Så mycket bättre - Ulvlek edition!

Alltså, det borde stå 2-4 nu va?
om vi råkar rösta ut en god står det 2-3, då måste ulvarna lyckas med käket och ytterligare en lynch för att vinna, eller hur?
Ängeln lever fortfarande.

Om en ond ryker så måste den sedan käka eller rösta ut resterande 4 goda för att kunna vinna. Jag tycker att vi verkar ha ett ganska betryggande försprång ändå. Inte omöjligt för dem att ta igen, men i alla fall.

Vad tänker jag om kvarvarande spelare?
bollen__ - hon påstod att det gick upp ett liljeholmens ang. q, och väljer därför att följa henne.
LenaH - på tapeten för dagen, Niyama tycker inte att hon beter sig som hon brukar göra när hon är god. Jag har själv för dålig koll för att avgöra om detta stämmer eller inte.
Magnum - Helt ny för mig, så jag vet inget om hur hen brukar eller inte brukar bete sig. Hakar på dagens röstström mot LenaH.
Niyama - dagens röst har jag ju redan skrivit om. Hon och Q verkar ha bondat.
qitis - verkar som sagt ha bondat med Niyama, var dock på tapeten igår och hamnade i lottning med röster från minst två goda på sig.

Som jag ser det så är det en möjlighet att q och Niyama är goda och har hittat varandra, LenaH skulle då kunna vara ulv och hennes kollega... ? Enligt uteslutningsmetoden bollen__ eller Magnum.

Då detta efter mycket tänkande känns som den mest logiska förklaringen så väljer jag därför att hänga på röstningen.

Blacksmithfarm röstar på LenaH
Jag tror att hon kan vara den enda ulven som röstade på qitis igår. Tror att lyan gärna velat ha henne utröstad.
 
Röstlista DL3 kl 21.30

18.32 qitis röstar på LenaH
19.12 Niyama röstar på Magnum
20.33 bollen__ röstar på LenaH

Magnum röstar på Lena_H
LenaH röstar på bollen
Blacksmithfarm röstar på LenaH


LenaH 4
Magnum 1
bollen__ 1
 
Uppdatering!

Efter en vecka full med olyckor och artister som åkt hem och annat strul bestämde sig gänget för att nu fick det vara nog. De hade minsann sett lite av materialet som hamnat i klipprummet och de såg ALLA gamla och slitna ut. Hur kunde de bli filmade i sån taskig vinkel? De kastade ut ena producenten direkt, mycket kan man ta, men att se sliten ut i tv- där går gränsen!

LenaH var producent/ulv

Ska vi ta natt-DL nu vid 22 istället, OM ni alla som behöver in med PM är inne? PMa mig isf bara ja om d är ok
 
Uppdatering!

Snabba ryck på bygget och inspelningen efter att Lena fått kicken. Så får det ju inte gå till, hon var den enda som kunde få in alla i personalen backstage på mello..!

Niyama var Pernilla aka lösmynt spion
 
Vill ni ha dag-DL imorrn vid lunch för att snabba på eller ta den på kvällen? För mig funkar vilket som!
 
Nä, va fan. Det här var ju orättvist! :arghh:
Jag inser att det inte var den rollen jag trodde att Niyama hade. Här måste funderas mera..:cautious:
 
Min lista med minst misstänkt först och sen stigande misstankegrad.

Niyama - jag
qitis - håller åt goda hållet enligt tidigare teorier, gräver, letar ulvar och jag har inte hittat något misstänkt alls.
Magnum - håller åt goda hållet enligt tidigare teorier, att hon la första rösten på Killa.
bollen__
BSF
LenaH
- jag tror ju att någon ulv röstade på Q igår, och det finns nu bara en det kan vara och det är LenaH. Jag tycker också hon verkar ovillig att "läsa leken" (alltså inte läsa det som skrivs, utan att tolka det). Jag har ju även tidigare kommenterat hennes genomgång i inlägg #84 där jag tycker det är märkligt att hon tycker Killas röst på BSF talar till BSFs fördel men inte verkar lägga samma vikt vid Magnums röst på Killa. Jag vet att det var en tidig grovsortering, men jag reagerar på det. Det gör också att jag rankar BSF som något lite lite mer misstänkt än bollen, och jag ser också Killa - BSF rösten som mer trolig alibi än Magnum - Killa.
Lyfter upp Niyamas inlägg igen. Jag vet var jag har mig själv och utifrån hennes lista är BSF sista ulven. Nån som har nått att invända mot det? :angel:
 
Du och jag, bollen, är de enda okommenterade i det inlägget du citerar. Klart jag förstår att du vill rikta misstankar mot mig, jag tror det kan vara du som är den sista ulven.
 
Du och jag, bollen, är de enda okommenterade i det inlägget du citerar. Klart jag förstår att du vill rikta misstankar mot mig, jag tror det kan vara du som är den sista ulven.
Jag har inget emot att rikta misstankar mot någon annan, men det finns mycket mer som talar för de andra två än som talar för dig. Nåja, time will tell :)
 
Varför skulle lyan vilja ha just Qitis utröstad?
och dessutom lär väl spionen ha hittat någon god utifrån spioninfon första natten . Ängeln lever ju än så borde ju vara en bra kandidat till att ha fått infon - för visst borde den ha skyddat sig själv första natten?
Så även idag bör någon veta om ifall någon blivit trollad och även om röstfifflaren använt sin extra röst men det känns inte troligt iom att Paddis inte hade den rollen tycker jag?

Nu är detta inlägg från idag. Har inte kollat längre bak, men jag tycker q hintar om att hon själv är ängeln.
Låt säga att lyan listat ut detta tidigare ex.vis kanske de fick info från första nattens spionrad? Oavsett vilket. En ängel röstar man gärna ut eftersom man är rädd för att den ska skydda sig från käk. I alla fall tänker jag så som ulv. Om jag gissat rätt så var de väldigt nära att lyckas.

Och när jag nu resonerat mig ända hit så landar jag i att bollen isf kanske borde röstat på qitis istället för Paddington? Men är hon ond så kunde det ha outat lyan. Iofs hade de nog käkat annorlunda då?

Oavsett vilket så är qitis den som känns godast och det lämnar bollen eller magnum som ulv.

 
Enligt mina beräkningar hittar vi sista ulven bland bollen eller blacksmithfarm.

Bollen verkade ju så förvånad att vi har Pernilla Wahlgren kvar och som spåneri borde ju en god som fått info därifrån , ja, det borde ju inte vara en överraskning då.

Som ond borde det verkligen inte vara någon överraskning då det kommer info varje natt.
En reaktion alltså som kanske känns lite ullig?

Nu måste jag jobba en stund men smiter in igen när tillfälle ges och spånar vidare.
 
Enligt mina beräkningar hittar vi sista ulven bland bollen eller blacksmithfarm.

Bollen verkade ju så förvånad att vi har Pernilla Wahlgren kvar och som spåneri borde ju en god som fått info därifrån , ja, det borde ju inte vara en överraskning då.

Som ond borde det verkligen inte vara någon överraskning då det kommer info varje natt.
En reaktion alltså som kanske känns lite ullig?

Nu måste jag jobba en stund men smiter in igen när tillfälle ges och spånar vidare.
ULVIG! Inte ullig :laugh:
 

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 355
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
12 983
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 197
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 465
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp