Sagan om Isfolket *Ulvlek*

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Sagan om Isfolket *Ulvlek*

Hm. Cirkus röstinlägg får mig verkligen att reagera. Jag blir ju nästan misstänksam mot Hedinn också, för jag kan då verkligen inte se att hon har gjort något konstigt över huvud taget + är aktiv. Så varför röstar cirkus på henne med denna tunna formulering? Alibiröst? Tänker jag. Eller rättare sagt min hjärna.

Men jag är helt paranoid på sådant. Förra leken trodde jag Hedinn och Monster var ulvar ihop efter första dagens diskussion. Facit? Båda var goda. Men som sagt, rösten känns väldigt skum.

Med visst undantag för ulvarna själva, om det skulle stå mellan en ulv och demonen i en lynch, t.ex. Så ulvarna är de enda som tjänar på att ens fundera över det, och det är ju OM de hamnar i ett läge där de har möjlighet att välja och styra över resultatet.

Så om man har två personer som man är ganska övertygade om att de är ulvar och den ena verkar "offra" sig för den andra, så skulle man då kunna vara en demon på spåren? *känner mig alldeles snurrig* Jag tror jag fortsätter på taktiken hitta onda och hoppas att jag råkar snubbla över demonen längs vägen. :D

Seriöst... Tolv sidor läsning och inte en enda grej som känns utstickande. Visst, Monster och Myrten har skrivit en hel del och TLV har försökt roa oss varvid LindgrenV blev bekymrad, men mest känns det som det handlat om katter. :crazy:

Jag har ingen egen katt, men mamma och pappa har en som även traskar runt på min gård. Hur räknas det? ;)

Det har ju lyfts en del misstankar, även om många inte är superseriösa. Vad tänker du om dem?

Som många andra varit inne så var det och samma tanke angående Myrten skämtsamt menat.

Jag blir dock lite misstänksam mot att du angriper det som andra inser är sagt utan substans. Det i samband med att jag sett väldigt lite av dig får mig att vädra ulv.:cautious:

Myrten skämtet är inget jag reagerade på.

Men det här med att hitta ulvar verkar hur svårt som helst så jag måste börja någonstans. :)

Ja, alltså: demonen förvandlar alltid en god till en ond när den dör. Men det är ju en fördel om det sker tidigt i leken, så att inte allt man tror sig veta kastas över ända.

Men som Hedinn skriver: demonens spel går inte att identifiera för övriga spelare. Man kan ju tro att någon är ond, men inte avgöra om hon är demon eller "vanlig" ulv. Så det lönar sig inte direkt att spekulera huruvida någon är ulv eller demon.

Jo, att den alltid förvandlar en god till en ond visste jag, jag menar att händer det FÖR sent i leken kan det ju sluta med att onda vinner pga det, fast Monster, hur gick det till när ulvarna normalt ska vara fler än de goda för att vinna?
Säg att det är 3 goda och 2 onda kvar, demonen lynchas, då blir det 2-2? :confused:

Ottilia, Mu & Habina är då kanske de mest misstänkta i gruppen? :cautious:

Haha, underbar teori Monster! Jag blir alltid misstänkt hur jag än gör. :p Men ja, jag kommer inte kunna vara lika aktiv i denna lek som förra, men jag lovar att försöka göra mitt bästa och skriva en del.

Skall vi räkna matte kanske vi kan köra på sannolikhet? Om Habina varit god två gånger och ond en gång, hur stor är sannolikheten att hon är a) god b) ond eller c) bara allmänt förvirrad som vanligt? ;)

Btw så har jag en kanin, hur tolkas det? :sneaky:

Jo, att den alltid förvandlar en god till en ond visste jag, jag menar att händer det FÖR sent i leken kan det ju sluta med att onda vinner pga det, fast Monster, hur gick det till när ulvarna normalt ska vara fler än de goda för att vinna?
Säg att det är 3 goda och 2 onda kvar, demonen lynchas, då blir det 2-2? :confused:

Japp, så måste det bli. Då omvandlas en av de goda och så vet man inte ett dugg. Been there, done that, got the t-shirt. (Jäkla Sasse!)

Det har ju lyfts en del misstankar, även om många inte är superseriösa. Vad tänker du om dem?

Just precis det. Att de inte känns särskilt superseriösa. Det finns ännu mindre jag kan gå på i denna leks första dag än tidigare. Känns dock som att Cirkus hoppat på TLV lite väl häftigt för ett skämt (?) och sedan lite out of the blue röstat på Hedinn.

Men jag är helt paranoid på sådant. Förra leken trodde jag Hedinn och Monster var ulvar ihop efter första dagens diskussion. Facit? Båda var goda. Men som sagt, rösten känns väldigt skum.

:laugh:
Verkligen? Det är inget jag kommer ihåg att jag märkte! Anklagade du oss?

Om jag skulle gå på den där berömda "känslan" så är det nog du och Hedinn den här gången faktiskt... ;)

Och så Mu, då. :cautious:

Jag måste rösta nu. Det är två som jag reagerat lite på idag. Inga starka tankar direkt, men jag måste rösta NU för min dressyrlektion börjar om exakt 1 tim och 5 minuter.....

TeamLundVer
har en galen schäfer och tycker att det gör henne till god, så simpla godförklaringar tycker jag är skumt. Hon vill dessutom att någon ska skriva nåt som är misstänkt, det tycker jag faktiskt är en knepig uppmaning (även om den är skämtsam), kan det vara så att hon vet hur det ligger till och sen så ska bara hitta nå't som pekar på den spelaren istället för att leta igenom allt som skrivit och försöka hitta något i de över 200 inläggen som redan finns. Enklaste vägen när man har facit eller ? Dessutom så tycker hon att den som skriver mycket försöker göra sig osynlig genom att just skriva mycket.

Hedinn
skriver en massa och är som vanligt strukturerad, gör inga misstag eller trampar fel. Är så snabb på att peka på minsta lilla "feltolkning", det blir ju ett bra sätt att flytta fokus (även om just Hedinn inte har haft något direkt fokus på sig) eller i allafall sätta fokus på nån annan. Är det att hitta onda eller vad är det egentligen? Jag förstår det på ett sätt, för vem vill ha fokus på sig? men det är så ... halt på något vis. Hon blottar sig inte alls, bara bollar tillbaka. Det blir jag lite misstänksam av

cirkus röstar på Hedinn
med ovan teori -

Nu hänger jag inte med alls. Varför gör TLVs hundsnack henne mer misstänkt än alla vi som snackat katt? Det känns väl som en fullt normal reaktion på allt kattprat, om man saknar katt men har hund...

Och jag skulle väldigt gärna få misstankarna mot mig utvecklade, menar du att jag brukar spela på ett annat sätt i början av lekar annars?

Och jag har två kaniner ;)

Det går väl inte spåna så med sannolikheten? Som jag nämnde i kallebaliktråden så är jag väldigt dålig på matte så kan inte ens vara med i diskussionen där känns det som. För jag förstår ärligt talat inget av det :(

Japp, så måste det bli. Då omvandlas en av de goda och så vet man inte ett dugg. Been there, done that, got the t-shirt. (Jäkla Sasse!)

Ja, det var det jag tyckte, jag funderade på vad Monsters LL hade för onda regler där deras lynch av demonen resulterade i att goda förlorade, eller om jag bara tolkade hennes inlägg fel, och de förlorade i nästa lynch? :p

:laugh:
Verkligen? Det är inget jag kommer ihåg att jag märkte! Anklagade du oss?

Om jag skulle gå på den där berömda "känslan" så är det nog du och Hedinn den här gången faktiskt... ;)

Och så Mu, då. :cautious:

Nej, men jag skrev till Paddi när jag klev av "Skulle inte förvåna mig om Monster och Hedinn är ulvar tillsammans!":rofl:

Jag måste rösta nu. Det är två som jag reagerat lite på idag. Inga starka tankar direkt, men jag måste rösta NU för min dressyrlektion börjar om exakt 1 tim och 5 minuter.....

TeamLundVer
har en galen schäfer och tycker att det gör henne till god, så simpla godförklaringar tycker jag är skumt. Hon vill dessutom att någon ska skriva nåt som är misstänkt, det tycker jag faktiskt är en knepig uppmaning (även om den är skämtsam), kan det vara så att hon vet hur det ligger till och sen så ska bara hitta nå't som pekar på den spelaren istället för att leta igenom allt som skrivit och försöka hitta något i de över 200 inläggen som redan finns. Enklaste vägen när man har facit eller ? Dessutom så tycker hon att den som skriver mycket försöker göra sig osynlig genom att just skriva mycket.

Hedinn
skriver en massa och är som vanligt strukturerad, gör inga misstag eller trampar fel. Är så snabb på att peka på minsta lilla "feltolkning", det blir ju ett bra sätt att flytta fokus (även om just Hedinn inte har haft något direkt fokus på sig) eller i allafall sätta fokus på nån annan. Är det att hitta onda eller vad är det egentligen? Jag förstår det på ett sätt, för vem vill ha fokus på sig? men det är så ... halt på något vis. Hon blottar sig inte alls, bara bollar tillbaka. Det blir jag lite misstänksam av

cirkus röstar på Hedinn
med ovan teori -

Jag förstår inte ditt resonemang. Det undgår dig helt att jag skämtar. Istället tar du precis allt jag skriver ordagrant och ändå förbiser du helt att jag är sjuk och har flaggat för låg aktivitet vilket kan (är) vara skälet till att jag har svårt att läsa igenom 200 inlägg och hitta ngt som du själv skriver. Att typ allt som skrivits är mer eller mindre OT tar du inte heller hänsyn till.

Likaså förstår jag verkligen inte din motivering på Hedinn. Den känns väldigt billig..

Senast ändrad:

Det går väl inte spåna så med sannolikheten? Som jag nämnde i kallebaliktråden så är jag väldigt dålig på matte så kan inte ens vara med i diskussionen där känns det som. För jag förstår ärligt talat inget av det :(

Ah, två kaniner = mycket god person. :D

Du kan alltid välja alternativ C, det brukar bli så i slutändan i alla fall. :p

Eftersom jag misstänker att mitt möte drar ut på tiden, så måste jag tyvärr rösta tidigt. Hoppas hinna in och läsa samt ändra röst om det behövs, men jag vet hur det brukar sluta. :(

Eftersom jag reagerade på hur hårt Cirkus hoppade på TLV, så får det bli där min röst går ikväll.

Habina röstar på Cirkus

Ja, det var det jag tyckte, jag funderade på vad Monsters LL hade för onda regler där deras lynch av demonen resulterade i att goda förlorade, eller om jag bara tolkade hennes inlägg fel, och de förlorade i nästa lynch? :p

Sisåhärserru: demonen lynchades, omvandlade en god, sen blev det deras tur att käka = vi förlorade. Slutuppdatering finns att läsa här, för den som verkligen vill ha nåt att göra... ;)

Jag var jättenöjd över att det visade sig att hon jag misstänkt (och röstat på) sen dag ett visade sig vara demonen, fattade nada om vad som komma skulle en liten stund senare. :banghead:

Nädå, det går inte att resonera som Habina skrev om sannolikheterna. Varje lottning har unika sannolikheter. :)

Ah, två kaniner = mycket god person. :D

Du kan alltid välja alternativ C, det brukar bli så i slutändan i alla fall. :p

Eftersom jag misstänker att mitt möte drar ut på tiden, så måste jag tyvärr rösta tidigt. Hoppas hinna in och läsa samt ändra röst om det behövs, men jag vet hur det brukar sluta. :(

Eftersom jag reagerade på hur hårt Cirkus hoppade på TLV, så får det bli där min röst går ikväll.

Habina röstar på Cirkus

Fast alltså, Cirkus röst... Cirkus vet av erfarenhet (från de lekar jag spelat ihop med henne att döma i alla fall) att det lätt blir så att en del missförstår hennes inlägg (ungefär som för dig ;))... Jag tror faktiskt att om hon satt i lyan skulle hon be om hjälp från de andra ulvarna med en röstmotivering som var så pass svag som den där...? :confused:

Sisåhärserru: demonen lynchades, omvandlade en god, sen blev det deras tur att käka = vi förlorade. Slutuppdatering finns att läsa här, för den som verkligen vill ha nåt att göra... ;)

Jag var jättenöjd över att det visade sig att hon jag misstänkt (och röstat på) sen dag ett visade sig vara demonen, fattade nada om vad som komma skulle en liten stund senare. :banghead:

Ahaaa, smart. :idea: Tyckte väl att det inte riktigt gick ihop med att ni skulle förlorat iom själva lynchen som demonen lynchades i... :p

kl.

Jag tyckte också Cirkus teorier och röst var lite märklig, men jag vet inte om jag vågar ta så hårt på det, förstadagsröst baserat på en 12 sidor lång lek med mestadels OT. SÅ mycket substans finns det inte än, och när hon var tvungen att rösta så pass tidigt får man ta det man hittar, så att säga...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 110
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 725
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 446
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 576
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar