Så mycket bättre - Ulvlek edition!

Enligt mina beräkningar hittar vi sista ulven bland bollen eller blacksmithfarm.

Bollen verkade ju så förvånad att vi har Pernilla Wahlgren kvar och som spåneri borde ju en god som fått info därifrån , ja, det borde ju inte vara en överraskning då.

Som ond borde det verkligen inte vara någon överraskning då det kommer info varje natt.
En reaktion alltså som kanske känns lite ullig?

Nu måste jag jobba en stund men smiter in igen när tillfälle ges och spånar vidare.
Förvånad? Det har jag väl inte varit?
 
Hur tänker du idag @qitis ?
Ja kanske lika bra att skriva det ifall jag inte överlever natten :

Mina tankar från igår kvarstår enligt dessa inlägg
vidareutvecklar:
Om det är 2 onda kvar och de dessutom trollat någon att rösta på en god idag så blir det ju 3 röster på en god om de onda också röstar där?
DVS stor chans att få ut en god i dagens lynch antingen via majoritet av rösterna eller via lottning?

Skulle vilja se mer av framförallt @Blacksmithfarm som ju inte kunnat delta pga jobb idag hittills - känns som jag har svårt att få grepp om henne hittills i leken

Jag skulle även vilja se mer från @LenaH - som förvisso deltagit i morse innan förlängda DL och ett kort inlägg under eftermiddagen
Iofs har hon ju redan skrivit ut vilka hon finner skummast men skulle gärna vilja se en vidareutveckling av de funderingarna :)

@Magnum får också gärna skriva mer tankar :)

@bollen__ och @Niyama har deltagit lite mer idag - vilket inte alls gör att jag håller dem för goda- men det är av den anledningen jag inte begär in så mycket mer från dem som jag gör med de andra tre
Ni får förstås gärna delge era vidare tankar och funderingar ni också:)
Allt som gräver ger ju svar;)
Röstlista DL1 kl 21.30

Magnum röstar på Killaloe
LenaH röstar på Niyama
cirkus röstar på Mirtai
Blacksmithfarm röstar på cirkus
bollen__ röstar på quitis
Killaloe röstar på Blacksmithfarm
Niyama röstar på cirkus
qitis röstar på bollen__
Mirtai röstar på Killaloe


hemlig/paddington missar att rösta
Killaloe lynchas -ulv
Cirkus käkas- siare

DL 2 kl 9 onsdag morgon
Paddington röstar på qitis
Magnum röstar på Blacksmithfarm

qitis röstar på Magnum
Blacksmithfarm röstar på Niyama
mirtai röstar på qitis (21:32)
LenaH röstar på qitis (21:37)

(Niyama röstar på Blacksmithfarm)
02.51 bollen__ röstar på paddington
04.57 Niyama röstar på Paddington
7.38 qitis ändrar röst till Paddington


Paddington lynchas- bybo
Mirta
i käkas - bybo

Jag har givetvis tankar och funderingar jag också som jag vill delge er andra :D
Liksom - det man kräver av andra får man själv ge?:cool:


Magnum la en första röst på Killaloe i DL1 , Killa var ulv - så känns inte så troligt att de sitter i lyan ihop? Ulvar kan (och gör :meh:) vad som helst men känns ändå onödigt att starta med att rösta på en kollega -
Magnum lägger sedan en röst på BSF i andra lynchen- följer inte paddis röst på mig -
Röstningarna i båda DL får henne i mitt huvud att kanske vara åt det godare hållet? Men det är ett Kanske


bollen__ röstade på mig i DL1- och som jag tyckte då följde tankarna från Killaloe i den rösten vilket för mig kändes ulvigt just då Jag valde ju melllan de två (killa och bollen) att rösta på i DL1 Däremot tycler jag att bollen__ spottat upp sig och tänker bra igår och idag och efter strulet att ens kunna rösta igår . Nu har jag ju en ambivalent känsla vad det gäller bollen__ - för hon lyckas mer än andra att fullständigt lura mig upp på läktaren och av banan - det är inte glömt :p Men i denna leken så känns det hittills som att hon funderar och grunnar på ett gott sätt . Kan dock som sagt vara tvärlurad O_o

Niyama har ju skrivit mest av alla- typ dubbelt så mycket som mig som ligger tvåa i statistiken :angel:
Jag tycker att det mesta hon skriver och uttrycker både i tankar, teorier och röstningar gör att jag vill hålla henne åt det godare hållet så här långt
Detta trots att hon la en andra röst på cirkus i första DL- Jag har redan dividerat med henne angående det
SÅ med brasklappen att jag är lika bortkollrad som @Habina var i en lek då Niyama övertygade både henne :heart-och flera andra -att hon var siare när hon egentligen var ulv :rofl: så vill jag sortera in henne till den goda sidan med hänvisning till det jag skrev i början här om henne


LenaH jag vet inte riktigt jag? Hon verkar inte läsa leken på samma sätt som jag gör- vilket iofs inte behöver betyda att hon är ond- det kan ju lika gärna vara jag som läser helfel:p
Dock är hon väldigt inne på att jag skulle vara ond på ett sätt hon inte brukar vara när hon är god? :idea:
Nu är det ju lätt att man färgas av sina tankar just för att någon misstänker och röstar på en själv
Men ja hon ÄR en av de som jag är tveksam till om hon är god i denna leken


Blacksmithfarm är den som jag har minst koll på av alla i leken - bara det att hon känns så anonym får miog ju att fundera på vilken sida hon egentligen står? Vill som sagt gärna se mer av henne - för just nu så är hon ett osäkert kort för mig

Jag hoppas jag är kvar efter DL och har blivit klokare
 
Vidare;

fler än jag verkar uppleva att @Blacksmithfarm smyger med lite på ett ulvigt vis. Är faktiskt svår att få grepp om.
Jag har röstat där och är ännu inte övertygad om att jag var fel ute.

@qitis är god för mej.


Jag själv vet jag ju exakt vart jag har :p


Nu måste jag laga mer mat så jag försöker kika in under dagen när jag får tid!
 
DL 21.00

natt-DL 22.00

Ok? Ser att inte alla kunhnat meddela mig om de är inne idag till lunch och känns som att vi kan snabb på det ikväll lite old school med dag o natt efter varann :)

Ni med roller som ska skicka in PM kan safe-a och skriva tex jag vill ditten men om x åker vill jag datten, om det är så att ni inte kan vara inne mellan DL dag/natt.
 
DL 21.00

natt-DL 22.00

Ok? Ser att inte alla kunhnat meddela mig om de är inne idag till lunch och känns som att vi kan snabb på det ikväll lite old school med dag o natt efter varann :)

Ni med roller som ska skicka in PM kan safe-a och skriva tex jag vill ditten men om x åker vill jag datten, om det är så att ni inte kan vara inne mellan DL dag/natt.
För mig skulle Dl gärna få vara 21.30, då hinner jag hem. Brukar vara hemma runt 21..Känns sisådär att behöva rösta tidigt och inte kunna följa leken idag faktiskt :o
 
Alltså, det borde stå 2-4 nu va?
om vi råkar rösta ut en god står det 2-3, då måste ulvarna lyckas med käket och ytterligare en lynch för att vinna, eller hur?
Ängeln lever fortfarande.

Om en ond ryker så måste den sedan käka eller rösta ut resterande 4 goda för att kunna vinna. Jag tycker att vi verkar ha ett ganska betryggande försprång ändå. Inte omöjligt för dem att ta igen, men i alla fall.

Vad tänker jag om kvarvarande spelare?
bollen__ - hon påstod att det gick upp ett liljeholmens ang. q, och väljer därför att följa henne.
LenaH - på tapeten för dagen, Niyama tycker inte att hon beter sig som hon brukar göra när hon är god. Jag har själv för dålig koll för att avgöra om detta stämmer eller inte.
Magnum - Helt ny för mig, så jag vet inget om hur hen brukar eller inte brukar bete sig. Hakar på dagens röstström mot LenaH.
Niyama - dagens röst har jag ju redan skrivit om. Hon och Q verkar ha bondat.
qitis - verkar som sagt ha bondat med Niyama, var dock på tapeten igår och hamnade i lottning med röster från minst två goda på sig.

Som jag ser det så är det en möjlighet att q och Niyama är goda och har hittat varandra, LenaH skulle då kunna vara ulv och hennes kollega... ? Enligt uteslutningsmetoden bollen__ eller Magnum.

Då detta efter mycket tänkande känns som den mest logiska förklaringen så väljer jag därför att hänga på röstningen.

Blacksmithfarm röstar på LenaH
Jag tror att hon kan vara den enda ulven som röstade på qitis igår. Tror att lyan gärna velat ha henne utröstad.
Röstlista DL3 kl 21.30

18.32 qitis röstar på LenaH
19.12 Niyama röstar på Magnum
20.33 bollen__ röstar på LenaH

Magnum röstar på Lena_H
LenaH röstar på bollen
Blacksmithfarm röstar på LenaH


LenaH 4
Magnum 1
bollen__ 1

Nu är detta inlägg från idag. Har inte kollat längre bak, men jag tycker q hintar om att hon själv är ängeln.
Låt säga att lyan listat ut detta tidigare ex.vis kanske de fick info från första nattens spionrad? Oavsett vilket. En ängel röstar man gärna ut eftersom man är rädd för att den ska skydda sig från käk. I alla fall tänker jag så som ulv. Om jag gissat rätt så var de väldigt nära att lyckas.

Och när jag nu resonerat mig ända hit så landar jag i att bollen isf kanske borde röstat på qitis istället för Paddington? Men är hon ond så kunde det ha outat lyan. Iofs hade de nog käkat annorlunda då?

Oavsett vilket så är qitis den som känns godast och det lämnar bollen eller magnum som ulv.
Mina kandidater är enligt ovanstående bollen__ och Magnum.

bollen__ verkar ha gissat att Niyama var ängel (och qitis spion??) detta pga att hon glömde att det var en lösmynt spion och inte en vanlig? Om hon sitter i lyan så kanske hennes kollegor borde upplyst henne om det - om de diskuterat saken vill säga.
Borde kanske röstat på qitis i Paddington-lynchen för att säkra att hon åkte. Men kanske vågade lyan inte outa sig så? + att det var buketrassel den lynchen.
LenaH lägger sin röst på bollen__ igår. Varför? Bluff? Dubbelbluff?

Magnum är då det andra alternativet. Skulle då ha lagt en alibiröst, som slog fel, på Killa i DL1. Något som Niyama verkade tvivla på. Det är ju först när mirtai kommer in med den sista rösten som Killa hamnar i lottning. Och då är det för sent, och för misstänkt, att ändra röst.
Det ser troligt ut att Niyamas röst på Magnum var trollad - frågan är varför? Bluff eller dubbelbluff? Kände sig lyan så säkra att de vågade trolla en god till att rösta på en ond (när en annan ond hade strålkastarljuset på sig). Tja. Magnum verkar "lugna sig" (i brist på bättre formulering) när trollande diskuteras i leken som förklaring till Niyamas röst. Frågan är ju då om hon luras eller inte?

Hoppas att någon hinner komma med input innan jag måste åka. :)
 
Onda producentteamet: Snackar ihop sig och försöker sabotera programmet. Vinner när de är fler än artisterna.

Teamets fördelar: Ibland de manipulera artisternas egon till att få dem att göra som de vill.. två gånger att lägga en specifik röst, och en gång kan de få veta en spelares roll.
Mycket bra fråga, att jag alltid ska glömma att skriva ut det! Nej, inte vid avgörande lynch.
Jag vet inte om det var igår eller idag som räknas som avgörande lynch? Men jag antar att det inte räknades som det igår..isåfall bör ju ingen röst vara trollad idag.
 
Mina kandidater är enligt ovanstående bollen__ och Magnum.

bollen__ verkar ha gissat att Niyama var ängel (och qitis spion??) detta pga att hon glömde att det var en lösmynt spion och inte en vanlig? Om hon sitter i lyan så kanske hennes kollegor borde upplyst henne om det - om de diskuterat saken vill säga.
Borde kanske röstat på qitis i Paddington-lynchen för att säkra att hon åkte. Men kanske vågade lyan inte outa sig så? + att det var buketrassel den lynchen.
LenaH lägger sin röst på bollen__ igår. Varför? Bluff? Dubbelbluff?

Magnum är då det andra alternativet. Skulle då ha lagt en alibiröst, som slog fel, på Killa i DL1. Något som Niyama verkade tvivla på. Det är ju först när mirtai kommer in med den sista rösten som Killa hamnar i lottning. Och då är det för sent, och för misstänkt, att ändra röst.
Det ser troligt ut att Niyamas röst på Magnum var trollad - frågan är varför? Bluff eller dubbelbluff? Kände sig lyan så säkra att de vågade trolla en god till att rösta på en ond (när en annan ond hade strålkastarljuset på sig). Tja. Magnum verkar "lugna sig" (i brist på bättre formulering) när trollande diskuteras i leken som förklaring till Niyamas röst. Frågan är ju då om hon luras eller inte?

Hoppas att någon hinner komma med input innan jag måste åka. :)
? Varför skulle jag ha gissat det pga av att jag inte hade koll på om det var en vanlig spion eller lösmynt?
Dessutom röstade jag ju först på Paddington, ja det var buketrassel den lynchen men jag röstade när buke var igång igen. Visst som ond spelar det kanske inte någon roll om det står mellan två goda men varför föra upp någon som inte ens hade en röst innan jag la min röst där?

Jag tycker inte riktigt heller att din teori om Magnum stämmer faktiskt. Det känns inte troligt att lyan trollat en god att rösta på en ond, det känns inte heller troligt att det var en alibiröst i dl1 faktiskt. :)
 
? Varför skulle jag ha gissat det pga av att jag inte hade koll på om det var en vanlig spion eller lösmynt?
Dessutom röstade jag ju först på Paddington, ja det var buketrassel den lynchen men jag röstade när buke var igång igen. Visst som ond spelar det kanske inte någon roll om det står mellan två goda men varför föra upp någon som inte ens hade en röst innan jag la min röst där?

Jag tycker inte riktigt heller att din teori om Magnum stämmer faktiskt. Det känns inte troligt att lyan trollat en god att rösta på en ond, det känns inte heller troligt att det var en alibiröst i dl1 faktiskt. :)
Jag tolkade det som att du trodde q var spion för du trodde hon hade fått info. Men om spionen är lösmynt så är det någon Annan som fått info.
 

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 355
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
12 983
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 197
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 465
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp