Sagan om Isfolket *Ulvlek*

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Sagan om Isfolket *Ulvlek*

LindgrenVs röst känns lite apart tycker jag! Den måste jag verkligen syna. För: det är ett tabu mer eller minder att rösta ut helt nya spelare i första lynch. Så när Lindgren röstade på Artline bör hon ha vetat att hon inte skulle bidra till en utröstning. Och det finner jag lite intressant att snoka vidare i.

Med tanke på att Habina fått utstå lynchning i början i varenda lek sen hon började så verkar det ju inte riktigt som att folk följer den "seden". Och överlag är det väl ganska gröna spelare öht (med bara ett par lekar i bagaget) så att inte rösta på en grön spelare enbart för att det är tabu förstår jag inte riktigt? Jag tycker verkligen att Arts beteende kanske tyder på att denne är tjuv och vi är ju här för att hitta onda. Så jag förstår väl inte riktigt vad som är så udda med min röst? :cautious:

Eller så är det DU som är tjuv och att det gör att min teori inte stämmer alls?? :nailbiting::nailbiting::nailbiting:

Med tanke på att Habina fått utstå lynchning i början i varenda lek sen hon började så verkar det ju inte riktigt som att folk följer den "seden". Och överlag är det väl ganska gröna spelare öht (med bara ett par lekar i bagaget) så att inte rösta på en grön spelare enbart för att det är tabu förstår jag inte riktigt? Jag tycker verkligen att Arts beteende kanske tyder på att denne är tjuv och vi är ju här för att hitta onda. Så jag förstår väl inte riktigt vad som är så udda med min röst? :cautious:

Eller så är det DU som är tjuv och att det gör att min teori inte stämmer alls?? :nailbiting::nailbiting::nailbiting:

Höll med om det du skrev tills jag kom till sista biten... Menar du att Myrten som ond tjuv skulle vilja göra dig uppmärksam på att den du misstänker för att vara tjuv inte är det? :cautious:

Nu är jag hemma igen - och upptäcker att jag överlevde första lynch.
Synd att Marco dog :(

Så till Monsters frågor:

på a svarar jag: Ja, jag förstod det. Även om jag tror att viss information kan lindas in som skämt också.
på b svarar jag: Nej, jag har noterat det, men i regel så har det kommit senare i leken.

[...]Vad menar du?

Att jag måste kolla dina bakomliggande teorier till din röst och hur dessa och rösten tidsmässigt förhåller sig till andrarösten på Habina, d v s min egen.

Art spelar för allra första gången. Och det står jag fast vid, att spelare inte brukar lynchas i sitt första DL ever. Däremot har många nya spelare upplevt att de inledningsvis ofta lynchas tidigt. Tänker t ex på Pegasus som ett tag rök som nr 1 jämt. Nu har folk lärt sig hans spelstil och han är ofta kvar till slutet. Så för mig är det en stor skillnad när vi talar om en spelare som spelar för allra första gången och en som är bara är "ny" och har spelat ett fåtal lekar.

Om jag vore tjuv så skulle det väl vara ypperligt bekvämt att någon annan är misstänkt för den rollen? Däremot håller jag med dig om att tjuven borde försöka hinta till lyan på något sätt.

Jag vill egentligen inte misstänka dig för att du misstänker mig. Men sista meningen får mig att undra om du är tjuv.

Jag hade tänkt rösta på cirkus eftersom jag inte hade något mer än hennes skumma röst som jag reagerat på. Men samtidigt, det var mer eller mindre en förklädd BOP och första rösten brukar hamna i skottgluggen.

Jag försökte verkligen komma in och rösta, men tekniken var inte med mig. LL jag ska tälja massa fina trägubbar och gottgöra för min missade röst.

I övrigt behöver jag gå genom det som hänt under kvällen ordentligt. Ni skriver ju så mycket! ;) När är natt-dl förresten?

Nu har jag försökt posta detta i närmare en halvtimme. Gaaah!! Jävla tre!

Jag svarar ja på din fråga.
Jag *kan* ha fel (hear, hear), men just denna gång så reagerade jag lite extra på det, antagligen för att jag var tvungen att avge min röst så snart, lite mer tid och flera aktiva så hade det absolut kunnat se annorlunda ut.

Alltså, den sista meningen var ju inte seriös för fem öre :rofl: :rofl:

Jag står fast vid min teori än så länge. Tjuven borde ju ha hintat till lyan på något jävla vänster? Speciellt med tanke på att ond-utanför-lyan blivit käkad tidigt i de senaste lekarna.

Jag står fast vid min teori än så länge. Tjuven borde ju ha hintat till lyan på något jävla vänster? Speciellt med tanke på att ond-utanför-lyan blivit käkad tidigt i de senaste lekarna.

Som sagt, det håller jag med dig om. Att tjuven borde hinta. Frågan är hur. Att göra det genom tydliga texthintar efter att de har diskuterats så mycket känns kanske lite vågat? Men du har helt rätt i att någon hint bör finnas någonstans.

Jag håller med dig. Så därför undrar jag om ditt skämt var en hint? Hade jag varit tjuv så hade jag nog inte vågat hinta till lyan eller vetat hur jag skulle göra det.

Jag försökte verkligen komma in och rösta, men tekniken var inte med mig. LL jag ska tälja massa fina trägubbar och gottgöra för min missade röst.

I övrigt behöver jag gå genom det som hänt under kvällen ordentligt. Ni skriver ju så mycket! ;) När är natt-dl förresten?

:D ang kommande DL:

Natt-DL i morgon kl 07.30

DagDL kl 21.30

Höll med om det du skrev tills jag kom till sista biten... Menar du att Myrten som ond tjuv skulle vilja göra dig uppmärksam på att den du misstänker för att vara tjuv inte är det? :cautious:

Håller med, det känns väldigt långsökt... Nog för att tjuven vill visa sig för lyan, men genom att misstänka/inte misstänka andra för att inneha rollen? Hur ska lyan kunna sortera ut vem som är tjuven bland alla de som gör det? Nej, känns ytterst tveksamt.

Gällande Lindgrens val av röst och Myrtens funderingar kring det, så håller jag även med om att man vill undvika att lyncha en helt ny spelare första dagen. Precis som att man vill undvika att käka den första dagen om man är i lyan. Och då pratar vi alltså såna som leker för första gången, självklart kan man inte låta folk slippa undan hur länge som helst. ;)

Men ja, samtidigt kan jag inte låta bli att fortsätta på det Myrten skrev om att Lindgren valde henne för att hon "visste" att hon inte skulle bli lynchad, kan inte det annars fungera som anledning till röst? Alltså, hon är ny, kommer inte lynchas, "säker" röst, vilket även hade kunnat läggas av en osäker god? Men ja, jag förstår tankarna fullt ut och då jag själv inte gillar att rösta ut nya spelare dag ett så är jag tveksamt ställd till rösten. Dock var ju Monster väldigt nära att lynchas hennes första lek här (hon kanske har lekt här förut, nu när jag tänker efter, men med tanke på att det var längesen i så fall och hon var ny för de flesta i leken borde hon ha räknats som ny ändå) så det verkar ju inte vara en regel som alla följer.

Skriver för övrigt från minnet då min padda inte gillar det här med flera flikar, byter man kan sidan laddas på nytt vilket innebär att all skriven text försvinner, så har jag fått något fel ber jag om ursäkt och blir gärna rättad. Ber om ursäkt för eventuellt svammel också, ser på film samtidig och vet att jag har en tendens till att sväva iväg i tankarna när jag inte ser rakt framför mig vad exakt jag svarar på.

Jag svarar ja på din fråga.
Jag *kan* ha fel (hear, hear), men just denna gång så reagerade jag lite extra på det, antagligen för att jag var tvungen att avge min röst så snart, lite mer tid och flera aktiva så hade det absolut kunnat se annorlunda ut.

Kan du utveckla vad det är du anser är annorlunda?

Jag håller fullkomligt med. Och allra värst är att vara tvungen att rösta först första dagen.

TeamLundVer
Min röstmotivering.
Det jag reagerat på, det lilla som finns första dagen,
är att TLV först skämtar lite för att få igång tråden
med att någon får ta och skriva något misstänksamt nu
så hon har något att teoria om, men sen försvarar sig
lite väl när andra blir misstänksamma pga det. Det med
hunden ser jag dock som ett skämt efter allt kattprat.
Förstår inte vad hon menar med att andra skulle köra
någon strategi om att synas mycket för att verka
osynliga trots att dom syns. Blev lite som att hon
riktade tankarna åt dom mest aktiva pga det. Inte
mycket att gå på första dagen men det är detta jag
reagerat på idag.

Hedinn
Vet inte var jag har henne, som vanligt. Ändrade sin röst och deltog till att Habina åkte ut.

LindgrenV
Reagerar på att Artline nämner tjuven en del. Tror att det kanske kan vara en hint till ulvarna, så dom inte ska lyncha/käka henne. Mycket ot som vanligt, men det är hennes vanliga spel. Myrten reagerar på henne för att hon lägger sin röst på en ny spelare.

Artline
Nämner tjuven en del i början.
Verkar inte vara rädd för att bli käkad över natten, motiveringen till det är att hon är ny i leken och därmed oattraktiv att käka. Låter väldigt självsäkert med det utlandet.

Monstermom
Ivrig som alltid och aktiv i spelandet. Så hon brukar spela så ser inget konstigt i det. Lägger sin röst på Habina, det den var ju lite vag. Men det är första dagen och min var kanske inte bättre den.

Bumpo
Missar att rösta. Har inte sett så mycket från henne än.

Resten har jag inte orkat kolla så mycket än. Det är inte min dag idag med måendet :(
Är därför jag verkar off.

Nu är jag hemma igen - och upptäcker att jag överlevde första lynch.
Synd att Marco dog :(

Så till Monsters frågor:

på a svarar jag: Ja, jag förstod det. Även om jag tror att viss information kan lindas in som skämt också.
på b svarar jag: Nej, jag har noterat det, men i regel så har det kommit senare i leken.

OK, ja det håller jag väl egentligen med om, man kan dölja mycket bakom ett skämt. Inte helt säker på vad som skulle kunna döljas bakom precis det dock, men OK...

Så du menar att hon har spelat så, fast senare i leken? Men var hon inte god då?

Att jag måste kolla dina bakomliggande teorier till din röst och hur dessa och rösten tidsmässigt förhåller sig till andrarösten på Habina, d v s min egen.

OK, kolla på du. Men nog var väl din röst tredje, och direkt avgörande? :cautious:

Jag hade tänkt rösta på cirkus eftersom jag inte hade något mer än hennes skumma röst som jag reagerat på. Men samtidigt, det var mer eller mindre en förklädd BOP och första rösten brukar hamna i skottgluggen.

Nu har jag försökt posta detta i närmare en halvtimme. Gaaah!! Jävla tre!

OK, tack för att du "röstar" nu i alla fall, det ger ju lite mer level playingfield för att gå vidare ändå. Bra att veta hur folk tänker. :)

(Och jag lider verkligen med dig och dina uppkopplingsproblem!)

Den typen av frågor tycker jag brukar komma senare när det mer finns "nånting" att gå på.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 115
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 725
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 452
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 576
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar