roliga kommentarer av okunnigt folk

Sv: roliga kommentarer av okunnigt folk

Herregud människa, vet du vad ;) -smileyn betyder? Det var ironi i min mening för självklart tar jag inte åt mig pga du inte stödjer blandrasaveln. Det är ditt beslut, och givetvis ska du vara stolt över din renrasiga amstaff som du förmodligen har lagt ner tid på att hitta med rätt uppfödare och föräldrar.

Devin får kampa med sina leksaker längre fram. Just nu är han väldigt nöjd med att kasta omkring och attackera sina tygtrasor på egen hand och behöver inte en hårdhänt kille som drar i andra sidan. Sen är det skillnad på att kampa för att hunden tycker att det är kul och att kampa för att lära in ett dåligt beteende.

Jodå, jag vet vad den betyder, men jag vet också vilket ramaskri och hur mycket folk brukar ta åt sig när man skriver något som kan tänkas vara negativt om blandraser, framför allt om dom har en själv ;)

Ja, jag är nog mest stolt över honom, eftersom han förhoppningsvis ska vara med och grunda min framtida uppfödning! Jag känner starkt för just den rasen, och vill jobba för att förbättra den, så det är väl därför jag tycker mest illa om blandrasaveln som innefattar Amstaff.

Jajamensan. Det där stämmer även på hästar med en viss stam. Vår tidigare hovis (ävnen hästuppfödare) berättade att De La Gardie-föl (vårt ena sto var då dräktigt med Dela Gardie) minsann blev ena riktiga jäklar. Man skulle vara hård emot dem från början.

Hans ena hade gått till attack innan den hann ur fosterhinnan minsann! :eek:

...Kan tilllägga att higstungen som kom ut är snart ett år och väldigt normal och trevlig.

Och med en sån attityd (som är jävligt utbredd) lyckas folk fostra in hästarna i just de mallar de tror att de hör till från början.
Inlärnings-betendepsykologi är inte direkt poppis hos hästfolk. Tacka vet de gamla fördommar och folktro:cool:

/Migo

Lite större än så var den. Lite skiftande i storlek, men som jag uppfattade det ungefär som en finnspets. De skulle blanda in mer schaal i den för att få upp luktsinnet ännu mer. (Men jag köper inte riktigt att vissa skulle ha mer luktsinne, men däremot att de luktar/använder sin nos mer intensivt, mer intresse)

Jo, jag vet ju lite mer än bekantingen, men det var hans påståenden som var lite tokiga och det var väl sådant tråden var till för???

Han läser ju inte här, så rättelser på hans påståenden i tråden spelar ju ingen roll. Han var galet ute och ville inte erkänna att han kanske hade fel..

Det tyckte jag också var lite underligt.
Har själv pga omständigheter haft 2 hanar där det bara skiljer två månader här hemma. Ena hunden är mammas och den andre var min.

Dom bråkade två gånger. Det var när den ena var 5 månader och den andra 3 och var knappast ute efter att skada varandra. dessutom har jag väldigt svårt att tänka mig att det handlade om revir direkt.

Annars har jag hört mycket underligt från folk man möter och sådär, men dom knasigaste sakerna jag fått höra har nog faktiskt varit från hundägare själv! :eek: Kommer inte på något såhär på rak arm, får suga på det en stund.

Min unghanes bästa kompisar är 8 resp. 9 mån yngre, en månad yngre och två veckor äldre. Det är de hundar han leker absolut bäst med... hanar allihopa och ingen av dem är kastrerad. :angel:

Det beror helt enkelt på ägare, ras och individ. Det krävs ofta betydligt mer av dig som ägare att lyckas bra med att uppfostra två valpar ur samma kull. Det är inte omöjligt, men det är långt mer än "dubbelt så jobbigt".

Jo, du.. Det fanns tydligen "någon" i ryssland som gjort detta och han hade nu 8 mini-superhundar :angel:

Haha, vet du, det var en dokumentär på TV om honom, han hade parat schakaler (stavas?) med någon hundras för att få fram bättre hundar än schäfern för att jobba i tullen på någon flygplats i Ryssland, men 6 år tog det inte. :rofl:

Edit ; YorkWann hann inte läsa hela tråden :cool:

MIn käre pojkvän har ju varit hundvakt i veckan och han berättade att han hade lärt Devin kampa med sin leksak. Pojkvännens ursäkt var att jag hade ju faktiskt en amstaff, du vet det är faktiskt kamphundar. Jag blev så jäkla arg att han fick sig en rätt bra utskällning.

vad spelar de för roll? de flesta hundar gillar att kampa, varför skulle han inte få göra de med din/er hund :confused:

bara för att de är en korsning med amstaff?

vad spelar de för roll? de flesta hundar gillar att kampa, varför skulle han inte få göra de med din/er hund :confused:

bara för att de är en korsning med amstaff?

Läs inlägget jag skrev till Bebben. Varför skriva en nästan likadan fråga som jag redan svarat på :crazy:

Jag förstår inte sånt folk. Jag är väl medveten om att jag kommer få både ris och ros för att Devin är klassad som blandras. Jag hade kunnat köpa en renrasig om jag hade velat, har haft kontakter med uppfödare inom rasen men valt att avstå från en renrasig just för att för mig spelar det ingen roll bara jag får min efterlängtade hund :D

Åh, har du planer på kennel ?? Lycka till, får man fråga vart ditt underverk kommer ifrån? Kan pma namnet om du inte vill lämna ut det offentligt. Är han mh-testad? Kan man för övrigt göra det med en sk blandras? Även röngta ad/hd? Givetvis ska jag inte ha Devin till avel men det kan vara rätt intressant att veta svaren

I de flesta fall kan man inte mentalbeskriva en blandras. Men självklart kan du röntga den, och det borde du också göra.

En gång när jag va ute med min Bullterrier så va det ett barn som drog i sin mammas arm och sa; Kolla mamma en häst!
HAHA ok att han hade ett täcke på sig men asså en häst? =)

Man både kan och får.. I teorin. Till och med svårt för icke bruksraser att få plats om inte resp. rasklubb anordnar egna MH:n, vilket händer mer och mer:)
Edit: Oj.. Såg nu att ni pratade om mentaltest..Då håller jag tyst.. för där har jag inte en susning;)

Senast ändrad av en moderator:

Tror hon menar MH.

KN: Nej, i de flesta fall kan man inte det. Rätta mig om jag har fel, men är det inte bara blandisar som ska bli tjänstehundar som får göra MH? Kompisens JRTC-jack russel fick göra det eftersom de behövde hundar att träna på, men det blev såklart inte officiellt.

Liknande trådar

Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
58
· Visningar
6 458
Senast: Ragdoll
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 705
Senast: Snurrfian
·
Övr. Hund Hej! Jag köpte för ca 2 månader sedan en Cavalier King Charles Spaniel* som var då 10 mån, han är nu precis fyllda 1 år. Han är inte...
Svar
9
· Visningar
4 291
Senast: Gumman123
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 397
Senast: alazzi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • ”Hund” 2005-2010