Sv: roliga kommentarer av okunnigt folk
Du får ta åt dig om du vill, det är ingenting jag bryr mig om direkt. Jag står dock för att jag inte stödjer blandrasaveln, och framför inte den som innefattar Amstaff, Staff, APBT och andra liknande raser.
Och jag är självklart stolt över min otroligt bra och renrasiga Amstaff, eftersom det är ett val jag gjort att ha en sådan hund.
För att svara på den andra delen av ditt inlägg, såå.. Vad gör det om han kampat med din hund? Jag låter mina kampa hur mycket dom vill, så länge allt sker på mina villkor. Och jag skulle aldrig ta deras största "intresse" ifrån dom, när man ser hur kul det verkligen är.
Det är en fördel att veta exakt vad ens hund går för, vad som triggar den, att kunna lära in loss till 100% osv. Min Amstaff har hamnat i slagsmål 2 ggr i sitt liv. Ena gången försvarade han sin leksak mot en annan jämngammal Amstaffhane, och där slutade bråket omedelbart som jag sade åt honom att släppa. Andra gången blev han påflugen av samma hane, och min slutade direkt på kommando. Den andra hunden, som aldrig kampat och lärt sig loss etc, flög bara på igen..