Så mycket bättre - Ulvlek edition!

Som hon skriver så hade hon problem med buke vilket kan förklara att hon hakar på "första bästa" teori och röstar efter den. Men det skaver lite att det är ulven Killa hon hänger på.
Varför tycker du att det skaver? Även Cirkus hade ju skrivit lite om detta tidigare, Killa tog det vidare och sedan röstade bollen där? jag tycker inte det säger något om bollens eventuella roll.
 
Tänker du spåret som att inte fundera mer på frågan från @hemlig? Eller spåret att inte fundera kring hur @Mirtai kommenterade?

Själv kan jag tycka att ett sånt här konstaterande (även om det är skrivet med en ;) ) mer känns som ett väldigt enkelt inlägg att skriva för sig sprida misstankar baserat på typ ingenting :)
För mig är liksom frågan från @hemlig inte konstig - vem vet vad en LL kan hitta på?! :D Och hade hon varit i lyan haft det väl varit enklare att fråga sina kollegor snarare än att skriva det i tråden eftersom många teorier dag ett kan baserade just på en sådan fråga :)
Här känns det sådär lite svagt som att Killa försöker släta över hemligs fråga lite, typ sådär lite obemärkt..

Får lägga iväg en röst jag med så det är gjort :angel:

Jag fick en känsla av att Killaloe var på väg att rösta på mig med den kommentaren från cirkus sammanställning att det var suspekt att fråga om något som var uppenbart.
Det fick jag lite skumvibbar av. Att hon tog något som någon annan skrev och framförde misstankar om

Men sedan röstar iställer bollen__ på mig med just den teorin:idea: Känns som en möjlig lat ulv , med internetproblem som hugger något

Kan också vara så att bollen__ och Killaloe sitter i lyan tillsammans och inte vill lägga sina röster på samma spelare?
Eller så är det två goda som bara råkar fundera/ rösta med samma utgångspunkt skitsvårt att veta

Nåväl lägger min röst på bollen__

qitis röstar på bollen__
för att hennes röst på mig kändes väldigt bekväm och tagen från minst 2 andras funderingar kring mig
Jag förstår att qitis röstar på mig ufifrån min enkla röst och DL1. Men, jag tyckte faktiskt inte alls att det kändes som att Killaloe skulle lägga rösten på henne och dessutom har ju Killa röstat redan när Q ska rösta på mig, så trots att jag skrev tidigare (innan jag läst igenom leken ordentligt) att jag inte såg någon anledning att misstänka qitis så vid närmare läsning så kan jag iallafall inte utesluta henne för jag tycker ändå hennes röstinlägg är lite..underligt.
Röstlista DL1 kl 21.30

Magnum röstar på Killaloe
LenaH röstar på Niyama
cirkus röstar på Mirtai
Blacksmithfarm röstar på cirkus
bollen__ röstar på quitis
Killaloe röstar på Blacksmithfarm
Niyama röstar på cirkus
qitis röstar på bollen__
Mirtai röstar på Killaloe


Killaloe ulv
cirkus siare
Slängde med listan bara för att ha med den när jag kommenterar de inlägg jag fastnat över..
Just att cirkus blev käk gör mig lite nojig över Mirtai faktiskt - eftersom käket gör att hon ser väldigt god ut.
Varför gör käket att Mirtai ser god ut? Jag tycker snarare att det är andra rösten på Killa som gör att jag vill sortera bort henne - men, kollegor kan ju lägga såna röster har jag hört :angel:

Föredömligt kort lek att läsa ikapp :bow:

Men kan inte säga att jag får ut så mycket så här långt för det finns inte så mycket att gå på. När det gäller käkvalet så funderar jag lite på hur högt spel lyan vill spela. Om rollfördelningen var 7 goda och 3 ulvar från början och lyan förlorade en kamrat direkt i DL1 - hur mycket är de villiga att chansa för att vinna spelet?

(nu blir det en massa "om" här), men bygger lite vidare på vad Qitis skrev:
Men om Niyama är i lyan och om lyan misstänkte att Cirkus var siare så skulle de kanske ändå välja att käka Cirkus även om de förstod att Niyama skulle bli misstänkt för det. Dels för att hindra Cirkus från att sia vidare och dels kanske för att försöka få kvarvarande lyamedlem under radarn. Så strategiskt skulle det vara "rätt" val att göra så. Samtidigt om Niyama inte är i lyan så är det mycket smart spelat av lyan att försöka peka ut misstankarna åt det hållet, pga Niyamas inlägg om Cirkus kring första DL och sedan då käkvalet på det.
Jag vet att du skrev att det blir en massa "om", men: Jag förstår inte varför Niyama skulle bli misstänkt för att cirkus blir käk? Den hänger jag inte med alls på faktskt :o
 
Varför gör käket att Mirtai ser god ut? Jag tycker snarare att det är andra rösten på Killa som gör att jag vill sortera bort henne - men, kollegor kan ju lägga såna röster har jag hört :angel:

För att vi då vet att det inte stod mellan två onda, utan att Mirtai spikade igen för en ond (tillägg: alltså när en god hade två röster redan). Hade inte cirkus dött hade vi inte vetat det.

Jag vet att du skrev att det blir en massa "om", men: Jag förstår inte varför Niyama skulle bli misstänkt för att cirkus blir käk? Den hänger jag inte med alls på faktskt :o

För att cirkus skrev nåt om att hon skulle granska mig och jag då på nåt magiskt sätt ska ha förstått att hon kan vara siare och då käkat henne. Cirkus granskar alltid mig, i alla fall när hon är god, så det är liksom inget nytt. Som ond hade jag passat mig noga för att lägga en andraröst på henne dag 1.
 
Ja, fast nu var det ju ingen som hade siat och det vore ju dumt att hinta om att man är siare dag 1, om det inte är för att rädda sig kvar vilket inte var fallet här eftersom cirkus skrev efter dag dl.

LenaH röstade ju på mig, då borde jag väl käkat henne enligt ditt resonemang?

Jag citerar BSF som skrev detta:
Cirkus uppmärksammar detta och säger att hon kommer att fundera närmare på Niyama idag - något hon inte hinner göra då hon istället käkas. Nu är hon ju död, frågan är om denna kommentaren hade något att göra med käkvalet? Samtidigt känns det lite väl lätt att tro att Niyama är ulv och blev skrämd av cirkus och att de därför käkade henne.

Jag försöker analysera vidare och samt även vad Qitis resonerat om. Läs även mina två sista rader i mitt första inlägg.
 
Jag vet att du skrev att det blir en massa "om", men: Jag förstår inte varför Niyama skulle bli misstänkt för att cirkus blir käk? Den hänger jag inte med alls på faktskt :o
Om du läser vad både BSF och Qitis skrivit tidigare om saken så kanske du hänger med hur jag försöker resonera.
Qitis inlägg hittar du här: #128
Bsfs fick jag in svaret till Niyama - annars är det här #107

Jag blir galen på Buke som vägrar låta mig multicitera och jag måste försöka klippa in alla koder manuellt :arghh:
 
Jag postar lite vartefter jag skriver för buke bråkar som fan igen.

Niyama
hemlig/Paddington
bollen__
qitis
Blacksmithfarm
Magnum
Mirtai

LenaH - gick igenom röstningen innan nattdl. Det jag reagerar på är att hon vill sortera bort BSF som ulv pga Killas röst på BSF men hon verkar inte lägga samma vikt vid Magnums röst på Killa för att den var tidig. Men en tidig röst är ju minst lika riskabel eftersom röstningen (särskilt dag 1) kan sluta hur som helst. Sen som jag tidigare skrivit är jag lite nojig över godförklaringen av Mirtai, det blev lite "för bra" när cirkus käkades (alltså att Mirtai såg ännu godare ut). Men LenaH känns fortsatt neutral för mig.
 
Min mataffär håller på att flytta om:arghh:, så det tog tid att hitta allt jag skulle ha. Nu ska jag läsa ikapp det som kommit in sedan sist för att se om jag blir något klokare.
 
hemlig/Paddington
bollen__
qitis
Blacksmithfarm
Magnum

Mirtai - ja, att hon spikade igen för Killa gör onekligen att hon ser god ut. Men käkningen av cirkus gör ändå att jag inte vågar godförklara henne, den skaver lite. Noterar att cirkus röstade på Mirtai (apropå att folk verkar tro att jag käkat cirkus för att hon skulle granska mig). Så jag vågar inte hålla Mirtai åt varken ena eller andra hållet.

LenaH - gick igenom röstningen innan nattdl. Det jag reagerar på är att hon vill sortera bort BSF som ulv pga Killas röst på BSF men hon verkar inte lägga samma vikt vid Magnums röst på Killa för att den var tidig. Men en tidig röst är ju minst lika riskabel eftersom röstningen (särskilt dag 1) kan sluta hur som helst. Sen som jag tidigare skrivit är jag lite nojig över godförklaringen av Mirtai, det blev lite "för bra" när cirkus käkades (alltså att Mirtai såg ännu godare ut). Men LenaH känns fortsatt neutral för mig.
 
Varför tycker du att det skaver? Även Cirkus hade ju skrivit lite om detta tidigare, Killa tog det vidare och sedan röstade bollen där? jag tycker inte det säger något om bollens eventuella roll.
Efter att ha tänkt lite längre på det så vet jag inte riktigt. Ville nog mer hitta något som var mysko eftersom jag ville komma igång och komma framåt, blev lite förhastad och tänkte inte igenom det helt.
 
Det jag reagerar på är att hon vill sortera bort BSF som ulv pga Killas röst på BSF men hon verkar inte lägga samma vikt vid Magnums röst på Killa för att den var tidig. Men en tidig röst är ju minst lika riskabel eftersom röstningen (särskilt dag 1) kan sluta hur som helst.
Nja, jag skrev att det var en grovgallring när jag kom till BSF och sure, Magnums röst gör henne kanske lite åt det godare hållet också men ingen av dem känns superond just nu ivf.

Jag börjar känna en viss tidspress.
 
äh jag startar väl röstningen ikväll nån gång efter detta inlägget:p
tja jag vill ju klippa in detta :

känns ju om inte annat On Topic :angel:
 
LenaH - gick igenom röstningen innan nattdl. Det jag reagerar på är att hon vill sortera bort BSF som ulv pga Killas röst på BSF men hon verkar inte lägga samma vikt vid Magnums röst på Killa för att den var tidig. Men en tidig röst är ju minst lika riskabel eftersom röstningen (särskilt dag 1) kan sluta hur som helst.
Det här håller jag med om speciellt oxå som det är en liten lek och alla röster i leken blir betydelsefulla.
 
Jag tänker inte spekulera i varför just Cirkus käkades. Tror inte det var så tydligt att hon var siare, utan det kan finnas tusen anledningar till att just hon blev vald.
 
hemlig/Paddington
bollen__

qitis - har kommit med vettiga tankar idag, typiskt den nyare och något lugnare varianten av Q :p. Snöar in lite på mig men inget jag reagerar på direkt.

Blacksmithfarm - la första rösten på cirkus. Killa röstade på BSF, ser den rösten som något troligare alibi än Magnums men ändå till BSFs fördel just nu. (har försökt få fram BSFs inlägg länge nu men den fliken vägrar bli klar, jobbigt att leka när det är så här)

Magnum - la förstarösten på Killa, kan vara alibi men Magnum är ju ganska ny och jag är lite tveksam till att inleda röstningen med att rösta på en kollega då? Något åt det godare hållet pga det.
 

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 357
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
12 983
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 202
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 465
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Årets foderstater
  • Bildtråden
  • Uppdateringstråd #2

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp