Sagan om Isfolket *Ulvlek*

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Sagan om Isfolket *Ulvlek*

TeamLundVer röstar på Ottilia
Matmissbrukaren röstar på Artline
Myrten röstar på TeamLundVer
Monstermom röstar på Ottilia
cirkus röstar på Ottilia
LindgrenV röstar på Artline
Artline röstar på Matmissbrukaren
Hedinn röstar på Matmissbrukaren
bumpo röstar på Artline
Mumorsan röstar på Artline

Det är fan helt sanslöst! Koloikhästen förra veckan och nu ena hunden....

jag har pratat med min kusin som är vetintenär och hon säger att jag kan avvakta.
Hunden äter iallafall bra och har varit ute och gjort ifrån sig.
Jag tror att det är höger fram hon har ont i.

ok here we go, ska försöka samla ihop något av de 20+ sidor som jag har läst igenom.

Tycker att artline är något misstänkt dels med tanke på snacket om tjuven i början, säkerheten att inte bli käkad första natten och för att hon ganska snabbt avfärdar t.ex. LindgrenV som god. Tycker själv att det är svårt att avfärda misstankar mot någon så hennes avfärdande får mig att fundera kring om hon försöker skydda en ulvkollega.

Hedinn har gått lite under min radar, inget som sticker ut mer än att hon verkar slipad... men som jag konstaterade tidigare så har hon verkat haft koll de senaste lekarna jag följt.

Cirkus Tycker så som jag skrev ovan i inlägg 632 att hennes röst på mig är lite väl omotiverad, men jag kanske överreagerar eftersom hon röstade på mig med den vaga motiveringen?

Myrten påpekar att hon varit osäker i sin motivering i förra röstningen och jag upplever det som ett sätt för henne att kanske undvika ytterligare misstankar just på grund av hennes röstsätt. Först påpeka att hon är virrig som ulv, sedan visa sig strukturerad och skarp och därefter vara virrig igen.. men i övrigt så sticker inget ut och även om jag misstänkte henne mest första dagen så har andra tagit plats på misstanke-listan.

Hinner inte skriva mer just nu innan DL men summa summarum så anser jag att Artline är mest misstänkt för tillfället

Ottilia röstar på Artline

Det gör jag för viktig information kan bli osynliga om det blir onödiga och onödigt utdragna diskussioner. Den som frågar kan såklart vara ulv men jag tycker att allt blir lättare om personen som fått frågan faktiskt får svara innan du tolkar åt den ifrågasatta personen, förstår du hur jag menar? Tanken är ju inte att du ska spela andras spel också ;)

Jag håller nog inte med om att jag spelar andras spel också, men det är ju inget som hindrar att du insisterar på att den ifrågasatta ska svara?

Det är fan helt sanslöst! Koloikhästen förra veckan och nu ena hunden....

jag har pratat med min kusin som är vetintenär och hon säger att jag kan avvakta.
Hunden äter iallafall bra och har varit ute och gjort ifrån sig.
Jag tror att det är höger fram hon har ont i.

Ja sånt är ju ra tecken! Kanske "ara" var en sträckning? Hoppas det inte är nåt allvarligt.

Mi nhund gör illa sig jät ,a nlir så jäkla skraj varje gång! :nailbiting:

TeamLundVer röstar på Ottilia
Matmissbrukaren röstar på Artline
Myrten röstar på TeamLundVer
Monstermom röstar på Ottilia
cirkus röstar på Ottilia
LindgrenV röstar på Artline
Artline röstar på Matmissbrukaren
Hedinn röstar på Matmissbrukaren
bumpo röstar på Artline
Mumorsan röstar på Artline
Ottilia röstar på Artline

Uppdatering från LL

Artline var bara 17 när hon träffade den som skulle bli hennes stora kärlek. Hon kan fortfarande minnas hur hon drev omkring i pestens Trondheim efter att hennes familj dött och hon blev utkastad på bar backe. Hon minns hur hon utsvulten och frusen och med två små barn att ta hand om sökte sig till likbålen utanför Trondheim för att söka värme och där mer eller mindre snubblade in i hans famn. Hon minns flykten från överheten och Isfolkets dal och hur hon och familjen sedan fann sitt hem på Lindallén.

Nu är Isfolket på drift igen men denna gång är det de som är både jägare och jagade. En sådan skräck och hets hon känt senaste dagarna har hon inte känt tidigare trots allt hon upplevt. Hon ryser till under fällen, sveper den mer omkring sig, och ger sig hukande ut från härbret där hon övernattat .
Morgonrodnaden har börjat synas på himlen – hon samlar sig för att hämta luft när hon hör ett tjut: Det är häxan Hanna!!!!

Det är över innan hon ens hinner reagera….

Artline var Silje

Natt-DL kl 07.30
DagDL i morgon kl 21.30

LL puttar på Ottilia och påminner om aktiviteten..

Jag håller nog inte med om att jag spelar andras spel också, men det är ju inget som hindrar att du insisterar på att den ifrågasatta ska svara?

Nej men det är ju inte så du har spelat, eller hur? Du har svarat åt personerna innan de själv har fått en chans. Jag säger inte att det är misstänkt, jag säger att det kan bli missförstånd i onödan.

Det förklarar ju varför hon var så säker på att hon inte skulle käkas...

Nej men det är ju inte så du har spelat, eller hur? Du har svarat åt personerna innan de själv har fått en chans. Jag säger inte att det är misstänkt, jag säger att det kan bli missförstånd i onödan.

Fått en chans? Och i den mån jag "svarat åt" ågon har det snarare handlat o matt jag ifrågasatt själva frågan, efterso mjag tyckt den varit konstig?

Ja, nu ser jag ju hur det var en hint från henne. Fast på ett annat vis.

Så ser inte jag det. Speciellt inte på bumpo's fråga men vi kan inte alla spela på samma sätt.

Ämen vad fan!

Och ja, så klart det var ju därför hon var säker på att inte käkas. Men det fattade ju naturligtvis även ulvarna.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 110
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 725
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 451
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 576
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar