Sagan om Isfolket *Ulvlek*

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Sagan om Isfolket *Ulvlek*

Nej! Och jag har inte heller några planer på att misstänka någon enbart baserat på en röst. Däremot tycker jag att det är helt rimligt att man reflekterar över röstningen.

BTW, när jag skrev mitt röstteoriinlägg så gick jag inte tillbaka och kollade tider etc utan gjorde det spontant efter röstlistan. Direkta reflektioner.

Absolut! Reflektera över röstningen är väl fullt normalt och vettigt, något man bör göra. Men ni gjorde det ju så bra att jag bara behövde komma med lite små tillägg. ;)

Det här är underligt. Det är nämligen så att jag definitivt tror att det du skriver kan stämma. Jag postade mitt långa inlägg om Habina med tiderna kl 20.01. Du postade ditt röstinlägg kl 20.07. Du kan mycket väl ha filurat över det, även om det är sex minuter mellan. Det är fullständigt möjligt i min värld. Du hade ju bland annat nämnt henne i det inlägg hon besvarade.

Det jag fascineras över är att du, som säger att jag teoriar aggressivt inledningsvis, verkar väldigt på när det gäller mig. Vad är det som du ser?

Du lanserade den teori som fick Ottilia att rösta på mig. Och du menar att jag sår misstankar mot andra? Det finns rätt svart på vitt att du gjorde precis detsamma mot mig. En teori från dig, som helt baserade sig på något jag skrev om hur jag brukar spela och som jag definitivt inte behövt skriva. Visst, det är ingen som kommer (eller bör) godförklara någon för det, men det bör tas i beaktande. Och man kan göra det utan att räkna ut sannolikhet hit och dit.

Du inleder nästan med att säga att jag spelar annorlunda - utan att ha grund för det.

Och mitt velande vid DL... jag tycker att det var ganska tydligt att jag var osäker. Det finns också svart på vitt. Det är inte heller något som jag kommer att godförklaras för, men det är så det var. Förr brukade jag även som god vara rätt försiktig med att rösta när jag var osäker. Nu har jag kommit fram till att om det står mellan två spelare går jag hellre in och avgör och lägger min röst på den som jag ser som mest sannolikt ond än lägger en ströröst (till exempel på dig;), den hade inte stuckit ut lika mycket). I det här fallet var det Habina. Visst, jag hade fel. Men det har alla någon gång.

Jag börjar känna mig en aning fundersam över varför du tycks vara så intresserad av att få mig misstänkt? För just att skriva att man tänkte ändra rösten men inte hann, det är verkligen ett sätt att lägga ut lite misstankar. Som man inte ens brukar behöva förklara.

Jag ska se igen på det här inlägget imorgon efter jag fått sova (hoppas, hoppas) ifall jag missat nåt jag också vill besvara här, men de fetade sakerna är sånt som hoppar fram mot mig så jag tar det på en gång.

Jag beskrev ditt spelsätt som aggressivt i förhållande till min uppfattning om dig. Jag nämnde själv att jag skriver väldigt liknande saker och inte räds att kasta misstankar kring mig och att vad jag reagerade på inte i första hand var vad du skrev utan att du alls skrev det. Jag såg det som avvikande och påpekade det. Du kan säga hur många gånger du vill att jag inte känner dig tillräckligt väl för att ha en åsikt om dig, men det har jag. Och den utgår jag från. Det betyder inte att den är skriven i sten, men det är vad jag utgår från.

"Intresserad av att få dig misstänkt"? Alla i tråden som jag inte luftat misstankar mot, räck upp en hand tack! Du lär se att det är en minoritet av alla deltagare... Jag tycker faktiskt du är okarakteristiskt snarstucken... (And there I go again, men ja jag har en åsikt om hur du är och jag använder mig av den när jag utvärderar dig.) Vad gäller att jag tänkte ändra rösten till dig fattar jag inte vad jag har att tjäna på det eller vad jag har att bevisa? Det sätter väl snarare min velighet i rampljuset än kastar misstankar på dig?

Vad gäller att Ottilia tog upp min fundering om dig och använde det i sin röst är det knappast mitt fel - om nu inte hon och jag båda är onda och lyan styr rösterna på ett sätt som de tydligen inte brukar göra? Ska jag hålla tyst om misstankar för att nån annan kanske spinner vidare på dem? Vad är det här för alternativ version av ulvspel egentligen? :cautious:

Lindgren använde "min" teori mot Art också, kanske det är misstänkt också då? Och jag tror banne mig Caisa (var det va?) röstade på Mu för att hon varit så lite aktiv - vem tog upp den kombinationen om inte jag? Jajjemensan, jag är en ond mastermind, sannerligen... O_o

Jag tror vi båda behöver sova faktiskt. Gonatt.

Det var inte meningen att gå på hårt. Men:

Det jag främst reagerade på och som jag uppfattade som att jag plötsligt fick en liten särställning hos dig (om än på ett icke önskvärt sätt;)) var kommentaren om att du funderade på att ändra din röst. För mig framstår sådana kommentarer som ulviga (notera framstår som, innebär inte att det måste vara så), eftersom det kan vara en smart taktik att backa från sin lagda röst och berättar att man istället egentligen, om man hunnit tänkt att rösta annorlunda.

Och det reagerar jag på.

Kl

Jag har försökt mig på att göra ett teoriinlägg. Men det känns om jag godförklarar nästan alla :o :p

TeamLundVer
Jag röstade på henne för jag tyckte hon var den mest misstänkta men tills vidare så tänker jag inte hålla henne som varken god eller ond. Vi får se.

LindgrenV
Jag har nog misstänkt henne för de flesta rollerna. Men jag förstår hur hon tänker jag det låter som hon är god.

Monstermom
Den spelaren som verkligen syns. Jag tycker nog hon verkar lite snäll i vissa lägen. Lite väl snäll så det kanske är misstänkt? Men jag vill tro att hon är god.

Matmissbrukaren
Jag tycker hon verkar riktigt snäll så jag vill tro att hon är god. Hon kanske luras men jag vill inte tro det.

Mumorsan
Henne har man knappt sett. Men hennes röst tycker jag var konstig. Kanske för jag själv har koll på läget så jag tycker att hon borde ha sett att det var ett misstag. Men det är mycket möjligt att hon var stressad.

Myrten:
Men jag tycker nog att Myrten borde ha haft koll på att Ottilia skrev fel. Men det är många inlägg så det är lätt att missa något. Jag tycker det är svårt att veta om jag ska lita på Myrten eller ej.

Ottilia
Jag hittar inget misstänkt.

cirkus
Jag tror att om hon hade varit ond så hade hon nog gjort en mer vågad röstning. På TeamLundVer till exempel.

Hedinn, CaisaLundblad & Bumpo.
Dessa spelare har jag ingen koll på just nu.

Försöker skriva från mobil, blir kort. Viktigt skriva före morgon ändå, försöker.

Jag stryker tv misstankar mot Myrt+Hed. För jag sur jag röstat ut god Hab IGEN! Tror inte de vilja va elaka och göra så om de visste Hab god... Obs TROR!

Dåligt samvete för att hon är ulv och således visste att lynchen gick mot en god Habina men inte gjorde något för att stoppa den?

Njaae, mer att jag tycker synd om henne, och oroade mig för att hon skulle ledsna på att spela när hon åkte ut tidigt hela tiden, så ville uppmuntra henne lite. :p

Men att DU skriver det efter att själv ha skrivit detta:

KL

Habina, när du läser det här så försök att se det från den ljusa sidan: jag lär banne mig inte lägga en röst på dig igen förrän det är bara du och jag kvar i en lek - och kanske inte ens då - oavsett hur mysko jag tycker något du gör är i framtiden. Jag lär inte vara den enda som tvekar heller misstänker jag...

Så som ulv kan du praktiskt taget skriva ut käken direkt i trådarna i framtiden, jag kommer ändå inte tro du är ulv.

:(

Tycker jag är ulvigt när det kommer från dig, nu var skillnaden att du faktiskt röstade på Habina, men senast du pekade ut och misstänkte mig för något både du och jag gjort så var du ond. :cautious:

Dåligt samvete för att du kanske är en ulv som därför visste att du lade din röst på en god Habina? :p

(För övrigt älskar jag ditt meddelande från mobilen. :D )

Försöker skriva från mobil, blir kort. Viktigt skriva före morgon ändå, försöker.

Jag stryker tv misstankar mot Myrt+Hed. För jag sur jag röstat ut god Hab IGEN! Tror inte de vilja va elaka och göra så om de visste Hab god... Obs TROR!

OK hinner förklara! (Ser ut som det behövs... :cautious:)

Alltså: Jag känner att det var "elakt på riktigt" av mig att rösta ut Habina, igen :cautious:, om ni minns diskussionen innan leken om huruvida man är elak i ulvspel eller ej? Och jag tror att om Hedinn eller Myrten vore onda, och därför visste att Habina var god, skulle de inte valt att lyncha Habina dag ett (igen, som sagt :banghead:)... Det är mycket möjligt att jag i och med det här inlägget blir skyldig nån av dem en ursäkt för att jag kallat dem elak om det nu visar sig att jag helt felbedömer, men det ursäktandet får jag väl ta då då... För just nu, och tills vidare, stryker jag de starkaste misstankarna mot dessa två.... Vilket känns mysko att skriva, så nu blir jag tveksam. Men jo, så menade jag och jo, så tänker jag för tillfället.

Njaae, mer att jag tycker synd om henne, och oroade mig för att hon skulle ledsna på att spela när hon åkte ut tidigt hela tiden, så ville uppmuntra henne lite. :p

Men att DU skriver det efter att själv ha skrivit detta:

Tycker jag är ulvigt när det kommer från dig, nu var skillnaden att du faktiskt röstade på Habina, men senast du pekade ut och misstänkte mig för något både du och jag gjort så var du ond. :cautious:

Dåligt samvete för att du kanske är en ulv som därför visste att du lade din röst på en god Habina? :p

(För övrigt älskar jag ditt meddelande från mobilen. :D )

Fast ja, jag ser det som en rätt stor skillnad att jag var en av de spelare som röstade på henne medan du inte gjorde det, när det kommer till att ha dåligt samvete mot Habina. Så jag tycker inte att vi är i en jämförbar situation. Och som jag förklarade efter förrförra leken (och som du själv nämnde efter förra om jag minns rätt?) så spelar jag på "äkta" misstankar god som ond, så att och vad jag misstänkte dig för när jag var ond tror jag inte det kan dra så stora växlar på...

Och mobiler... Jag fattar inte hur folk skriver på dem! :eek:

Uppdatering från LL

Efter att bevittnat händelsen med Marco känner sig Tova tvungen att dra sig undan, det som hänt berör henne på ett betydligt djupare plan än vad övriga i följet förstår. Tova drar sig undan till en grandunge för att meditera, hon använder samma teknik hon fått lära sig tidigare och försätter sig sakta i självhypnos.

Hon känner hur hon svävar iväg genom tid och rum och plötsligt befinner hon sig än en gång vid slaget mellan Taira och Heike i 1100-talets Japan. Det går en kall rysning genom hennes kropp – det här är inte bra, det här är inte bra alls, det var ju precis så här det var förra gången också när Tengel den Onde fann henne och stängde in henne i tiden. Hon hinner knappt tänka tanken förrän hon känner en stinkande andedräkt och hör hans avskyvärda röst:

Nu är du fast mellan tid och rum och denna gång finns ingen Marco som kan komma att rädda dig…

Efter några timmar börjar resten av följet att leta efter henne, de hittar hennes kropp men hennes medvetande är för alltid låst i den tidlösa rymden…

CaisaLundblad var Tova

DagDL kl 21.30

Kvar i leken:

TeamLundVer
Hedinn
LindgrenV
Artline
Monstermom
Matmissbrukaren
Myrten
Mumorsan
Ottilia
cirkus
Bumpo

Av dessa behöver jag inte misstänka mig själv, och sätter enligt ovan Hedinn och Myrten åt sidan (med utrymme för omprövning), kvar har jag då:

TeamLundVer
LindgrenV
Artline
Matmissbrukaren
Mumorsan
Ottilia
cirkus
Bumpo

Jag tror vi har tre ulvar + Sölve i leken, låter rimligt? I så fall är hälften på den där listan rimligen onda! Borde väl gå att tänka litegrann också och inte bara hoppas man gissar rätt, vilket gör att chansen att hitta en ond är >50%...

I'm coming for you, you barsterds!
smiley-angry007.gif
(av nån anledning hittar jag inte en enda Lobosmiley på internet... det är helt omöjligt, men den här får duga)

(Tillägg: är det förresten nån annan som har himla svårt att hålla isär Hedinns och Habinas namn hela tiden? Jag vet inte varför jag tycker det är så krångligt, lika är de ju inte, men det driver mig vansinnig(are)!)

Senast ändrad:

Cirkus röstar på Hedinn
Habina röstar på Cirkus
TeamLundVer röstar på LindgrenV
Ottilia röstar på Myrten
Monstermom röstar på Habina
Artline röstar på TeamLundVer
LindgrenV röstar på Artline
Caisa röstar på Mu
Hedinn röstar på Caisa
Matmissbrukaren röstar på TLV
Mu röstar på Ottilia
Myrten röstar på Habina

Tror jag fick med hela röstlistan nu. Återkommer strax med tankar kring den

Det var inte meningen att gå på hårt. Men:

Det jag främst reagerade på och som jag uppfattade som att jag plötsligt fick en liten särställning hos dig (om än på ett icke önskvärt sätt;)) var kommentaren om att du funderade på att ändra din röst. För mig framstår sådana kommentarer som ulviga (notera framstår som, innebär inte att det måste vara så), eftersom det kan vara en smart taktik att backa från sin lagda röst och berättar att man istället egentligen, om man hunnit tänkt att rösta annorlunda.

Och det reagerar jag på.

Anledningen att jag till slut försökte hinna ändra min röst till dig var främst för att du gått så "hårt" efter Habina innan DL, men tog så lång tid på dig att lägga en röst på henne (några få minuter innan DL har jag för mig). Jag upplevde det som att du kampanjade, och sen spikade kistan... Nu som sagt tänker jag annorlunda, men jag upplevde det som väldigt suspekt där och då och hade jag hunnit så hade jag ändrat min röst till dig. Hur ulvigt det än må låta.

Senast ändrad:

*spöök*

MEN.VAD.FAN!!! :arghh:

Bara för att jag äntligen fick en roll jag längtat efter att få testa. :cry:

ULVSKRÄLLEN!!:rage:

Hejja goda!
*slutspök*

Cirkus skrev ett röstinlägg igår som uppmärksammades av flera (däribland mig själv). Enligt min erfarenhet så försöker dock ulvar att inte lägga dagens första röst just eftersom den personen som gör det lätt blir uthängd. Jag tror mer och mer att Cirkus röst var en *shit jag måste rösta nu hjälp* röst. Jag håller henne därför som neutral för tillfället.

Ottilia röstade på Myrten. Hon höll en ganska låg profil igår och jag kan faktiskt inte komma ihåg någonting som hon skrev :eek: Det får mig att fundera, alltså inte rösten på Myrten utan just att hon passerade så obemärkt förbi. Idag ska jag försöka hålla lite bättre koll och se om jag får några vibbar eller inte.

Monster lade första rösten på Habina som vi ju vet var god. Jag ser absolut inget konstigt med rösten i sig men tillägget om att kanske ändra sig får mig att hajja till även om jag själv gjort så som god. Jag får anledning att kolla lite extra på henne också idag och det brukar ju inte vara så svårt eftersom Monster skriver hela noveller.. ;)

Artline lade första rösten på mig. Jag vet inte jag. Hon kan vara ulv men om jag tar i beaktande att hon är ny så känns hennes spelsätt med ens inte alls särskilt ulvigt utan mest nybörjaraktigt. Neutral för tillfället.

Lindgren röstade på Artline som ju lade sin röst på mig. Detta trots att båda hakade upp sig på samma sak hos mig. Lindgren motiverade sin röst med Arts tjuvsnack men tog inte alls hänsyn till nybörjarbabbel. Även Lindgren står i min bok med ett stort frågetecken efter sig och är någon som jag kommer granska extra noga idag.

Hedinn röstade på Caisa som vi ju vet var god. Åh andra sidan åt ulvarna Caisa sen och frågan är om en ulv velat käka ngn de röstat på under dagen? Åh andra sidan är ju Hedinn en ganska slipad spelare.. Just nu neutral i min bok. Tror jag

Mat lade röst nummer två på mig. Men hur gärna jag än vill så hittar jag faktiskt inget ulvigt med det just nu. :arghh: Neutral alltså.

Mu kom in lite snabbt och röstade på Ottilia efter att ha varit väldigt inaktiv igår. Det får mig att fundera lite. Jag vill se lite mer aktivitet från hennes sida idag för att kunna bilda mig en uppfattning.

Myrten satte spiken i kistan för Habina. Ngt en ulv borde undvika. Fast frågan är om en van spelare kanske ändå skulle kunna göra det just för att det inte är så ulvigt? Får nog ändå säga neutral. For Now..

Bumpo hann aldrig in och röstade igår. Skulle vilja ha lite mer aktivitet från henne också för att kunna bilda mig en åsikt. Neutral just nu iaf.

KL
Ser på OS och borde plugga idag med, så egentligen har jag inte alls tid för detta nu, men känner jag mig själv rätt kommer jag inte kunna hålla mig undan ändå så tänker försöka presentera lite tankar under dagen utefter hur jag hinner gå igenom leken.

Börjar med Myrten och Monster, som diskuterade friskt under gårdagen och tog en hel del fokus och plats i och med det. Jag kan inte säga att det ena känns ondare än den andra i diskussionen, då jag är med på hur de båda tänker och det känns typiskt för dem, dvs inget utstickande. Mina erfarenheter säger dessutom att den typen av diskussioner, framför allt såhär i början, ofta förs mellan två goda så jag har ingen anledning till att misstänka någon av dem i nuläget.

Nej, jag tycker inte heller det nu efter teoriinlägget. Jag håller med dig om Ottilia och Habina, men Habina vet jag ju att jag brukar kunna reagera på... Ottilia minns jag inte hur hon spelar för att kunna avgöra så och just nu känner jag mig bara extremt förvirrad. Precis som du skriver har jag en känsla av att cirkus röst var en förklädd BOP, det var liksom för lite substans i den motiveringen. Helt ärligt kan jag dock säga att jag lutar åt att ändra röst till någon som redan har en, eftersom det nu (när jag skriver detta) ligger max en röst på varje person, varav jag är en och då blir det även lite att minska risken för att jag åker... Så det lutar just nu åt att jag röstar på Habina. Faktiskt. Dina teorier lät väldigt vettiga, även om jag blir lite rädd att du eller Monster försöker luras, även om ingen av er ger mig ulvvibbar. Men samtidigt, är ni goda båda två så kan det ju mycket väl vara så att Habina är ond...

Jag har läst igenom detta inlägget flera gånger nu, och jag gillar inte hur Hedinn liksom försöker bortförklara att hon troligen kommer att ändra sin röst från Caisa till Habina (vi vet dessutom nu att båda två var goda). Visst, jag köper att man gärna räddar sig själv om man kan. Men var ligger hennes misstankar om just Habina? Mer än att hon tycker att Myrten och Monster har vettiga teorier. Jag hänger verkligen inte med där.

Senast ändrad:

Nej, det vet absolut inte jag heller om hon är! Men hon känns i nuläget mer ulvig än Caisa, så jag kände att den rösten var helt fel och då låg Habina nära till hands...

Alltså, det bara fortsätter. jag förstår verkligen inte varför Habina blev så misstänkt. usch, det här känns verkligen inte bra. Hedinn stiger på min misstankelista i och med det här.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 115
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 725
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 452
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 576
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar