Så mycket bättre - Ulvlek edition!

får återkomma med tankar senare
men kortfattat utifrån detta:
2 i gänget ovan är onda . Jag kan sortera bort mig själv per omgående ( inte så förvånande kanske :D)

så i denna kvintett:
Niyama
bollen__
Magnum
BSF
LenaH
finns det två onda...

vidareutvecklar:
Om det är 2 onda kvar och de dessutom trollat någon att rösta på en god idag så blir det ju 3 röster på en god om de onda också röstar där?
DVS stor chans att få ut en god i dagens lynch antingen via majoritet av rösterna eller via lottning?

Skulle vilja se mer av framförallt @Blacksmithfarm som ju inte kunnat delta pga jobb idag hittills - känns som jag har svårt att få grepp om henne hittills i leken

Jag skulle även vilja se mer från @LenaH - som förvisso deltagit i morse innan förlängda DL och ett kort inlägg under eftermiddagen
Iofs har hon ju redan skrivit ut vilka hon finner skummast men skulle gärna vilja se en vidareutveckling av de funderingarna :)

@Magnum får också gärna skriva mer tankar :)

@bollen__ och @Niyama har deltagit lite mer idag - vilket inte alls gör att jag håller dem för goda- men det är av den anledningen jag inte begär in så mycket mer från dem som jag gör med de andra tre
Ni får förstås gärna delge era vidare tankar och funderingar ni också:)
Allt som gräver ger ju svar;)
 
Om det är 2 onda kvar och de dessutom trollat någon att rösta på en god idag så blir det ju 3 röster på en god om de onda också röstar där?
DVS stor chans att få ut en god i dagens lynch antingen via majoritet av rösterna eller via lottning?
Ja, så goda måste samla sina röster och röstfifflaren vara med på tåget.
 
Min lista med minst misstänkt först och sen stigande misstankegrad.

Niyama - jag
qitis - håller åt goda hållet enligt tidigare teorier, gräver, letar ulvar och jag har inte hittat något misstänkt alls.
Magnum - håller åt goda hållet enligt tidigare teorier, att hon la första rösten på Killa.
bollen__
BSF
LenaH
- jag tror ju att någon ulv röstade på Q igår, och det finns nu bara en det kan vara och det är LenaH. Jag tycker också hon verkar ovillig att "läsa leken" (alltså inte läsa det som skrivs, utan att tolka det). Jag har ju även tidigare kommenterat hennes genomgång i inlägg #84 där jag tycker det är märkligt att hon tycker Killas röst på BSF talar till BSFs fördel men inte verkar lägga samma vikt vid Magnums röst på Killa. Jag vet att det var en tidig grovsortering, men jag reagerar på det. Det gör också att jag rankar BSF som något lite lite mer misstänkt än bollen, och jag ser också Killa - BSF rösten som mer trolig alibi än Magnum - Killa.
 
Ja, så goda måste samla sina röster och röstfifflaren vara med på tåget.
Ja, och rätt tåg dessutom. Tycker att det är svårt det här. Du och qitis är ju aktiva, det är ju lättare att misstänka de som inte är det typ Bsf. Men hon har ju flaggat för jobb, så man ska väl inte tänka in för mycket i det hela..
 
Röstlista DL1 kl 21.30

Magnum röstar på Killaloe
LenaH röstar på Niyama
cirkus röstar på Mirtai
Blacksmithfarm röstar på cirkus
bollen__ röstar på quitis
Killaloe röstar på Blacksmithfarm
Niyama röstar på cirkus
qitis röstar på bollen__
Mirtai röstar på Killaloe


hemlig/paddington missar att rösta
Killaloe lynchas -ulv
Cirkus käkas- siare

DL 2 kl 9 onsdag morgon
Paddington röstar på qitis
Magnum röstar på Blacksmithfarm

qitis röstar på Magnum
Blacksmithfarm röstar på Niyama
mirtai röstar på qitis (21:32)
LenaH röstar på qitis (21:37)

(Niyama röstar på Blacksmithfarm)
02.51 bollen__ röstar på paddington
04.57 Niyama röstar på Paddington
7.38 qitis ändrar röst till Paddington


Paddington lynchas- bybo
Mirta
i käkas - bybo

Jag har givetvis tankar och funderingar jag också som jag vill delge er andra :D
Liksom - det man kräver av andra får man själv ge?:cool:


Magnum la en första röst på Killaloe i DL1 , Killa var ulv - så känns inte så troligt att de sitter i lyan ihop? Ulvar kan (och gör :meh:) vad som helst men känns ändå onödigt att starta med att rösta på en kollega -
Magnum lägger sedan en röst på BSF i andra lynchen- följer inte paddis röst på mig -
Röstningarna i båda DL får henne i mitt huvud att kanske vara åt det godare hållet? Men det är ett Kanske


bollen__ röstade på mig i DL1- och som jag tyckte då följde tankarna från Killaloe i den rösten vilket för mig kändes ulvigt just då Jag valde ju melllan de två (killa och bollen) att rösta på i DL1 Däremot tycler jag att bollen__ spottat upp sig och tänker bra igår och idag och efter strulet att ens kunna rösta igår . Nu har jag ju en ambivalent känsla vad det gäller bollen__ - för hon lyckas mer än andra att fullständigt lura mig upp på läktaren och av banan - det är inte glömt :p Men i denna leken så känns det hittills som att hon funderar och grunnar på ett gott sätt . Kan dock som sagt vara tvärlurad O_o

Niyama har ju skrivit mest av alla- typ dubbelt så mycket som mig som ligger tvåa i statistiken :angel:
Jag tycker att det mesta hon skriver och uttrycker både i tankar, teorier och röstningar gör att jag vill hålla henne åt det godare hållet så här långt
Detta trots att hon la en andra röst på cirkus i första DL- Jag har redan dividerat med henne angående det
SÅ med brasklappen att jag är lika bortkollrad som @Habina var i en lek då Niyama övertygade både henne :heart-och flera andra -att hon var siare när hon egentligen var ulv :rofl: så vill jag sortera in henne till den goda sidan med hänvisning till det jag skrev i början här om henne


LenaH jag vet inte riktigt jag? Hon verkar inte läsa leken på samma sätt som jag gör- vilket iofs inte behöver betyda att hon är ond- det kan ju lika gärna vara jag som läser helfel:p
Dock är hon väldigt inne på att jag skulle vara ond på ett sätt hon inte brukar vara när hon är god? :idea:
Nu är det ju lätt att man färgas av sina tankar just för att någon misstänker och röstar på en själv
Men ja hon ÄR en av de som jag är tveksam till om hon är god i denna leken


Blacksmithfarm är den som jag har minst koll på av alla i leken - bara det att hon känns så anonym får miog ju att fundera på vilken sida hon egentligen står? Vill som sagt gärna se mer av henne - för just nu så är hon ett osäkert kort för mig
 
Min lista med minst misstänkt först och sen stigande misstankegrad.

Niyama - jag
qitis - håller åt goda hållet enligt tidigare teorier, gräver, letar ulvar och jag har inte hittat något misstänkt alls.
Magnum - håller åt goda hållet enligt tidigare teorier, att hon la första rösten på Killa.
bollen__
BSF
LenaH
- jag tror ju att någon ulv röstade på Q igår, och det finns nu bara en det kan vara och det är LenaH. Jag tycker också hon verkar ovillig att "läsa leken" (alltså inte läsa det som skrivs, utan att tolka det). Jag har ju även tidigare kommenterat hennes genomgång i inlägg #84 där jag tycker det är märkligt att hon tycker Killas röst på BSF talar till BSFs fördel men inte verkar lägga samma vikt vid Magnums röst på Killa. Jag vet att det var en tidig grovsortering, men jag reagerar på det. Det gör också att jag rankar BSF som något lite lite mer misstänkt än bollen, och jag ser också Killa - BSF rösten som mer trolig alibi än Magnum - Killa.
Jag tänkte precis på LenaH. I mina ögon känns det ju som att magnums röst på killa är mer en röst från en god, än att killa röstade på en god. Det känns lite enkelt av LenaH att ha att man fått röst från en ond som en orsak till godhet..
 
@bollen__ är ett litet frågetecken för mej.
Hakade på ulv-killas kommentar och röstade på q lite lättvindigt i dl 1.
Skriver sen och tar nog tillbaka sina misstankar om q. Men ångrar sej angående det lite senare, nu är q inte lika säkert god som innan.
Kanske har bollen fått veta något eller är bollen kanske trollad att rösta på Paddington?

@Niyama är lite hal för mej. Vill hålla henne för god men är ute på tunn is där.
Skriver vettiga saker och vänder på mycket, tycker jag.

@qitis skriver mycket och vettigt också men jag är inte helt hundra på åt vilket håll. Kan vara både och för mej. Är inte godförklarad men inte självklart ond heller.
 
Baserat på det jag funderade över tidigare i inlägg
#266
så tänkte jag att jag startar röstningen idag - det går ju att ändra röst sedan om mer framkommer :)
Och eftersom jag kommer vara upptagen av ..... annat ikväll ;) så är det lika bara att rösta nu så jag i alla fall gjort det och inte missar

Den som jag känner har helt fel tänk- och som dessutom misstänker mig :cautious::D

Nä men jag tycker att LenaH antingen bör laga sin ulvometer omgående eller så har hon helt enkelt ludna glasögon denna gången därför landar min röst på henne idag
Tycker att hon sprider misstankar utan att grunna vidare över helhetsbilden helt enkelt
För mig känns det ludet - och nu är det ju nästan sommar så dags att raka benen kanske?:p

qitis röstar på LenaH
 
@bollen__ är ett litet frågetecken för mej.
Hakade på ulv-killas kommentar och röstade på q lite lättvindigt i dl 1.
Skriver sen och tar nog tillbaka sina misstankar om q. Men ångrar sej angående det lite senare, nu är q inte lika säkert god som innan.
Kanske har bollen fått veta något eller är bollen kanske trollad att rösta på Paddington?

@Niyama är lite hal för mej. Vill hålla henne för god men är ute på tunn is där.
Skriver vettiga saker och vänder på mycket, tycker jag.

@qitis skriver mycket och vettigt också men jag är inte helt hundra på åt vilket håll. Kan vara både och för mej. Är inte godförklarad men inte självklart ond heller.
Vad tänker du att jag skulle fått veta? :) Hänger nog inte riktigt med där :)
 
Kan lika gärna rösta nu:
Niyama röstar på Magnum
för att rösten på Killa dag 1 kanske är en alibiröst trots allt ;) och nu tycker jag hon visar samma ovilja som LenaH att tolka leken :angel:
 
Kan lika gärna rösta nu:
Niyama röstar på Magnum
för att rösten på Killa dag 1 kanske är en alibiröst trots allt ;) och nu tycker jag hon visar samma ovilja som LenaH att tolka leken :angel:
Ovilja?

Jaja, men om rösterna vore bra om de samlas ikväll som togs upp förut finns det nog starkare kort i leken. Men jag förstår att jag är lätt att rösta på så
 

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 355
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
12 983
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 198
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 465
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp