roliga kommentarer av okunnigt folk

Sv: roliga kommentarer av okunnigt folk

Haha, nu kom jag på en kommentar jag fått om en av mina första kaniner - en stor svart hona. Min kompis mamma utbrast första gången hon såg den: "Åh, jag visste inte att ni hade skaffat en labradorvalp?! :love:"

Kaniner? Menar du kanintax? Annars verkar ju kommentaren halt galen:D.

Nej jag vet...men jag tänkte att det kan verkligen inte vara så illa att nån tror att en kanin är en hund:crazy:

Jag har en blåögd Aussie på omplacerings-prov, tidigare har jag ju haft en blandrastrasa.
Och häromdagen utspelade sig följande:

-Va häftig färg, vad är det för blanding?
-Det är ingen blanding, det är en Australian Shepherd.
-Men guuuud, den har röda ögon.
-Nä, de är blå.
-Jamen det är ju bara Huskys som har bå ögon, då måste det ju vara en blanding?
-What ever...

Jag var ute på min svärmors tomt med min tik Mira när hon var runt 20 veckor eller så.
Då kommer grantanten farandes i full fart och tjoar så glatt hon kan "åhhhhhhhh..... är det en gullig liten tax?",
"nä, svarar jag, det är en rottweiler",
fort som pil vänder hon om och springer upp på sin altan och skriker, "nääääj.... låt den inte mördarhunden komma hiiiiit".

Mira som jagade en fjäril stannar upp och tittar förvånat på tanten... haha, hon hade ju ingen tanke på att gå över tomtgränsen, bara se om hon kunde fånga fjärilen. :rofl:

Kan förstå att en rottisvalp kan se ut som en tax på långt håll i och med teckningen osv. Men hon såg väl förbövelen att det var en liten valp.... :angel:

Ja, man har ju hört en del genom åren men jag tänker på dessa två...

"Är det en renrasig schäfer????? men den är ju svart!!!!"

å så en på corgin (blue merle)....

"Är hon blind?"

"Nä, hur så?"

"Hon har ju ett blått öga!"

:crazy: :)

Jag har minsann fått berättat för mig att MIN Staffordshire Bullterriervalp är en labrador :D

/C

Hihi Det har vi med fått höra om lilla Bella bus!

-Men guuud vilken söt labbe..
-Nja, det är faktiskt ingen labbe..
"tar upp hunden i knät, hunden pussar hej vilt"
-Men om det inte är en Labbe, vad är det då?
"hunden pussar vidare"
-mjo, det är världens sötaste Pitbull. :D

För det mesta kom reaktionen att -Näääää, dom är ju farliga!:D Och gosar vidare.
-Eller ett fåtal gånger då hon åkte i backen och de skrek att koppla hunden, det är en mördarhund. :smirk:

Hahahah!

Jag fick höra att min schäfer/tervueren/jämthund tik på 2 år var en jättesöt schäfervalp.........

Jag och min kompis var ute med deras schäferhane och min tervuerenhane när vi möter en något överförfriskad herre som tittar på hundarna och efter en stund säger till mig att min hund är den snyggaste schäfer han sett på 30 år...Jag påpekar lite fint att det inte är en schäfer utan en terv,varvid gubben blir skitförbannad och gapar åt mig att jag skulle inte försöka lära honom något om schäfrar,för han hade minsann haft schäfer i hela sitt liv och kände igen en snygg sådan när han såg en.:rofl:

Tilläggas bör kanske att kompisen schäfer som verkligen var snygg,inte fick mer än en blick innan den avfärdades som gräslig...

13422262.jpg

Sådär såg min "renrasiga schäfervalp" ut. Med krullsvans.

:rofl:

Jo, det var så illa :p Men sen när hon tittade närmare såg hon att det var en kanin :D

En gång när jag var ute med min släthåriga foxterrier, så slet en unge i mammas jacka och pekade; "Titta mamma, det är hunden från The Mask! Titta då, det är den! O.O"

Edit: Och jag får alltid höra från "hundkunniga" att hon minsann är en jackrussel och/eller dansksvensk gårdshund, för det finns INGET som heter Foxterrier!

Haha, vad udda vad många olika hundar som är schäfrar egenligen :)
För ett tag sedan kom några grannar fram när jag var ute med min lilla 7-kilos dvärgpinscherkorsning, som ser ut ungefär som en raggsocka och tyckte att han var en trevlig liten schäfer. Lite väl liten kanske? :angel::rofl:

Han har dessutom varit både tax och yorkshireterrier och en massa annat också, det blir väl så när man har blandras kanske :smirk:

*kl*

Kul tråd! :rofl:

Jag undrar verkligen vad folk kommer säga om min lilla byracka när on blir större, det finns väl inte en jävel som kan se någon ras i henne. Vet inte ens själv vad hon är.

*kl*

Jag gjorde fett bort mig för några år sedan.

Jag hade totalfastnat på wheaten terrier, och väntade på vår valp.

Gick fram till ett par vid midsommarstången, som hade en ljus krullig kortklippt hund och sa- Det är en korsning mellan wheaten och pudel va?

Nej, det är en renrasig lagotto, svarade tjejen ganska så surt.

Oupps, tänkte jag då...:o.

Har efter det aldrig sagt något liknande. Frågar alltid efter ras om jag är osäker...

Då fick du mycket valuta för pengarna! Ena dagen schäfer, andra pinscher och tredje raggsocka.
Mycket hund för pengarna :D :P

Haha, jag menar det! undrar om jag kan få honom att byta ras på dagen beroende på vad jag vill träna för något? :angel:

Det kan du säkert!

För vissa var min hund en barnamördar ras och för vissa andra en supergullig schäfervalp...

(hon lever dock, men inte hos mig)

Liknande trådar

Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
58
· Visningar
6 458
Senast: Ragdoll
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 705
Senast: Snurrfian
·
Övr. Hund Hej! Jag köpte för ca 2 månader sedan en Cavalier King Charles Spaniel* som var då 10 mån, han är nu precis fyllda 1 år. Han är inte...
Svar
9
· Visningar
4 291
Senast: Gumman123
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 397
Senast: alazzi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • ”Hund” 2005-2010