Sv: Sagan om Isfolket *Ulvlek*
kl..
oki.. hur dum får man vara? börjar skriva, kommer på "vem skrev det där?" och går tillbaka i tråden utan att spara...
Haft en chaise-lång dag på jobbet och måste snart iväg till stallet.. Helst för en halvtimme sedan typ :P Men är det DL senare så är det. .
Så hoppas ni håller till godo med att jag inte är superstrukturerad.
Myrten anar ju lite misstankar om mig eftersom jag är förvirrad, men som hon även skriver så är det min tredje lek. Första leken råkade jag starta lite drev mot mina fellow peasants och andra leken var jag lite mer passiv men hade inte heller någon lycka i att klura ut vilka de onda var.. Så jag är verkligen förvirrad, statistiken säger ju att det är lättare att råka misstänka en god än en ond... Såhär i början är det ruskigt läskigt.
Artline pratar ju rätt tidigt om risken att rösta ut tjuven och mumorsan uppmärksammar detta. Är Artline tjuven och vill flagga ulvarna för det eller är hon god och försöker locka fram tjuven att ge sig tillkänna? Eller bara vanligt resonerande kring hur det har gått senast?
Mumorsan vill inte vara först med att väcka misstanke om att Artline kanske är ond men gör det ändå, en ulv som vill starta ett drev? en reflektion tagen ur luften? Fast om mumorsan var ulv så hade hon nog inte velat lyfta upp den misstanken om hon verkligen trodde att Artline var tjuven för då vill man väll inte att tjuven blir lynchad? Kanske är mumorsan god ändå..
Hedinn har varit rätt så strukturerad och jag minns första leken jag var med i då hon var god, då var hon inte så slipad, men hon har å andra sidan deltagit i fler lekar än jag sedan dess och övning ger nog färdighet.
Myrten hintar som några andra har uppmärksammat, om att hon är flamsig som ulv men har stenkoll och så visar hon upp ett superstrukturerat inlägg som inte sticker ut åt något håll. Perfekt för att slänga misstankar runt sig och signalera god, typiskt om man var ulv... Fast å andra sidan så är Myrten strukturerad och gör ett tappert försök att teoria när det knappt finns något att teoria om.
TeamLundver lägger en ganska svag röst på LindgrenV, förtäckt BOP ? eller vad kan den betyda.
Just nu så tycker jag att många skriver såsom man gör i början, fram och tillbaka... Tycker nog ändå att Myrtens försök att säga att hon är på ett visst sätt som ulv känns lite ulvigt... Typiskt att säga att om jag är ond så är jag såhär för att få folk att tro att hon är god när hon är strukturerad.
Med motivering ovan:
Ottilia röstar på Myrten
de övriga frågorna.. Tror att de goda vinner med två eller tre överlevare, en snäv kamp med andra ord.
Jag skulle vilja ha förmågan att sia för att få lite mer kött på benen om vem som är vem..
Jag har en katt =)