Sagan om Isfolket *Ulvlek*

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Sagan om Isfolket *Ulvlek*

Jag vill minnas en lek där jag läste, och läste, och läste, TRE textväggar producerade av en viss Myrten. men det är alltid lika intressant att ta del av dem. Även om jag inte alltid hänger med. Min hjärna har nog tagit en permanent semester. :p

Allt det här är förtal, en komplott!:arghh: Eller... ja, jag vet ju inte hur det är med din hjärna, bumpo. Men att jag regelmässigt skulle spamma lekarna med långa inlägg? Nääääääeeeeeeee:rofl:

För övrigt tror jag att det var Sasse som var den främsta orsaken till Paddis (för jag skriver ofta Paddi, inte Paddan) avatarsbyte. Dessutom var det hon (Sasse alltså) som började använda wall of text i ulvspelen. Om sina egna inlägg.

För övrigt, Monster: jag fattar. Tror jag.:D

Jag ska erkänna att jag inte direkt är på topp just nu och ingen sticker väl ut i mina ögon mer än du just nu. Inte pga vad du skriver utan för att du skriver så långa inlägg att jag inte orkar läsa igenom det. Det får mig att fundera på om det är ngn typ av strategi?

Kan det vara att du skriver mycket just för att folk inte ska orka analysera dina inlägg för mycket och att du därmed ska kunna komma undan en granskning? Synligt osynlig så att säga

Även om jag hoppade av förra leken efter DL1 och bara läste lite extensivt sådär så tycker jag att Monster skrev på samma sätt då. Och då var hon god. Dessutom minns jag från förra gången hon spelade här på Buke att det var långa, resonerande inlägg. Så jag tror inte man kan dra några slutsatser om var hon står utifrån hur hon skriver.

(Det kan dock ses som att jag motsäger mig själv, då jag bygger min hypotes på ett mycket litet underlag. Något jag nyss har kritiserat:p. Men det är vad jag tror.)

Sant
Åh andra sidan har du också skrivit ganska långa inlägg i denna leken så det skulle lika gärna kunna vara en strategi som du har. Eller som ni har gemensamt..

Och nej jag griper inte alls efter halmstrån :angel:
Jag måste ju hitta ngt att teoria om

Det här är tredje leken Monster är med i och hon skriver alltid walls of text. Oavsett om hon är Smaug (och blir käkad, hehe) eller inte. Förra leken var hon god, innan det var hon ond utanför lyan (Smaug). Så det är inget som sticker ut i mina ögon i alla fall.

Jag ska erkänna att jag inte direkt är på topp just nu och ingen sticker väl ut i mina ögon mer än du just nu. Inte pga vad du skriver utan för att du skriver så långa inlägg att jag inte orkar läsa igenom det. Det får mig att fundera på om det är ngn typ av strategi?

Kan det vara att du skriver mycket just för att folk inte ska orka analysera dina inlägg för mycket och att du därmed ska kunna komma undan en granskning? Synligt osynlig så att säga

Fast så har hon ju spelat innan också. Känns ju svårt att grunda en sån teori utan att ha läst innehållet, det är väl trots allt vad som skrivs som är det viktiga, inte hur mycket/lite som skrivs? Myrten skriver ju i princip lika långa, vad har du för tankar om henne?

Hm, om jag minns rätt nu så spelade jag med dig i förrförra leken när jag var ond, men du var inte med i förra när jag var god? Det kan väl kanske skapa en koppling för dig då, att jag skrev "mycket" (vet som sagt inte vad ni pratar om) som Smaug och nu skriver mycket igen? Men jag skrev nog ungefär samma i förra, då jag var ängel... Det låter sannolikt mer trovärdigt om det kommer från nån annan än mig för all del, men annars kan du nog bara gå in på nån random sida i den leken (Kallebalik) och jämföra. Jag skulle nog själv säga att jag varit förhållandevis inaktiv i den här leken hittills - jag har mest bara tagit upp saker jag reagerat på "in the moment" och bemött eventuella frågor, istället för att som vanligt ställa upp samtliga intryck i ett samlat inlägg.

Vad gäller det som taktik att jag skulle skriva mycket för att folk ska hoppa över att läsa vete 17 om jag helt begriper det... :cautious:
Om det jag ville vore att flyga under radarn vore det nog både mer effektivt och framför allt enklare att skriva mycket mindre. Ska man bara fylla sida upp och sida ner med tomheter som inte säger något alls tror jag risken är mycket, mycket stor att man exponerar sig på sätt man inte tänkt... Risken (eller som jag ser det, förhoppningen :p) att någon faktiskt skulle ta sig tid att läsa vad man skrivit finns ju där.

Jag blir lite fundersam över en i mitt tycke ganska märklig misstanke...

Jag tycker det verkar svårt generellt sätt att säga att någon spelar si om den är god och så om den är ond.
Det är snarare frågan om andra saker tror jag, såsom tillgång på tid.
Jag är paranoid och blir misstänksam mot typ allt och finns där inget att bli misstänksam mot så känns det också skumt.

Hehe, man skulle skriva ett (jättelångt) inlägg bestående av:

Haefhuj soefjo eagheua dj fujejkgb bprensmdl iefj o. Aejf weovö psjolf eljgr bpäaäoesfj ndsfuj åpaoesfuj akrgj HAUEJJEJ!! U eghsiefj LEF BAOEF siefioaeikf e :cautious: Haeoifjwe! Ijaefkv do eosf fdskf les ffl seo fejefl see?

Och se om folk ger upp att läsa för att de efter ett tag inser att det inte är riktiga ord, eller inte ens börjar läsa för att de bara ser en vägg av text :D

Edit: Den som vågar erkänna att de läste hela min oförståeliga mening ovan får en semla på posten.

Hehe, man skulle skriva ett (jättelångt) inlägg bestående av:

Haefhuj soefjo eagheua dj fujejkgb bprensmdl iefj o. Aejf weovö psjolf eljgr bpäaäoesfj ndsfuj åpaoesfuj akrgj HAUEJJEJ!! U eghsiefj LEF BAOEF siefioaeikf e :cautious: Haeoifjwe! Ijaefkv do eosf fdskf les ffl seo fejefl see?

Och se om folk ger upp att läsa för att de efter ett tag inser att det inte är riktiga ord, eller inte ens börjar läsa för att de bara ser en vägg av text :D

Edit: Den som vågar erkänna att de läste hela min oförståeliga mening ovan får en semla på posten.

Ro hit semlan! Jag kollade nämligen noga om du gömt något mitt i nånstans! :p

Såg att jag fick svar på den frågan nu. :D

För övrigt, lite lagom OT, så håller jag på att plugga matte nu (eh ja, faktiskt. Försöker, åtminstone) och håller på med just procent, statistik och sannolikhet... Tror ni min lärare uppskattar om jag meddelar att jag inte gjort uppgifterna jag ska, MEN jag har räknat ut sannolikheten att de olika spelarna här är onda/goda och hur stor procents sannolikhet att olika beteenden och sätt att skriva och misstankar beror på att de är onda, har nån specialroll, har gjort ett misstag eller är arga på katten (:D)? Det borde väl få positiv respons, eller? :angel:

För övrigt, lite lagom OT, så håller jag på att plugga matte nu (eh ja, faktiskt. Försöker, åtminstone) och håller på med just procent, statistik och sannolikhet... Tror ni min lärare uppskattar om jag meddelar att jag inte gjort uppgifterna jag ska, MEN jag har räknat ut sannolikheten att de olika spelarna här är onda/goda och hur stor procents sannolikhet att olika beteenden och sätt att skriva och misstankar beror på att de är onda, har nån specialroll, har gjort ett misstag eller är arga på katten (:D)? Det borde väl få positiv respons, eller? :angel:

Om du har en bra lärare så! :D

(Och ro hit några mattekunskaper, du som har det färskt!)

Sant
Åh andra sidan har du också skrivit ganska långa inlägg i denna leken så det skulle lika gärna kunna vara en strategi som du har. Eller som ni har gemensamt..

Och nej jag griper inte alls efter halmstrån :angel:
Jag måste ju hitta ngt att teoria om

Fast det är ju inte direkt ovanligt att jag spammar leken med långa inlägg, vilket även kan utläsas av Lindgrens och bumpos kommentarer.;) Så vad skulle den strategin gå ut på? Att skriva liknande inlägg god som ond? Något säger mig att den i så fall inte är unik för mig.

Underbart! Men jag ser vissa komplicerande faktorer och källkritiska problem.

VILKA SPELARE HAR EN KATT?

Om du har en bra lärare så! :D

(Och ro hit några mattekunskaper, du som har det färskt!)

Jag kan ge dig en uppgift att lösa. Jag har fem flikar öppna i webläsaren. Fyra av dem hör till skolans plattform, den femte hör till Buke. Dvs det är 80% chans att jag har en av flikarna som hör till plugget uppe, ändå är det Buke-fliken som är uppe 80% av tiden. Hur går det till?

Underbart! Men jag ser vissa komplicerande faktorer och källkritiska problem.

VILKA SPELARE HAR EN KATT?

Äh, det får väl folk svara på? Går säkert att luska ut genom andra trådar, typ i kattforumet. Men frågan är ju om det då är större risk att en som beter sig konstigt är ulv om den inte har katt, än om den har katt..?

993646_10200230833189213_1816721660_n.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 110
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 724
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 446
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 573
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar