roliga kommentarer av okunnigt folk

Sv: roliga kommentarer av okunnigt folk

loova att du lägger en orange boll på min grav och låter gravera in texten som följer på min gravsten;
Ihjälslickad av folkilsken schäfer, blott 24 år gammal, dödad av dumhet och kärlek.

Varför, varför kunde hon inte lyssna på de maneliga männen?!

;)

:bump::banana::bump:

Nu ska jag gå och stirra döden i vitögat, dvs.. knö ner mig bredvid katterna och hunden i... *trumvirvel och thrillermusik* Sängen! (Veochfasa! hunden kommer bita ihjäl mig och katterna äta upp resterna.. dom bara spinner för att luras!)

Jag lovar!

Natti natti och sov så gott.

Nönönönönönönö tudetiduuu (Tänk "Hajen" om ni inte förstår)

Jag fick höra: Håll i dom (har två schäfrar) Gillar inte sånadär nazisthundar:confused::crazy:

*Två damer trodde att min engelska setter va en pitbull.

*Moster har fått pengar av en tant för hon tyckte att hennes setter va för smal ;)

*När min DSG va på hunddagis trodde nån att de va en pitbull valp.

(folk verkar ha snöat in sig på pitbull här.. )

Senast ändrad:

Jag har en dam i trappan som tror hon kan jättemycket om hundar. Hon säger varje gång jag träffar henne i trappan att : "nu är din hund helt för tjock, du måste vara försiktig så att han inte får hjärtfel". Jag har förklarat för henne att det bara är päls men dte går inte in i huvudet. Det är en pudel med längre klippning.

Droppen var när vi var hos veterinären hos förhoppninsgvis kunnigt folk. Det kommer ut en manlig djursjukvårdare och säger oj hon ( det är en hane jag har) är helt för tjock. Jag förklarar att det bara är päls men har hävdar att nej det är det inte. Han ber mig ställa min hund på vågen för att bevisa att han väger helt för mycket och minen som denna killen får var härlig haha. Han tappade hakan då han fick inse att han hade fel och sa ojjjj det var inte
mycket han vägde haha. :rofl:

Jag har fått höra några gånger att en dvärgpudel inte kan vinna en lydnadstävling och att det inte är en lydnads hund. De hör minsan hemma i agilityringen. Det har vi bevisat att det inte stämmer.

När min hund var liten blev en man in hissen rädd för honom och frågade lite chockat: "Vad är det , en babian? Det får man väl inte ha?"

När Mollie var liten skulle alla fram och gulla med henne. En man som klappade henne sa:
"Ja de är så söta när de är små! Sen kommer hon växa upp och bli en riktigt fin labrador, det ser man redan nu på benstommen."

:rofl: Jag kunde inte låta bli att garva och upplysa om att det var en dobermann/rottweiler blandras.

Och detta är standard när folk frågar vad man har för ras.
"En blandras dobermann/rottweiler."
":eek: Är inte de farliga?"

Vet inte hur många ggr jag har hört det nu. Fast det är iofs inte speciellt roligt.

haha jo jag skrattade också. Men blev lite chockad över hans kommentar och att han verkligen trodde hunden var en babian unge.

Jag har fått höra, av en äldre dam, att min fullvuxna borderterriertik var en jäääättesöt schäfervalp.
Min VGS har fått vara schäfer, varghund, chihuahua, blandras och katt.

Min blandis mellan labrador och västgötaspets tas ofta för en Pittbull...:crazy: Dom skulle bara veta vlken liten "kärring" hund och knähund det är!:)

En gång när vi var och hade miljöträning på stan kom en äldre man fram och sa
"-Vilken fin liten rotwailer valp, den är inte så gammal va?"
"-Njaa mer en liten råtta i så fall, du vet en chihuahua :rof:"
Fick han till svar

Sedan har man även fått höra

"Kolla tjejen är ute med en iller/råtta/katt/marsvin, nej fan hörru det är ju en hund!"

"Du vet väll att du måste ha täcke på han, de fryser nämligen ihjäl utan" (han lever då än och springer gladeligen runt utan täcke)

"Stackars hund, den är så liten, du borde verkligen inte låta den gå, jag har ju sett på tv att man ska ha de i väska" och gått ifrån en viskande nåt om "djurplågare" :eek:

Min systers svärmor utbrast förskräckt "En ROTTWEILERvalp.. Men de blir ju JÄTTESTORA, vem ska gå ut med den då?!" Ni skulle sett hennes min när jag upplyste henne om att jag hade en vuxen doberman också!

Jag var ute och gick med min westie en dag och vi passerar en dam och hennes dotter varav dottern brister ut:

"Åååååååå MAMMA vilken fin katt!"

- Vad är du för söt liten korsning då?
- Det är en Labrador
(Då snackar vi klassisk svart Labrador 1.0)

En silverfärgad mellanpudelhane.
Två därgpudeltikar, en svart och en brun.
- Är det mamman till de små?

*kl*

Vilket folk det verkar finnas, men jäklar vad kul att läsa om dom :rofl:

Jag var ute och gick med min westie en dag och vi passerar en dam och hennes dotter varav dottern brister ut:

"Åååååååå MAMMA vilken fin katt!"

Det har vi fått höra också, om RÅDA!!!
Ungen: "Mjau, mjau!"
Pappan; "Nej, det är en voff! En hund!"
Ungen, "MJAU!"
Pappan, "Eh, min dotter tror din hund är en katt...."

En schäfer liksom...

Om jag skulle få en peng för varje gång någon har frågat mig hur gammal "valpen" eller hur stor "valpen" kommer att bli är så skulle jag vara rik.

"Valpen" är en snart 14-årig italiensk vinthund.

Jag hade en jätte lydig schäferhane som jag tävlade i elitklass bruks med. Han var för det mesta lös när vi var ute på promenad, kommenderade bara "fot" när vi mötte någon.
En dag mötte jag en kvinna som bad mig koppla upp hunden, jag förklarade att hunden som nu satt sig vid min sida var i stort sätt kopplad, men utan koppel.
Då säger hon " Jag tycker det är obehagligt, jag är inte rädd för hundar, men för schäfrar."
Jag förklarar lugnt att det är ok, schäfern ÄR en hund.

För inte så längesedan var det en tant som kallade min 9 åriga storpudel för whippet valp... :) Tanten i fråga har tre egna hundar och anser sig vara en hundexpert!

Liknande trådar

Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
58
· Visningar
6 458
Senast: Ragdoll
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 705
Senast: Snurrfian
·
Övr. Hund Hej! Jag köpte för ca 2 månader sedan en Cavalier King Charles Spaniel* som var då 10 mån, han är nu precis fyllda 1 år. Han är inte...
Svar
9
· Visningar
4 291
Senast: Gumman123
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 397
Senast: alazzi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Annonsera mera VII