roliga kommentarer av okunnigt folk

Sv: roliga kommentarer av okunnigt folk

Jag vet inte hur många gånger jag fått höra åhhhh vilken söt valp, hur gammal är han? om min gamla hund, stora tassar är visst= valp:angel:
T.om med veterinären har frågat om det verkligen är rätt att han är född -96, för inte beter han sig som en gammal man inte:love::rofl:

Och att han har schäfer i sig vet alla hundexperter, han är en blandis, en riktig rondell, med spets, stövare, gråhund, border collie och golden:love: ser ut som en golden på halsen, stövare på huvudet, gråhundens svans och underull och colliens smarthet;) eftersom jag inte vet vilken spets så vågar jag inte utala mej om var det syns;)

Men det märkliga är att min valp alltid blir tagen för att vara vuxen:o får väl ta det som att han är väluppfostrad och inte flyger på allt och alla;)

Mina galna Labrador var närmare 4 år när en ny träningskamrat trodde att det var en unghund på knappt året :D Det tog vi som en fin komplimang :p Vältrimmad, busig och pigg som attan är inte alla vanliga Labradorer på 4 år :idea:

Jag förstår dock inte varför man envisas med att inte koppla hunden om någon man möter ber en om det, det är väl inte svårare än att man gör det och sedan kopplar lös hunden när man kommer en bit bort?

jag har en schäfertik, modell STOR!
hon gör utfall mot andra hundar, speciellt små hundar.
De flesta tanter med småhundar vänder när dom ser oss.. Helt okej för mej. Jag klarar av min hund, men jag förstår att hon ser HEMSK ut och att man inte gärna möter en sådan hund..

Men en tant kom med sin lilla vaddetnuvarförulltuss och skulle släppa fram sin den till min hund (som jobbade starkt för att komma lös och svälja ulltussen hel.)
Jag är glad att jag var dålig i nacken den dagen och hade därför kopplat på haltin på min hund. då kunde jag ju iallafall hålla ihop käften på henne, vill inte ens tänka på vad som kunde hänt annars :crazy:
jag fick min hund att ligga ner och frågade tanten vad sjutton hon sysslade med!
svaret:
"Om din hund biter någon annan hund så måste du ju avliva den och då slipper vi äntligen ha den här i området" :crazy::devil:
hon kan ju inte ha tyckt om sin egen hund särskillt bra... :cry:

förra sommaren tog jag hand om en rottiskorsning, han sket fullständigt i andra hundar, och det smittade av sej på min schäfer, så jag fick en lugn o skön sommar utan utfall.
men OJ vad många kommentarer jag hörde bakom ryggen när jag kom och gick med hundarna...
"titta där är hon med mördarhundarna"
"hon knarkar, annars skulle hon inte behöva ha såna farliga hundar"
osv osv..

sen fick jag en kommentar ropad efter mej på gården där pojkvännen bor..
"motionera med hunden!!"
jaja, det var 25-30grader varmt och vindstilla.. så jag gick och frågade vad dom sa? om dom menade att jag skulle motionera en hund i denna värme??
och sen förklarade jag vänligt men bestämt att jag motionerar min hund sena kvällar/nätter då det är så varmt.. och då blir motionen i direkt anslutning till en sjö, så att hunden kan välja att gå ner i vattnet när hon blir varm..dagtid fick hon korta kissrundor..

men nejjjdå jag är en hemsk djurplågare som inte motionerar min hund trots värmen :smirk: för dom tanterna hade minsann aaaaldrig sett oss åka iväg med hunden nånstans...

men jag har fått många gulliga kommentarer också :)
"vad snäll och söt din schäfer ser ut att vara"
"vilken söt valp" :D till min blivande femåring, hon har jätteöron och jättetassar.
"vad lydiig hon är" ja det är hon...så länge hon inte ser andra hundar

och så en massssssssssa folk som sätter sej ner med orden "oj helledudande då vilken gullig liten mööööördarhund" och min hund pussar ihjäl dom :D

Senast ändrad:

Jag hade en jätte lydig schäferhane som jag tävlade i elitklass bruks med. Han var för det mesta lös när vi var ute på promenad, kommenderade bara "fot" när vi mötte någon.
En dag mötte jag en kvinna som bad mig koppla upp hunden, jag förklarade att hunden som nu satt sig vid min sida var i stort sätt kopplad, men utan koppel.
Då säger hon " Jag tycker det är obehagligt, jag är inte rädd för hundar, men för schäfrar."
Jag förklarar lugnt att det är ok, schäfern ÄR en hund.

Fast jag tycker ändå att man får respektera att folk är rädda. Schäfern är en hund med dåligt rykte tyvärr och många människor är ofta rädda för bara just en sorts hund. Hade en vän som var livrädd för kungspudlar efter att ha blivit biten av en som liten. Men andra hundar gick kanon.

Jag förstår dock inte varför man envisas med att inte koppla hunden om någon man möter ber en om det, det är väl inte svårare än att man gör det och sedan kopplar lös hunden när man kommer en bit bort?

Jag undrar detsamma. :confused:
Hon verkade ju faktist hundrädd.
Lite respekt för andra måste man faktist visa.:mad: Oavsett hur lydig hunden än är.

Fast jag tycker ändå att man får respektera att folk är rädda. Schäfern är en hund med dåligt rykte tyvärr och många människor är ofta rädda för bara just en sorts hund. Hade en vän som var livrädd för kungspudlar efter att ha blivit biten av en som liten. Men andra hundar gick kanon.

Jag är supernoga med att alltid koppla när vi möter folk, tycker inte att man som hundrädd ska be om att folk ska koppla hunden.

Jag är själv hundrädd (lite kul :D) och tycker faktiskt att det är obehagligt att möta lösa större hundar oavsett hur lydiga dom är :crazy:

Jag är supernoga med att alltid koppla när vi möter folk, tycker inte att man som hundrädd ska be om att folk ska koppla hunden.

Jag är själv hundrädd (lite kul :D) och tycker faktiskt att det är obehagligt att möta lösa större hundar oavsett hur lydiga dom är :crazy:

Men precis, det tänker jag också ofta på när det kommer lösa hundar farandes mot mig och hunden. Nu är inte jag det minsta rädd för andra hundar-men folk borde visa mer hänsyn. Man VET ju aldrig!

"Dalmatiner är lömska och bitska som f**n" sagt av en kille som precis skaffat rottis och därmed borde veta hur det är att få sådana fördomar sagda till sig hela tiden.

delvis kl..
Menar ni, som råkar ut för dessa "rasexperter", verkligen att dom kommer å skriver er på näsan om vilken ras ni har:confused:
Inte klokt att dom tror att dom vet bättre än ägaren:crazy:

delvis kl..
Menar ni, som råkar ut för dessa "rasexperter", verkligen att dom kommer å skriver er på näsan om vilken ras ni har:confused:
Inte klokt att dom tror att dom vet bättre än ägaren:crazy:

Visst gör de det. Att folk gissar fel tycker jag är begripligt, men i mitt fall är det många som inte får in i huvudet att det är en schäfer.
"Du menar att det är MEST schäfer?" eller som på fullt allvar antyder att kenneln bytt inriktning och numera buskavlar en smula.

Knapplån.

Många och åter många har trott att min svarta GD har haft bland annat Labrador, Tax och Rottweiler i sig :crazy:

När jag är ute med Amstaffen, hane på 2 år, och Staffen, tik på 5 år, så får jag ofta kommentarer om att Benjamin är en sååå söt mamma till den lilla och glada valpen!

I övrigt har jag väl mest fått chockade kommentarer i stil med "Oj, men hur kan han vara så snäll om han är en SÅNDÄR ras?!" eller "Ja, han måste vara en såndär pitbullblandning förstår jag, såna unga som du får väl inte tag på annat". Idioter.

Jag förklarade noga för den personen att om man är seriös, som jag, så är det absolut inga problem att hitta en bra Amstaff. Men då får man självklart betala för det också, istället för att slänga ut 4000 kr på en blandis från Blocket. Personen gick därifrån rätt fort.

Min granne hade planer om att skaffa sig hund. För att den inte skulle känna sig ensam skulle han skaffa sig två.

"En mor och en son"

Eftersom han är så okunnig måste jag ju bara fråga:
"Jaha, och du tänkte skilja dem åt när hon löper, eller du tänkte kastrera någon av dem?"

"Eh, nej. De är ju mor och son!! Då behövs det ju inte."

Behöver jag säga att jag fick svårt att hålla mig :rofl:

Ska jag behöva ta åt mig för att Devin är en s k blocket hund ;)
Jag tycker ärligt talat inte det spelar så stor roll på vart hunden kommer ifrån när den ändå inte ska ställas ut eller tävla inom SKKs andra tävlingsområden. Så länge man vet vad man har i kopplet, dvs vad hunden kräver i motion, hjärngympa och så vidare.

*kl*

MIn käre pojkvän har ju varit hundvakt i veckan och han berättade att han hade lärt Devin kampa med sin leksak. Pojkvännens ursäkt var att jag hade ju faktiskt en amstaff, du vet det är faktiskt kamphundar. Jag blev så jäkla arg att han fick sig en rätt bra utskällning.

Eller som pojkvännens "tuffa machokompisar" som tycker att min hund ska heta Devil för det är ju mycket häftigare namn än Devin. Då sa jag att det är just därför han heter Devin, för han inte ska heta Devil.

Hade lite problem med att Lillan bet söder saker när hon var ensam, för ett tag sedan och fick höra av en "besserwisser" att: om jag inte sprang om kring i skogen på diverse prov och spårade osv. så skulle jag inte ha dessa problem:confused:
Mitt svar blev: hade jag vart intresserad av att ha en sällskapshund så hade jag väl skaffat en sån!!!
Nu vill jag jobba med mina, så då skaffade jag schäfer!

Tsss, det föll henne inte in att hunden antagligen skulle tugga sönder fler saker om du inte aktiverade henne så mkt. :crazy:

Liknande trådar

Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
58
· Visningar
6 458
Senast: Ragdoll
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 705
Senast: Snurrfian
·
Övr. Hund Hej! Jag köpte för ca 2 månader sedan en Cavalier King Charles Spaniel* som var då 10 mån, han är nu precis fyllda 1 år. Han är inte...
Svar
9
· Visningar
4 291
Senast: Gumman123
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 397
Senast: alazzi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Annonsera mera VII