Så mycket bättre - Ulvlek edition!

Jaha, bra att Q blev kvar med resten var ju skit. LenaH tycker jag inte verkar vilja se samband hon normalt ser, så jag blir mer och mer skeptisk till henne.
 
Hur trevligt det än är att så många uttrycker att jag borde vara god så ger det mig huvudbry

Så många var väl att ta i? :p

Sen att prata om att "samla rösterna" - det är DL2?!?

Jag pratade om det till Q, när vi är så få är det ju lätt att nån lynchas med bara 2-3 röster.

Alltså jag är faktiskt lite inne på att någon av rösterna på mig kan vara trollad att läggas där

Jag är inte alls säker på att ens någon av de som röstat på mig är ulv faktiskt.
Kanske på ett sätt kan det tom vara troligare att de är goda rentav.
Hur konstigt det än låter så är det så jag funderar
Och jag vet att jag trots dessa tankar ändå väljer att rösta på en som jag enligt dessa tankar tror kan vara god - men eftersom den enda jag kan vara säker på är mig själv så väljer jag ändå att försöka rädda mig.

Mycket möjligt att en röst på dig var trollad, men jag tror åtminstone en ulv röstat på dig faktiskt och då är det ju bara LenaH kvar som det kan vara. LenaHs ulvradar kanske har varit trasig ibland, men idag när hon inte ens verkar vilja se samband hon normalt sätt snappar upp - nej, det känns inte som en god LenaH tyvärr.
 
Om jag utgår ifrån mitt eget inlägg igår morse så antar jag att ulvarna står att finna bland @qitis @bollen__ och @Paddington (med reservation för att den enda jag känner mig hyfsat säker på som god är @Mirtai ) så står det ju mellan q och Paddi och jag vet inte vem av dem som är skummast och eftersom jag är mer övertygad om Mirtais godhet än Niyamas så låter jag min röst stå kvar. Lagt kort ligger liksom.
Det är lite märkligt att du funderar på om jag kan ha varit trollad, men du verkar inte fundera på om Mirtai kan ha varit trollad. Då spelar det ju liksom ingen roll hur god Mirtai är. Om man läser Mirtais röstinlägg tycker jag det ser ut som att hon kanske ville rösta på mig.
 
Det är lite märkligt att du funderar på om jag kan ha varit trollad, men du verkar inte fundera på om Mirtai kan ha varit trollad. Då spelar det ju liksom ingen roll hur god Mirtai är. Om man läser Mirtais röstinlägg tycker jag det ser ut som att hon kanske ville rösta på mig.
Jag funderade på dig därför att din första röst var helskumt.
Du röstade som Magnum för att hon kändes god?
På vilka grunder då?
 
Jag funderade på dig därför att din första röst var helskumt.
Du röstade som Magnum för att hon kändes god?
På vilka grunder då?
Det skrev jag väl? För att hon inledde röstningen dag 1 med att rösta på Killa. Och jag ville rösta på nån som redan hade en röst, och då valde jag att rösta som Magnum som jag iaf hittat något som tyder på godhet hos.
 
Jag förstår att du räddar dig själv och då finns det ju ingen annan än Paddi att rösta på, men varför skulle just en röst på dig vara trollad? Det kan ju lika gärna vara min röst eller någon annans röst som är trollad, vi har j ingen aning..

Jag tänkte att just paddis röst skulle kunna vara trollad pga den väldigt lättvindiga motiveringen på mig och inga försök till att utveckla något om någon annan
MEN det kan ju varit endast av den anledningen att buke laggade de allra flesta av oss som röstade inom ordinarie DL-tid fick ju skicka i panik med typ första DL- röstning,

Ja jag var ju tvungen att lägga rösten på paddis i det läget för att ens ha en chans att kunna rädda mig - vilket jag ville.
Väntade ända in i det sista med att ändra rösten för ifall att det skulle komma några ändringar och grävande för att få fram en annan kandidat.
Synd på @Paddington dock tycker jag- men hade helt enkelt inget annat alternativ i det läget om jag skulle få fortsätta leka :(
 
Jag tänkte att just paddis röst skulle kunna vara trollad pga den väldigt lättvindiga motiveringen på mig och inga försök till att utveckla något om någon annan
MEN det kan ju varit endast av den anledningen att buke laggade de allra flesta av oss som röstade inom ordinarie DL-tid fick ju skicka i panik med typ första DL- röstning,

Ja jag var ju tvungen att lägga rösten på paddis i det läget för att ens ha en chans att kunna rädda mig - vilket jag ville.
Väntade ända in i det sista med att ändra rösten för ifall att det skulle komma några ändringar och grävande för att få fram en annan kandidat.
Synd på @Paddington dock tycker jag- men hade helt enkelt inget annat alternativ i det läget om jag skulle få fortsätta leka :(
Ah, du tänkte så. Ja det kan ju iofs vara troligt, jag tänkte nog inte så mycket på motiveringen!
 
Få se:
Spionen borde väl kunna veta om någon röst var trollad igår?
Spionen borde väl också ha koll på vem ängeln är?
Och kanske röstfifflaren om hen använt sin röst, vilket kanske inte är så troligt än?
Hm,
 
Jag förstår att du räddar dig själv och då finns det ju ingen annan än Paddi att rösta på, men varför skulle just en röst på dig vara trollad? Det kan ju lika gärna vara min röst eller någon annans röst som är trollad, vi har j ingen aning..
någon god bör ha mer än en aning - förutom ulvarna finns det ju spioninfo i omlopp också ;)

Men ja -nej- det är kanske inte så att någon var trollad igår - men ville ta med det i tankarna och även skriva om det så alla verkligen kommer ihåg att en "konstig" röst på någon - som kanske inte alls varit misstänksam mot den personen innan- ja då kan den rösten vara trollad -så man inte drevar ut den som lagt den "konstiga" rösten

För visst borde den trollade vara god O_o :confused:

Jag , som tänker högt och lågt och på allt möjligt, är inte främmande för tanken att ulvarna skulle kunna få för sig att trolla en ulv att rösta på en ulv - detta för att förvirra för den som får spioninfon . Som ju högst troligt tänker att den som är trollad borde vara god. och den som får den trollade rösten också borde vara god .
Lite sådär för att luras rejält :cautious:
Men det kanske bara är jag det:D (bara för att jag skulle kunna tänkas föreslå att göra något dyligt själv om jag vore ond)
 
Få se:
Spionen borde väl kunna veta om någon röst var trollad igår?
Spionen borde väl också ha koll på vem ängeln är?
Och kanske röstfifflaren om hen använt sin röst, vilket kanske inte är så troligt än?
Hm,
och dessutom lär väl spionen ha hittat någon god utifrån spioninfon första natten . Ängeln lever ju än så borde ju vara en bra kandidat till att ha fått infon - för visst borde den ha skyddat sig själv första natten?
Så även idag bör någon veta om ifall någon blivit trollad och även om röstfifflaren använt sin extra röst men det känns inte troligt iom att Paddis inte hade den rollen tycker jag?
 
Jag ska försöka rösta när buke väljer att iaf släppa in mig en kort stund.

Det är egentligen två saker jag reagerat på idag. Dels är det Niyama som lite krampaktigt vill hålla fast vid sina misstankar mot mig. Visst att det är sunt att vara misstänksam, men om jag varit ulv så hade jag valt att behålla cirkus för att inte avslöja att hon var god.

Sedan är det qitis som jag tycker snurrar till det med många inlägg utan substans. Det ä rmycket prat om spionrader hit eller dit, men inte mycket grävande i övrigt.

Eftersom Niyama ändå försöker hitta ulver på ett sätt som qitis inte gör hamnar min röst där

Mirtai röstar på qitis

@qitis @bollen__ @andraeventuelltintresserade
Det var den här rösten tycker jag ser trollad ut för jag tolkar det som att Mirtai hellre vill rösta på mig än på Q, sen tyckte jag mig ana att Mirtais misstankar mot mig minskade senare, men jag tycker trollade ofta tar upp den de helst röstar på men sen då ändå röstar på den de måste. En annan anledning till att nån verkar rösta på nån annan än den de misstänker mest kan ju vara att den är ond, men så vet vi ju nu att det inte var fallet här.
 
@qitis @bollen__ @andraeventuelltintresserade
Det var den här rösten tycker jag ser trollad ut för jag tolkar det som att Mirtai hellre vill rösta på mig än på Q, sen tyckte jag mig ana att Mirtais misstankar mot mig minskade senare, men jag tycker trollade ofta tar upp den de helst röstar på men sen då ändå röstar på den de måste. En annan anledning till att nån verkar rösta på nån annan än den de misstänker mest kan ju vara att den är ond, men så vet vi ju nu att det inte var fallet här.
ja så kan det ju vara- jag reagerade lite på att hon skrev det där med att rösten står fast också innan DL i morse. Kändes som hon kanske ville förmedla att hon inte kunde ändra?
Måste kolla upp det vad hon skrev- detta är direkt ur minnet
 
ja så kan det ju vara- jag reagerade lite på att hon skrev det där med att rösten står fast också innan DL i morse. Kändes som hon kanske ville förmedla att hon inte kunde ändra?
Måste kolla upp det vad hon skrev- detta är direkt ur minnet
Ja, jag tänkte också på det. Dock skrev ju LenaH nåt liknande tror jag, men sammantaget tror jag mer på Mirtais röst som trollad än LenaHs.
 
Ja, jag tänkte också på det. Dock skre:idea:v ju LenaH nåt liknande tror jag, men sammantaget tror jag mer på Mirtais röst som trollad än LenaHs.
hittade det hon skrev:
Jag kan mkt väl tänka mig hemlig/Paddington som ond, det var jag ju inne på redan igår.

Med det sagt ska jag sova. Min röst på qitis kvarstår.
Typ som att hon egentligen velat rösta på paddis men inte kunde?
Ja det är inte omöjligt i mina ögon att Mirtai var trollad att rösta på mig:idea:
 
Röstlista DL1 kl 21.30

Magnum röstar på Killaloe
LenaH röstar på Niyama
cirkus röstar på Mirtai
Blacksmithfarm röstar på cirkus
bollen__ röstar på quitis
Killaloe röstar på Blacksmithfarm
Niyama röstar på cirkus
qitis röstar på bollen__
Mirtai röstar på Killaloe


hemlig/paddington missar att rösta
Killaloe lynchas -ulv
Cirkus käkas- siare

DL 2 kl 9 onsdag morgon
Paddington röstar på qitis
Magnum röstar på Blacksmithfarm

qitis röstar på Magnum
Blacksmithfarm röstar på Niyama
mirtai röstar på qitis (21:32)
LenaH röstar på qitis (21:37)

(Niyama röstar på Blacksmithfarm)
02.51 bollen__ röstar på paddington
04.57 Niyama röstar på Paddington
7.38 qitis ändrar röst till Paddington


Paddington lynchas- bybo
Mirta
i käkas - bybo

goda roller kvar:
Lösmynt spion
Ängel
Röstfifflare
Bybo(r)

onda roller kvar
Ulv(ar)

troligen 2 ulvar kvar? Om man ska utgå från att det var 7-3 till goda vid lekstarten?
I så fall är det endast en bybo kvar på goda sidan

Deltagare kvar :

Niyama
bollen__
qitis
Blacksmithfarm
Magnum
LenaH

får återkomma med tankar senare
men kortfattat utifrån detta:
2 i gänget ovan är onda . Jag kan sortera bort mig själv per omgående ( inte så förvånande kanske :D)

så i denna kvintett:
Niyama
bollen__
Magnum
BSF
LenaH
finns det två onda...
 

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 357
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
12 983
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 202
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 465
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Årets foderstater
  • Bildtråden
  • Uppdateringstråd #2

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp