Sagan om Isfolket *Ulvlek*

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Sagan om Isfolket *Ulvlek*

Tyst med dig! Paddi kan höra! Mammas utnämnde henne och mig till ett par efter att jag köpte den där kylskåpsmagneten och jag vill ju inte att Paddi ska veta att jag är ulvspels-poly, nu när hon är LL och allt. Fattar du vad som kan hända?:nailbiting:

Paddi hörde, Paddi inte glad :rage:

jag ska nog komma på något jag... vänta ni bara.. :cautious:

Tro mig, det gör jag också. Men vad f*n man kan ju inte rösta på någon man inte misstänker, suck!

Nej, men eller hur. Jag fullkomligt HATAR att rösta första dagen av den anledningen. Gillade leken när vi fick BOP:a dag ett av den anledningen. Även om jag även då försökte hitta på en teori kring rösten, men då har man i alla fall lite fler val än om man måste välja någon man kan hitta nåt suspekt hos...

Nä, man kan ju inte det. Skitsvårt verkligen, speciellt första DL.

Nåja, hämta föräldrar och sen knoppa. Får försöka analysera närmare imorgon.

(Habina - jag lovar att inte rösta på dig på första DL nästa lek vi är med i tillsammans om du tine gör något extremt superduperulvigt. :o )

KL

Habina, när du läser det här så försök att se det från den ljusa sidan: jag lär banne mig inte lägga en röst på dig igen förrän det är bara du och jag kvar i en lek - och kanske inte ens då - oavsett hur mysko jag tycker något du gör är i framtiden. Jag lär inte vara den enda som tvekar heller misstänker jag...

Så som ulv kan du praktiskt taget skriva ut käken direkt i trådarna i framtiden, jag kommer ändå inte tro du är ulv.

:(

Men Caisa, du har ju inte ens röstat på stackars Habina!

Själv har jag dock för tredje leken i rad bidragit till att en god åker i första lynch. Jag känner mig på topp - inte. Offerkofta på!

Men Caisa, du har ju inte ens röstat på stackars Habina!

Själv har jag dock för tredje leken i rad bidragit till att en god åker i första lynch. Jag känner mig på topp - inte. Offerkofta på!

Men jösses människa, ska du ta allt av henne - det är kallt utanför leken, hon kan väl åtminstone få ha en kofta! :rage:

/galghumor

Fanfanfan!! Inte läge för att tappa mottagningen... Faan, ingen bra Lynch det här.

[...](Habina - jag lovar att inte rösta på dig på första DL nästa lek vi är med i tillsammans om du tine gör något extremt superduperulvigt. :o )

Men Caisa, du har ju inte ens röstat på stackars Habina! [...]

Dåligt samvete för att hon är ulv och således visste att lynchen gick mot en god Habina men inte gjorde något för att stoppa den?

Information från LL

Fanfanfan!! Inte läge för att tappa mottagningen... Faan, ingen bra Lynch det här.

Buuuuumpo! Förgrömmande onge!

Bumpo får sätta sig i snickerboa och tälja lite träsoldater samtidigt som denne får en varning för missad röstning....

:angel:

SPÖK!!! Amen va fan! Här ger man sig iväg på ett möte och blir anklagad bara för att jag läser snabbt. :p

Heja goda! Heja goda!

KL

Om vi nu ska vara lite konstruktiva:

Cirkus röstar på Hedinn
Habina röstar på Cirkus
TeamLundVer röstar på LindgrenV
Ottilia röstar på Myrten
Monstermom röstar på Habina
Artline röstar på TeamLundVer
LindgrenV röstar på Artline
CaisaLundblad röstar på Mumorsan
Hedinn röstar på CaisaLundblad
Hedinn ändrar rösten från caisa till Habina
Matmissbrukaren röstar på TeamLundVer
Mumorsan röstar på Ottilia
Myrten röstar på Habina

Cirkus röst känns som sagt som en förtäckt BOP av anledningar som har diskuterats. Rösten säger i nuläget inte heller något om cirkus roll. BOP kan tyda på god, men för en ond - smidigt att lägga en röst på en spelare man är rätt säker på inte kommer att bli lynchad (om Hedinn är god). Om båda är onda - alibiröst.

Habina är konstaterat god och det finns därför ingen anledning att ifrågasätta hennes motivering.

bumpo missade att rösta. Säger inget om hennes roll.

Mumorsan var uppenbart väldigt stressad. Vi får se vad som händer.

Ottilia har jag skrivit om. Jag köper felskrivningen som Mumorsan baserade sin röst på, men visst - hon borde ha kollat. Men tycks ha dåligt med tid.

Caisas röst ser jag just nu inget direkt konstigt med. Ja, jag vet ju inte var vare sig Mu eller Caisa står heller.

Hedinn? Att exponera sig och rösta ut en god kan vara riskfyllt. Inte det första man tänker att en ond som lätt kunnat glida med på en uddaröst skulle göra, men inget jag godförklarar Hedinn för. Men som sagt, ett onödigt sätt för en ond att dra på sig misstankar.

Monstermom vet jag inte alls var jag har. Hur röstade hon i förhållande till mitt teoriinlägg om Habina? Måste kolla.

TeamLundVer tycker jag inte heller det är så mycket att säga om röstmässigt. Jag kan förstå att hon reagerade på teorierna mot sig. Minns inte just nu varför hon valde Lindgren. Måste kolla.

Artline är ny och jag vet inte alls. Är hon god - jo, det är väldigt svårt i början (och uppenbart efter X år också:rofl:)

LindgrenVs röst känns lite apart tycker jag! Den måste jag verkligen syna. För: det är ett tabu mer eller minder att rösta ut helt nya spelare i första lynch. Så när Lindgren röstade på Artline bör hon ha vetat att hon inte skulle bidra till en utröstning. Och det finner jag lite intressant att snoka vidare i.

Matmissbrukaren känns till slut väldigt diskret. Jag måste se vad hon har skrivt om sin röst på TLV. Det var ju en hel del diskussion om huruvida TLV skämtat eller ej.

Alla? Väl?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 115
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 725
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 452
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 576
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar