roliga kommentarer av okunnigt folk

Sv: roliga kommentarer av okunnigt folk

Åh.. kom på en till:
Ägare till en ca 6 mån hanvalp av märket schäfer, vovven var sådär "slynglig" som bara ungschäfrar kan vara:cool:
Han ville veta hur han skulle lugna ner honom å jag gav som förslag att kanske kunde han lägga ett lättare spår.
Svaret blev: Nä nu pratar du grekiska:eek:
Sa till honom att jag kunde visa honom men han hörde, trist nog, aldrig av sig igen.. Var nog inte så intresserad av att aktivera sin vovve och det gör mig lite sorgsen:cry:

Insest är hos människan ett ord som vi begriper, säg detta till din hane när honan löper och se huruvida de ter sina lustar....

*kl*
En kvinna kom till mitt hundpensionat för att lämna av sin hund. Medan vi stod och pratade traskade mina rottisar runt oss och blev kliade på rumpan av henne och hennes son. Hon kommenterade hur mysiga de verkade vara och frågade sedan:
- Är det såna här labradorer?
Jag svarade
-Nej det är Rottweiler.
Hennes hand liksom frös mitt över hunden och hon frågade sedan med försiktig röst
-Men är inte dom farliga?

Jag hade såklart ett långt utlägg om rottweilerns mentalitet.

En annan kund frågade samma sak. Hon hade nämligen läst om en rottweiler som dödat ett litet barn någonstans. Hon förstod inte att man kunde ha så farliga hundar. Speciellt eftersom jag berättat att jag inte släpper ihop mina hanar med andra hanar- då måste de ju vara agressiva... Kvinnan i fråga hade två westisar som var fullkomligt rabiata vid åsynen av andra hundar.

Jag frågade henne snällt hur hon hade reagrat på deras beteende om de var 30kg tyngre...och hade återigen ett låååångt samtal om vilka som bör och inte bör skaffa Rottweiler.

Haha..
Min pappas fru hade en liknande historia:
Hon är hiskeligt hundrädd men på den dagliga prommenadsträckan så fanns det en gård vars hund hon tkte var ganska söt.. Tillslut, efter typ ett år, så var ägaren ute och hon frågade om hon fick hälsa på vovven, eftersom hon under så lång tid sagt hej på prommisarna, ägaren bjöd in henne å dom hälsade!
Då frågade hon vad det var för ras å han svarade rottweiler..
:eek: såg hon ut.. för det var ju minsan sådana där mördarhundar!!:rofl:
Då hade hon gått där i ett år å tyckt att vovven var söt!

*kl*
När jag bodde i ett samhälle utanför sthlm hade jag en minigris. Hon brukade följa med på promenader lite då och då. En gång stötte vi på en mamma med ett barn. Komentarerna gick ungefär såhär:

-Mamma titta en griiis!
-Nej sssshhh
-Jo en gris titta!
-Nej du ser väl att det är en hund. (mamma ser generad ut över att barnet kallar min hund för gris...) :rofl:

*lån*

På påskmiddagen idag satt jag bredvid en man som envist hävdade att man på ca 6 års tid kunde avla fram en helt ny (homogen) ras med superegenskaper. I detta fall dubbelt så bra luktsinne mot vad andra raser har då..

Spelade ingen roll vad jag sade för han "visste" ju, för det hade han minsan hört.. :angel:

Kom på en till.

En alkis stoppade mig för att beundra min fina rottis. Han älskade rottisar ooch hade minsann haft en själv. Efter en stund frågar han:
-När skall hon ha valpar?
Jag:
-Eh va?
-När skall hon ha valpar för jag vill ha en.

Jag gick med en hane på ca:50kg...

Åh! Apråpå det där med aggressiva schäfrar.. jag har blivit upplyst av duktiga hundkarlakarlar att min grabb Minsann kommer kasta sig mot min strupe när han är runt ett år, för så Gör schäfrar och då måste man nita dom som Bara den, för slår man dom inte tillräckligt då så kommer dom fortsätta anfalla dig! Absolut! Heeeelt garanterat!

Jajamensan. Det där stämmer även på hästar med en viss stam. Vår tidigare hovis (ävnen hästuppfödare) berättade att De La Gardie-föl (vårt ena sto var då dräktigt med Dela Gardie) minsann blev ena riktiga jäklar. Man skulle vara hård emot dem från början.

Hans ena hade gått till attack innan den hann ur fosterhinnan minsann! :eek:

...Kan tilllägga att higstungen som kom ut är snart ett år och väldigt normal och trevlig.

*lån*

På påskmiddagen idag satt jag bredvid en man som envist hävdade att man på ca 6 års tid kunde avla fram en helt ny (homogen) ras med superegenskaper. I detta fall dubbelt så bra luktsinne mot vad andra raser har då..

Spelade ingen roll vad jag sade för han "visste" ju, för det hade han minsan hört.. :angel:

Att man inte har gjort det då? :-)

En granntant kom med sin Collietik i parken när jag kom med Gabbi som då var ca två år..
Hon upplyste mig om att schäfertikar minsan ALLTID blev elaka med åren och det var bara en tidsfråga innan min vovve skulle bli elak:eek:

*kl*
När jag bodde i ett samhälle utanför sthlm hade jag en minigris. Hon brukade följa med på promenader lite då och då. En gång stötte vi på en mamma med ett barn. Komentarerna gick ungefär såhär:

-Mamma titta en griiis!
-Nej sssshhh
-Jo en gris titta!
-Nej du ser väl att det är en hund. (mamma ser generad ut över att barnet kallar min hund för gris...) :rofl:

Det där känner jag också igen......:smirk:

Du får ta åt dig om du vill, det är ingenting jag bryr mig om direkt. Jag står dock för att jag inte stödjer blandrasaveln, och framför inte den som innefattar Amstaff, Staff, APBT och andra liknande raser.
Och jag är självklart stolt över min otroligt bra och renrasiga Amstaff, eftersom det är ett val jag gjort att ha en sådan hund.

För att svara på den andra delen av ditt inlägg, såå.. Vad gör det om han kampat med din hund? Jag låter mina kampa hur mycket dom vill, så länge allt sker på mina villkor. Och jag skulle aldrig ta deras största "intresse" ifrån dom, när man ser hur kul det verkligen är.
Det är en fördel att veta exakt vad ens hund går för, vad som triggar den, att kunna lära in loss till 100% osv. Min Amstaff har hamnat i slagsmål 2 ggr i sitt liv. Ena gången försvarade han sin leksak mot en annan jämngammal Amstaffhane, och där slutade bråket omedelbart som jag sade åt honom att släppa. Andra gången blev han påflugen av samma hane, och min slutade direkt på kommando. Den andra hunden, som aldrig kampat och lärt sig loss etc, flög bara på igen..

Jo, du.. Det fanns tydligen "någon" i ryssland som gjort detta och han hade nu 8 mini-superhundar :angel:

Fast det är faktiskt delvis sant. Men dock så hade han avlat fram denna hund i närmare 30 år tror jag att det var. Det var en schakal hybrid, och en del raser inblandade i början, och avelsarbetet var långt ifrån klart.
Dom använde hundarna för att upptäcka spängmedel och dyl på bla. flygplatser. Hundarna kunde känna av lukten av sprängmedel som var Mindre än ett sandkorn inpackat i Flera väskor utspridda över flygplatsen.
Så han hade lyckats rätt bra med att få fram en hund med en sjuhelvetes nos.

Detta visades i ett program för inte så länge sedan, jag tror att det finns en tråd om det här på buke om programet, men jag kanske minns fel.

Min mormor.. vädligt lustig filur är hon.. hursomhaaaver..
Hon var o hälsade på, hon tycker inte om hundar så värst, så lekte våran hund med min systers dotter, då kommer mormor mer kommentaren "Eran hund är så himla ouppfostrad, alla hundar är det, dom borde dö hela bunten" hm okej tack mormor, andra kommentaren hon kom med den dagen var att mitt hår såg ut som ank-bajs men det hör inte till ämnet.

I övrigt så är det många som tror att våran fullvuxna minihund är en valp :rofl:

Fast en ny homogen ras, på 6 år och i miniatyrmodell a´la vavva??

Var väl mest det jag reagerade på ;)

Liknande trådar

Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
58
· Visningar
6 458
Senast: Ragdoll
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 705
Senast: Snurrfian
·
Övr. Hund Hej! Jag köpte för ca 2 månader sedan en Cavalier King Charles Spaniel* som var då 10 mån, han är nu precis fyllda 1 år. Han är inte...
Svar
9
· Visningar
4 291
Senast: Gumman123
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 397
Senast: alazzi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • ”Hund” 2005-2010