roliga kommentarer av okunnigt folk

Sv: roliga kommentarer av okunnigt folk

Nä, officiellt blir det ju inte.. Men har det inte pratats om att skk skall göra MH:n officiella för blandisar?

Det går om du anmäler hunden till någon klubb som gör egna MH, och de behöver någon hund att träna på, (Chansen är inte stor) annars får du det inte , nej.

Nä, officiellt blir det ju inte.. Men har det inte pratats om att skk skall göra MH:n officiella för blandisar?

Inte hört talas om, och enligt honom som håller i Mhn på vår klubb så måste ju gallringen ske någonstans... Så att alla hundar ska få gå MH ligger nog rätt långt fram i tiden.

Var ute med en kamrats hund för ca 1 ½ år sedan.Jag kommer inte glömma den kommentaren i första taget faktiskt...
Hon bor uppe i Karlstad så vi var ute och gick en morgonpromenad.Jag och hunden.Så träffar jag två människor som också har hundar.Jag frågar dom om vilken väg som är bra att ta och dom svarar snällt.
Sen säger dom:är det hunden som är ute och går med dig lr är det du som är ute och går med hunden?
Han är en jättestor schäfer och där stog dom med sina små hundar.
Vad jag skrattade när jag hade kommit bort en bit.

Inte hört talas om, och enligt honom som håller i Mhn på vår klubb så måste ju gallringen ske någonstans... Så att alla hundar ska få gå MH ligger nog rätt långt fram i tiden.
Detta hittade jag på SKK : s sida:

Från och med 2008 kommer även oregistrerade hundar få sina prov- och tävlingsresultat registrerade. Det betyder bland annat att resultaten kommer att synas på SKKs webbtjänst Hunddata. För att resultatet ska registreras i vår hunddatabas måste hunden fått en tävlingslicens utfärdad. Denna licens kan ansökas hos Svenska Kennelklubben.
Inte riktigt säker på vad det innebär men det låter ju onekligen som att nåt är på gång!

Oops.. Fick man stå med dumstruten då:o såg en till text, även den från SKK:
Precis som tidigare är det tävlingar och prov som inte är ”rasspecifika”, dvs lydnadsprov, agility, freestyle, grytprov, vallhundsprov, viltspårprov och tjänstehundsprov som är öppna för oregistrerade hundar.
Jag tolkar den som att det inte gäller MH?
Om du inte blandisen i fråga ska bli tjänstehund, då..

Detta hittade jag på SKK : s sida:

Från och med 2008 kommer även oregistrerade hundar få sina prov- och tävlingsresultat registrerade. Det betyder bland annat att resultaten kommer att synas på SKKs webbtjänst Hunddata. För att resultatet ska registreras i vår hunddatabas måste hunden fått en tävlingslicens utfärdad. Denna licens kan ansökas hos Svenska Kennelklubben.
Inte riktigt säker på vad det innebär men det låter ju onekligen som att nåt är på gång!

Men det har ju inget med MH att göra....?

*kl*

Jag: Devin får leksaker istället så fort han tuggar på möblerna
Hon : nej. låt han inte ha leksaker för då kommer han bita sönder allt för dig.
jag: ???
Hon: Ja, en amstaff kan inte skilja på ditt och mitt.

Annat samtal med en annan tjej ...
Hon : hoppas du vet vad du gett dig in på
Jag: ??
Hon: ja du vet väl att amstaffen inte är någon familjehund och det bara går bra med barn om dom växer upp ihop.

Hörde en som sade förut att man inte får aktiverka pittbull,amstaff osv utan bara ska "dämpa" dem som han uttryckte det. Tydligen skulle det göras genom att man lade sig på hundstackarn:confused:

Dem skulle inte gå att hantera annars.
Hört talas om uppfostran och aktivering+ stimulans?

Jag har faktiskt svårt att tro att din pojkvän ska behöva lära en amstaff hur man kampar ;)

Men av vilken anledning skällde du ut honom för att han sa att det var en kamphund?

Nyfiken :) ( har läst hela tråden, men tyckte att ditt svar var svävande, vad menas med dåligt beteende=kamp?)

Senast ändrad:

KL

"Men åh, visst är de en Kelpie? Dom som är så lydiga..."
(Just ja, dom fööööds nämligen färdig-lydiga)

"Åååh, de där ser ut som en riktig schäfer ska se ut, fin rygg och bra vinklar..."
(Bortsett från att de är en Kelpie liksom)

"Du måste lära din hund att hon inte får morra åt folk innan hon blivit äldre, annars kommer hon att ta över ledarskapet.."
(Eya ylar/pratar ibland när hon blir glad i folk)

"Jaså, men om de är en Kelpie så har du väl inte barn?"
-Eh, näe, skulle de inte fungera eller?
"Nej, Kelpies vallar ihop sin flock och är omöjliga med barn..."

När jag jobbade i en kiosk förut så var det en äldre tant (stamkund)som hade med sig sin svarta labbe då det kommer en tjej med en gulbrun labbe. Tanten frågade vad det var för en hund hon hade så hon sa att: "det är en labrador retriver". "Jaha en korsning" sa tanten sen sa hon att hennes var en renrasig labrador.:crazy:

Jag var tvungen att gå bak i kiosken för att inte riskera att skratta tanten rakt i ansiktet.

*kl*
När vi gjorde om hemma för många år sen fick gubben syn på Robin och utbrister chockad "Vilken gammal jycke det där var" Robin var 2 år då :crazy:

Han fick även höra att han var en cocker spaniel när han är en vacker engelsk setter :D

"Är det en rottweiler?"

"ja"

"men... den ser ju snäll ut"

sånt får jag höra oofta :p

*kl*

Kom på en gullig sak..
Famor som alltid varit livrädd för hundar ville inte träffa vår första setter, sen en jul fick vi ta med honom hem till henne ändå för vi ej hittat hundvakt, så han fick va i hallen.
Efter ett tag undrade alla vart farmor va. Då satt hon i hallen o mata Casper me köttbullar :love:
Så sa farsan: "men e inte du rädd för hundar?"
"Men de här är ju bara Casper" svarar hon då :D

Haha, vad udda vad många olika hundar som är schäfrar egenligen :)

Min lejonvalp var allt ifrån schäfer till dobbis till labbe när hon va liten.. Enligt folk.

Det sjukaste folk sagt till mig är att hunden inte får äta ens minsta gnutta rått kött för då "får den smak på blod" och blir livsfarlig :crazy:

Liknande trådar

Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
58
· Visningar
6 455
Senast: Ragdoll
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 705
Senast: Snurrfian
·
Övr. Hund Hej! Jag köpte för ca 2 månader sedan en Cavalier King Charles Spaniel* som var då 10 mån, han är nu precis fyllda 1 år. Han är inte...
Svar
9
· Visningar
4 291
Senast: Gumman123
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 397
Senast: alazzi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• ”Hund” 2005-2010
  • Kattbilder #10