Sagan om Isfolket *Ulvlek*

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Sagan om Isfolket *Ulvlek*

KL

Cirkus röstar på Hedinn
Habina röstar på Cirkus
TeamLundVer röstar på LindgrenV
Ottilia röstar på Myrten
Monstermom röstar på Habina
Artline röstar på TeamLundVer
LindgrenV röstar på Artline

kl...

Suck, jag känner mig lite förvirrad...
Jag tycker inte något speciellt sticker ut.
Cirkus röst var väl som jag nämnde tidigare lite udda, men som jag även nämnde i samma inlägg inget jag tar så hårt på.
Myrten är alltid en vass spelare, jag vet inte om jag reagerat på henne så som vissa har, men jag känner att OM hon är god, så vill jag ha henne kvar. Och jag har inget som skriker "ULV!!" på henne, så nej. Ingen röst på Myrten idag.
Hedinn då? Precis som med Myrten är det någon jag vill ha kvar om hon är god, och jag tycker inte hon spelat annorlunda på något sätt.
Monster Tycker jag också spelat på som vanligt, misstankar mot Myrten jag inte riktigt kopplar, även om jag förstår vad hon säger, snarare att jag helt enkelt inte håller med antar jag. Skriver myyyyyycket, precis som hon brukar, men det gör hon både som god och ond så det är ingen indikation, och hon skriver teorier och tankar jag inte förstår heller både som god och ond, så... Inget som pekar mer åt ena eller andra hållet just nu.
Ottilia har utöver sitt långa röstinlägg inte skrivit så mycket, och jag förstår vad hon skriver men med tanke på vad jag redan skrivit om Myrten vill jag inte lägga min röst där ändå.

Övriga känner jag inte att jag har tillräckligt på för att nämna.

Jag funderar (var det Monsters som nämnde det tidigare också?) på om det inte döljer sig minst en ulv bland de som är minst aktiva den här gången också. Då faller blicken direkt på Mumorsan, som utöver sitt svar på LLs obligatoriska fråga mest skrivit få random, korta inlägg.

Caisa röstar på Mumorsan

Det känns, efter erfareenhet i de senaste lekarna, ulvigt att smyga runt i kulisserna.

Tillägg: Whoa, vad ni skrivit! Ska gå igenom allt nu och se om jag hittar något mer ulvigt än inaktivitet.

KL
Jag har gått igenom det som skrivits efter cirkus röst (just nu känns det lite mer relevant än allt som skrevs innan) och reagerade en del på Caisa. Det är tankar om demonen, om BOP-röster och nåt skämtsamt till TLV att det är misstänkt att be folk skriva något misstänkt... Nån kort kommentar om att cirkus röstmotivering var skum, men inget hon lägger vikt vid. Verkar inte vara så mycket reaktioner och tankar alls kring spelarna och deras teorier nu utan verkar följa med lite bekvämt bara. Om det betyder att hon är ond? Nej, jag är inte säker. Hon kan ha annat att göra och inte hinna gå in djupare nu, eller så för hon mer anteckningar vid sidan av (har för mig hon sagt att hon gör det?) och har tänkt presentera dem senare, jag vet inte. Men jag reagerar på det och känner att det borde kanske finnas något mer att bidra med vid det här laget...

Hedinn röstar på CaisaLundblad

Jag inser att jag måste lägga min röst innan jag åker och handlar mat, för jag vet inte hur lång tid det tar :arghh:

Den person jag reagerat mest på i leken är nog ändå Artline. Något som även Monster belyst är detta med "tjuveriet". Det har varit en del prat om tjuvar i början helt enkelt, vilket har fått mig att kolla igenom Arts inlägg lite extra. Det är inte många inlägg och de flesta har tjuv-tema. Kanske en FÖR tydlig hint för att verkligen vara tjuven? Men å andra sidan så har ju onda-utanför-lyan misslyckats tidigare och visst hade väl Art följt de lekarna? Så med den lärdomen kanske man vill vara lite tydligare för att inte riskera att bli missad av lyan. På gott och ont. I övrigt har det inte varit så mycket delaktighet, vilket gör att Art hamnar lite på kanten. Så kombinationen inaktivitet+tjuvprat gör att jag reagerar. Jag kan ha fel, men det är detta som känns mest fel i mina ögon just nu.

Jag får nog hålla med om att jag verkar misstänkt. Men hade jag verkligen vågat skriva så om jag var tjuv? Jag kanske är kaxig men jag tror inte ulvarna hade tänkt äta mig (iallafall inte i början) så hade jag varit tjuv så hade jag nog klarat mig ändå. Finns bättre spelare än mig att äta. Jag har lusläst de senaste lekarna :)

Och bara för det kom ett teoriinlägg från Caisa som lät inte-alls-ulvigt...

Får gå igenom lite mer och se om jag hittar en anledning till att ändra rösten.

Jag tycker just nu inte alls att Caisa känns ulvig. Jag tycker dock att Ottilia gjorde det inledningsvis, men jag blir tveksam eftersom jag minns att hon röstade på exakt samma sätt som god i min lek. Habina är jag också tveksam på p g a det jag skrev i teoriinlägget om henne. Men... skitlöjligt, men det känns som om jag stalkar henne:o. Men det här är en ny lek och det snabba förloppet med att det inte fanns något att misstänka och rösten på cirkus känns verkligen sådär.

Om cirkus känns den mest sannolika förklaringen att det var en förtäckt BOP. Hon hade faktiskt annars lätt kunna rösta på TLV som hon ändå tryckt på, men TLV hade ju i det läget en del misstankar och cirkus kände sig kanske inte säker?

Nej jag vet inte...

Nej, jag tycker inte heller det nu efter teoriinlägget. Jag håller med dig om Ottilia och Habina, men Habina vet jag ju att jag brukar kunna reagera på... Ottilia minns jag inte hur hon spelar för att kunna avgöra så och just nu känner jag mig bara extremt förvirrad. Precis som du skriver har jag en känsla av att cirkus röst var en förklädd BOP, det var liksom för lite substans i den motiveringen. Helt ärligt kan jag dock säga att jag lutar åt att ändra röst till någon som redan har en, eftersom det nu (när jag skriver detta) ligger max en röst på varje person, varav jag är en och då blir det även lite att minska risken för att jag åker... Så det lutar just nu åt att jag röstar på Habina. Faktiskt. Dina teorier lät väldigt vettiga, även om jag blir lite rädd att du eller Monster försöker luras, även om ingen av er ger mig ulvvibbar. Men samtidigt, är ni goda båda två så kan det ju mycket väl vara så att Habina är ond...

Kolla vad jag skrev i anmälningstråden, angående din teori mot mig. :angel: Nu misslyckades jag katastrofalt med att ta efter dig på något sätt, men den här gången kör jag helt utan anteckningar i alla fall. :)

Gah! Jag kom på vad jag gjort när jag var redan väl hemifrån! Fick bli en kort promenad...

Jag har gjort typ alla fel jag misstänker/tycker illa om: anklagat någon för i princip samma sak jag gör, presenterat initial misstanke och röst i samma, röstat och stuckit utan att ge chans till försvar! :banghead:

Jag kommer fortfarande inte på nåt bättre, men jag ska försöka omvärdera! (Inte nödvändigtvis ändra, men fundera på det i alla fall...)

[...]Jag tyckte då det var lite konstigt att hon dels läste ikapp väldigt snabbt (även om hon som sagt kan ha börjat läsa långt innan hon skrev första inlägget), dels att verkligen ingenting stack ut. Så jag frågade (kl 18.12)[...]

Nä, det var visst 18.09 jag frågade. Det var svaret som kom 18.12. Och rösten på cirkus fem minuter senare...

Kolla vad jag skrev i anmälningstråden, angående din teori mot mig. :angel: Nu misslyckades jag katastrofalt med att ta efter dig på något sätt, men den här gången kör jag helt utan anteckningar i alla fall. :)

Hahaha du menar att jag misstänker dig för att du spelar som jag gör? :D

Nej, baserat på det jag skrev i inlägg #307:

Hedinn ändrar röst från Caisa till Habina

Jag hajjade till lite när jag läste ditt teoriinlägg mot Habina också, faktiskt. Men samtidigt... Hon är ju lite virrig, alltid, oavsett roll, och hon var tvungen att rösta tidigt de flesta kvällar i förra DL också, med liknande teorier som idag nån gång om jag inte minns helt fel, så jag vet inte om jag skulle säga att det gör henne ond.
Men det skulle kunna göra det också. Gjorde dock inte det i förra leken.

Jag är mest impad över att folk tänker på att titta på klockslagen. :eek:

Det jag reagerat på, det lilla som finns första dagen, är att TLV först skämtar lite för att få igång tråden med att någon får ta och skriva något misstänksamt nu så hon har något att teoria om, men sen försvarar sig lite väl när andra blir misstänksamma pga det. Det med hunden ser jag dock som ett skämt efter allt kattprat. Förstår inte vad hon menar med att andra skulle köra någon strategi om att synas mycket för att verka osynliga trots att dom syns. Blev lite som att hon riktade tankarna åt dom mest aktiva pga det. Inte mycket att gå på första dagen men det är detta jag reagerat på idag.

Matmissbrukaren röstar på TeamLundVer

Jag vet verkligen inte om Habina är ond. Och jag vet inte var jag har dig heller heller. Men som Caisa påpekade - om du är god vill även jag ha kvar dig i leken! Så jag lutar nu mest åt Habina, för jag tycker att det går väldigt snabbt när hon kommer, konstaterar att inget är konstigt och röstar.

Hon var ju tydlig med att hon som ond haft taktiken att smyga undan, så tolkade i alla fall jag vad hon skrev i förra leken om att luta sig tillbaka och låta de goda bråka (inte ordagrant). Med en sådan taktik är det ju bra att inte ha så mycket misstankar, för om man blottar sig sticker man ut och kan bli lynchad.

Knapp

Förlåt, förlåt! Vi hade flockis ikväll och sen hittade jag glass :o

Artline pratar ju rätt tidigt om risken att rösta ut tjuven och mumorsan uppmärksammar detta. Är Artline tjuven och vill flagga ulvarna för det eller är hon god och försöker locka fram tjuven att ge sig tillkänna? Eller bara vanligt resonerande kring hur det har gått senast?

Mumorsan vill inte vara först med att väcka misstanke om att Artline kanske är ond men gör det ändå, en ulv som vill starta ett drev? en reflektion tagen ur luften? Fast om mumorsan var ulv så hade hon nog inte velat lyfta upp den misstanken om hon verkligen trodde att Artline var tjuven för då vill man väll inte att tjuven blir lynchad? Kanske är mumorsan god ändå..

Huh? När sjutton har jag skrivit detta? Jag har inte uppmärksammat något som Artline sagt, bara att jag hoppas hon inte blir avskräckt. Det var väl Monstermom?

Hur kan du ha läst såhär fel och inte gått tillbaka och kollat så att det stämmer?

På grund av tidsbrist och teoribrist så får du min röst idag pga ovan.

Mumorsan röstar på Ottilia

Nej, det vet absolut inte jag heller om hon är! Men hon känns i nuläget mer ulvig än Caisa, så jag kände att den rösten var helt fel och då låg Habina nära till hands...

Jag hajjade till lite när jag läste ditt teoriinlägg mot Habina också, faktiskt. Men samtidigt... Hon är ju lite virrig, alltid, oavsett roll, och hon var tvungen att rösta tidigt de flesta kvällar i förra DL också, med liknande teorier som idag nån gång om jag inte minns helt fel, så jag vet inte om jag skulle säga att det gör henne ond.
Men det skulle kunna göra det också. Gjorde dock inte det i förra leken.

Jag är mest impad över att folk tänker på att titta på klockslagen. :eek:

Neeej, jag vet. Det är den där förra jäkla leken som verkligen gör mig tveksam!:banghead:

Hon har ju berättat att röstningarna ofta sammanfaller med tider i stallet. Men det jag reagerar på är att det går så fort... Jaja, jag har visst sagt det tidigare.;)

Cirkus röstar på Hedinn
Habina röstar på Cirkus
Ottilia röstar på Myrten
CaisaLundblad röstar på Mumorsan
Hedinn röstar på CaisaLundblad
Hedinn ändrar rösten från caisa till Habina
Matmissbrukaren röstar på TeamLundVer
Mumorsan röstar på Ottilia

GAH!

Nu fick Ottilia, som jag också reagerat på, en röst. TLV och Habina har två var. Vad göra?

Jag tycker ju ändå att Habina känns mer ond än TLV. Att Ottilia vridit till något Mumorsan sagt gör mig dock tveksam. Men betyder det att hon är ond?

Cirkus röstar på Hedinn
Habina röstar på Cirkus
Ottilia röstar på Myrten
Caisa röstar på Mu
Hedinn röstar på Caisa
Matmissbrukaren röstar på TLV
Mu röstar på Ottilia

In other news, min röst får stå... Jag inser att vilken ändring jag än gör kommer att bli i princip identisk i fråga om saker jag tycker är fel att göra...

Tillägg! Jag verkar ha missat en röst när jag jämför med Matmissbrukarens lista ovan! Utgå inte från den här om ni skriver vidare!

Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 110
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 725
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 451
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 576
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar