Sagan om Isfolket *Ulvlek*

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Sagan om Isfolket *Ulvlek*

Eller så gör den inte det, just av anledningen att den tänker att folk räknar med att den ska outa sig och kommer leta efter hintar?

Det här reagerade jag på.försöker Hedinn säga något genom att inte säga något? Genom att säga att det inte skulle hända.

Å andra sidan köper jag både monsters och Hedinns resonemang. :banghead:

För övrigt tror jag att det var Sasse som var den främsta orsaken till Paddis (för jag skriver ofta Paddi, inte Paddan) avatarsbyte.

För övrigt så var det var Killaloe som var upphovet till bytet eftersom hon alltid envisades med att kallade mig för "Paddan"...

Hmmm - vem var det som införskaffade sig samma kylskåpsmagnet förresten? :D :p

Information från LL

Kom på... PADDI! Vad händer om demonen väljer ficktjuven?

Misslyckas demoningen då? Typ inget händer? Eller hamnar tjuven i lyan? Eller...?

Ficktjuven är inte god.....
Demoniseringen funkar inte och demonen dör utan att omvandling sker...

[...]Hmmm - vem var det som införskaffade sig samma kylskåpsmagnet förresten? :D :p

SKYLDIG!:o

KL

Skummade igenom vad som hänt sedan jag lämnade kontoret. Angående cirkus röst: någon nämnde förtäckt BOP tror jag. Och jag funderar på om cirkus resonerade som så att hon inte hade en aning om vem som var ond, var tvungen att rösta och därför lade en röst på Hedinn som sällan blir lynchad första DL. Detta (då ser jag det från en god cirkus perspektiv) för att minimera risken att det faktum att hon var tvungen att dra tidigt skulle medverka till att en god åkte ut.

Hörni... Hörni... Hörni...

Nu har jag läst igenom tråden, och här är min sammanfattning: vilken radda nonsens! :crazy: Vad har ni sysslat med egentligen!?

Mina tankar, efter denna så väl spenderade tid:

1. Hur kan vi ha haft flera sidor lång diskussion om katter och sannolikhet, och ingen har tagit upp Schrödingers katt! :eek: Om jag bara kan räkna ut vems fel det är så har vi nog en ulv där. :cautious:

2. Hur spelar ni egentligen, det går ju inte att göra nåt av 500 inlägg kattbilder? :banghead:

3. Man kan inte spela ulvspel i det tillstånd jag befinner mig just nu! I normala fall är jag närmast hysteriskt paranoid vid det här laget (som sagt tidigare, alla är misstänkta), ser ulvar bakom varenda radbrytning! Men nu? Jag sitter här med ett fånigt leende och tänker saker i stil med "Alla är mina vänner, tralalala!". *woooooo* :cautious:
Jag kikar tex på Lindgrens skämtinlägg om anledningar att misstänka TLV, och trots att det verkligen påminner om vad jag gett mig in i tråden för att specifikt leta efter (tecken på att folk är för kompis-kompis med varandra, som att de har en diskussion på g utanför leken, apropå allt snack om min gamla ulvlya) så bara flinar jag och kan inte tycka att det är misstänkt. I vanliga fall hade jag misstänkt allt och alla!

Jag är inte van vid den här lallande idiot-känslan. Jag är så nöjd! (Jag kan inte ens bli upprörd på riktigt, all kursivering är bara feigned outrage...) Jag vet inte vad jag ska ta mig till. My brain is broken. :arghh:

Den där ulligulliga pussikatten ger mig alltid the creeps. Den kan inte riktigt bestämma sig för om den är tecknad eller realistisk, och freakar mig fullständig ut. Jag gillar katter (så länge de inte försöker döda min hund! :rage:), men den där saken är inte en katt det är en ailen.

(Jag snackar nu om katten på burken, inte LLs fotade faktiska katt.)

SKYLDIG!:o

KL

Skummade igenom vad som hänt sedan jag lämnade kontoret. Angående cirkus röst: någon nämnde förtäckt BOP tror jag. Och jag funderar på om cirkus resonerade som så att hon inte hade en aning om vem som var ond, var tvungen att rösta och därför lade en röst på Hedinn som sällan blir lynchad första DL. Detta (då ser jag det från en god cirkus perspektiv) för att minimera risken att det faktum att hon var tvungen att dra tidigt skulle medverka till att en god åkte ut.

