Sv: roliga kommentarer av okunnigt folk
jag har en schäfertik, modell STOR!
hon gör utfall mot andra hundar, speciellt små hundar.
De flesta tanter med småhundar vänder när dom ser oss.. Helt okej för mej. Jag klarar av min hund, men jag förstår att hon ser HEMSK ut och att man inte gärna möter en sådan hund..
Men en tant kom med sin lilla vaddetnuvarförulltuss och skulle släppa fram sin den till min hund (som jobbade starkt för att komma lös och svälja ulltussen hel.)
Jag är glad att jag var dålig i nacken den dagen och hade därför kopplat på haltin på min hund. då kunde jag ju iallafall hålla ihop käften på henne, vill inte ens tänka på vad som kunde hänt annars
jag fick min hund att ligga ner och frågade tanten vad sjutton hon sysslade med!
svaret:
"
Om din hund biter någon annan hund så måste du ju avliva den och då slipper vi äntligen ha den här i området"
hon kan ju inte ha tyckt om sin egen hund särskillt bra...
förra sommaren tog jag hand om en rottiskorsning, han sket fullständigt i andra hundar, och det smittade av sej på min schäfer, så jag fick en lugn o skön sommar utan utfall.
men OJ vad många kommentarer jag hörde bakom ryggen när jag kom och gick med hundarna...
"titta där är hon med mördarhundarna"
"hon knarkar, annars skulle hon inte behöva ha såna farliga hundar"
osv osv..
sen fick jag en kommentar ropad efter mej på gården där pojkvännen bor..
"motionera med hunden!!"
jaja, det var 25-30grader varmt och vindstilla.. så jag gick och frågade vad dom sa? om dom menade att jag skulle motionera en hund i denna värme??
och sen förklarade jag vänligt men bestämt att jag motionerar min hund sena kvällar/nätter då det är så varmt.. och då blir motionen i direkt anslutning till en sjö, så att hunden kan välja att gå ner i vattnet när hon blir varm..dagtid fick hon korta kissrundor..
men nejjjdå jag är en hemsk djurplågare som inte motionerar min hund trots värmen :smirk: för dom tanterna hade minsann aaaaldrig sett oss åka iväg med hunden nånstans...
men jag har fått många gulliga kommentarer också
"vad snäll och söt din schäfer ser ut att vara"
"vilken söt valp"
till min blivande femåring, hon har jätteöron och jättetassar.
"vad lydiig hon är" ja det är hon...så länge hon inte ser andra hundar
och så en massssssssssa folk som sätter sej ner med orden "oj helledudande då vilken gullig liten mööööördarhund" och min hund pussar ihjäl dom