Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag inser att jag måste lägga min röst innan jag åker och handlar mat, för jag vet inte hur lång tid det tar
Den person jag reagerat mest på i leken är nog ändå Artline. Något som även Monster belyst är detta med "tjuveriet". Det har varit en del prat om tjuvar i början helt enkelt, vilket har fått mig att kolla igenom Arts inlägg lite extra. Det är inte många inlägg och de flesta har tjuv-tema. Kanske en FÖR tydlig hint för att verkligen vara tjuven? Men å andra sidan så har ju onda-utanför-lyan misslyckats tidigare och visst hade väl Art följt de lekarna? Så med den lärdomen kanske man vill vara lite tydligare för att inte riskera att bli missad av lyan. På gott och ont. I övrigt har det inte varit så mycket delaktighet, vilket gör att Art hamnar lite på kanten. Så kombinationen inaktivitet+tjuvprat gör att jag reagerar. Jag kan ha fel, men det är detta som känns mest fel i mina ögon just nu.
LindgrenV röstar på Artline
Och bara för det kom ett teoriinlägg från Caisa som lät inte-alls-ulvigt...
Får gå igenom lite mer och se om jag hittar en anledning till att ändra rösten.
Och bara för det kom ett teoriinlägg från Caisa som lät inte-alls-ulvigt...
Får gå igenom lite mer och se om jag hittar en anledning till att ändra rösten.
[...]Jag tyckte då det var lite konstigt att hon dels läste ikapp väldigt snabbt (även om hon som sagt kan ha börjat läsa långt innan hon skrev första inlägget), dels att verkligen ingenting stack ut. Så jag frågade (kl 18.12)[...]
Kolla vad jag skrev i anmälningstråden, angående din teori mot mig. Nu misslyckades jag katastrofalt med att ta efter dig på något sätt, men den här gången kör jag helt utan anteckningar i alla fall.
Artline pratar ju rätt tidigt om risken att rösta ut tjuven och mumorsan uppmärksammar detta. Är Artline tjuven och vill flagga ulvarna för det eller är hon god och försöker locka fram tjuven att ge sig tillkänna? Eller bara vanligt resonerande kring hur det har gått senast?
Mumorsan vill inte vara först med att väcka misstanke om att Artline kanske är ond men gör det ändå, en ulv som vill starta ett drev? en reflektion tagen ur luften? Fast om mumorsan var ulv så hade hon nog inte velat lyfta upp den misstanken om hon verkligen trodde att Artline var tjuven för då vill man väll inte att tjuven blir lynchad? Kanske är mumorsan god ändå..
Jag hajjade till lite när jag läste ditt teoriinlägg mot Habina också, faktiskt. Men samtidigt... Hon är ju lite virrig, alltid, oavsett roll, och hon var tvungen att rösta tidigt de flesta kvällar i förra DL också, med liknande teorier som idag nån gång om jag inte minns helt fel, så jag vet inte om jag skulle säga att det gör henne ond.
Men det skulle kunna göra det också. Gjorde dock inte det i förra leken.
Jag är mest impad över att folk tänker på att titta på klockslagen.