Sagan om Isfolket *Ulvlek*

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Sagan om Isfolket *Ulvlek*

Fast alltså, Cirkus röst... Cirkus vet av erfarenhet (från de lekar jag spelat ihop med henne att döma i alla fall) att det lätt blir så att en del missförstår hennes inlägg (ungefär som för dig ;))... Jag tror faktiskt att om hon satt i lyan skulle hon be om hjälp från de andra ulvarna med en röstmotivering som var så pass svag som den där...? :confused:

Jag har då aldrig varit med om att någon i lyan bett om hjälp med en röstmotivering, förekommer det? Det om nåt känns ju som att det skulle kunna bli rejält misstänkt, om det inte verkar komma från personen själv. Om en person ofta blir missförstådd och kan komma med svaga röstmotiveringar som god är väl ändå det bästa att göra samma sak som ond, för då kan det ju alltid ursäktas med att det förekommer annars också... Jag ställer mig ytterst tveksam till att hon skulle be om hjälp med att motivera sin röst om hon sitter i lyan.

Jag har då aldrig varit med om att någon i lyan bett om hjälp med en röstmotivering, förekommer det? Det om nåt känns ju som att det skulle kunna bli rejält misstänkt, om det inte verkar komma från personen själv. Om en person ofta blir missförstådd och kan komma med svaga röstmotiveringar som god är väl ändå det bästa att göra samma sak som ond, för då kan det ju alltid ursäktas med att det förekommer annars också... Jag ställer mig ytterst tveksam till att hon skulle be om hjälp med att motivera sin röst om hon sitter i lyan.

Jag frågade faktiskt Drama i förra leken om hon inte villa skriva ett långt, fint teoriinlägg åt mig med när hon precis blivit klar med sitt... Hon nekade. ;) :D

Vi pratade då både om röstval och motiveringar i den enda lya jag varit i... :confused:

I det fallet körde jag mitt vanliga rally hur som helst, men jag uppfattade det i alla fall som att jag hade fått stöd och hjälp om jag bett om det...?
Vad jag menar med att jag tror att Cirkus hade bett om hjälp är helt enkelt att hon skulle "provkört" den i lyan först, inte att någon annan skulle formulerat alltihop åt henne.

Jag vet inte, kanske jag bara är bränd av att jämt misstänka Cirkus fast hon är god? Men jag tyckte den rösten var så himla knepig att den liksom gick över nån magisk gräns och kom ut på andra sidan igen...

Nädå, det går inte att resonera som Habina skrev om sannolikheterna. Varje lottning har unika sannolikheter. :)

Då släpper jag det. Känner mig smått dum i huvudet när folk pratar matte, sannolikheter, dividering m.m.
Som med dynamiterna i förra leken alla diskuterade hejvilt. Kände mig bara som ett stort frågetecken.

När jag var i lyan så diskuterade vi inga motiveringar eller hur vi skulle rösta. Men hade jag frågat om hjälp så tvivlar jag inte på att någon kunde hjälpa en in på något spår.
Det är väl olika beroende på vilka som sitter i lyan.

Då släpper jag det. Känner mig smått dum i huvudet när folk pratar matte, sannolikheter, dividering m.m.
Som med dynamiterna i förra leken alla diskuterade hejvilt. Kände mig bara som ett stort frågetecken.

Hur konstigt det än kanske(?) låter så identifierar jag mig med det problemet - i den miljö jag är utbildad och oftast umgås så är jag åt det mattesvaga hållet. Och med "svag" menar jag "hålla i handen och prata barnspråk med". ;)

Jag ska försöka dra ner på mattesnacket, det blev en besatthet i förra leken men räds ej - snart skola en ny besatthet träda fram! :D

Kl

Jag blir nog mer förvirrad ju mer jag läser. Jag skulle egentligen behöva läsa igenom allt igen men risken är att hjärnan blir överbelastad istället.

Men nu blir det stallet en stund förhoppningsvis känns det lite lättare efteråt :)

Ja, kanske. Fast det är ju under förutsättning att hon hade tid och övriga i lyan fanns tillgängliga när hon behövde skriva något. Men jag håller helt klart med dig om att det känns lite för konstigt och out of the blue för att komma från en ulv... Eller bara allmänt förtäckt BOP-röst som inte säger något om hennes roll. Jag känner spontant att det finns risk att den motiveringen gör henne till ett enkelt byte i alla fall, sen om det är rätt eller inte är ju svårare att avgöra...

TeamLundVer
kommer med en, i brist på bättre ord, krystad "misstanke mot monster som går ut på att vara synligt osynlig. Det köper jag inte alls eftersom jag själv kan förstå varför hon skriver som hon gör. Det gjorde en liten ping på min radar. Men om det är något att reagera på egentligen vet e fan. Hon känns mer och mer neutral i och med fler genomläsningar av leken. Just nu inte misstänkt.
Hedinn
Känns skrämmande vettig och fluffigt god. Men eftersom det är dag ett och större delen av alla inlägg i leken är OT så säger det arken bu eller bä om henne. Cirkus röst på hedinn känns allt annat än bra. Hedinn ger mig inte onda vibbar, känns ärlig och på det stora hela som att hon inte är ond. Just nu iaf.
LindgrenV
OT:ar glatt som vanligt i början. Och hon har lagt in trådens absolut sötaste inlägg i #180. Annars känner jag att hon inte sticker ut åt något håll.
Artline
Det mest utstickande Art har gjort är väl kommentaren om att de onda inte gör samma misstag en tredje gång och käkar tjuven tidigt i leken. I övriggt har hon inte skrivit något som direkt sticker ut. Neutral for now.
Monstermom
Reagerar på Arts uttalande om ulvarna och tjuven. Har skrivit mycket, både OnT och OT. Jag fattar inte allt i hennes förgreningssannolikheter eller mattetänk, men bara för det blir hon inte ond.
Matmissbrukaren
Reagerar på att monster reagerar. Känns annars väldigt tydlig och rak i sina tankar. Verkar betydligt mindre förvirrad nu än tidigare. Men det tar ju ett tag att verkligenm komma in i ulvlekarna.
Myrten
Skriver det första försöket till teoriinlägg, ett efter var i leken det kom, som känns någorlunda matigt. Inte lätt i det skedet. (inlägg #124) Jag tycker också att hon känns väldigt klar och redig i sina tankar. Inget som jag reagera på åt något håll. Kanske med en liiiten lutning till att jag håller med henne.
Mumorsan
Har knappt synts till. Svårt att ha en åsikt där.
Ottilia
Har inte heller varit särdeles aktiv och är därmed neutral i mina ögon.
cirkus
Hennes teori och röst på Hedinn känns verkligen skum. OM det beror på att det är den första rösten eller något annat vet jag inte just nu. Men helt klart reagerar jag på den. Fortfarande är det cirkus röst det jag reagerat starkast på. Eftersom Hedinn är neutral i mina ögon, och jag verkligen inte förstår teorin bakom rösten, så känns det här inte bra. Men jag vet också att det är lätt att fastna i tankarna om den "skumma förstarösten". Ska försöka att inte göra det.
Habina
Har börjat komma med mer inlägg men inget som står ut åt något håll. Röstar på cirkus men inte på grund av hennes svaga röst på Hedinn.
CaisaLundblad
Reagerar jag inte på alls.
Bumpo
Mig själv kan det ju vara lite svårt att teoria om, men jag stal helt enkelt LL:s deltagarlista.

Jag vet ju liksom själv att jag är förbannat bra på att köra på förtäckta BOP-röster dag ett, om jag inte hittar nåt misstänkt. Jag liksom skummar igenom leken och plockar något som går att bygga en röstmotivering på, oavsett om jag misstänker spelaren i fråga eller ej egentligen (det är ju som sagt fruktansvärt svårt dag ett) och såna röster får ju ofta en del uppmärksamhet just för att de är svagt/konstigt motiverade. Och det är något jag gör oavsett roll, om jag helt enkelt inte har något att gå på. Så även om jag inte alls förstår cirkus motivering och reagerade väldigt på den så är jag tveksam till att den innebär att hon är ond.

Ja, kanske. Fast det är ju under förutsättning att hon hade tid och övriga i lyan fanns tillgängliga när hon behövde skriva något. Men jag håller helt klart med dig om att det känns lite för konstigt och out of the blue för att komma från en ulv... Eller bara allmänt förtäckt BOP-röst som inte säger något om hennes roll. Jag känner spontant att det finns risk att den motiveringen gör henne till ett enkelt byte i alla fall, sen om det är rätt eller inte är ju svårare att avgöra...

Och det här får det att låta som att det kan ha varit en alibiröst på en kollega. :cautious:

(Japp, jag har noll koll, även på mina egna tankar...)

Kl
Jag måste asa mig ut till stallet nu och jag tror ju inte att jag är särskilt snabb idag så jag lägger en röst redan nu.
Jag känner mig benägen att rösta på cirkus enligt tidigare resonemang men nu har hon redan fått en röst och som vissa påpekar så får hon ofta misstankar på sig. Så nu är jag livrädd att vara med i utröstandet av en god.

Problemet är att jag inte ser ngt annat misstänkt just nu någonstans. Det skulle vara om jag röstar på en av de andra som hängde upp sig på mig.

Hörni... Jag har verkligen försökt, jag lovar! Men... Det här med den onda utanför lyan, ni vet? Nog fanken borde den personen försökt outa sig vid det här laget? Med tanke på hur det gått för de senaste i liknande roller... :meh: (=jag) :up: (=askoll)

Så jag kan inte hjälpa att jag letar efter hintar... Det enda jag kan hitta är dock från Art #87 (som jag reagerade på redan då) och från Myrten #119. Och båda dessa är svar på LLs frågor-inlägg... Och ja, jag vet hur bra de misstankarna bar i förra leken... Men ändå. Borde inte Sölve vilja ge sig till känna? Eller tror ni hon helt enkelt lever på sannolikheten (förlåt, Matmissbrukaren) att ulvarna käkar nån annan i mängden?

Jag vet ju liksom själv att jag är förbannat bra på att köra på förtäckta BOP-röster dag ett, om jag inte hittar nåt misstänkt. Jag liksom skummar igenom leken och plockar något som går att bygga en röstmotivering på, oavsett om jag misstänker spelaren i fråga eller ej egentligen (det är ju som sagt fruktansvärt svårt dag ett) och såna röster får ju ofta en del uppmärksamhet just för att de är svagt/konstigt motiverade. Och det är något jag gör oavsett roll, om jag helt enkelt inte har något att gå på. Så även om jag inte alls förstår cirkus motivering och reagerade väldigt på den så är jag tveksam till att den innebär att hon är ond.

Men alltså, jag blir ju alldeles förfärad när folk bah "jag bryter mot reglerna.". :D Är det bara jag som pliktskyldigt letar efter det som är MEST misstänkt, oavsett hur lite det finns att gå på, och INTE BOP:ar när det står att det är förbjudet? :p

Information från LL

För övrigt, eftersom vi är överens om att LL är ond föreslår jag att om LL har katt så är kattägarna onda, om LL inte har katt är kattägarna goda. På det viset kan vi ha ett vinnande lag redan före första DL. Bra vad?

Då tippar jag på att LL har katt. För det har nämligen inte jag.

Inte för att jag vet vad det har med saken och den här leken att göra -men LL har TVÅ katter och en jäkla massa kattmatsburkar....

1016381_10152077138787182_1799365818_n.jpg

Senast ändrad:

Hörni... Jag har verkligen försökt, jag lovar! Men... Det här med den onda utanför lyan, ni vet? Nog fanken borde den personen försökt outa sig vid det här laget? Med tanke på hur det gått för de senaste i liknande roller... :meh: (=jag) :up: (=askoll)

Så jag kan inte hjälpa att jag letar efter hintar... Det enda jag kan hitta är dock från Art #87 (som jag reagerade på redan då) och från Myrten #119. Och båda dessa är svar på LLs frågor-inlägg... Och ja, jag vet hur bra de misstankarna bar i förra leken... Men ändå. Borde inte Sölve vilja ge sig till känna? Eller tror ni hon helt enkelt lever på sannolikheten (förlåt, Matmissbrukaren) att ulvarna käkar nån annan i mängden?

Eller så gör den inte det, just av anledningen att den tänker att folk räknar med att den ska outa sig och kommer leta efter hintar?

Ska jag rösta på någon av de andra som hängde upp sig på mig så återstår Art och LindgrenV. LindgrenV gjorde dessutom ett teoriinlägg om mig så även om det var skämtsamt menat så väljer jag att lägga min röst där.

Teamlundver röstar på LindgrenV

Men alltså, jag blir ju alldeles förfärad när folk bah "jag bryter mot reglerna.". :D Är det bara jag som pliktskyldigt letar efter det som är MEST misstänkt, oavsett hur lite det finns att gå på, och INTE BOP:ar när det står att det är förbjudet? :p

Fast alltså, det blir ju att hitta det "mest misstänkta", bara det att man inte tycker det är misstänkt egentligen. Men rösta måste man ju och motivera rösten måste man, alltså får man hitta något som man kan "göra" misstänkt och teoria runt. Man BOP:ar alltså inte bokstavligen, men man kanske egentligen inte tycker det man skrev var misstänkt är så misstänkt egentligen. Hänger du med?

Någon som vill fixa en röstlista?
Dom börjar väl ploppa upp nu. Sitter själv på mobilen så det blir lite segt att hoppa tillbaka i tråden hela tiden..

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 110
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 725
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 451
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 576
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken försäkring?
  • Valp 2025