Det var lite så jag tänkte också, plus att lägga rösten med en väldigt svag motivering så det skulle bli uppenbart, ungefär...

kl..

oki.. hur dum får man vara? börjar skriva, kommer på "vem skrev det där?" och går tillbaka i tråden utan att spara...

Haft en chaise-lång dag på jobbet och måste snart iväg till stallet.. Helst för en halvtimme sedan typ :P Men är det DL senare så är det. .

Så hoppas ni håller till godo med att jag inte är superstrukturerad.

Myrten anar ju lite misstankar om mig eftersom jag är förvirrad, men som hon även skriver så är det min tredje lek. Första leken råkade jag starta lite drev mot mina fellow peasants och andra leken var jag lite mer passiv men hade inte heller någon lycka i att klura ut vilka de onda var.. Så jag är verkligen förvirrad, statistiken säger ju att det är lättare att råka misstänka en god än en ond... Såhär i början är det ruskigt läskigt.

Artline pratar ju rätt tidigt om risken att rösta ut tjuven och mumorsan uppmärksammar detta. Är Artline tjuven och vill flagga ulvarna för det eller är hon god och försöker locka fram tjuven att ge sig tillkänna? Eller bara vanligt resonerande kring hur det har gått senast?

Mumorsan vill inte vara först med att väcka misstanke om att Artline kanske är ond men gör det ändå, en ulv som vill starta ett drev? en reflektion tagen ur luften? Fast om mumorsan var ulv så hade hon nog inte velat lyfta upp den misstanken om hon verkligen trodde att Artline var tjuven för då vill man väll inte att tjuven blir lynchad? Kanske är mumorsan god ändå..

Hedinn har varit rätt så strukturerad och jag minns första leken jag var med i då hon var god, då var hon inte så slipad, men hon har å andra sidan deltagit i fler lekar än jag sedan dess och övning ger nog färdighet.

Myrten hintar som några andra har uppmärksammat, om att hon är flamsig som ulv men har stenkoll och så visar hon upp ett superstrukturerat inlägg som inte sticker ut åt något håll. Perfekt för att slänga misstankar runt sig och signalera god, typiskt om man var ulv... Fast å andra sidan så är Myrten strukturerad och gör ett tappert försök att teoria när det knappt finns något att teoria om.

TeamLundver lägger en ganska svag röst på LindgrenV, förtäckt BOP ? eller vad kan den betyda.

Just nu så tycker jag att många skriver såsom man gör i början, fram och tillbaka... Tycker nog ändå att Myrtens försök att säga att hon är på ett visst sätt som ulv känns lite ulvigt... Typiskt att säga att om jag är ond så är jag såhär för att få folk att tro att hon är god när hon är strukturerad.

Med motivering ovan:

Ottilia röstar på Myrten

de övriga frågorna.. Tror att de goda vinner med två eller tre överlevare, en snäv kamp med andra ord.

Jag skulle vilja ha förmågan att sia för att få lite mer kött på benen om vem som är vem..

Jag har en katt =)

Hihi, chaise-lounge dag? :p

Och om du nu ändå skulle offra ett inlägg på att gå tillbaka och kolla vem som skrev vad skulle du lagt ett par extra minuter när du ändå var där. ;)

Tre MM i tråden, Matmissbrukaren, Mumorsan och Monstermom. Den som skrev de saker du tillskriver Mu var.... *drumroll* Jaaaaaaaaaaaaaag! :D

kl..

Artline pratar ju rätt tidigt om risken att rösta ut tjuven och mumorsan uppmärksammar detta. Är Artline tjuven och vill flagga ulvarna för det eller är hon god och försöker locka fram tjuven att ge sig tillkänna? Eller bara vanligt resonerande kring hur det har gått senast?

Mumorsan vill inte vara först med att väcka misstanke om att Artline kanske är ond men gör det ändå, en ulv som vill starta ett drev? en reflektion tagen ur luften? Fast om mumorsan var ulv så hade hon nog inte velat lyfta upp den misstanken om hon verkligen trodde att Artline var tjuven för då vill man väll inte att tjuven blir lynchad? Kanske är mumorsan god ändå..

.
Myrten hintar som några andra har uppmärksammat, om att hon är flamsig som ulv men har stenkoll och så visar hon upp ett superstrukturerat inlägg som inte sticker ut åt något håll. Perfekt för att slänga misstankar runt sig och signalera god, typiskt om man var ulv... Fast å andra sidan så är Myrten strukturerad och gör ett tappert försök att teoria när det knappt finns något att teoria om.

Om jag hade varit tjuven eller annan ond så hade jag nog inte varit så dum så jag hade skrivit så. Jag hade nog varit mer försiktig. :p Eftersom jag är ny och har svårt att hitta misstänka så tror jag inte jag är ulvarnas första val när de äter så jag hade ändå inte varit så rädd för att bli ulvmat. Iallafall inte än på ett tag.

Nu var det monster som reagerade. Det gör mig lite kluven. Antigen är hon god eller så är hon ond som inte misstänker mig som tjuv. Men jag misstänker inte monster för att vara ulv just nu.

Ang myrten så håller jag med. Det märks verkligen att hon är en skicklig spelade så det är jätte svårt. :crazy:

Någon som vill fixa en röstlista?
Dom börjar väl ploppa upp nu. Sitter själv på mobilen så det blir lite segt att hoppa tillbaka i tråden hela tiden..

Jajjemensan!

Cirkus röstar på Hedinn
Habina röstar på Cirkus
TeamLundVer röstar på LindgrenV
Ottilia röstar på Myrten

Blev det rätt så?

Nu är alla duktiga och lägger till sig själva på listan när de röstar, OK? *sträng blick*

Funderar runt Habina. Nu är jag halvt skräckslagen att lägga min röst på henne eftersom jag tog vrålfel i förra leken. Men ändå.

Habina kommer in i leken kl 17.36:

Nu har jag hittat hit och försöker läsa ikapp mig. Känner att jag skulle behöva ha rollistan framför mig hela tiden, jag blir alldeles snurrig av alla olika roller.

Demonen känns läskig, men jag hoppas att goda håller ihop och får ut alla onda. Ni som spelat med demon, vill man helst få ut den snabbt eller sist?

Tror det kan bli tufft för goda att vinna, men har de tur klantar de onda till det igen. ;) Jag skulle helst vilja ha en roll som varken kan lynchas eller ätas, gärna i kombination med att kunna sia folk, så skulle jag kunna fokusera på att hitta onda. :D

Det fetstilta gör ju att man inte drar slutsatsen att hon har två fönster uppe samtidigt, även om det naturligtvis kan vara så. Och hon kan ju ha läst ett tag innan hon skrev sitt första inlägg. Kl 17.56 röstar cirkus på Hedinn.

Nästa inlägg från Habina kommer kl 18.03:

Seriöst... Tolv sidor läsning och inte en enda grej som känns utstickande. Visst, Monster och Myrten har skrivit en hel del och TLV har försökt roa oss varvid LindgrenV blev bekymrad, men mest känns det som det handlat om katter. :crazy:[...]

Jag tyckte då det var lite konstigt att hon dels läste ikapp väldigt snabbt (även om hon som sagt kan ha börjat läsa långt innan hon skrev första inlägget), dels att verkligen ingenting stack ut. Så jag frågade (kl 18.12)

Det har ju lyfts en del misstankar, även om många inte är superseriösa. Vad tänker du om dem?

Innan jag gör detta har Habina hunnit reagera på ett inlägg som Monster skrivit (som går ut på att de som inte är så aktiva kan vara ulvar - typ). Monsters inlägg är postat 17.45 (d v s efter att Habina skrivit sitt första inlägg) och Habina svarar kl 18.11:

Haha, underbar teori Monster! Jag blir alltid misstänkt hur jag än gör. :p Men ja, jag kommer inte kunna vara lika aktiv i denna lek som förra, men jag lovar att försöka göra mitt bästa och skriva en del.

Skall vi räkna matte kanske vi kan köra på sannolikhet? Om Habina varit god två gånger och ond en gång, hur stor är sannolikheten att hon är a) god b) ond eller c) bara allmänt förvirrad som vanligt? ;)

Btw så har jag en kanin, hur tolkas det? :sneaky:

Därefter, kl 18.12 svarar hon på min fråga:

Just precis det. Att de inte känns särskilt superseriösa. Det finns ännu mindre jag kan gå på i denna leks första dag än tidigare. Känns dock som att Cirkus hoppat på TLV lite väl häftigt för ett skämt (?) och sedan lite out of the blue röstat på Hedinn.

Fem minuter efter det inlägget, kl 18.17 röstar Habina på cirkus.

För mig känns det som om det går väldigt snabbt här. Alla händelser som är mer specifikt beskrivna kan härledas till de senaste sidorna. Jag undrar, har Habina verkligen läst alla tolv sidorna? För jag tycker det är lite förvånande att inte kunna kommentera något av allt som har skrivits (även om mycket var OT) annat än i väldigt allmänna ordalag. Och sedan går det väldigt fort att lägga en röst på cirkus som genom sin konstiga röstmotivering blev blottad.

Men som sagt, jag blev lurad av Habina förra gången när hon var god och jag tyckte att hon var skum.:crazy:

KL

Anledningen till att jag plötsligt och oväntat försvann från leken i tre timmar kan enklast och snabbast förklaras... Med en bild:

201202162200-cac111-homer_sleeping2.jpg

Har läst igenom leken och det jag först reagerar på är att TLVs röst känns som en hämndröst för att kastade misstankar åt det hållet. Många tolkade TLVs inlägg som skämtsamt, andra inte. Detsamma med mitt. Det är varsågod att tolka mitt inlägg hur ni vill :D Men att TLV tar det så dödsseriöst att det blir en röst på mig, när hon själv just gjorde samma grej (kastade misstankar på ett, enligt sig själv, skämtsamt vis) så blir det ju lite.. Knäppt. Kanske.

Reagerar också lite på cirkus röstmotivering. Av det jag utläser av hennes inlägg verkar hon ju tycka att TLV är mer misstänkt men lägger ändå rösten på Hedinn till en i mitt tycke svagare motivering? Men jag kanske bara har feltolkat inlägget :cautious:

Nu ska jag åka och köpa mat, återkommer :D

Nu måste jag gå ut med lille fjant (som förresten numer har finfina fartränder i ansiktet som han inte hade när han blev fotad för avatarbilden - tack vare att grannens katt försökte skalpera honom för några månader sen, jäkla kräk :cautious:... apropå katterna nu igen) igen, så det är väl säkrast att rösta ifall jag bryter benet och inte hinner hem igen...

Enligt teorin "minst aktiva är ulvar" borde jag rösta på... Mu? Hm. Känns inte helt rätt att rösta på någon som inte ens varit i tråden på hela dan ändå. :cautious:

Enligt teorin "har gjort största Sölve-utspelet" borde jag rösta på... Art? Hm. Känns inte helt rätt att gå fullt så långt i teoriandet om en splitterny spelare. :cautious:

Enligt teorin "känns skum" borde jag rösta på... TLV? Hm. Är kanske passande i enlighet med min för tillfället ooc-personlighet, att gå just på känsla. :cautious:

Så får det bli! Pga att hon "känns skum", plus att hon hade de där mysko tankarna om att jag (och Myrten) skriver så mycket för att ingen ska orka läsa, plus... Nä, fanken jag kan inte. Jag kan inte gå på en "känns skum"-röst hur lullig jag än är.

Pga av att det framstod som ett himla enkelt sätt för en ulv att komma undan att själv bidra med teoriande, utan bara "vote and run" genom att reagera på en annan spelares röst så:

Monstermom röstar på Habina

(Och ja, det är väldigt tunna misstankar. Men det är nåt konkret i alla fall.)

Jajjemensan!

Cirkus röstar på Hedinn
Habina röstar på Cirkus
Ottilia röstar på Myrten

Blev det rätt så?

Nu är alla duktiga och lägger till sig själva på listan när de röstar, OK? *sträng blick*

Snablars jämrarns skitlista!
Såhär:

Cirkus röstar på Hedinn
Habina röstar på Cirkus
Ottilia röstar på Myrten

Artline röstar på TeamLundVer

Det finns inte så mycket att gå på och hon är den enda jag kan ge en bra motivering till. . Även om jag tycker att hennes uttalande var ett skämt så tycker jag det är misstänksamt. Att hon sedan vänder taggarna utåt mot oss som misstänker henne gör mig ännu mer misstänksam.

Eftersom jag är rädd för Monster :p

Cirkus röstar på Hedinn
Habina röstar på Cirkus
Ottilia röstar på Myrten
Artline röstar på TeamLundVer

Fanken... Nu blev jag orolig. Men jag måste gå! Och jag har ingen bättre att rösta på...

Jag blir - paradoxalt nog - nervös när någon tänker liknande tankar som jag. Till och med i min nuvarande lullighet... :cautious:

Jag inser att jag måste lägga min röst innan jag åker och handlar mat, för jag vet inte hur lång tid det tar :arghh:

Den person jag reagerat mest på i leken är nog ändå Artline. Något som även Monster belyst är detta med "tjuveriet". Det har varit en del prat om tjuvar i början helt enkelt, vilket har fått mig att kolla igenom Arts inlägg lite extra. Det är inte många inlägg och de flesta har tjuv-tema. Kanske en FÖR tydlig hint för att verkligen vara tjuven? Men å andra sidan så har ju onda-utanför-lyan misslyckats tidigare och visst hade väl Art följt de lekarna? Så med den lärdomen kanske man vill vara lite tydligare för att inte riskera att bli missad av lyan. På gott och ont. I övrigt har det inte varit så mycket delaktighet, vilket gör att Art hamnar lite på kanten. Så kombinationen inaktivitet+tjuvprat gör att jag reagerar. Jag kan ha fel, men det är detta som känns mest fel i mina ögon just nu.

LindgrenV röstar på Artline

[...]Myrten anar ju lite misstankar om mig eftersom jag är förvirrad, men som hon även skriver så är det min tredje lek. Första leken råkade jag starta lite drev mot mina fellow peasants och andra leken var jag lite mer passiv men hade inte heller någon lycka i att klura ut vilka de onda var.. Så jag är verkligen förvirrad, statistiken säger ju att det är lättare att råka misstänka en god än en ond... Såhär i början är det ruskigt läskigt.[...]

Nja, jag skrev att ditt sätt att framställa sig kan vara ett sätt att framstå som ofarlig, vilket gör att misstag kan förklaras enklare typ:

[...]Ottilia: Hm. Jag reagerar faktiskt lite. På att Ottilia framställer sig som skräckslagen och nagelbitande. Det känns lite passivt. I #38 skriver hon "hoppas det blir lättare att förstå och börja gissa rätt snart". Känns lite som en bortförklaring i förväg till eventuella kommande konstigheter. Samtidigt är detta hennes tredje lek och då är det inte konstigt att vara förvirrad, speciellt om man endast haft typ byboroller tidigare (jag vet inte hur det är i Ottilias fall, men jag är rätt säker på att hon aldrig varit ond). Som sagt, behöver inte betyda något men jag drar öronen lite åt mig.[...]

[...]Myrten hintar som några andra har uppmärksammat, om att hon är flamsig som ulv men har stenkoll och så visar hon upp ett superstrukturerat inlägg som inte sticker ut åt något håll. Perfekt för att slänga misstankar runt sig och signalera god, typiskt om man var ulv... Fast å andra sidan så är Myrten strukturerad och gör ett tappert försök att teoria när det knappt finns något att teoria om.

[...]Just nu så tycker jag att många skriver såsom man gör i början, fram och tillbaka... Tycker nog ändå att Myrtens försök att säga att hon är på ett visst sätt som ulv känns lite ulvigt... Typiskt att säga att om jag är ond så är jag såhär för att få folk att tro att hon är god när hon är strukturerad.

Med motivering ovan:

Ottilia röstar på Myrten[...]

Och jag skulle vilja säga att det är typiskt ulvigt att hoppa på en teori som någon annan lanserat rakt av. På vilket sätt hjälper det till att hitta de onda? (Dessutom har jag definitivt aldrig påstått att jag är "flamsig".:eek:;))

Nu är jag detta till trots inte säker på att du är ond. Jag minns att du röstade på exakt samma sätt i den lek jag var LL för. Kom in, röstade med någon annans teori och försvann. Jag var då helt säker på att du skulle bli lynchad, men så blev det inte. Eftersom jag sett dig göra detsamma som god är jag tveksam. Annars hade jag varit supermisstänksam nu.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 110
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 725
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 451
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 576
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken försäkring?
  • Valp 2025