Sagan om Isfolket *Ulvlek*

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Sagan om Isfolket *Ulvlek*

Allt det här är förtal, en komplott!:arghh: Eller... ja, jag vet ju inte hur det är med din hjärna, bumpo. Men att jag regelmässigt skulle spamma lekarna med långa inlägg? Nääääääeeeeeeee:rofl:

För övrigt tror jag att det var Sasse som var den främsta orsaken till Paddis (för jag skriver ofta Paddi, inte Paddan) avatarsbyte. Dessutom var det hon (Sasse alltså) som började använda wall of text i ulvspelen. Om sina egna inlägg.

För övrigt, Monster: jag fattar. Tror jag.:D

Jag påtalade ju bara just den leken. Inte att du regelmässigt skulle skriva såna inlägg. :D

Jag skriver förövrigt inte heller paddan utan Paddi eller Paddington när jag skriver om henne.

Jag älskar egentligen Wall of text-texter. Men som sagt, hjärnans semester gör dem svårgenomträngliga.

------------------

Vad gäller i övrigt är det ingen som sticker ut just nu, även om jag inte håller med monster i hennes tankar om myrten. Och eftersom mottagningen hemma har blivit typ en miljon gånger bättre så ska jag göra en ordentlig djupläsning av hela tråden om ungefär en timme. Om ni fortsätter i den här takten får jag väl ägna hela kvällen åt det. :p

Äh, det får väl folk svara på? Går säkert att luska ut genom andra trådar, typ i kattforumet. Men frågan är ju om det då är större risk att en som beter sig konstigt är ulv om den inte har katt, än om den har katt..?

Jag som har fyra katter - vad gör det mig till?

Jag kan ge dig en uppgift att lösa. Jag har fem flikar öppna i webläsaren. Fyra av dem hör till skolans plattform, den femte hör till Buke. Dvs det är 80% chans att jag har en av flikarna som hör till plugget uppe, ändå är det Buke-fliken som är uppe 80% av tiden. Hur går det till?

Ojoj, du har en dålig lärare om du ställer upp problemet så! :p

Det är ju ett falskt antagande (du börjar för långt ut på grenen ;)) att sannolikheten är jämnt fördelad. Börjar du räkna lite tidigare, alltså från "sannolika motiveringar till flikval" kommer du att se ett intressant exempel på "sannolikheten närmar sig 1". :D

Apropå procent så minns jag hur illa upp jag tog när du började skriva om/i procent... PÅ EN FREDAG!! :arghh: (förra leken alltså) Du liksom gjorde ditt bästa för att ruinera mitt fredagsmys genom att tvinga mig läsa långa inlägg där du förklarade något slags resonemang med hjälp av procent... Och nu fortsätter du, på en MÅNDAG! Som om hjärnan hunnit vakna än. :cautious: :D

Mindre OT:

Följt leken under dagen även om jag inte hunnit delta själv, blir lika förvånad varje gång någon hittar något att teoria om första dagen bland OT-träsket. :p

Monster tycker jag bara följer sitt vanliga mönster såhär i början, spinner iväg på någon (ibland långsökt, ibland inte) tanke, Myrten tyckte jag väl inte var aggressivare än vanligt heller, men det blir långa texter när ni två diskuterar. ;)

Tycker inte jag hittar något speciellt som sticker ut än heller...

JAG HAR KATT!! :D

Alltså, ni får tänka på att jag sitter på bussen... Er matte-katt-ulv-sannolikhetslära fick mig att brista ut i ett totalt flatgarv. Och jag har ingen katt. Däremot är jag osams med mina avelsdammbävrar. :D

Och eftersom mottagningen hemma har blivit typ en miljon gånger bättre så ska jag göra en ordentlig djupläsning av hela tråden om ungefär en timme. Om ni fortsätter i den här takten får jag väl ägna hela kvällen åt det. :p

Hurra! :bump:

Apropå procent så minns jag hur illa upp jag tog när du började skriva om/i procent... PÅ EN FREDAG!! :arghh: (förra leken alltså) Du liksom gjorde ditt bästa för att ruinera mitt fredagsmys genom att tvinga mig läsa långa inlägg där du förklarade något slags resonemang med hjälp av procent... Och nu fortsätter du, på en MÅNDAG! Som om hjärnan hunnit vakna än. :cautious: :D

Mindre OT:

Följt leken under dagen även om jag inte hunnit delta själv, blir lika förvånad varje gång någon hittar något att teoria om första dagen bland OT-träsket. :p

Monster tycker jag bara följer sitt vanliga mönster såhär i början, spinner iväg på någon (ibland långsökt, ibland inte) tanke, Myrten tyckte jag väl inte var aggressivare än vanligt heller, men det blir långa texter när ni två diskuterar. ;)

Tycker inte jag hittar något speciellt som sticker ut än heller...

JAG HAR KATT!! :D

Hm, kanske du behöver ge ut ett schema för när jag får använda procent? :crazy:

Du tycker synd om din hjärna - tänk dig då att behöva leva med min hjärna! Jag kommer ihåg när jag försökte förklara för en annan hundägare jag mötte på promenad om förhållandet mellan molosser och mastiffer med hjälp av venn-diagram... :banghead:

Alltså, ni får tänka på att jag sitter på bussen... Er matte-katt-ulv-sannolikhetslära fick mig att brista ut i ett totalt flatgarv. Och jag har ingen katt. Däremot är jag osams med mina avelsdammbävrar. :D

Avelsdammbävrar? Vad i hela friden är det?

Jo, jag har också en katt. Och två hundar.

1452170_10151852554909825_692051797_n.jpg

Ssssscchhhhhhh! På nåt jädra vänster lyckades jag få till det så att man är mer misstänkt om man inte har katt! Vi icke-kattmattar får hålla låg profil ett tag!
200.gif

+myrten

Ja, mina avelsdammbävrar. De där extra stora dammråttorna som förökar sig med hjälp av kloning. Det kvittar hur mycket jag dammsuger, de försvinner ju inte ändå.

Jag har en sambo, två hundar, tre barn, fyra katter och fem hästar.
Fin numerisk ordning, det gillar jag.

Ssssscchhhhhhh! På nåt jädra vänster lyckades jag få till det så att man är mer misstänkt om man inte har katt! Vi icke-kattmattar får hålla låg profil ett tag!
200.gif

Det bor ju flera katter på gården. Men de är inte välkomna in henna hos mig. Men jag gillar dem. Oftast.

Det bor ju flera katter på gården. Men de är inte välkomna in henna hos mig. Men jag gillar dem. Oftast.

Nejnejnejnejnej! Såg du inte ninjan!? Det är - i denna nyetablerade verklighet - bättre om du är irriterad på eventuella katter. Det blir nämligen ett sannolikhetsavdrag på "onda avsikter"...

Med både kraftig bihåleinflammation och hosta (världens sämsta kombination) så hoppas jag att ni kan stå ut med att mina funderingar inte är helt logiska idag (de är de iaf aldrig, idag har jag dock en ursäkt) :)

Kan inte någon bara skriva ngt misstänkt så att jag har något bra att teoria om? Gärna ett lagom långt inlägg också så att jag orkar läsa igenom hela.

Tack på förhand :D

Med både kraftig bihåleinflammation och hosta (världens sämsta kombination) så hoppas jag att ni kan stå ut med att mina funderingar inte är helt logiska idag (de är de iaf aldrig, idag har jag dock en ursäkt) :)

Kan inte någon bara skriva ngt misstänkt så att jag har något bra att teoria om? Gärna ett lagom långt inlägg också så att jag orkar läsa igenom hela.

Jag insåg alldeles nyss att jag håller på att instruera Bumpo i hur hon ska framstå som mindre misstänkt i tråden! Dessutom i en serie riktigt korta inlägg... :angel:

Misstänk away!

KL
(Jag har nu nått den fasen i "eftermigränen" där jag beter mig som om jag är hög. Just go with it. Det gör jag och jycken också. Ut, närmare bestämt.)

Logiska? Tycker du att den senaste utvecklingen är exempel på logiska resonemang?:D Jag tror att du kan känna dig i gott sällskap.

För övrigt, eftersom vi är överens om att LL är ond föreslår jag att om LL har katt så är kattägarna onda, om LL inte har katt är kattägarna goda. På det viset kan vi ha ett vinnande lag redan före första DL. Bra vad?

Fast nu glömde jag nog att räkna med demonen... ok, vi får spela då alltså!:p

Nejnejnejnejnej! Såg du inte ninjan!? Det är - i denna nyetablerade verklighet - bättre om du är irriterad på eventuella katter. Det blir nämligen ett sannolikhetsavdrag på "onda avsikter"...
Jaha!! Var det så det var? Eller? Gaah, katter och kattosannolikheten är en svår vetenskap minsann. :p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 110
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 724
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 446
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 576
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar