roliga kommentarer av okunnigt folk

Sv: roliga kommentarer av okunnigt folk

Har en svart vit collie. Och det är ofta man hör små barn:
-Mamma, titta det är Lassie!

Men en tog priset!
(Två bröder, antar jag)

-Putte, kolla det är Lassie!
- Är du dum eller, det är ju en "Look a like" ser du väl!

Höll på att garva ihjäl mig. Var nog det roligaste jag hört! :rofl:

Jag har en 2 årig Berger de Brie (Briard) kille och
den rasen är väldigt stor och väldigt långhårig.

I måndags var jag ute i skogen och gick förbi en mamma och hennes barn.
- Kolla mamma! Chewbaka(hårig sak från Star Wars)!! :eek:

Har också fått höra av en gammal tant att han minnsan var en Yorkshire terrier :D:crazy:

Senast ändrad:

Jag har fått höra att man ska minsann klippa bort morrhåren för då slutar hundar jaga fåglar????? Jag har en cocker och jag har väldigt svårt att tro att hans jakt instinkt skulle sitta i morr håren!!!

Min förra pojkvän fällde också en kul kommentar som jag precis kom ihåg. Han hade varit och hälsat pånån som hade hund. Och det var en sån där JÄTTE stor hund..... En sån där Bishon Frisse!!!! Jag höll på att garva ihjäl mig!!!! Sen en annan gång så frågade han hur länge det tar för ett föl att bli häst. Jag trodde ju givetvis att han menade när fölet blev "vuxen", men icket. Tydligen så hade han fått för sig att först är de föl, sedan blir de ponnier(!) och sedan en stor häst! Hjälp!!!!

Senast ändrad av en moderator:

:rofl::rofl::rofl:
Men han kanske slår i botten av matskålen sen!;)
(tänker på häst sidan och deras påfynd om att de inte kan veta vart botten på en hink är utan hår på mulen. :D)

(tänker på häst sidan och deras påfynd om att de inte kan veta vart botten på en hink är utan hår på mulen. :D)

Ha ha! Ja det hade vait det då....:)

*KL*
En bekant är ute å går med sin hund som lyssnar till namnet Fantomen. Två barn frågar naturligtvis vad hunden heter när de passerar.
Han upplyser om att hunden heter just Fantomen.
På tillbaka vägen av promenaden passerar han samma två barn som glatt hälsar på hunden- heeej Stålmannen.....

Min egna hund som till vardags kallas för Taggen, brukar en grannflicka vara å leka med å hon kommer aldrig ihåg hans namn. Det börjar med att han får heta Taggen men efter nån min ropar hon på hunden med namnet "Stickan". Påpekar att han heter Taggen, det funkar nån minut, sen blir det Stickan igen.....

Fast det tror jag mer på. De är klart de hittar botten utan hår, men håren runt nosen är ju just till för känseln, så de hade haft lättare att "orientera" i hinken med känselhåren kvar.

Mjo, me inte så pass som vissa hästägare vill få det till. ;)
Att hästarna plötsligt skulle slå i botten med stor kraft och helt plötsligt gå in i väggar och slå ut tänderna när de ska beta för de inte har koll på mulen. :rofl:

Sorry off topc.

Jag har minsann fått berättat för mig att MIN Staffordshire Bullterriervalp är en labrador :D

Vidare har jag också hört att man aldrig ska lekkampa med sin "kamphund" för då tänder man något som tydligen ska förvandla hunden till en kampande mördarmaskin :D ;)

Min Am staff har varit boxer i mångas ögon och min lilla staffe "bulle" har som din varit labbe.
Det ända man kan tända dessa hundar det är väl puss ihjäl mig grejen eller?:rofl:

Nu kommer jag med mitt bidrag!

Det första är från förra sommaren när jag min mamma, pappa och min sambo skulle ut på stranden en kväll och grilla, hundarna var med oss.
Sanbon håller i hanhunden (en stor och ståtlig Faraohund), fram kommer en kille och säger "visst är det där en labrador va?"... Kanske måste tillägga att han har MKT rastyp och för stunden hade öronen på spets. :p

Bidrag nummer två är väl mer en rolig historia men jag tar med den iaf!

För flera år sedan var en tjej på min gård ute med sin lilla bruna fetgödda hund, tror det var en blandras men såg ut som en liten limpa.
Iaf häver en kille högt och tydligt ur sig till sina kompisar "Titta, där kommer skit på snöre!".
Kände mig lagom elak men där och då kunde jag inte hålla mig för skratt:o.

Har även fått höra av ett par godhjärtade lågstadietjejjer att de minsann skulle tjuva bort min tik eftersom jag lät henne svälta ihjäl! (Även hon en Faraohund, i normalhull).

jag och min kompis var ute och gick med hennes kanintax när en dam kommer och säger "åååhhhhh vilken söt fransk mops"
"öh... det fins inget som heter fransk mops, ärligt talat" säger min kompis
"jo, det fins det. min dotter har en sån" säger hon surt "tror du inte jag känner igen en när jag ser en??" hon går iväg och muttrar nåt i stil med 'dagens ungdommar fnys'

*kl*

Min mormor fick frågan om man verkligen fick ha ekorrar i koppel.
Hon var ute med sin röda, långhåriga chihuahua valp. :D

Sen en annan gång så frågade han hur länge det tar för ett föl att bli häst. Jag trodde ju givetvis att han menade när fölet blev "vuxen", men icket. Tydligen så hade han fått för sig att först är de föl, sedan blir de ponnier(!) och sedan en stor häst! Hjälp!!!!

Mitt ex trodde detsamma! Karlar....

Jag har vid två tllfällen blivit stoppad och utskälld av folk när jag cyklat med Yakima.
"Man FÅR inte cykla med valpar, det är inte bra för deras benstomme!!"
"Nej jag vet, det är toppen att du säger till! Men i det här fallet är det ingen fara för hon är 6 år gammal."

Sen har jag fått höra från många att det är fruktansvärt oansvarigt av oss att omplacera pensionerade kappisgreyhounds som familjehundar.
"De är inte som vanliga hundar, de är atleter! De kräver mycket mer motion än en normal hund och det är inte många som skulle klara av att ha en greyhound. Och framförallt inte en som bott i kennel hela sitt liv, det är fruktansvärt grymt att tvinga dem att byta miljö och leva som sällskapshundar. Och inte går det att få dem rumsrena heller!"
Eller: "Nej usch en sån mager hund vill jag inte ha, de ser så klena ut och så bryter de benen väldigt lätt."

*kl*

jag tycker det är superkul att läsa era upplevelser. Så mer roliga historier tack :bump::bump:

Kan berätta lite om folks fördomar med för den delen....
Jag och några kompisar stod utanför en lokalpizzeria och jag får en fråga från en kvinna om vad det är för ras jag har. När jag svarar att det är blandras med bla amstaff så åker kvinnans haka ner i baken och hon går iväg utan ett ljud. Så kul reaktion eftersom man tydligen inte får ha sociala och pussgalna valpar av den blandningen.

Liknande trådar

Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
58
· Visningar
6 455
Senast: Ragdoll
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 705
Senast: Snurrfian
·
Övr. Hund Hej! Jag köpte för ca 2 månader sedan en Cavalier King Charles Spaniel* som var då 10 mån, han är nu precis fyllda 1 år. Han är inte...
Svar
9
· Visningar
4 291
Senast: Gumman123
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 397
Senast: alazzi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• ”Hund” 2005-2010
  • Kattbilder #10