Så mycket bättre - Ulvlek edition!

Q vill i bekräfta vilken DL som gäller för de onda. Det är ju bra, men samtidigt nästan lika självklart som att ulvar käkar (som @hemlig funderade på) kan jag tycka
Viktig poäng här tycker jag - att @qitis ställer en fråga som sen mer eller mindre besvaras i samma inlägg.
För mig känns det lite att en ska försöka spela lite ovetandes och snurrig men ändå har bra koll (kanske för att en då har pratat med sina kollegor) :)
 
Jag som har nattningen av pållarna ikväll kommer nog inte hinna tillbaka till 21:30 så jag behöver försöka få till en röst nu. Som vanligt så är DL1 så himla svårt. Jag tycker att de onda har alldeles för många fördelar för att det ska kännas bekvämt så jag har kollat lite på hur/om folk har funderat runt detta. Redan på första sidan så fastnade jag på


Frågetecknen känns lite malplacerade liksom tanken att de onda i första hand ska försöka röst ut en som de har siat med viktig god roll - jag tänker att om de hittar en viktig god roll så borde käk vara första tanken.



Bra och viktig fråga från Niyama. Och alltid något - att de åtminstone inte kan trolla i avgörande lynch.



Q vill i bekräfta vilken DL som gäller för de onda. Det är ju bra, men samtidigt nästan lika självklart som att ulvar käkar (som @hemlig funderade på) kan jag tycka.




Bra påminnelse om en ytterligare förmåga som de onda har.



Det kursiva: Hur kan Killa veta att hemlig inte är i lyan? Samtidigt så tycker jag att resonemanget inte håller ihop om att å ena sidan så är frågan inte konstig, men å andra sidan så borde en sån fråga locka till sig teorier.

Men jävulen nu kom Magnum med en OT röst på Killa som jag kände mig misstänksam mot.



Ännu en som inte tyckte det var konstigt att hemlig ställde frågan om huruvida ulvarna käkar. O_o

Å nu kom LenaH med en rätt OT-ish teori om varför Niyama väljer det sällskap hon gör. Visserigen snurrig av medikament men nog brukar LenaH vara vassare än så?


Nä jag måste rösta och det får bli så här

cirkus röstar på Mirtai

för tanken om ulvars agerande efter att de eventuellt har siat en viktig god. Ringrostigt kanske, men det var något som jag reagerade på.
Ulvar gör väl lite som de vill... låt säga att de vet vem ängeln är. Jag tror ju att de hellre försöker rösta ut den än riskera uteblivet käk. Beroende på läget i leken och hur lätt eller svårt de tror det blir att få ängeln utröstad...

Jag tycker inte alls att Mirtai tänker så konstigt.

Känner att tiden går fort nu (eller så är jag seg och trött) så jag vill lägga min röst nu.

Blacksmithfarm röstar på cirkus
för jag håller inte med om hennes teori kring Mirtai.
 
Jag vet inte hur det är för er, men buke fungerar dåligt för mig. Det hänger sig och tar en evighet att ladda om sidan. Känner att jag behöver försöka få iväg en röst nu för jag blir galen när det fungerar så dåligt.
Tyvärr blir det en lätt röst ty jag kan knappt skrolla så jag kan läsa vilket känns surt och irriterande.
bollen__ röstar på qitis
Precis som Killaloe noterar, så tänker jag att det kan vara en ulv som försöker spela ovetandes och därigenom god. Alltså att hon är skum för att det känns som att hon spelar ovetandes när hon i själva verket kanske är vetandes. Typ.
Sorry, jmen jag är nöjd om jag får iväg rösten nu. Det hängde sig igen.
 
Har funderat och funderat över vad jag ska basera mitt val på; en artist som jag lyssnat mycket på? En artist som jag tycker är riktigt bra? En som jag tror kan vara trevlig att prata med?
Jag har varit inne på Freddie (precis som @qitis), Simon & Garfunkel, men landar nog till slut på Magnus Uggla. Hans singel Kung för en dag gick varm i CD-spelaren när vi (jag och mina syskon) var små. Tänk på den tiden när man fick ett karaoke-spår med på singeln... Jag tror att det skulle kunna bli en trevlig middag.

Allså, först så nämner @Blacksmithfarm en massa bra artister men sen landar hon i att Magnus Uggla är ett bra val pga ”kung i baren”. Att dessutom reflektera över en karaokeversion känns som ett typiskt sätt för en producent att tänka och mjölka ut pengar ur en artist!

Lägg till att @Blacksmithfarm funderar på att använda sig av listan på folks middagsgäster för att bygga teorier - en producent som kollar marknaden?! - och utöver det släpper @mirtais sammanställning lite för snabbt och okritiskt (tycker jag) gör att min röst hamnar där idag!

Alternativet hade varit att rösta på @Mirtai - dels för att hon vill ha hem Britney Spears, tänk vilken producentdröm så mycket mervärde runtomkring hon ger på grund av sitt varumärke (!) men också för att jag tycker sammanställningarna känns värderande och som ett sätt att vara aktiv utan att ta så mycket ställning men samtidigt smyga in lite misstankar här och där för andra att snappa upp och spinna vidare på. Men eftersom det är DL1 och Mirtai redan har en röst så hamnar inte min där idag. Men jag kommer försöka hålla kvar det här i huvudet om inger särskilt händer för det är misstänkt tycker jag!

Killaloe röstar på Blacksmithfarm

(Och medans jag skrev detta så har BSF röstat på @cirkus som i sin tur lagt sin röst på @Mirtai - är det ännu ett försök att komma till sin kollegas försvar? Rösten med motivation får mig inte att bli mindre misstänksam direkt)
 
Ruskigt dåligt med tid till lek idag tyvärr:crazy:
Har i vart fall inte haft så många inlägg att kolla igenom:angel:

Rösterna så här långt faller lite här och där. De allra flesta med OT- teorier och förklädda BoP- röster tycker jag

Cirkus gör ett beundransvärt grävande av det lilla som skrivits och OnTopic vad det gäller att rösta på något som rör leken.
Säger väl inget om vilken sida hon står på så sett.
Men i alla fall något som för fram leken :up:

Hemlig förefaller fått förhinder att delta idag men hann skriva lite innan det. Och noterbart är väl att det är flera som inte tycker det är konstigt att hon frågar om ulvarna får käka och nån annan tyckte det var suspekt .
Med så lite som skrivits är det ofta de som skrivit något lite mera som får teorier på sig i DL1- helt enkelt för att det skrivits något man kan ta upp.

bollen__ har hittat leken och valt middagsgäst- så går ju inte att veta ett skvatt om henne än (hm - ja jag kastar sten i glashus:o) HInner se att hon röstar på mig :cautious: - verkar ha problem med internet,

Blacksmithfarm - skriver mest sammanställningar och listor men är en av de som inte tycker det är något att gå vidare med ang det Hemlig skrev om att ulvarnas käk på natten var utskrivet ( detta då hemlig inte kan delta) länge sedan hon lekte- kul att du är tillbaka:)

LenaH har ont i ryggen och lägger en uppenbart förtäckt BoP-röst

Killaloe funderar lite högt och lågt. Kan vara en ond kanske som försöker få lite misstankar här och där? Eller en god som försöker hitta ond. Svårt att veta så här tidigt i leken? Har ett inlägg där hon skriver att producenterna (ulvarna) borde ha dyra middagsgäster för att tjäna pengar?

Niyama har mest varit förorättad över att hennes middagsgästs namn verkar vara svårt att stava rätt till
Har ställt lektekniska frågor i lekstarten sin vana trogen men annars inte bidragit till något mera i leken så här långt

Magnum har funderat lite över trolig fördelning onda/goda i leken och har sedan lagt en OT-röst ( röstar först av alla)

Mirtai ännu en som inte varit med på ett tag- kul att du också är tillbaka:) Skriver enligt egen utsaga för att få igång leken och det är ju alltid bra :up: Säger inget om vilken sida hon står på dock

Kort sagt typisk första DL1 så här långt - svårt att greppa vart man har alla deltagarna och många OT-röster och inte så mycket grävande :idea:
 
Röstlista.

Magnum röstar på Killaloe
LenaH röstar på Niyama
cirkus röstar på Mirtai
Blacksmithfarm röstar på cirkus
bollen__ röstar på quitis
Killaloe röstar på Blacksmithfarm
 
Precis som Killaloe noterar, så tänker jag att det kan vara en ulv som försöker spela ovetandes och därigenom god. Alltså att hon är skum för att det känns som att hon spelar ovetandes när hon i själva verket kanske är vetandes. Typ.

Här spelas inte ovetandes:pO_o
Ville mest bara påpeka att det inte stod i lekstarten -som det står i det inlägget så skrev jag ju att det väl är troligast att det är natt-DL då det brukar vara det:)
 
Buke segar mellan varven för mig också, och nuförtiden tycker jag dl 1 är så jobbig. Jag reagerar på cirkus inlägg:

Frågetecknen känns lite malplacerade liksom tanken att de onda i första hand ska försöka röst ut en som de har siat med viktig god roll - jag tänker att om de hittar en viktig god roll så borde käk vara första tanken.

För som nån annan påpekade kan ju en viktig god roll vara en roll som är svår att käka. Sen har ju trollande använts förr för att tvinga nån att rösta på ängeln exempelvis (eller för att rösta på en ond för att luras...). Hur som helst kan trollande påverka mycket i en så liten lek.

Å nu kom LenaH med en rätt OT-ish teori om varför Niyama väljer det sällskap hon gör. Visserigen snurrig av medikament men nog brukar LenaH vara vassare än så?

Jag tycker den är ganska typisk LenaH vid tidsbrist och dylikt. Hon tar nåt OT och sen reagerar folk för hon minsann brukar vara vassare. Nä, jag tycker inte ens LenaH brukar vara särskilt vass dag 1 faktiskt. Sen har jag ingen uppfattning om var hon står nu, hon är helt neutral för mig, men jag tycker dessa kommentarer är lite märkliga.

Hur som helst är det mina kommentarer till första citatet som gör att
Niyama röstar på cirkus
 
Får lägga iväg en röst jag med så det är gjort :angel:

Jag fick en känsla av att Killaloe var på väg att rösta på mig med den kommentaren från cirkus sammanställning att det var suspekt att fråga om något som var uppenbart.
Det fick jag lite skumvibbar av. Att hon tog något som någon annan skrev och framförde misstankar om

Men sedan röstar iställer bollen__ på mig med just den teorin:idea: Känns som en möjlig lat ulv , med internetproblem som hugger något

Kan också vara så att bollen__ och Killaloe sitter i lyan tillsammans och inte vill lägga sina röster på samma spelare?
Eller så är det två goda som bara råkar fundera/ rösta med samma utgångspunkt skitsvårt att veta

Nåväl lägger min röst på bollen__

qitis röstar på bollen__
för att hennes röst på mig kändes väldigt bekväm och tagen från minst 2 andras funderingar kring mig
 
Nyss hemkommen från möte och 5 min till dl :nailbiting:

Vete tusan hur jag ska rösta?

Jag reagerade som sagt på de två som pratade om ulvarnas käk. Det var hemlig som lyfte frågan och trots att hon har förhinder att vidareutveckla känns den kommentaren skum.

Killaloe hängde på med kommentaren att det kunde bli en spännande lek om ulvarna inte får käka.

Tycker visserligen att hemlig känns skummare men när hon inte kunnat vara inne faller rösten på den andra som pratade om samma sak.

Mirtai röstar på Killaloe
 
Just det, cirkus skulle iväg. Det var kanske inte så smart av mig att lägga en andraröst på en som inte kan försvara sig :banghead:
 
Röstlista DL1 kl 21.30

Magnum röstar på Killaloe
LenaH röstar på Niyama
cirkus röstar på Mirtai
Blacksmithfarm röstar på cirkus
bollen__ röstar på quitis
Killaloe röstar på Blacksmithfarm
Niyama röstar på cirkus
qitis röstar på bollen__
Mirtai röstar på Killaloe


cirkus 2
Killaloe 2


hemlig missar att rösta
 
Uppdatering!

Artisterna tyckte att det börjat hända lite väl mycket olyckor på bygget. Halvt avkapade elsladdar, bilar som fått punktering, flygande gitarrer lagom till solot.. De började se sig om efter syndabockar och riktade uppmärksamheten mot Killaloe när hon sågs smyga runt en flaska laxermedel runt bålskålen.. De gick till tv4 och fick henne kickad omedelbums.

Killaloe var producent
 
Uppdatering!

Artisterna tyckte att det börjat hända lite väl mycket olyckor på bygget. Halvt avkapade elsladdar, bilar som fått punktering, flygande gitarrer lagom till solot.. De började se sig om efter syndabockar och riktade uppmärksamheten mot Killaloe när hon sågs smyga runt en flaska laxermedel runt bålskålen.. De gick till tv4 och fick henne kickad omedelbums.

Killaloe var producent
Lenis - snälla skriv ut rollen i uppdateringen. Det är så jobbigt när man surfar på mobilen och måste gå till förstasidan för att få veta rollen. (Nu har jag gjort det och vet att hon var ulv, men fortsättningsvis :).)
 
Lenis - snälla skriv ut rollen i uppdateringen. Det är så jobbigt när man surfar på mobilen och måste gå till förstasidan för att få veta rollen. (Nu har jag gjort det och vet att hon var ulv, men fortsättningsvis :).)

Haha I will, tänkte att det finns ju bara en grupp onda så att det skulle ge sig självt men jag fixar det framöver :) Om jag kommer ihåg det :o:D
 
Röstlista DL1 kl 21.30

Magnum röstar på Killaloe
LenaH röstar på Niyama
cirkus röstar på Mirtai
Blacksmithfarm röstar på cirkus
bollen__ röstar på quitis
Killaloe röstar på Blacksmithfarm
Niyama röstar på cirkus
qitis röstar på bollen__
Mirtai röstar på Killaloe


Killaloe ulv
 

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 355
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
12 983
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 197
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 465
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp