Så mycket bättre - Ulvlek edition!

Just det, cirkus skulle iväg. Det var kanske inte så smart av mig att lägga en andraröst på en som inte kan försvara sig :banghead:

Nej det var inte så schysst :down:-:meh: som tur var så blev jag kvar :up: Och jag lär fundera rätt mycket på dig som faktiskt la en andraröst på mig. Iom att Killa röstade på Blacksmithfarm som la förstarösten på mig så känns du skummast av er två för stunden.

Mirtais röst på Killaloe var ju en gåva, men det friskriver såklart inte henne. Det vore rejält djärvt om hon var ulv att lägga andrarösten på en kollega, men å andra sidan ett väldigt fint alibi.

I övrigt snömos i skallen
 
Skönt att Killaloe visade sig vara ond!

Då återstår de övriga som kommenterade ulvarnas ev käk. @hemlig lyfte frågan först och så var det @Niyama som svarade att ulvarna troligen får käka och att LL nog bara glömt skriva det.

Jag säger inte att det lägger dem åt något håll alls just nu, men iom att jag hade rätt i känslan av att iaf en ulv kommenterade sitt eget käk så kanske det är värt att hålla ögonen på dem.
 
Nu utan knark så kan jag ju ge mig på att åtminstone analysera röstlistan:
Spontant så sorterar jag vid en första gallring bort @Mirtai ur lyan, att lägga en potentiellt avgörande röst på en kollega känns ju helt onödigt i DL1 när hon lika gärna kunde lagt en uddaröst på tex mig eller @Magnum (som inte hade några röster) - det skulle väl vara om @cirkus också är ulv då men vad är sannolikheten att det var två ulvar uppe för lynch DL1 när det antagligen bara finns tre?
Visst kan det vara ett vågat spel och Mirtai är inte främmande för sånt men nej, jag vågar lägga henne åt sidan för ögonblicket iallafall.

Enligt ovanstående resonemang så sorterar jag vid en andra gallring bort cirkus då, bara pga av det osannolika i två ulvar bla bla. Den tanken är dock inte lika stark men ska jag gallra så gör jag det.

Nästa steg i gallringen (och nu blir det svajigare och svajigare men jag vill ranka lite) är väl att sortera bort @Blacksmithfarm - i en lynch där det ser ut att bli många uddaröster känns det aningen vågat att lägga en röst på en kollega alls om man kan undvika det (syftar alltså på Killas röst på BSF) så hon hamnar inte i lyan just nu heller.

Sen är det väl möjligtvis @Niyama då - ulvar (och nu generaliserar jag grovt) vill ju ofta inte sticka ut DL1 så varför lägga en andraröst på cirkus när hon kunde röstat på mig? :p
Nu brukar inte Niyama vara rädd för att sticka ut som ulv heller men hon blir iaf rankad fyra på min lista över mindre sannolika ulvar.

Övriga kan jag inte säga så mycket om, @bollen__ och @qitis gör det enkelt för sig och röstar på varandra och Magnums förstaröst på Killa friskriver henne inte från lyan då en så tidig röst inte indikerade något alls (se tanken om Killas röst på BSF) så det skulle kunna vara alibi. @hemlig kan jag inte uttala mig om alls och mig själv tänker jag inte teoria om. ;)
 
Och så har jag letat upp de spelare som valde att kommentera min misstanke om att ulvarna lyfte frågan om sitt käk i tråden.

Killaloe reagerade på min tanke (konstigt va? :D ). Hennes reaktion var att jag spred misstankar baserat på ingenting. Frågan är då om hon försvarar kollegan hemlig eller om hon försvarar den goda hemlig och därmed vill få hemlig att lita på henne?

Tänker du spåret som att inte fundera mer på frågan från @hemlig? Eller spåret att inte fundera kring hur @Mirtai kommenterade?

Själv kan jag tycka att ett sånt här konstaterande (även om det är skrivet med en ;) ) mer känns som ett väldigt enkelt inlägg att skriva för sig sprida misstankar baserat på typ ingenting :)
För mig är liksom frågan från @hemlig inte konstig - vem vet vad en LL kan hitta på?! :D Och hade hon varit i lyan haft det väl varit enklare att fråga sina kollegor snarare än att skriva det i tråden eftersom många teorier dag ett kan baserade just på en sådan fråga :)

BSF tycker inte det är så konstigt att jag lyfter ämnet.

Att mirtai kommenterade det känns inte konstigt. Det var i hennes sammanställning av vad som hänt.
Tycker inte heller det är konstigt att hemlig ställer frågan. Men eftersom det vore till ulvarnas nackdel om de inte fick käka så kändes det värt att kommentera det.

Och så har vi då cirkus. Hon ställer den relevanta frågan hur killaloe kan veta att hemlig inte är i lyan?

Jag som har nattningen av pållarna ikväll kommer nog inte hinna tillbaka till 21:30 så jag behöver försöka få till en röst nu. Som vanligt så är DL1 så himla svårt. Jag tycker att de onda har alldeles för många fördelar för att det ska kännas bekvämt så jag har kollat lite på hur/om folk har funderat runt detta. Redan på första sidan så fastnade jag på


Frågetecknen känns lite malplacerade liksom tanken att de onda i första hand ska försöka röst ut en som de har siat med viktig god roll - jag tänker att om de hittar en viktig god roll så borde käk vara första tanken.

Bra och viktig fråga från Niyama. Och alltid något - att de åtminstone inte kan trolla i avgörande lynch.

Q vill i bekräfta vilken DL som gäller för de onda. Det är ju bra, men samtidigt nästan lika självklart som att ulvar käkar (som @hemlig funderade på) kan jag tycka.

Bra påminnelse om en ytterligare förmåga som de onda har.

Det kursiva: Hur kan Killa veta att hemlig inte är i lyan? Samtidigt så tycker jag att resonemanget inte håller ihop om att å ena sidan så är frågan inte konstig, men å andra sidan så borde en sån fråga locka till sig teorier.

Men jävulen nu kom Magnum med en OT röst på Killa som jag kände mig misstänksam mot.

Ännu en som inte tyckte det var konstigt att hemlig ställde frågan om huruvida ulvarna käkar. O_o

Å nu kom LenaH med en rätt OT-ish teori om varför Niyama väljer det sällskap hon gör. Visserigen snurrig av medikament men nog brukar LenaH vara vassare än så?

Nä jag måste rösta och det får bli så här

cirkus röstar på Mirtai

för tanken om ulvars agerande efter att de eventuellt har siat en viktig god. Ringrostigt kanske, men det var något som jag reagerade på.
 
Magnum lägger första rösten på ulven Killaloe. En tidig röst som baseras på en OT-teori. Tycker precis som @LenaH att den inte räcker för att friskriva henne från misstankar.

Ledsen, men inser att jag nog behöver rösta lite tidigare idag :/
Lägger därför en röst nu ifall jag inte hinner närmare dl.


Verkar vara så snäll så man kan bli misstänksam bara därför.
Välja en artist till middag som man visserligen uppskattar men som sambon däremot älskar!
Och sambon får dessutom vara med på middagen!

Min sambo skulle inte ens få vara hemma :o

Magnum röstar på Killaloe
 
@LenaH

jag är lite lur på kopplingen hemlig - Killaloe - cirkus utifrån tanken om huruvida lyan skulle fråga i tråden eller inte om käk. Ser att du sorterar bort cirkus från lyan baserat på lynchen igår, men lite nyfiken hur du resonerar runt den dialog de (Killaoe och cirkus) hade igår
 
@LenaH

jag är lite lur på kopplingen hemlig - Killaloe - cirkus utifrån tanken om huruvida lyan skulle fråga i tråden eller inte om käk. Ser att du sorterar bort cirkus från lyan baserat på lynchen igår, men lite nyfiken hur du resonerar runt den dialog de (Killaoe och cirkus) hade igår
Ska kika!
Jag baserade mitt inlägg helt på röstlistan. :)
 
@LenaH

jag är lite lur på kopplingen hemlig - Killaloe - cirkus utifrån tanken om huruvida lyan skulle fråga i tråden eller inte om käk. Ser att du sorterar bort cirkus från lyan baserat på lynchen igår, men lite nyfiken hur du resonerar runt den dialog de (Killaoe och cirkus) hade igår
Jag reagerar faktiskt inte på den? I ärlighetens namn så ser jag inte direkt det skumma alls, inte ens hos Killa :o.
 
Befinner mig på iva-neo med vår lilla son som behövde plockas ut akut igår pga anemi hos honom. Vi mår efter omständigheterna bra men jag fokuserar inte på leken just nu ;).

Stor kram till dig och sonen! Hoppas ni blir väl omhändertagna och att allt går bra!! :heart:heart
 
Befinner mig på iva-neo med vår lilla son som behövde plockas ut akut igår pga anemi hos honom. Vi mår efter omständigheterna bra men jag fokuserar inte på leken just nu ;).

oj oj! Stort grattis till ert underverk :heart
Och glad att allt har gått bra så här långt
tänk inte på leken utan njut av er son :)
 
Uppdatering!

Det blev en tuff natt för samtliga inblandade, särskilt LL som i all förvirring fick för sig att DL var vid 13.. :o

Den som rök var stackars Cirkus, som lite oförsiktigt drack glögg med balkongdörren öppen under natten..

cirkus var Winnerbäck/siare


OBS


@hemlig ersätts av @Paddington

GRATTIS hemlig till bebisen!!!! :heart
 

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 355
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
12 983
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 197
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 465
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp