Så mycket bättre - Ulvlek edition!

Röstlista DL1 kl 21.30

Magnum röstar på Killaloe
LenaH röstar på Niyama
cirkus röstar på Mirtai
Blacksmithfarm röstar på cirkus
bollen__ röstar på qitis
Killaloe röstar på Blacksmithfarm
Niyama röstar på cirkus
qitis röstar på bollen__
Mirtai röstar på Killaloe


cirkus 2
Killaloe 2


Killaloe var ulv och cirkus var siare.

Mina tankar kring röstningen.

Magnum och LenaHs röster var tidiga och jag känner inte att de ger mig några vibbar åt något håll just nu - så jag hoppar över dem för tillfället.

Mirtai lägger sista rösten i lynchen på Killaloe som var ulv. Det talar ganska mycket till hennes fördel - ännu mer nu när vi vet att cirkus var god och att det därmed inte var två ulvar upp till lottning. Detta gör att jag har väldigt svårt att se henne i lyan.

Niyama lägger en andraröst på cirkus och kommenterar senare att hon glömt att cirkus inte skulle hinna in och försvara sig (efter DL om jag inte minns helt fel).
Nej det var inte så schysst :down:-:meh: som tur var så blev jag kvar :up: Och jag lär fundera rätt mycket på dig som faktiskt la en andraröst på mig. Iom att Killa röstade på Blacksmithfarm som la förstarösten på mig så känns du skummast av er två för stunden.

Mirtais röst på Killaloe var ju en gåva, men det friskriver såklart inte henne. Det vore rejält djärvt om hon var ulv att lägga andrarösten på en kollega, men å andra sidan ett väldigt fint alibi.

I övrigt snömos i skallen
Cirkus uppmärksammar detta och säger att hon kommer att fundera närmare på Niyama idag - något hon inte hinner göra då hon istället käkas. Nu är hon ju död, frågan är om denna kommentaren hade något att göra med käkvalet? Samtidigt känns det lite väl lätt att tro att Niyama är ulv och blev skrämd av cirkus och att de därför käkade henne.


Då kommer vi till bollen__ som röstar på qitis efter att ha hakat på Killaloes kommentar om henne (Q)
Viktig poäng här tycker jag - att @qitis ställer en fråga som sen mer eller mindre besvaras i samma inlägg.
För mig känns det lite att en ska försöka spela lite ovetandes och snurrig men ändå har bra koll (kanske för att en då har pratat med sina kollegor) :)
Jag vet inte hur det är för er, men buke fungerar dåligt för mig. Det hänger sig och tar en evighet att ladda om sidan. Känner att jag behöver försöka få iväg en röst nu för jag blir galen när det fungerar så dåligt.
Tyvärr blir det en lätt röst ty jag kan knappt skrolla så jag kan läsa vilket känns surt och irriterande.
bollen__ röstar på qitis
Precis som Killaloe noterar, så tänker jag att det kan vara en ulv som försöker spela ovetandes och därigenom god. Alltså att hon är skum för att det känns som att hon spelar ovetandes när hon i själva verket kanske är vetandes. Typ.
Sorry, jmen jag är nöjd om jag får iväg rösten nu. Det hängde sig igen.
Som hon skriver så hade hon problem med buke vilket kan förklara att hon hakar på "första bästa" teori och röstar efter den. Men det skaver lite att det är ulven Killa hon hänger på.

qitis lägger en hämndröst på bollen__ inget direkt uppseendeväckande tycker jag. Säger inget om hennes roll.


Summan av detta är att den enda jag känner mig bekväm med att sortera bort från ulvletandet för tillfället är Mirtai.
 
Som hon skriver så hade hon problem med buke vilket kan förklara att hon hakar på "första bästa" teori och röstar efter den. Men det skaver lite att det är ulven Killa hon hänger på.
Fast som ulv brukar man ju i alla fall tänkta ett varv extra innan man hakar på en kollegas teori. Sen kan det iofs råka bli så i tidspress, men normalt sett tycker jag de flesta verkar akta sig lite för det.
 
Mirtai lägger sista rösten i lynchen på Killaloe som var ulv. Det talar ganska mycket till hennes fördel - ännu mer nu när vi vet att cirkus var god och att det därmed inte var två ulvar upp till lottning. Detta gör att jag har väldigt svårt att se henne i lyan.
Just att cirkus blev käk gör mig lite nojig över Mirtai faktiskt - eftersom käket gör att hon ser väldigt god ut.
 
Röstlista DL1 kl 21.30

Magnum röstar på Killaloe
LenaH röstar på Niyama
cirkus röstar på Mirtai
Blacksmithfarm röstar på cirkus
bollen__ röstar på quitis
Killaloe röstar på Blacksmithfarm
Niyama röstar på cirkus
qitis röstar på bollen__
Mirtai röstar på Killaloe


Killaloe lynchas -ulv
Cirkus käkas- siare

Ja så här går mina tankar kring gårdagens lynch och efter att cirkus (tyvärr) käkats - det hade ju varit bra att ha henne kvar! :down:

Tror först och främst inte att röstfifflaren använt någon av sina 2 extraröster iom att ingen av de två som var uppe till lynch igår - cirkus och killaloe- hade den rollen

Av det som hittills framkommit i leken - vilka som gräver och funderar och försöker föra leken framåt och hur rösterna fallit så är mina 5 cent så här:

Mirtai som lägger en andra röst på ulven Killaloe och därmed gör att det blir lottning mellan goda cirkus och Killaloe känns i dagsläget som den mest goda i fältet pga detta. Finns ju ingen anledning för någon i lyan att föra upp en ulv till lottning mot en god- är min tanke bakom detta . Givetvis kan man aldrig bortse från att det kan vara värsta alibirösten.:cautious: Men hursom inte i mitt fokus idag pga det

Lite samma med Blacksmithfarm som iofs lägger första rösten på goda cirkus- men som också får en röst på sig av KIllaloe. Känns som hyfsat osannolikt att Killaloe lägger en uddaröst på en ev lyakamrat- när hon lika gärna kunde lägga den på en god? Med detta sagt så iaf för stunden sorterar jag bort BSF från mitt fokus idag

Niyama ja där kan man ju fundera ett antal varv hit och dit tycker jag
Iom att cirkus käkades och jag noterade ju detta inlägget av henne
Nej det var inte så schysst :down:-:meh: som tur var så blev jag kvar :up: Och jag lär fundera rätt mycket på dig som faktiskt la en andraröst på mig. Iom att Killa röstade på Blacksmithfarm som la förstarösten på mig så känns du skummast av er två för stunden.

Mirtais röst på Killaloe var ju en gåva, men det friskriver såklart inte henne. Det vore rejält djärvt om hon var ulv att lägga andrarösten på en kollega, men å andra sidan ett väldigt fint alibi.

I övrigt snömos i skallen

Ja det känns ju inte otroligt att hon valde att sia Niyama inatt? :idea: bara att hon inte fick reda på svaret?
Däremot går det ju att fundera hårt kring om ulvarna käkade cirkus för att hon eventuellt var på väg att sia en i lyan? Å andra sidan så blir ju Niyama direkt i fokus om de nu trodde att de hade korn på siaren ( om nu Niyama sitter i lyan alltså) så OM nu lyan anade att cirkus var siare så kan de ju lika gärna käkat henne för att Niyama skulle bli misstänkt också?
Aja Niayma får väl skriva lite och visa upp mer av sina tankar så kanske det blir klarare vart hon står.

Magnum lägger en första röst i gårdagens DL och den hamnade på Killaloe som vi nu vet var ulv
Jag kan tycka att det är rätt djärvt att starta röstningen med en röst på en lyakamrat- så av den anledningen så hamnar inte mitt fokus på Magnum just nu- med stor brasklapp för att ulvar kan göra vad som helst :angel:

sedan har vi gänget som man inte alls kan fundera kring utefter röstningen igår

Hemlig - numera ersatt av @Paddington får komma med inlägg innan man kan ens fundera över henne

LenaH och Mirtai har en konversation i morse innan DL och verkar ha funnit varandra - typ? jag har lite problem med det dock? inga goda kan ha funnit varandra innan natten gått och jag får lite fler gråa hår än jag redan har över alla varv man kan dra kring det :p

bollen__ ja jag röstade på henne igår och det enbart för jag dels vet min egen sida i leken och dels för att jag tyckte det var så lätvindigt att haka i andras tankar så. Dock så ger jag bollen__ benefits of the doubts - internetproblem är inte lätt att deala med- men vill ju gärna se mer tankar från henne angående leken så jag kan bli klok på vart jag kan sortera in henne
 
Ja det känns ju inte otroligt att hon valde att sia
Niyama
inatt? :idea: bara att hon inte fick reda på svaret?
Däremot går det ju att fundera hårt kring om ulvarna käkade cirkus för att hon eventuellt var på väg att sia en i lyan? Å andra sidan så blir ju Niyama direkt i fokus om de nu trodde att de hade korn på siaren ( om nu Niyama sitter i lyan alltså) så OM nu lyan anade att cirkus vafr siare så kan de ju lika gärna käkat henne för att Niyama skulle bli misstänkt också?
Aja Niayma får väl skriva lite och visa upp mer av sina tankar så kanske det blir klarare vart hon står.
Hade inte spelat så jävla klantigt om jag var ond. Visst hade jag blivit nojig att bli siad, men det fanns ju inget som tydde på att just cirkus var siare.
 
i övrigt vad som hänt i leken bakom kulisserna sas

siaren är död- så ingen är siad:down:
ängeln har skyddat någon - kanske inte sig själv med tanke på drällraden:idea:
lösmynte spionen har fått full info inatt- ulvarna har fått en drällrad
röstfifflaren tror jag inte använt sin extraröst iom att ingen av de två som det var lottning kring igår hade den rollen

så ska man se till vilka drällrader som kan ha gått ut till ulvarna via spioninfon så borde det vara :
ängeln skyddar xxxx
 
Fast som ulv brukar man ju i alla fall tänkta ett varv extra innan man hakar på en kollegas teori. Sen kan det iofs råka bli så i tidspress, men normalt sett tycker jag de flesta verkar akta sig lite för det.
I och för sig är det kanske så. Men i och med tidspressen så kanske hon hoppats på att komma undan med det argumentet. Eller så är jag så vilsen att jag ser ulvar överallt...

Just att cirkus blev käk gör mig lite nojig över Mirtai faktiskt - eftersom käket gör att hon ser väldigt god ut.
Det har du ju rätt i. Men samtidigt - varför rösta på Killaloe isf?

(Edit, sista meningen kom inte med)
 
i övrigt vad som hänt i leken bakom kulisserna sas

siaren är död- så ingen är siad:down:
ängeln har skyddat någon - kanske inte sig själv med tanke på drällraden:idea:
lösmynte spionen har fått full info inatt- ulvarna har fått en drällrad
röstfifflaren tror jag inte använt sin extraröst iom att ingen av de två som det var lottning kring igår hade den rollen

så ska man se till vilka drällrader som kan ha gått ut till ulvarna via spioninfon så borde det vara :
ängeln skyddar xxxx
Och så kan väl ulvarna ha varit i farten? De har ju lite hyss som de kan tänkas ha använt?
 
I och för sig är det kanske så. Men i och med tidspressen så kanske hon hoppats på att komma undan med det argumentet. Eller så är jag så vilsen att jag ser ulvar överallt...

Ja, fast då tror jag snarare det är en slump att det råkade bli en ulv hon följde. Ulvar brukar ju passa sig för att medvetet följa varandra. Så just att det var en ulv, tycker jag inte gör henne mer misstänkt. (om bollen, lägger jag till, blir lite rörigt när inte namn nämns)

Det har du ju rätt i. Men samtidigt - varför rösta på Killaloe isf?
Ja, det vet jag inte. Det är ju onödigt att spika igen för en ulv dag 1. Jag brukar inte analysera käkandet så mycket första natten, tycker inte det brukar säga nåt, men tycker käkandet av cirkus är skumt.
 

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 355
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
12 983
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 197
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 465
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp