Sagan om Isfolket *Ulvlek*

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Sagan om Isfolket *Ulvlek*

tisdag-torsdag är okej, resterande veckodagar är min hjärna på semester. :D

TLV: Fast är det inte lite misstänkt att be andra göra något misstänkt? ;)

Alltså jag vet inte i vilken ände jag ska börja bena.
Jag måste rösta alldeles strax och HUR ska jag kunna göra det när det knappt finns nånting att "ta på" även om det skrivs en väldans massa?

KL
(Jag har nu nått den fasen i "eftermigränen" där jag beter mig som om jag är hög. Just go with it. Det gör jag och jycken också. Ut, närmare bestämt.)

Whaaaat, menar du att det bara är en fas för dig? :eek: Fan vad orättvist...

I övrigt funderar jag på om det trots allt inte är så att de som har katt borde vara mer misstänkta. Trots allt är ju katter onda varelser som vill ta över världen (det bör alla som någon gång träffat en katt veta). Och om man då jobbar som tjänare åt en ond katt (alla vet ju även att man aldrig äger en katt, utan förhållandet är mer tvärtom) måste ju risken vara ganska stor att man själv är ond? Eller? Är det kanske mer slaveri, så de hålls fångna och tjänar katten mot sin vilja, så de trots allt inte bör vara mer misstänkta..? :cautious:

Alltså jag vet inte i vilken ände jag ska börja bena.
Jag måste rösta alldeles strax och HUR ska jag kunna göra det när det knappt finns nånting att "ta på" även om det skrivs en väldans massa?

Rösta på någon som inte har katt. Eller på någon som har katt, beroende på vad som gäller.

Men menar du att räcker med att en skriver ett lagom långt misstänkt inlägg så kan du teoria?

Då tippar jag på att LL har katt. För det har nämligen inte jag.

Jag har dock en galen schäfer med hela alfabetet och lite till. (enligt instruktörer). Jag måste alltså vara genomgod och halvt galen som står ut O_o

Men menar du att räcker med att en skriver ett lagom långt misstänkt inlägg så kan du teoria?

Det räcker för att jag ska kunna börja teoria ja. Jag säger inte att det är ngn bra strategi men hur har ni annars tänkt att man ska kunna komma på något?

Det gör det väl? För att teoria om nåt underlättar det ju om det finns något man reagerar på, men det räcker ju om det är en person och/eller ett inlägg? Man måste ju inte teoria om flera stycken på en gång.

Myrten har ju redan skrivit ett tidigt teoriinlägg förresten.

Fast det var väl inte ett teoriinlägg hon sökte? Utan jag antar att det var en skämtsam uppmaning till någon att skriva något misstänkt som TLV själv kan teoria runt.

Ja jag kan ju alltid börja att teoria om dig då! ;)

1. Trycker på att det skulle vara en undansmitningsmanöver att skriva långa inlägg för att man ska vara "synligt osynlig" och alltså kunna smita undan.

2. Godförklarar dig själv på typiskt spektakulära vis. Lite "rosa klänning, blommig äng, liten och söt"-oskyldighetssliskeri över det hela. "Typiskt ulvigt", "men om det är typiskt ulvigt skulle en ulv då göra så?", "ja såklart, eftersom vi kommer tro att det är typiskt ulvigt och därför inte ulvigt så är det ulvigt".

3. Greppar halmstrån och tycker att ANDRA ska teoria?? Känns inte som att du letar onda, bara teorier :cautious:

... Och ja, mina två hjärnhalvor har något utav en Gollum/Smeagol-relation.

Jamen komigenåspeladå! :rage: ;)

Japp, den dagen jag har tid att nörda ned mig i vad alla skriver, varför de skriver som de skriver och hur de eventuellt kan tänkas tänka..den dagen ska jag.

;):D

Men för den skullen, jäkligt roligt o läsa om utvecklingen i leken.

Fast, återigen, hon har väl inte bett om teorier från andra? Hon har önskat att någon ska skriva något misstänkthon själv har något att teoria runt eftersom hon inte hittat något skumt hittills.

Jag uppfattar också TLV så och tycker inte det är skumt.

Dock reagerade jag lite på att hon, när jag skrev att Monster verkar skriva på sitt sätt oavsett roll, menade att jag ju också skrev långa inlägg och därför kanske hade samma taktik. D v s att vara aktiv utan att synas.

Men efteråt så kom meningen om att greppa efter halmstrån, så jag vet inte om det ens var seriöst menat på något sätt. Annars tycker jag inte TLV känns misstänkt.

Nu fick jag cirkus och Lindgren på min radar. Visst, läsa fel och missuppfatta kan alla göra, men läser man snabbt/slarvigt och verkligen vill hitta något att reagera på (som ofta är fallet med ulvar) är ju risken för det klart större. Nu har visserligen båda mer än en katt, så det är ju viss risk för att de även kan ha varit distraherade och därför missuppfattade det hela.

Plus att jag samtidigt blir lite nojig att det är jag som har missat nåt... :rofl:

2. Godförklarar dig själv på typiskt spektakulära vis. Lite "rosa klänning, blommig äng, liten och söt"-oskyldighetssliskeri över det hela. "Typiskt ulvigt", "men om det är typiskt ulvigt skulle en ulv då göra så?", "ja såklart, eftersom vi kommer tro att det är typiskt ulvigt och därför inte ulvigt så är det ulvigt".

Hahahaha snälla få mig inte att skratta, det gör så oooont
rosa klänning, blommig äng, liten och söt det är inte direkt så jag eller ngn annan ser mig.

Jag är 185cm lång, har alltid varit en pojkflicka, är starkare än många karlar och i vårt hem är det min man som bakar och städar. ;)

Jag kan hålla med om att det kan annars ulvigt att försöka hitta ngt att teoria om i första hand. Och hade det varit dag 2 så hade jag varit böjd att hålla med dig. Det är dock dag 1 och mig veterligen så är det vad vi alla gör eftersom det endast är de onda som har koll på vem som är vad och ingen tenderar att skriva/ göra ngt misstänkt första dagen

Jag uppfattar också TLV så och tycker inte det är skumt.

Dock reagerade jag lite på att hon, när jag skrev att Monster verkar skriva på sitt sätt oavsett roll, menade att jag ju också skrev långa inlägg och därför kanske hade samma taktik. D v s att vara aktiv utan att synas.

Men efteråt så kom meningen om att greppa efter halmstrån, så jag vet inte om det ens var seriöst menat på något sätt. Annars tycker jag inte TLV känns misstänkt.

Jag håller med där, reagerade också på det. Men som du säger kan det mycket väl ha varit skämtsamt menat (med tanke på biten att ni båda skulle ha lagt upp det som strategi tillsammans, har svårt att tro att TLV var seriös med det). Sen kan ju just den typen av skämtsamma misstankar trots allt få folk att titta åt ett håll utan att riktigt förstå varför eller vem som pekade däråt (dvs ganska bra ulvtaktik). Men nej, just nu får det inte mig att misstänka TLV i alla fall.

Hopp, syrran har åkt hem så nu kan jag återgå till varulvsletarberoendet :D

Monstermom och Myrten skriver mycket som vanligt. Inget jag reagerar på direkt.
TLV försöker få igång tråden lite genom att skämta (som jag uppfattade det) och LindgrenV reagerar kanske lite väl på det. Förstår dock inte vad hon menar med att Monstermom och Myrten skulle ha någon strategi om att göra sig osynliga för att dom syns och skriver mycket.
Hedinn är som vanligt, lugn och slipad. Svårt att säga något så här tidigt i leken.

Hahaha tack, men just slipat är väl kanske inte vad jag skulle kalla mitt spel hittills... :rofl:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 110
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 724
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 446
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 576
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar