Så mycket bättre - Ulvlek edition!

Ja, fast då tror jag snarare det är en slump att det råkade bli en ulv hon följde. Ulvar brukar ju passa sig för att medvetet följa varandra. Så just att det var en ulv, tycker jag inte gör henne mer misstänkt. (om bollen, lägger jag till, blir lite rörigt när inte namn nämns)
är du benägen att hålla bollen lite åt det godare hållet? :)
 
Käkandet av cirkus, om lyan nu uppfattade att hon kunde haft en specialroll iom att hon ville hålla ögonen på @Niyama så vore det väl (?) inte otroligt att man käkar just den?
Eller är jag ute och cyklar då?

I övrigt måste jag läsa ikapp bättre.

Det jag satt som liten notering för mej själv är väl att det borde vara onödigt att rösta ut en kollega i första dl (@Mirtai )
och att
@Niyama känns.. hal? Vilket kan vara åt båda hållen tror jag, inte lika ’neutral’ som jag upplevde i förra leken men vet inte om det liksom är bra eller dåligt.
 
Käkandet av cirkus, om lyan nu uppfattade att hon kunde haft en specialroll iom att hon ville hålla ögonen på @Niyama så vore det väl (?) inte otroligt att man käkar just den?
Eller är jag ute och cyklar då?
Om de uppfattade att hon kunde ha specialroll så är det förstås inte konstigt. Jag uppfattade det dock inte, och jag tvivlar på att cirkus avsikt vara att hinta om att hon minsann kunde kolla upp mig ordentligt (sia). Det var bara en jättetypisk cirkus-reaktion tycker jag.

Tillägg: det var ju dessutom efter dl, så det fanns ingen anledning för cirkus att försöka få fram att hon har viktig roll då.
 
Cirkus brukar jaga mig hysteriskt ändå, så att ge henne ytterligare en anledning genom en andraröst dag 1 är lite väl korkat faktiskt.

eller så tja? :idea: om man nu ponerar att du sitter i lyan så dels

1) lika bra att få ut den som bukar jaga dig? och den kommentaren du la precis på DL-slaget 21,30 att det var dumt att lägga en andraröst på någon som inte kan försvara sig kan ju lika gärna tas som att gå före när /om/ och ifall att det skulle vara cirkus (som god) som rykt i DL1- lynchen?
2) Om du sitter i lyan och fått korn på att cirkus kan vara siaren och med det inlägget hon la inatt att hon tyckte du var skummast -tja? lika bra att få ut henne i käk då? Ingen sia är gjord. och du kan försvara dig utan att en siare ska jaga dig (om hon levt?)

sedan finns det ju det där tredje alternativet:arghh:

3) ja du blir misstänkt just pga det jag själv tänker här ovan oavsett roll på cirkus - om några vet något om några i första DL så vet ju iaf alla onda vilka som är goda (inga onda utanför lyan i denna leken)
 
Fast Q listade vad som hänt under natten och vad spionen kan ha fått veta? Får inte den de raderna? Eller är jag en DL fel i tid?
Jaha, jag fastnade på det sista så missade att hon skrev allmänt innan. Jo, spionen skulle få all info natt 1.
"så ska man se till vilka drällrader som kan ha gått ut till ulvarna via spioninfon så borde det vara :
ängeln skyddar xxxx"
 
Hittat in i leken, men inte hittat hem än så har försökt läsa ikapp på mobilen. Men ni som känner mig vet att jag hatar mobilspelande så jag får komma in när h ag kommer hem istället.
 
Jag är här och ber som sagt om ursäkt för den lättvindiga rösten på @qitis och jag förstår om den gör mig misstänkt. Jag tänkte att det var bättre att rösta än inte och hade inte hunnit läsa ordentligt när det laggade så. Jag är glad att jag inte bidrog till att någon god åkte iallafall! :)
Har bara läst lite snabbt nu och ska sätta mig och läsa igenom ordentligare men så långt så kan tycker jag inte att jag har något skäl att fortsatt misstänka @qitis idag :)
 
Jag är här och ber som sagt om ursäkt för den lättvindiga rösten på @qitis och jag förstår om den gör mig misstänkt. Jag tänkte att det var bättre att rösta än inte och hade inte hunnit läsa ordentligt när det laggade så. Jag är glad att jag inte bidrog till att någon god åkte iallafall! :)
Har bara läst lite snabbt nu och ska sätta mig och läsa igenom ordentligare men så långt så kan tycker jag inte att jag har något skäl att fortsatt misstänka @qitis idag :)

jag vet inte hur jag ska tänka med detta inlägget:idea: kan man tänka något alls av det? förvirrad var ordet O_o
avvaktar fler inlägg av dig helt enkelt
 
Föredömligt kort lek att läsa ikapp :bow:

Men kan inte säga att jag får ut så mycket så här långt för det finns inte så mycket att gå på. När det gäller käkvalet så funderar jag lite på hur högt spel lyan vill spela. Om rollfördelningen var 7 goda och 3 ulvar från början och lyan förlorade en kamrat direkt i DL1 - hur mycket är de villiga att chansa för att vinna spelet?

(nu blir det en massa "om" här), men bygger lite vidare på vad Qitis skrev:
Men om Niyama är i lyan och om lyan misstänkte att Cirkus var siare så skulle de kanske ändå välja att käka Cirkus även om de förstod att Niyama skulle bli misstänkt för det. Dels för att hindra Cirkus från att sia vidare och dels kanske för att försöka få kvarvarande lyamedlem under radarn. Så strategiskt skulle det vara "rätt" val att göra så. Samtidigt om Niyama inte är i lyan så är det mycket smart spelat av lyan att försöka peka ut misstankarna åt det hållet, pga Niyamas inlägg om Cirkus kring första DL och sedan då käkvalet på det.
 
Och bygger jag vidare på det så brukar Qitis i toppform vara en fena på att bygga strategier och tänka åt alla håll och kanter.
 
Och bygger jag vidare på det så brukar Qitis i toppform vara en fena på att bygga strategier och tänka åt alla håll och kanter.
ok nu tappade du mig? :)
tycker jag tänkt bra åt alla håll och kanter..
sedan är jag långt ifrån i toppform -det kan medges :D beach -18 känns som hej kom och hjälp mig :rofl:
 
Men hur skulle de kunnat misstänka det?
Utifrån mina egna erfarenheter har jag märkt att är man i lyan så blir man väldigt lyhörd för teorier emot en själv och tror att alla som röstar mot en troligen är siare och man ska bli siad eller har blivit siad av personen. Sedan behöver det inte alltid vara så (oftast är det ju inte det, men man nojar ju som fan)
 
Utifrån mina egna erfarenheter har jag märkt att är man i lyan så blir man väldigt lyhörd för teorier emot en själv och tror att alla som röstar mot en troligen är siare och man ska bli siad eller har blivit siad av personen. Sedan behöver det inte alltid vara så (oftast är det ju inte det, men man nojar ju som fan)
Ja, fast nu var det ju ingen som hade siat och det vore ju dumt att hinta om att man är siare dag 1, om det inte är för att rädda sig kvar vilket inte var fallet här eftersom cirkus skrev efter dag dl.

LenaH röstade ju på mig, då borde jag väl käkat henne enligt ditt resonemang?
 

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 355
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
12 983
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 197
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 465
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp