roliga kommentarer av okunnigt folk

Sv: roliga kommentarer av okunnigt folk

Häromdan när jag var ute och gick med min Perrro sin pelo del Perú (peruansk nakenhund) tik mötte jag en kvinna som sa:

-Det där är väl ingen nakenhund?
(Nej, jag har såklart rakat av pälsen på en annan hundras:rofl:)

*kl*

Hon; är det en renrasig amstaff med stamtavla?
Jag; nej det är en blandras
Hon; VA? betalade du 5000 för en blandras? Skulle jag aldrig gjort, det är ju överpris!
Jag; Det är vad en blandras kostar
Hon; Själv köpte jag min renrasiga hund för 2000.

(Saken är den att hennes hund är oxå reggad i jordbruksverket och saknar stamtavla alltså en sk blandras även den)

:rofl:

Känner igen det där. Jag diskuterade nakenhunden med en jobbkompis och förklarade att det även fanns sk powder puff (alltså långhårig) Men nepp, inte enligt henne för dom var ju inte nakna så det måste vara blandras.

Ja, troligtvis menade ju kvinnan jag mötte "Det där är väl ingen Kinesisk nakenhund", bara att det kom ut lite roligt :D

Jag hade på åttiotalet en bostonterrier och hon var väldigt liten, mycket mindre än de sa vara.Som valp kommer vi gående med henne på stan och en äldre dam kommer fram och frågar:Ursäkta mig men jag måste få fråga, är det där en riktig hund?
Javisst svarar jag.Åh, svarar damen, jag trodde det var en sådan man stopar batteri i!
Eller när vi står utanför biblioteket och en mamma med sitt barn kommer förbi.Titta mamma en "nin"(kanin)!Så tittar barnet lite till och säger:Neej, det var ju ingen nin, det var ju en kise!

För ett par år sedan kom det en kvinna hit och ville sälja strumpor och frågar ifall min maremmano-abruzzese är en newfoundlanshund.När jag förnekar detta så frågar hon ifall det är en rottweiler.

KL

På tal om blod, en valpköpare till min sambo skällde i princip ut mig när jag berättade att jag ville testa blodspår, för man får verkligen inte ta fram hundens sinne för blod !

Sen hade jag hand om en amstaffkorsning förut, en stor krallig herre som var kritvit med svarta öron, nos och en stor fläck på ryggen.
Han var väldigt ofta en dalmatiner. :rofl:

Och på tävlingen i helgen kom en från sekretariatet fram och frågade ifall våra staffar var den engelska bullen som inte dykt upp. :o

"roligt" var det också när jag hade med min staffetik till stallet när hon var ca 7 månader.
En tjejs pv var där och han sprang fram direkt och började gosa och hon satte sig i hans knä.
Han säger sen till sin fv "men du, varför skaffar vi inte en sån här ras för?" varpå hon säger "jag har försökt men du gillar ju inte dessa sk. mördarhundar".
Han kollar förskräckt på Josie och i princip kastar bort henne och går inte nära henne resterande tid.
Så löjligt haha

Häromdan när jag var ute och gick med min Perrro sin pelo del Perú (peruansk nakenhund) tik mötte jag en kvinna som sa:

-Det där är väl ingen nakenhund?
(Nej, jag har såklart rakat av pälsen på en annan hundras:rofl:)

Det värsta är att det finns de som GÖR det!:crazy:

Min förra njuffe var väldigt klippt stora delar av året pga hudtrassel, allergier och sådär.

Han var dock inte lejonklippt, bara jätteklippt. Gjort av sann amatör. Gud, så han såg ut. Plutte. :rofl:

Du tänker på dom som rakar sina väldigt håriga ("nakna") kineser?

Inte bara dom, utan det finns faktiskt folk som RAKAR andra hundraser. Höll på att dö när jag såg en rakad hund och kunde inte låta bli att försiktigt fråga om den haft hudbesvär eller nåt. Näpp ägaren tyckte den vara finare och skönare att klappa naken:eek:

Inte bara dom, utan det finns faktiskt folk som RAKAR andra hundraser. Höll på att dö när jag såg en rakad hund och kunde inte låta bli att försiktigt fråga om den haft hudbesvär eller nåt. Näpp ägaren tyckte den vara finare och skönare att klappa naken:eek:

BLÄ :mad: Hur kan man få för sig en sådan sak? Vad var det för ras personen hade rakat då?

På tal om okunnighet och att raka hundar.

Hörde om 2 schäferhundar som hade fått rycka in i det militära och skeppats ner till nåt mega-varmt land.
Eftersom det var vinter i Sverige så hade de beslutat att raka av hundarnas päls för att de inte skulle dö av värmeslag när de kom dit.

De hundarna lever inte idag.
De klarade sig inte utan pälsen som skyddade dem för solen.:crazy::mad:

Jag såg också det programmet och killen du snackade med måste ha misstolkat det hela grovt. "Rasen" är inte homogen och har inte dubbelt så bra luktsinne som andra raser. De avlas hårt på förmågan att hitta sprängämnen (eller om det nu var knark), men alla avkommor blir inte superhundar.

Jag skulle inte heller köpa en amstaff av okänd härkomst. Förvisso är jag alltid för renrasavel, men för vissa raser hävdar jag att det är extra viktigt. Amstaff är en av dem.

Liknande trådar

Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
58
· Visningar
6 455
Senast: Ragdoll
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 705
Senast: Snurrfian
·
Övr. Hund Hej! Jag köpte för ca 2 månader sedan en Cavalier King Charles Spaniel* som var då 10 mån, han är nu precis fyllda 1 år. Han är inte...
Svar
9
· Visningar
4 291
Senast: Gumman123
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 397
Senast: alazzi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• ”Hund” 2005-2010
  • Kattbilder #10