt självsäkert med det utlandet. Godförklarar sig själv men hon är en ny spelare och det är inte ovanligt att det händer då.

Monstermom
Ivrig som alltid och aktiv i spelandet. Så hon brukar spela så ser inget konstigt i det. Lägger sin röst på Habina, det den var ju lite vag. Men det är första dagen och min var kanske inte bättre den. Funderade på att ändra sin röst. Känns skumt. Sätter Hedinn och Myrten åt sidan så länge men jag hängde aldrig riktigt med på varför, för bägge röstade på Habina, men det kanske är hon om är ulven då, och därför spelar lite vågat. Har tre goda lyckats rösta ut en god?

Bumpo
Missar att rösta. Nämner att hennes röst hade hamnat på Cirkus om hon hade kunnat rösta. Går på Hedinn en hel del pga hennes röst på Habina, och att hon valde att ändra sin röst. Tycker Hedinn bortförklarar sig lite.

Cirkus
Verkar lägga en förtäckt BOP som första röst.

Mumorsan
Har inte sett så mycket av henne än.

Myrten
En skicklig spelare så jag vet faktiskt inte var jag har henne. Är väldigt aktiv och skriver långa inlägg och kommer med mycket bra teorier. Hon gör mig förvirrad men inte så att hon blir misstänkt, utan bara för att jag inte riktigt hinner hänga med i allt hon skriver. Satte dock sista rösten på Habina så hon åkte ut. Alltid lite misstänksamt.

Ottilia
Har inte sett så mycket av henne än men av det hon skrivit så verkar hon lite osynlig för tillfället. Inget som sticker ut än.

Angående tjuven så har jag inte sett en hint någonstans, så i mina ögon så gömmer sig tjuven bra. Kan ulvarna ha lagt märke till henne?
Dom enda som pratat tjuv ordentligt är väl Artline och LindgrenV. Eller har jag missat något? Citera gärna isf :)

Jag menade att hon kanske inte ville dra till sig uppmärksamhet genom att byta röst, som hon funderade på.
Och ofta är det väl med en ulv i förstadagens lynch? Jag har inte spelat i en lek där det inte förekommit som jag minns. Men hon kan likaväl vara ulv, som tjuv, som god.
(svarar Hedinn på varför hon tror att det finns en ulv bland de som röstade ut Habina)

Jag trodde det var underförstått att jag menade i lynchen, får börja förtydliga mig själv ;)

Nej, det är ingen sanning i att det måste vara en ulv bland dom tre som röstade på Habina igår, men någonstans måste man börja nysta. Jag håller dock Artline som mest misstänkt för tillfället pga hennes självsäkra uttal om käket. Jag hade inte vågat säga så.

Jag kommer rösta nu eftersom jag inte ser något mer uppseendeväckande från någon annan spelare. Dyker det upp något nytt till DL så är det fullt möjligt att jag ändrar min röst.

Jag misstänker Artline eftersom hon verkar så självsäker på att hon inte ska bli käkad. Hon pratar också mycket om tjuven och alltihopa känns som att det kan vara en hint om att hon är tjuven och inte vill att ulvarna ska käka henne. Det är ett vågat spel men samtidigt, det är något alla skulle säga att så vågar ingen ond spela första dagen. Men då har vi monstermon och Smaug. Hade vi sett tecknen lite tidigare så hade det varit uppenbart att hon var Smaug, så mycket som hon nämnde Smaug. Men det verkade gå under radarn totalt. Sedan när vi kollade spåren så var dom lätta att hitta. Så jag vågar inte säga att en ulv/tjuv inte skulle våra göra så. Vi vet inte heller hur hon spelar.

Matmissbrukaren röstar på Artline

Jag har reagerat mest på LindgrenV. Försöker vända det så att jag ser misstänksam ut när jag pratade om att Artline var den jag misstänkte mest igår, efter att hon själv pratat om henne redan dagen innan och även då lagt sin röst på henne. Jag hade pratat om Artline redan tidigare på dagen och valde att lägga min röst på henne eftersom hon var så himla säker på att inte bli käkad. Nu föll ju den teorin totalt, eftersom hennes hint var att hon inte kunde bli käkad, inte att ulvarna inte skulle välja henne eftersom hon inte var tillräckligt attraktiv att äta i deras ögon.

Mat fokuserar mest på mig första dagen. Andra dagen är det Art som drar till sig hennes uppmärksamhet och idag är det Lindgren. Jag är osäker på om Mat är ulv eller inte men jag skulle tippa på att hon och Lindgren åtminstone inte står på samma sida medvetet. (Kan dock vara tjuv och ulv men två ulvar tror jag inte på)

Jag har kikat på dig idag med, för jag förstår mig inte på din uppdelning på din lista tidigare idag. Och ja, lindgrenV är den som fångade min uppmärksamhet redan igår kväll efter att hon sa att hon kände sig lurad. Och just då fanns det bara en att skylla på - mig (nej, hon sa inte att det var jag, men det kan inte vara så svårt att lista ut), eftersom jag la första rösten. Men hon röstade på Artline redan första dagen så jag anser att det uttalandet är skumt. Även om hon försökte få det till att det var hennes egna tankar som lurade henne. Det skaver.

KL

Ska sticka hem nu, men är rätt slutkörd efter att pressat ur mig text. Så jag tvivlar på att jag kommer att orka vara superaktiv. Jag trött, Lindgren upptagen och Monster (förlåt Monster, nu började jag fnissa)... med ett tangentbord som bara kan skriva smileys. Det är alltså mycket plats öppen för de som vill bomba leken med inlägg.;)

Letade i alla fall fram röstlistorna från de dagar som har varit:

Dag 1
Cirkus röstar på Hedinn
Habina röstar på Cirkus
TeamLundVer röstar på LindgrenV
Ottilia röstar på Myrten
Monstermom röstar på Habina
Artline röstar på TeamLundVer
LindgrenV röstar på Artline
CaisaLundblad röstar på Mumorsan
Hedinn röstar på CaisaLundblad
Hedinn ändrar rösten från caisa till Habina
Matmissbrukaren röstar på TeamLundVer
Mumorsan röstar på Ottilia
Myrten röstar på Habina

Dag 2
TeamLundVer röstar på Ottilia
Matmissbrukaren röstar på Artline
Myrten röstar på TeamLundVer
Monstermom röstar på Ottilia
cirkus röstar på Ottilia
Artline röstar på Matmissbrukaren
Hedinn röstar på Matmissbrukaren
bumpo röstar på Artline
Mumorsan röstar på Artline
Ottilia röstar på Artline

Dag 3
cirkus röstar på LindgrenV

Återkommer.

Då går jag osökt över till Lindgren ;)

Det här är tredje leken Monster är med i och hon skriver alltid walls of text. Oavsett om hon är Smaug (och blir käkad, hehe) eller inte. Förra leken var hon god, innan det var hon ond utanför lyan (Smaug). Så det är inget som sticker ut i mina ögon i alla fall.

Jag inser att jag måste lägga min röst innan jag åker och handlar mat, för jag vet inte hur lång tid det tar :arghh:

Den person jag reagerat mest på i leken är nog ändå Artline. Något som även Monster belyst är detta med "tjuveriet". Det har varit en del prat om tjuvar i början helt enkelt, vilket har fått mig att kolla igenom Arts inlägg lite extra. Det är inte många inlägg och de flesta har tjuv-tema. Kanske en FÖR tydlig hint för att verkligen vara tjuven? Men å andra sidan så har ju onda-utanför-lyan misslyckats tidigare och visst hade väl Art följt de lekarna? Så med den lärdomen kanske man vill vara lite tydligare för att inte riskera att bli missad av lyan. På gott och ont. I övrigt har det inte varit så mycket delaktighet, vilket gör att Art hamnar lite på kanten. Så kombinationen inaktivitet+tjuvprat gör att jag reagerar. Jag kan ha fel, men det är detta som känns mest fel i mina ögon just nu.

Alltså, den sista meningen var ju inte seriös för fem öre

Jag står fast vid min teori än så länge. Tjuven borde ju ha hintat till lyan på något jävla vänster? Speciellt med tanke på att ond-utanför-lyan blivit käkad tidigt i de senaste lekarna.

Ärligt talat förstår jag inte hur den meningen skulle vara en hint, faktiskt. I mina ögon är det inte en hint.

Sedan blir det här så jäkla svårt, jag kan ju förstås ha fel i min teori - men med tanke på att du skrivit så mycket om just tjuven och inte så mycket om annat så känns det mycket möjligt att det faktiskt ÄR du som är tjuv. Men så fort jag nämner det får JAG blickar på mig om att JAG skulle vara tjuv? Det gör ju att det blir ett lite "hit eller dit"-scenario. Antingen är du tjuv men vill inte ha mer blickar på dig, eller så är du inte tjuv och därför reagerar du. Bah. Det här är svårt :cautious:

Men hur som helst - jag valde att lägga min röst där för att Monster pekat lite åt det hållet, vilket fick mig att öppna ögonen och läsa igenom dina inlägg och jag fick känslan av att du kunde vara ond.

Alltså det här är skitsvårt. Efter att ha läst igenom de första inläggen så är typ hälften av alla deltagare potentiella tjuvar. Får hoppas att ulvarna är ännu mer korkade än vad jag är så att de råkar käka sin tjuv även i denna lek :D

KL

Jag vill se mer från Ottilia känner jag. Hon "faller bort" och det vet jag inte hur jag ska tolka :cautious:

Jag hänger inte heller riktigt med i Mumorsans inlägg och vem som misstolkar vad. Här måste jag läsa igen. Det har varit konversationer idag som misstolkats fram och tillbaka, och likadant igår om jag inte minns fel? Känns suspekt på något vis..

Artline har verkligen inte försvunnit från min misstankelista. Trots att jag fått det påpekat mer än en gång att det är "nybörjarmisstag" (vilket i sin tur lika gärna kan vara bortförklaringar från ev ulvar :cautious:). Misstankarna om att Art ev kan vara tjuv finns kvar i bakhuvudet, och allt snack om att käkas/inte käkas gör att jag också drar åt mig öronen.

Om jag fortsätter på tanken att Art skulle vara tjuv så finns ju möjligheten att Art känner sig säker på att ulvarna vet detta vid det här laget - och att ulvarna därför inte kommer välja att käka henne. Med tanke på att det jag baserade min röst på kan tolkas som hintande. Att skriva att man känner sig "säker på att inte bli käkad" kan ju i sin tur tolkas som ett meddelande till ulvarna - samtidigt som hon "tar tillbaka" detta genom att skriva att "hon så småningom kommer bli käkad" för att inte alla goda ska skrika att hon är ulv och att det är därför hon inte kommer bli käkad. (Ja, jag gillar citattecken :banghead:).

Jag reagerar lite på MM just nu, satt precis och läste igenom hennes inlägg och det känns som att hon flyter med lite grann. Återupprepar samma tankar, vilka är ganska neutrala överlag, flera gånger och hakar lätt på andra teorier. Å andra sidan så vet jag inte om det är avvikande för MM heller? Men jag reagerar lite nu i samband med sista inlägget, då det känns som att röstmotiveringen i princip är tagen från mina tankar och inlägg.

Å andra sidan följde jag Monsters hand lite när jag först upptäckte Arts avvikande sätt. Skillnaden där är väl det att jag helt enkelt "tittade in" på stigen Monster pekade mot och kom på egna saker, här känns det mer som att MM går i samma fotspår. (Om ni förstår vad jag menar).

Ok, ja det gör ju det hela lite klurigt :banghead:

Jag känner att jag vill ge både henne och Art en chans att komma med lite tankar innan jag röstar. Båda är lite skumma i mina ögon pga det som redan tagits upp, men Art är ju klart skummast. Så min röst kommer hamna på sistnämnda, men jag vill nog vänta lite först och låta henne komma med lite mer tankar så att vi får mer att gå på...

KL

Jag väljer att lägga min röst nu, enligt tidigare teorier.

Snacket om käk i samband med tjuvpratet som tidigare fångade mina misstankar gör att jag tror att Art kan vara tjuv.

Jag tror att ett möjligt scenario är att det kanske är en ulv i Ottilias drev och en i Arts. (Kanske till och med Ottilia är den ulven, röstar på Art och den andra röstar på Ottilia = alibi?). Ottilia känns som ett lite för lätt byte, och rösterna kom tätt. Samma med Arts, det gick läskigt fort på slutet där. Jag blir alltid lite skeptisk när folk bara hakar på så där, för jag börjar tvivla och tror att jag blivit lurad. Men jag bibehöll min röst för jag kände mig ju övertygad :banghead: Tänkte aldrig på att det kunde vara Silke, för tanken att hinta om sin goda roll så tidigt när man inte sitter på någon info finns liksom inte i mitt huvud - då vill man väl vara gömd liksom?

Ska kolla igenom rösterna lite i morgon men spontant börjar jag tänka lite på Matmissbrukaren, som jag reagerade lite på i slutet där och som även Art reagerade på. Kändes lite för enkelt på något vis.

Det första som kommer upp är att Lindgren har väldigt få inlägg med substans i för att ha skrivit 75 stycken. Jämför tex med Hedinn som hade skrivit 81 när jag kollade på henne.. :cautious:

När jag sedan tittar nogrannare på Lindgrens inlägg så inser jag att visst Art pratade väldigt mycket om säker för käk (vilket ju missförstods) men Lindgrens sätt att gå på Art om detta och påpeka att detta kanske är en väl tydlig hint av tjuven får mig att fundera på om Lindgen kanske vet att Art inte är tjuven eftersom hon är det? Jag läser Lindgens inlägg som att hennes kommentarer till/ om Art skulle vara den perfekta hinten till ulvarna..

Lindgren hamnade plötsligt väääldigt högt upp på min misstankelista :eek:

Bumpo :bump:

TeamLundVer
kommer med en, i brist på bättre ord, krystad "misstanke mot monster som går ut på att vara synligt osynlig. Det köper jag inte alls eftersom jag själv kan förstå varför hon skriver som hon gör. Det gjorde en liten ping på min radar. Men om det är något att reagera på egentligen vet e fan. Hon känns mer och mer neutral i och med fler genomläsningar av leken. Just nu inte misstänkt.
Hedinn
Känns skrämmande vettig och fluffigt god. Men eftersom det är dag ett och större delen av alla inlägg i leken är OT så säger det arken bu eller bä om henne. Cirkus röst på hedinn känns allt annat än bra. Hedinn ger mig inte onda vibbar, känns ärlig och på det stora hela som att hon inte är ond. Just nu iaf.
LindgrenV
OT:ar glatt som vanligt i början. Och hon har lagt in trådens absolut sötaste inlägg i #180. Annars känner jag att hon inte sticker ut åt något håll.
Artline
Det mest utstickande Art har gjort är väl kommentaren om att de onda inte gör samma misstag en tredje gång och käkar tjuven tidigt i leken. I övriggt har hon inte skrivit något som direkt sticker ut. Neutral for now.
Monstermom
Reagerar på Arts uttalande om ulvarna och tjuven. Har skrivit mycket, både OnT och OT. Jag fattar inte allt i hennes förgreningssannolikheter eller mattetänk, men bara för det blir hon inte ond.
Matmissbrukaren
Reagerar på att monster reagerar. Känns annars väldigt tydlig och rak i sina tankar. Verkar betydligt mindre förvirrad nu än tidigare. Men det tar ju ett tag att verkligenm komma in i ulvlekarna.
Myrten
Skriver det första försöket till teoriinlägg, ett efter var i leken det kom, som känns någorlunda matigt. Inte lätt i det skedet. (inlägg #124) Jag tycker också att hon känns väldigt klar och redig i sina tankar. Inget som jag reagera på åt något håll. Kanske med en liiiten lutning till att jag håller med henne.
Mumorsan
Har knappt synts till. Svårt att ha en åsikt där.
Ottilia
Har inte heller varit särdeles aktiv och är därmed neutral i mina ögon.
cirkus
Hennes teori och röst på Hedinn känns verkligen skum. OM det beror på att det är den första rösten eller något annat vet jag inte just nu. Men helt klart reagerar jag på den. Fortfarande är det cirkus röst det jag reagerat starkast på. Eftersom Hedinn är neutral i mina ögon, och jag verkligen inte förstår teorin bakom rösten, så känns det här inte bra. Men jag vet också att det är lätt att fastna i tankarna om den "skumma förstarösten". Ska försöka att inte göra det.
Habina
Har börjat komma med mer inlägg men inget som står ut åt något håll. Röstar på cirkus men inte på grund av hennes svaga röst på Hedinn.
CaisaLundblad
Reagerar jag inte på alls.
Bumpo
Mig själv kan det ju vara lite svårt att teoria om, men jag stal helt enkelt LL:s deltagarlista.

Jag hade tänkt rösta på cirkus eftersom jag inte hade något mer än hennes skumma röst som jag reagerat på. Men samtidigt, det var mer eller mindre en förklädd BOP och första rösten brukar hamna i skottgluggen.

Jag försökte verkligen komma in och rösta, men tekniken var inte med mig. LL jag ska tälja massa fina trägubbar och gottgöra för min missade röst.

I övrigt behöver jag gå genom det som hänt under kvällen ordentligt. Ni skriver ju så mycket! ;) När är natt-dl förresten?

Nu har jag försökt posta detta i närmare en halvtimme. Gaaah!! Jävla tre!

Jag har läst igenom detta inlägget flera gånger nu, och jag gillar inte hur Hedinn liksom försöker bortförklara att hon troligen kommer att ändra sin röst från Caisa till Habina (vi vet dessutom nu att båda två var goda). Visst, jag köper att man gärna räddar sig själv om man kan. Men var ligger hennes misstankar om just Habina? Mer än att hon tycker att Myrten och Monster har vettiga teorier. Jag hänger verkligen inte med där.

Okej, nu börjar jag få klarhet i hur du tänkte. Även om jag kanske inte helt och hållet håller med dig så förstår jag hur du tänker.

Jag tycker fortfarande att din röst på Caisa var bättre underbyggd än din ändrade röst till Habina, men efter dina förklaringar och tydliggöranden så kan jag förstå röständringen i det ljuset.

Däremot hänger jag fortfarande inte med i vad som gjorde Habina så misstänkt. Jag har läst Myrtens långa inlägg om tiderna och hennes tankar där. men det är inte i något som för mig är misstänkt, alltså Habinas spel fram till att hon lynchas. jag misstänker att det kan vara så att eftersom jag inte såg Habina som direkt misstänkt, utan snarare att hon pga livet utanför buke var i tidsbrist blir rösterna på henne mer eller mindre ulviga. Men inte sagt att jag håller alla er som röstade på Habina som onda. Någon, några eller ingen kan vara ond.

Efter vår diskussion nu så är du inte lägre överst på min misstänkta-lista. Även om du och alla andra står kvar. :p

Jag läser o h läser och läser. Snacka om att det produceras inlägg. ;-)

myrten håller jag just nu åt det godare hållet. Hon känns ärlig och så där förvirrad/orolig som hon brukar vara som god.

hedinn har jag som synes reagerat på under dagen men under diskussionen med henne förstår jag hennes utgångspunkt. Jag håller inte nödvändigtvis med henne men just nu känns hon neutral.

monster upplever jag som "vanlig" hon spelar på sitt sätt. Men det är lite otäckt att hon håller med mig så där. Paranoian i leken gör att det är lite skrämmande. Men hon har inte pingat på min radar än så länge. Mer än känslan av att hon är min kompis. ;)

mu har kommit in nu på slutet och gått rätt så hårt åt myrten som jag ju håller åt det godare hållet. Hon verkar inte vilja förstå vad myrten menar, eller så missförstår hon med flit för att skapa en strömning som cår ut på att myrten är god.

cirkus håller på att läsa ikapp. Kommer med synpunkter allt eftersom hon cår igenom deltagarna. Inget som känns konstigt i nu läget.

matmiss känns... Engagerad med svår att förstå. Kommer liksom inte fram till något om henne. Men hon glider ändå inte radarn. Hon känns bara trevlig.. Varken mer eller mindre.

tlv röstar först för dagen på ottilia med motiveringen att ottilia inte varit aktiv plus att hon har en magkänsla. I övrigt känns hon väldigt neutral och flyktig.

ottilia har varit väldigt osynlig. Frågan är om det är för att hon imte vill synas, och särför märks, eller för att livet ställer till det. Hur som är det väldigt svårt att ha en uppfattning där.

Har jag glömt någon nu?

artline är ju kvar också. Som flera andra har varit inne på var hennes uttalade om att hon inte skulle bli käk är ju minst sagt uppseendeväckande. Men samtidigt... Hon är ny. Men ska det ge frikort för allt? Nä, jag tycker nog inte det. Känns nog skummast just nu.

Artline känns mer och mer skum. Jag förstår inte hennes röstmotivering på matmiss, allt hennes prat om tjuven och säkerheten på att inte bli käkad. Det lutar mer och mer åt att jag röstar på henne.

Hmm, eftersom Mum var god och jag inte misstänker mig själv så har vi matmiss, LindgrenV och ottilia kvar av de som röstade på art. Jag tror att det kanske kan finnas en ond bland de som röstade på art men det behöver inte vara det.

Vilka onda finns kvar? Demonen, Hanna och Tengel den onde? Tror vi att det finns någon mer ond roll, alltså att lyan är större än demonen och Hanna?

Sannolikheten och matten bakom hur jag ska tänka med demonen får jag inte riktigt ihop. Matte är inte min starka sida.

Det jag finner mest uppseendeväckande här är att Bumpo glömde teoria om Lindgren igår. Varför gjorde hon det? Är det för att hon vet att hon är ond?? Eller var det bara ett misstag? hmm

tar en lite citeringspaus just nu för jag börjar få nackspärr känner jag :(

Återkommer förhoppningsvis snart

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 110
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 724
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 446
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 576
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar