Sagan om Isfolket *Ulvlek*

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Sagan om Isfolket *Ulvlek*

Japp, den dagen jag har tid att nörda ned mig i vad alla skriver, varför de skriver som de skriver och hur de eventuellt kan tänkas tänka..den dagen ska jag.

;):D

Men för den skullen, jäkligt roligt o läsa om utvecklingen i leken.

:eek: Tror du vi andra har tid!? :confused:

Nu har jag hittat hit och försöker läsa ikapp mig. Känner att jag skulle behöva ha rollistan framför mig hela tiden, jag blir alldeles snurrig av alla olika roller.

Demonen känns läskig, men jag hoppas att goda håller ihop och får ut alla onda. Ni som spelat med demon, vill man helst få ut den snabbt eller sist?

Tror det kan bli tufft för goda att vinna, men har de tur klantar de onda till det igen. ;) Jag skulle helst vilja ha en roll som varken kan lynchas eller ätas, gärna i kombination med att kunna sia folk, så skulle jag kunna fokusera på att hitta onda. :D

Hopp, syrran har åkt hem så nu kan jag återgå till varulvsletarberoendet :D

Monstermom och Myrten skriver mycket som vanligt. Inget jag reagerar på direkt.
TLV försöker få igång tråden lite genom att skämta (som jag uppfattade det) och LindgrenV reagerar kanske lite väl på det. Förstår dock inte vad hon menar med att Monstermom och Myrten skulle ha någon strategi om att göra sig osynliga för att dom syns och skriver mycket.
Hedinn är som vanligt, lugn och slipad. Svårt att säga något så här tidigt i leken.

Som jag uppfattade det menade hon att de skrev så mycket och långa texter så ingen orkade läsa igenom det = ingen orkade leta/ingen hittade misstänkta saker hos dem, typ...? :p Jag tyckte det var en underhållande tanke, men tog den väl inte så jätteseriöst jag heller. :D

Jag får komma över med lite sandpapper och slipa till dig lite bättre då :D

Nu har jag hittat hit och försöker läsa ikapp mig. Känner att jag skulle behöva ha rollistan framför mig hela tiden, jag blir alldeles snurrig av alla olika roller.

Demonen känns läskig, men jag hoppas att goda håller ihop och får ut alla onda. Ni som spelat med demon, vill man helst få ut den snabbt eller sist?

Eftersom vi redan gått igenom det här tar jag det snabbt sammanfattat:

Man vill ha ut den. Punkt. Det går ju oavsett inte att peka ut demonen bland ulvarna, eftersom den inte skiljer sig på något sätt utåt, så det finns ingen anledning till att ens reflektera över det.

Med visst undantag för ulvarna själva, om det skulle stå mellan en ulv och demonen i en lynch, t.ex. Så ulvarna är de enda som tjänar på att ens fundera över det, och det är ju OM de hamnar i ett läge där de har möjlighet att välja och styra över resultatet.

Habina;16252036[B skrev:
]Nu har jag hittat hit och försöker läsa ikapp mig. Känner att jag skulle behöva ha rollistan framför mig hela tiden, jag blir alldeles snurrig av alla olika roller. [/B]

Tror det kan bli tufft för goda att vinna, men har de tur klantar de onda till det igen. ;) Jag skulle helst vilja ha en roll som varken kan lynchas eller ätas, gärna i kombination med att kunna sia folk, så skulle jag kunna fokusera på att hitta onda. :D

Dubbla flikar! ;)

Jag har aldrig spelat med demon, men tror man vill ha ut den tidigt, annars riskerar man, som någon berättade, att den förvandlar en god till ond så de onda vinner om man lynchar demonen när leken fortskridit tillräckligt länge... ;)

Jag får komma över med lite sandpapper och slipa till dig lite bättre då :D

Ja tack, kan nog behövas. Just nu känns det som att katter tar största platsen i min skalle och den där känslan Monster beskrev förut har definitivt ingen koppling till migrän i mitt fall. :o

Ja, alltså: demonen förvandlar alltid en god till en ond när den dör. Men det är ju en fördel om det sker tidigt i leken, så att inte allt man tror sig veta kastas över ända.

Men som Hedinn skriver: demonens spel går inte att identifiera för övriga spelare. Man kan ju tro att någon är ond, men inte avgöra om hon är demon eller "vanlig" ulv. Så det lönar sig inte direkt att spekulera huruvida någon är ulv eller demon.

OK, nu sparkar vi igång den här kärran!

Här kommer en mer eller mindre (i alla fall) seriöst menad misstanke:
I min erfarenhet står majoriteten av ulvar att finna bland de minst aktiva. Därför säger jag nu att alla med färre inlägg än LL är mina mest misstänkta. Det blir: Art, TLV, Cirkus, Ottilia, Mu & Habina (dessutom Asko och Squie, men av en eller annan anledning tvivlar jag på att vi tjänar mycket på att rösta på nån av dem :angel:). Sannolikt är två av dem onda, enligt min erfarenhet +vääääldigt avancerad matte ;). Visst finns det då minst en (sannolikt två) att finna bland resten av oss också, men som i förra leken väljer jag att begränsa urval enligt de kriterier jag har till hands. Så får man tackla resten sen.

Av dessa vet jag ingenting om Art, TLV har kommit igång mot slutet och Cirkus har synts till en del med... Ottilia, Mu & Habina är då kanske de mest misstänkta i gruppen? :cautious:

(Och det här blir dessutom ett behändigt inlägg för de som hellre vill misstänka de aktiva: jag är en av de mest aktiva och kastar nu misstankar mot motsatt grupp, det luktar ulv eller hur!? Sätt igång! :laugh:)

Jag ska erkänna att jag inte direkt är på topp just nu och ingen sticker väl ut i mina ögon mer än du just nu. Inte pga vad du skriver utan för att du skriver så långa inlägg att jag inte orkar läsa igenom det. Det får mig att fundera på om det är ngn typ av strategi?

Kan det vara att du skriver mycket just för att folk inte ska orka analysera dina inlägg för mycket och att du därmed ska kunna komma undan en granskning? Synligt osynlig så att säga

Det här tycker jag känns misstänkt. Inte för hennes misstanke utan för att hon valde någon som är lätt att dra på sig misstankar. Det känns lite som att misstänkta någon för sakens skull och som andra säger också skulle misstänka.

kl

Jag är också kattmänniska och klappar en katt i skrivande stund :D

Och enligt min erfarenhet beror aktiviteten ofta, men långt ifrån alltid, på vilka spelare som är onda:D.

Däremot har jag kommit på mig själv med att tendera till att undvika att lägga röster på icke-aktiva, för att jag vill se mer av dem. Det har ju ändå visat sig i de senaste lekarna tycker jag att bristande aktivitet kan vara en ulv-taktik. Så jag tror att jag själv kommer att vara mindre förlåtande (gällande röstning) mot icke-aktiva fortsättningsvis.

Och vad gjorde jag nu? Sade emot mig själv igen tror jag. Men som ni vet: å ena sidan, å andra sidan!:rofl:

Jag måste rösta nu. Det är två som jag reagerat lite på idag. Inga starka tankar direkt, men jag måste rösta NU för min dressyrlektion börjar om exakt 1 tim och 5 minuter.....

TeamLundVer
har en galen schäfer och tycker att det gör henne till god, så simpla godförklaringar tycker jag är skumt. Hon vill dessutom att någon ska skriva nåt som är misstänkt, det tycker jag faktiskt är en knepig uppmaning (även om den är skämtsam), kan det vara så att hon vet hur det ligger till och sen så ska bara hitta nå't som pekar på den spelaren istället för att leta igenom allt som skrivit och försöka hitta något i de över 200 inläggen som redan finns. Enklaste vägen när man har facit eller ? Dessutom så tycker hon att den som skriver mycket försöker göra sig osynlig genom att just skriva mycket.

Hedinn
skriver en massa och är som vanligt strukturerad, gör inga misstag eller trampar fel. Är så snabb på att peka på minsta lilla "feltolkning", det blir ju ett bra sätt att flytta fokus (även om just Hedinn inte har haft något direkt fokus på sig) eller i allafall sätta fokus på nån annan. Är det att hitta onda eller vad är det egentligen? Jag förstår det på ett sätt, för vem vill ha fokus på sig? men det är så ... halt på något vis. Hon blottar sig inte alls, bara bollar tillbaka. Det blir jag lite misstänksam av

cirkus röstar på Hedinn
med ovan teori -

Och enligt min erfarenhet beror aktiviteten ofta, men långt ifrån alltid, på vilka spelare som är onda:D.

Däremot har jag kommit på mig själv med att tendera till att undvika att lägga röster på icke-aktiva, för att jag vill se mer av dem. Det har ju ändå visat sig i de senaste lekarna tycker jag att bristande aktivitet kan vara en ulv-taktik. Så jag tror att jag själv kommer att vara mindre förlåtande (gällande röstning) mot icke-aktiva fortsättningsvis.

Och vad gjorde jag nu? Sade emot mig själv igen tror jag.
Men som ni vet: å ena sidan, å andra sidan!:rofl:

Bra att du kom på det själv på slutet, för här satt jag som "Hmheh...? You broke my brain!" ;)

Som många andra varit inne så var det och samma tanke angående Myrten skämtsamt menat.

Jag blir dock lite misstänksam mot att du angriper det som andra inser är sagt utan substans. Det i samband med att jag sett väldigt lite av dig får mig att vädra ulv.:cautious:

KL

Jag ska sticka hem snart och återkommer från Casa Myrten. Det jag reagerat på hittills sedan jag skrev i mitt ursprungsteoriinlägg #124 i förmiddags:

TeamLundVer: Har jag diskuterat ovan #215. Tycker som sagt inte det känns direkt skumt, även om en liten undring finns. Men inget som sticker ut i nuläget.

cirkus: Tycker jag är på TLV rätt offensivt. Det får mig att reagera. Visst kan TLVs uttalande ses som skumt, men cirkus följdfrågor känns lite ledande.

LindgrenV: Lite som cirkus, men inte lika mycket på offensiven.

Även Artline plockar upp det. Men hon kom in nu. Skrev kanske medan hon läste igenom? För visst kan inlägget få en att hajja till först.

Och så har jag diskuterat en del med Monstermom om det här med spelstilar etc. Funderar väl på det, men inte mer i nuläget.

Seriöst... Tolv sidor läsning och inte en enda grej som känns utstickande. Visst, Monster och Myrten har skrivit en hel del och TLV har försökt roa oss varvid LindgrenV blev bekymrad, men mest känns det som det handlat om katter. :crazy:

Jag har ingen egen katt, men mamma och pappa har en som även traskar runt på min gård. Hur räknas det? ;)

Jag måste rösta nu. Det är två som jag reagerat lite på idag. Inga starka tankar direkt, men jag måste rösta NU för min dressyrlektion börjar om exakt 1 tim och 5 minuter.....

TeamLundVer
har en galen schäfer och tycker att det gör henne till god, så simpla godförklaringar tycker jag är skumt. Hon vill dessutom att någon ska skriva nåt som är misstänkt, det tycker jag faktiskt är en knepig uppmaning (även om den är skämtsam), kan det vara så att hon vet hur det ligger till och sen så ska bara hitta nå't som pekar på den spelaren istället för att leta igenom allt som skrivit och försöka hitta något i de över 200 inläggen som redan finns. Enklaste vägen när man har facit eller ? Dessutom så tycker hon att den som skriver mycket försöker göra sig osynlig genom att just skriva mycket.

Hedinn
skriver en massa och är som vanligt strukturerad, gör inga misstag eller trampar fel. Är så snabb på att peka på minsta lilla "feltolkning", det blir ju ett bra sätt att flytta fokus (även om just Hedinn inte har haft något direkt fokus på sig) eller i allafall sätta fokus på nån annan. Är det att hitta onda eller vad är det egentligen? Jag förstår det på ett sätt, för vem vill ha fokus på sig? men det är så ... halt på något vis. Hon blottar sig inte alls, bara bollar tillbaka. Det blir jag lite misstänksam av

cirkus röstar på Hedinn
med ovan teori -

Ser ju att du inte kommer hinna svara, men i (en eventuell) framtiden uppskattar jag svar på följande:

Har du noterat att innehavet av galen hund sannolikt är ett skämt apropå oskyldighet korrelerat till kattägande-nonsenset (skriver man så? :confused:) som varit tidigare i tråden?

Anser du att det här hala beteendet från Hedinn är nytt för den här leken, i annat fall hur kommer det sig att du inte misstänkt henne för det tidigare?

Jag tolkade också att hon sa att hon har hund pga kattpratet. Jag har också hund. Gör det mig mer misstänkt? Fast jag hade min systers katt här på besök under helgen :D (Galning som släpar med den 60 mil hit)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 110
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 725
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 446
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 576
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar