roliga kommentarer av okunnigt folk

Sv: roliga kommentarer av okunnigt folk

Har två lite halvknäppa saker jag varit med om haha.

Händelse nr 1: Jag och atlas sitter på busstationen och väntar på bussen. Jag ser en fyllgubbe komma och gå emot oss, och jag håller bara ett öga på honom. Atlas sitter helt lugnt och stilla. Gubben kommer fram till oss, sträcker fram handen och säger:

- Jag ser att det är en pitbull du har. Det är mäktiga hundar

- Visserligen är dom det, säger jag. Men min är en blandras och inte i närheten av en pitbull.

- Det skiter jag i, jag ser att det är en pitbull, och jag vet varför småflickor som du har såna också. Bara för att spänna upp sig.

Min hund är altså en fyrkorsning mellan bland annat new foundland och st bernhard:D

Händelse nr två:
En kvinna kommer fram till oss på busstationen och har en dvärgpinscher med sig. Hon släpper fram sin hund till min, och det blir lite smågruff dom emellan. jag ber henne snällt att ta bort sin hund, vilket hon inte gör. Jag säger åt henne igen, och istället för att ta bort sin hund så tar hon fram hundgodis ur sin ficka och sticker fram det mellan dom två hundarna.

Sen säger hon bara: Jag vet hur man hanterar hundar, jag är en van hundmänniska och du bör lyssna på såna erfarna som mig. En hund biter aldrig om man ger dom godis..

Whaaaat????:confused: Har jag missat nåt :D?

Ja, att slänga fram mat och leksaker brukar ju lugna de mest sura hundar!:rofl::rofl:

kl

Har inte så mycket at komma med, men på YorkWann's hundkurs var det en man som sa: "Hundar blir mentalt inte äldre än tre år, förutom pudel, som blir fem år" :confused:
Mannen hade storpudel. :D

*kl*

har Totalt tappat räkningen på gångerna jag fått höra att min grabb är labrador/labbekorsning. (schäfer) för schäfrar kan ju inte vara svarta!

Eller polarens groenendalvalp som tydligen är en dvärgspetts.

Snyggt samtal med en granne;
"Vad är det för ras?"
"Tysk herdehund" (German shepherd, ya know ;) jag är inte alls trött på labbekommentarerna)
"Jaha, det är Därför den påminner så mycket om en schäfer.. men den har verkligen lite kelpie över ögonen..."

"Är det en varg?"
"Neah.. han bara låter som en"

"Det är ju ingen valp! Han är minsann för stor! Det ser väl jag att han är vuxen..." (Sagt nån gång i veckan från det att han var 5 månader och uppåt..)

samt;
"Nemen vilken stor kelpie!"
"Neah.. det är en schäfervalp.."
"Aha! Jag tyckte väl han var lite väl stor.. men han ser ut som en kelpie över ryggen"

"Vad är det för korsning du har?"
"Det är ingen korsning, det är en aprikos kungspudel, ser du väl?"

Min aprikosa kungspudel/labbekorsning/varghybrid..?

batzo-1.jpg

Haha, visst kan det vara störande när man vet att om dom hade kunnat med så hade dom smackat lite, nypt en i kinden och sagt "i sinom tid lilla du, i sinom tid"....

Haha ja, det är nästan så att jag skulle vilja träffa den där kvinnan igen, så hon verkligen kan lära mig ett och annat ;)

Ibland undrar man.......

Sent en mörk sommarkväll var jag ute och rastade min då 4 månader unga Helga på ett stort "gräsgärde" bakom bostadsområdet där jag bodde då. Detta gärde är även en genväg ner till "centrum"
Jag ser på avstånd att det kommer ett gäng undomar så är lite "glada i hatten"

Den ena tjejen utbrister.
- Åh, en rottisbäbis!
- Nä, det är ingen rottis, svarade jag.
- Är det en korsning?, frågar hon.
- Nä, titta en gång till, säger jag.
- Men va f-n, det är ju en GRIS, säger den ena killen.
- Å, vad du är knäpp, skrattar hon till killen. Det är ju klart att det är en hund. Hon har den ju i koppel.
- Kom närmare så får du se att din kompis inte alls är så knäpp, säger jag till henne.
Hon lunkar fram till oss och Helga hälsar på henne med ett stort NUFF, varpå tjejen hoppar till och säger.
- F-n, det är ju en pittbull, men den var dj-gt lik en gris.

Helga ÄR en minigris.
Svart med vita strumpor och en stjärna i pannan.

:rofl::rofl::rofl: Oh, kära nån, den där var ju bara hilarious!!

Får väl dela med mig lite av vad jag har hört från konstiga hundmänniskor.

Vi har fest hemma och det är ca 20 pers i lägenheten. Den ena hunden är ute i vardagsrummet, medan den andra (schäfern) är i ett rum bredvid, fast det är glasdörr emellan, så man kan se in till henne. Plötsligt vrålskriker en tjej: "Grönbäck, schäfern är i sängen, schäfern är i sängen!", med totalt hysterisk röst. Vi förstod inte vad det var frågan om. Men jo, förklarar tjejen till Grönbäck, "Du ser, schäfrar kan bli aggressiva om de tillåts sova i sängen". :crazy:

På ridskolan när jag var liten, var det en tjej som gett en köttbullemacka till en häst. Då vart det en annan tjej som sa att så fick man ABSOLUT inte göra, för då kunde hästen bli aggressiv. Jojjomänn!

Åh! Apråpå det där med aggressiva schäfrar.. jag har blivit upplyst av duktiga hundkarlakarlar att min grabb Minsann kommer kasta sig mot min strupe när han är runt ett år, för så Gör schäfrar och då måste man nita dom som Bara den, för slår man dom inte tillräckligt då så kommer dom fortsätta anfalla dig! Absolut! Heeeelt garanterat!

På ridskolan när jag var liten, var det en tjej som gett en köttbullemacka till en häst. Då vart det en annan tjej som sa att så fick man ABSOLUT inte göra, för då kunde hästen bli aggressiv. Jojjomänn!

Men gud jo! Har de en gång fått smaka på kött så vill de inte ha annat sen...:eek:

;)

hehe yeap.. Menar du! Alldeles vansinnigt om du frågar mig.. Men, som tur väl är.. så finns det vettiga hundmänniskor med i världen. Fast ibland blir man verkligen mörkrädd av vissa kommentarer..

en rätt söt sak som en gammal f.d. polis sa; "Gudars vad skönt att se en tös med en Riktig hund!"

Jojo, men när vår schäfer var runt året, så kastade hon sig jämt mot mitt ansikte och anföll mig! :eek: Fradgan bara rann och jag blev helt våt i ansiktet. Jag tror bestämt hon ville äta upp mig, för hon provsmakade med tungan hela tiden. Oj, jag visste inte att jag skulle nita henne då, jag bara kramade henne på kinderna och sa "Gullegullihuuunden". Så hon fortsatte anfalla... :eek:
(Vågar nog inte tillägga att detta vid ett flertal tillfällen skedde i sängen...)

Nja, tror att det räcker med några kilo köttbullar om dagen. Finns ju färdiga dessutom, så det blir ju ganska enkelt.

;)

Hade lite problem med att Lillan bet söder saker när hon var ensam, för ett tag sedan och fick höra av en "besserwisser" att: om jag inte sprang om kring i skogen på diverse prov och spårade osv. så skulle jag inte ha dessa problem:confused:
Mitt svar blev: hade jag vart intresserad av att ha en sällskapshund så hade jag väl skaffat en sån!!!
Nu vill jag jobba med mina, så då skaffade jag schäfer!

Jaha, problemen kom utav aktiveringen? Jag som hade fått för mig att det var tvärtom...lustigt...

Ja men visst är det!
Å då kommer dessa ord från en schäferägare:crazy:

nemen Meeenar du?! ..det gör ju redan min kille.. hjälp! kan kommer ju slicka strupen av mig vilken dag som helst! eller dränka mig i dreggel.. eller kanske krossa mig när han försöker kravla upp i famnen på mig... (..i Sängen! oh, jag stackarsstackars utsatta hunägare..;))

Vi ska dig djupt sörja när han snart sliter din strupe i stycken.

Varför, oh varför gjorde hon inte som duktiga hundkarlakarlar sa??

Liknande trådar

Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
58
· Visningar
6 458
Senast: Ragdoll
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 705
Senast: Snurrfian
·
Övr. Hund Hej! Jag köpte för ca 2 månader sedan en Cavalier King Charles Spaniel* som var då 10 mån, han är nu precis fyllda 1 år. Han är inte...
Svar
9
· Visningar
4 291
Senast: Gumman123
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 397
Senast: alazzi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka